No jopas oli laiska nainen!!Mies oli apuna maalaushommissa ja..
Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.
Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.
Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?
Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.
On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.
Kommentit (163)
Meillä on rakennusprojekti juuri käynnissä ja meille on pyydetty talkoisiin esim. ulkomaalausta ja pohjatöitä varten. Etukäteen on ilmoitettu, että ruokapalkalla ja oluttakin on. Niin ja sauna. Koska itse en ole paljoa pystynyt osallistumaan (vauva nyt 3kk), muutoin kuin maalaukseen niin olen tehnyt ruokaa, päiväkahvit pullineen ja huolehtinut, että juotavaa riittää. Niin on myös talkoolaisia riittänyt. Pieni hinta siitä, että talo valmistuu nopeammin. Ja en ole miestäni viittiny ruokapolitiikalla paljoa rasittaa, koska tekee töissä täyttä päivää ja illat on raksalla. Minä siis huolehdin siitä, että ruokaa riittää, että jaksaa.
hän meni sinne ihan vapaaehtoisesti. Kaikesta päätellen mies oikeasti halusikin talon emännän viihdyttävän itseään, laittavan ruokaa ja keittelevän kahvia. Jos pyydetään talkoisiin, ei sillä ole merkitystä, mitä muu talonväki tekee, jos se pyytäjä maalaa yhdessä talkoolaisten kanssa. .
kun ihmiset ajattelee näin. Ihan kuin olisi itsestään selvää, että joku haluaa käyttää kesälomastaan päiviä jonkun toisen ihmisen talon maalaamiseen, eikä häntä tarvitse sen enempää huomioida tai passata sen takia.
Ja onhan se ihan piikomista ja naisen alistamista, jos tällaiselle ihmiselle vielä ruokaa joutuu laittaa.
Näille ihmisille ei tule varmaan myöskään ikinä mieleen että he menisivät jollekin toiselle auttamaan talkoisiin. Vaikka heitä olisi autettu, niin vastavuoroisuus -- hä siis mikä? no en todellakaan!
Minua ei kiinnosta, onko mies kutsunut jonkun maalaamaan
auttamaan teitä talohommissa? Eikö nyt olisi edes kohteliasta olla vähän kiinnostunut ihmisestä joka tulee auttamaan teitä? Sehän on teidän kotinne. En ihmettele enää yhtään, jos ap:n mies ei palaa toisen päivän jälkeen enää auttamaan jos näin käyttäydytään avuliaita ihmisiä kohtaan "Pyh, ei kiinnosta tippakaan".
Ei meillä mies kysele, kuka on käyttänyt auton katsastuksessa tai vaihtanut talvirenkaat kesäkumien tilalle. Ihan samoin minä en intoile, jos joku maalaa taloa, jossa asun. Se ap:n kaveri on pyydetty maalaamaan taloa yhdessä kaverinsa kanssa, sitä ei ole pyydetty osallistumaan viihdytyskiertueen yleisöksi. Kai se tajusi suostuessaan, että se maalaamine on työtä vai onko se jotenkin yksinkertainen?
Jos ei viitsi talkooporukalle evästä laittaa valmiiksi, on kyllä jo päässä vikaa.
hän meni sinne ihan vapaaehtoisesti. Kaikesta päätellen mies oikeasti halusikin talon emännän viihdyttävän itseään, laittavan ruokaa ja keittelevän kahvia. Jos pyydetään talkoisiin, ei sillä ole merkitystä, mitä muu talonväki tekee, jos se pyytäjä maalaa yhdessä talkoolaisten kanssa. .
kun ihmiset ajattelee näin. Ihan kuin olisi itsestään selvää, että joku haluaa käyttää kesälomastaan päiviä jonkun toisen ihmisen talon maalaamiseen, eikä häntä tarvitse sen enempää huomioida tai passata sen takia. Ja onhan se ihan piikomista ja naisen alistamista, jos tällaiselle ihmiselle vielä ruokaa joutuu laittaa. Näille ihmisille ei tule varmaan myöskään ikinä mieleen että he menisivät jollekin toiselle auttamaan talkoisiin. Vaikka heitä olisi autettu, niin vastavuoroisuus -- hä siis mikä? no en todellakaan!
sai ilmaista ruokaa "palkaksi". En ymmärrä, mitä siihen vielä pitäisi olla lisää. Hän sai kaverinsa huomion, varmaan rupattelivat mukavia jne. eli mitään ei puuttunut. Paitsi se, että ap:n miehelle ei kelvannut miehen hakema pizza, olisi pitänyt saada laittaa nainen ojennukseen ja kahvinkeittoon.
Olen osallistunut lukuisiin talkoisiin eikä kertaakaan ole tullut eteen tilannetta, että joku olisi yhtä avuton kuin ap:n mies eli ei ole kelpuuttanut miehen ostamaa ruokaa ravinnokseen vaan on itkenyt naisia paikalle passaamaan. Talkooporukoissa yleensä ollaan sen verran omatoimisia, että osataan ottaa kahvit termoksesta ja mehut kannusta ilman, että jonkun täytyy erikseen ne tarjota.
Talkoisiin mennään vapaaehtoisesti, ei pakosta. Ap:n miehen olisi pitänyt tehdä kaverilleen etukäteen lista vaatimuksistaan tyyliin "8 tuntia haudutettua ruismarjapuuroa ja vanhanajan korvapuusteja kaverin vaimon tekeminä". Silloin kaveri olisi tajunnut, että ap:n mies ei oikeasti halua auttaa vaan katsoa, saako kaverinsakin naisen passaamaan kuten muija kotona tekee.
kun ihmiset ajattelee näin. Ihan kuin olisi itsestään selvää, että joku haluaa käyttää kesälomastaan päiviä jonkun toisen ihmisen talon maalaamiseen, eikä häntä tarvitse sen enempää huomioida tai passata sen takia. Ja onhan se ihan piikomista ja naisen alistamista, jos tällaiselle ihmiselle vielä ruokaa joutuu laittaa. Näille ihmisille ei tule varmaan myöskään ikinä mieleen että he menisivät jollekin toiselle auttamaan talkoisiin. Vaikka heitä olisi autettu, niin vastavuoroisuus -- hä siis mikä? no en todellakaan!
sai ilmaista ruokaa "palkaksi". En ymmärrä, mitä siihen vielä pitäisi olla lisää. Hän sai kaverinsa huomion, varmaan rupattelivat mukavia jne. eli mitään ei puuttunut. Paitsi se, että ap:n miehelle ei kelvannut miehen hakema pizza, olisi pitänyt saada laittaa nainen ojennukseen ja kahvinkeittoon. Olen osallistunut lukuisiin talkoisiin eikä kertaakaan ole tullut eteen tilannetta, että joku olisi yhtä avuton kuin ap:n mies eli ei ole kelpuuttanut miehen ostamaa ruokaa ravinnokseen vaan on itkenyt naisia paikalle passaamaan. Talkooporukoissa yleensä ollaan sen verran omatoimisia, että osataan ottaa kahvit termoksesta ja mehut kannusta ilman, että jonkun täytyy erikseen ne tarjota. Talkoisiin mennään vapaaehtoisesti, ei pakosta. Ap:n miehen olisi pitänyt tehdä kaverilleen etukäteen lista vaatimuksistaan tyyliin "8 tuntia haudutettua ruismarjapuuroa ja vanhanajan korvapuusteja kaverin vaimon tekeminä". Silloin kaveri olisi tajunnut, että ap:n mies ei oikeasti halua auttaa vaan katsoa, saako kaverinsakin naisen passaamaan kuten muija kotona tekee.
jos meillä olisi talkooporukkaa pihalla töissä :-).
Menisin itsekin pihalle hommiin ja osallistumaan.
Mutta jotkut ne vaan näyttää kehtaavan :-). Niin ollaan vaan erilaisia.
Miten kävi ap:n tapauksessa? Apua ei tullut enää. Ei ole kiva auttaa, kun yksi autettavista raapii vain persettään sohvalla eikä tee itse asian eteen mitään. Kuka siinä hävisi? Se ämmä, jonka talon maalaus ei edennyt toivottuun tahtiin.
Mies ja kaverinsa laittaa usein autoja meidän autotallissa, joskus jopa pari kertaa kuussa. Kertaakaan en ole tarjonnut äijäporukalle ruokaa tai mennyt juttelemaan mukavia enkä mitenkään muutenkaan osoittanut, että olen innoissani heidän tarjoamastaan avusta. En edes ole kysynyt, miten niissä meidän kahdessa autossa voi olla niin paljon korjaamista. Mieskään ei ole varmaan nolona kehdannut sanoa minulle mitään, vaikka kaverit on takuulla kaivanneet lohikeittoa tai muuta talkooruokaa. Häpeä, ovat joutuneet tuomaan jopa omat juotavansakin, kun en ole persettä penkistä saanut ja hakenut kaljaa kaupasta.
Kiitos av-palsta, nyt olen tajunnut, että kaveriporukan talkoissa tärkeintä ei ole se, mitä saadaan aikaan vaan se, että saadaan talon nainen toimimaan oikein. Minäkin olen sisällä keittiössä lukenut lehtiä tajuamatta, että olisi pitänyt tehdä voileipiä.
Miten kävi ap:n tapauksessa? Apua ei tullut enää. Ei ole kiva auttaa, kun yksi autettavista raapii vain persettään sohvalla eikä tee itse asian eteen mitään. Kuka siinä hävisi? Se ämmä, jonka talon maalaus ei edennyt toivottuun tahtiin.
Mitä jos naista (anteeksi, "ämmää") ei voisi vähempää kiinnostaa mihin tahtiin maalaustyö etenee?
Mies pyysi kaverinsa maalaamaan, mies maalasi kaverinsa kanssa, mies tarjosi kaverilleen ruokaa.
Ainut ongelma tässä nyt on se, että nainen ei jaksanut miehiä passata.
Voisitko ap vähän kertoa paljonko tiedät näistä ihmisistä?
Voisiko olla niin että mies esim lomalla, nainen töissä ja sattui olemaan vapaapäivä josta halusi nauttia?
Vai voisiko olla niin että nainen on ollut kipeänä?
Jos sekä mies että nainen olisi maannut sisällä, ap:n mies olisi tehnyt työt eikä saanut edes ruokaa, silloin ymmärtäisin että vituttaa.
Mies ja kaverinsa laittaa usein autoja meidän autotallissa, joskus jopa pari kertaa kuussa. Kertaakaan en ole tarjonnut äijäporukalle ruokaa tai mennyt juttelemaan mukavia enkä mitenkään muutenkaan osoittanut, että olen innoissani heidän tarjoamastaan avusta. En edes ole kysynyt, miten niissä meidän kahdessa autossa voi olla niin paljon korjaamista. Mieskään ei ole varmaan nolona kehdannut sanoa minulle mitään, vaikka kaverit on takuulla kaivanneet lohikeittoa tai muuta talkooruokaa. Häpeä, ovat joutuneet tuomaan jopa omat juotavansakin, kun en ole persettä penkistä saanut ja hakenut kaljaa kaupasta.
Kiitos av-palsta, nyt olen tajunnut, että kaveriporukan talkoissa tärkeintä ei ole se, mitä saadaan aikaan vaan se, että saadaan talon nainen toimimaan oikein. Minäkin olen sisällä keittiössä lukenut lehtiä tajuamatta, että olisi pitänyt tehdä voileipiä.
Mehän emme tosiaan tiedä, mitä tässä oli taustalla; jos se nainen oli vaikka sairas tai ihan sairaan väsynyt?
Itse olisin kyllä ehkä vastaavassa tilanteessa tehnyt jotain tarjoiluja, ja olisin varmaan osallistunut maalaukseenkin.
Mielestäni tässä keskustelussa kuitenkin hauskaa on se, miten monen mielestä naisen (eli "ämmän", onpa kunnioittava tapa puhua muista ihmisistä) olisi pitänyt toimia tietyn kaavan mukaan, koska ap:n miehen mielestä naisen kuuluu toimia niin.
Ystäväsi pyytää sinua avuksi maalaamaan heidän taloaan. Menet ja teet töitä koko päivän, kun ystäväsi mies istuu saman ajan sohvalla lukemassa kirjaa tai pelaamassa pleikkarilla eikä reagoi mitenkään sinuun ja tarjoamaasi apuun. Huvittaako mennä seuraavana päivänä?
Miksi ylipäätään avata suutaan ulosmenosta puhumattakaan, kun viihtyy parhaiten oman itsensä seurassa. Loma kuluu mukavimmin omaa napaa tujotellen tuppisuuna. Verhot vielä kiinni ja ovi lukkoon!
peesi tälle. Kuka viitsii enää mennä auttamaan tuonne?
jos perheen mama makailis vaan sohvalla ja määkis että kuule ihan ootte vapaaehtoisesti tänne tullu, ei kiinnosta. Et herrat/rouvat on hyvät ja haekaa pitsat huoltikselta. Luuletteko et mä joku piika olen.
Kyllä tulis aika nopee mieleen että tosiaan, mitähän täällä teen. Ja seuraavaksi päiväksi olisi muuta ohjelmaa. :-)
Mehän emme tosiaan tiedä, mitä tässä oli taustalla; jos se nainen oli vaikka sairas tai ihan sairaan väsynyt?
Itse olisin kyllä ehkä vastaavassa tilanteessa tehnyt jotain tarjoiluja, ja olisin varmaan osallistunut maalaukseenkin.
Mielestäni tässä keskustelussa kuitenkin hauskaa on se, miten monen mielestä naisen (eli "ämmän", onpa kunnioittava tapa puhua muista ihmisistä) olisi pitänyt toimia tietyn kaavan mukaan, koska ap:n miehen mielestä naisen kuuluu toimia niin.
se nainen olisikin kutsunut tyttökaverinsa maalaustalkoisiin ja perheen isäntä olisi vaan pötkötellyt sohvalla eikä olisi tullut edes tervehtimään saatikka kiittämään avusta? Tai vaikka tuonut jotain tarjottavaa?
Liittyykö tämä nyt sukupuoleen mitenkään?
Ystäväsi pyytää sinua avuksi maalaamaan heidän taloaan. Menet ja teet töitä koko päivän, kun ystäväsi mies istuu saman ajan sohvalla lukemassa kirjaa tai pelaamassa pleikkarilla eikä reagoi mitenkään sinuun ja tarjoamaasi apuun. Huvittaako mennä seuraavana päivänä?
tässä perheessä on. Ap:n miestä vaan vituttaa kun akat ei kaikkialla pompi kun hän käskee...
ei autojen rassaaminen ole mitään talkootyötä. Sehän on harrastus jota monet miehet tekee mielellään ja vapaaehtoisesti. Talon maalaus on perinteistä ja ikävää talkootyötä
Ehkäpä mies ei ollut edes kertonut, että on työpäivä suunnitteilla. Jos oli vaan aamulla tokaissut, et tänään maalataan talo. Tai sitten nainen oli kipeä tms. Onhan noita syitä.
Miten se apumies muuten ehti maalaukseltaan kyttäämään naisen tekemiset? Luulisi, että ulkotöitä tehdessä ei kovin usein sisällä käydä vahtimassa...
auttamaan teitä talohommissa?
Eikö nyt olisi edes kohteliasta olla vähän kiinnostunut ihmisestä joka tulee auttamaan teitä?
Sehän on teidän kotinne.
En ihmettele enää yhtään, jos ap:n mies ei palaa toisen päivän jälkeen enää auttamaan jos näin käyttäydytään avuliaita ihmisiä kohtaan "Pyh, ei kiinnosta tippakaan".