Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia omatoimimatkalaiset kokevat ylemmyyttä pakettimatkalaisia kohtaan?

Vierailija
01.08.2012 |

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkoja on erilaisia. Sehän on paketti jokatapauksessa, mutta bisneksen sisällä kannattaa tehdä pieniä eroja, joilla asiakkaita houkutellaan.

Vähän kalliimmalle ja paremman väen charterilla matkustaa aina joku keski-ikäinen/eläköitynyt opettajapariskunta, joka on oman pikkukylänsä leijonsien pikkujoulujuhlien kanntava voima´. Valmistuttu jostain peräpohjolan yliopistosta ja saatu sitten lehtorin virka jostain lukiosta. Saattapa olla matkalla mukana joku, joka on edennyt ihan rehtoriksi saakka.

....

Jätän kuvailematta muutaman lapsiperheen tähän reissuun. Ne lähtee deturilla turkkiin, tai vähän varakkaamat talvella kanarialle. En pysty ny uppoutumaan siihen pikkulapsipakettiin ollenkaan. Sorry.

Tämän takia luen AV:ta :D

Please kerro vielä pikkulapsiperheestä!

Voin sieluni silmin kuvitella kuvailemasi tapaukset, kuin jostain tv-sarjasta :D

Vierailija
82/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi edes tapella tällaisesta asiasta. Eikö ole ihan se ja sama, millä tavalla matkustaa, kun itse siitä nauttii. Itse olen käynyt ulkomailla äkkiä laskien n. 35 kertaa ja ihan kummallakin tavalla. Ei ole omatoimimatkailu välillä yhtään sen halvempaa (ei siis olla satoja), mutta voi olla töiden takia loma pakko järjestää tietyille päiville ja silloin se on usein pakko järjestää omatoimisesta. Välillä mennään paketilla, mutta eihän se tosiaankaan sitä tarkoita, että siellä kohteessa ei voi vuokrata autoa tms ja olla omatoiminen, ei ne aivot sillä surkeasti, että matkan varaa toimiston kautta.

Tänä vuonna olen ollut kahdella omatoimimatkailu, yhdellä itse järjestetyllä työmatkalla ja varattuna on yksi valmismatka, joten edelleen jatkan matkailua sillä tavalla, mikä milloinkin parhaiten sopii. En ymmärrä koko keskustelua, että matkan varaaminen tekisi siitä jotenkin hienompaa tai huonompaa, kumpikin tapa hoituu samalla tavalla netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi edes tapella tällaisesta asiasta. Eikö ole ihan se ja sama, millä tavalla matkustaa, kun itse siitä nauttii. Itse olen käynyt ulkomailla äkkiä laskien n. 35 kertaa ja ihan kummallakin tavalla. Ei ole omatoimimatkailu välillä yhtään sen halvempaa (ei siis olla satoja), mutta voi olla töiden takia loma pakko järjestää tietyille päiville ja silloin se on usein pakko järjestää omatoimisesta. Välillä mennään paketilla, mutta eihän se tosiaankaan sitä tarkoita, että siellä kohteessa ei voi vuokrata autoa tms ja olla omatoiminen, ei ne aivot sillä surkeasti, että matkan varaa toimiston kautta. Tänä vuonna olen ollut kahdella omatoimimatkailu, yhdellä itse järjestetyllä työmatkalla ja varattuna on yksi valmismatka, joten edelleen jatkan matkailua sillä tavalla, mikä milloinkin parhaiten sopii. En ymmärrä koko keskustelua, että matkan varaaminen tekisi siitä jotenkin hienompaa tai huonompaa, kumpikin tapa hoituu samalla tavalla netissä.

otetaan AI ja källitään hotskulla ja hakataan palloa golfkentällä ja kävellään suoraan valmiiseen pöytään. Välillä ollaan jossain pikkukylässä Afrikan sydämessä eikä ole muuta varattu kuin lennot ja ihmetellään maailmanmenoa ystävien luona, välillä reissataan kaupunkilomalla vuokratulla autolla, vuokrataan auto ja lennot ja matkaillaan kuukausi jenkeissä seuraavan yön majoitus varattuna jne.

Vierailija
84/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen saman ja tarvitsemansa saa paketissa niin miksei sitä ostais. Kuka semmosia rupee säätään muutaman hassun euron takia? Ja ei siitä muuta monikaan käytä kuin ne lennot ja hotellin. Lentokenttä kuljetuskin on usein erikseen hinnoteltu, mutta helpoimmalla pääsee kun ottaa senkin. Kohteessa voi sitten olla vaikka 3pv Dubaissa ja 7pv Malediiveillä ja 4pv Dubaissa. Helppoo ja mukavaa kun yks varaus ja lasku, ja homma toimii. Ja jos ei toimi niin oppaat tekee duunii sulle.

maksaa matkasta vähemmän ja käyttää enemmän rahaa perillä. Ja mainitsemasi matkaesimerkki D-M-D tuskin onnistuu perus Finnmatkoilla tai Tjäreborgilla ja vielä oppaiden kera...:)

Jos sen paketin teettää vaikka Kalevalla hintakin on todella suolainen, vähintään tupla ot-matkaan verrattuna. Ei kannata.... Meillä esim Balilla oli paikallinen opas jonka tilasimme tarvittaessa kun lähdimme vaikka päiväreissulle - hän hommasi kyydin ja kertoi matkakohteista. Enempää emme tarvinneet. Hinta 50€ päivä sisälsi kaiken ja sekin oli vielä yläkanttiin kun emme viitsineet tinkiä

Vierailija
85/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavat jotenkin aikaansaamattomilta ja surkeilta jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Jos matkanjärjestäjä on mennyt konkurssiin tai ihan vaan lentoja peruttu, valmismatkaajat itkevät, kun eivät pääse kotiin ja lääkkeet loppuu ym. Itselleni ei lentojen peruuntuminen ole ollut minkäänlainen ongelma, silloin vain etsitään toinen lento ja tullaan sillä. Tai tullaan vaikka junalla tai autolla tai laivalla. No problem for me, mutta valtava ongelma pakettimatkaajille.

Itse olen muutamalla valmismatkalla käynyt, mutta vaan sellaisissa paikoissa, joihin ei reppureissaaja ilman suuria ponnisteluja yksin pääse (esim. Bhutan, Pohjois-Korea, Antarktis). Muuten matkustan aina ihan saletisti itsekseni, on jotenkin helpompaa menna oman mielen mukaan, jos vaikka haluaakin siirtää kotiinpaluuta tms. Omatoimisena ei ole sitoutunut mihinkään valmiiseen aikatauluun edes lentojen suhteen.

Vierailija
86/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkien pakettimatkojen harrastamiseen voi liittyä henkistä köyhyyttä ja avuttomuutta. Eli henkilö käyttää pakettimatkoja vain koska ei osaa tai kykene vertailemaan itselleen sopivaa vaihtoehtoa ja on niin avuton, ettei selviä yksinkertaisimpienkaan asioiden selvittelystä, esimerkiksi ei osaisi itse selvittää, kuinka pääsee Tukholman lentokentältä keskustaan. Eli huonoimmillaan minusta pakettimatkojen käyttämiseen voi liittyä epäitsenäistä luonnetta.

Stereotyyppinen omatoimimatkailija taas voi olla minusta jonkin verran huoleton tyyppi, sellainen reppumatkailija, joka ei huolestu, vaikka hänet ryöstetään.:)Tällainen ei kuitenkaan ole oma ihmisihanteeni vaan pelkästään omanlainen ihmistyyppinsä, jolle tuo omatoimimatkailu sopii hyvin.:)

Itseltäni ei ole pois muiden ihmisten pakettimatkailu ja voisin itsekin ehkä mennä pakettimatkalle, jos menisin kohteeseen, jota en ollenkaan tunne. Tunnen vaan ehkä olevani henkisesti kaukana ihmisistä, joita kuvailin ensimmäisessä kappaleessa. Kuitenkin arvelen, että monet matkailijat ovat jotain tuolta väliltä ja osaavat vertailla ja etsiä itselleen sopivan vaihtoehdon. Omatoimisuus vaatii kyllä aikaakin ja itseni kohdalla on ollut selvittelyissä kyse myös rahan puutteesta, jos kertakaikkiaan ei ole rahaa matkustella taksilla niin olen selvittänyt kuinka julkinen liikenne toimii.

Vierailija
87/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavat jotenkin aikaansaamattomilta ja surkeilta jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Jos matkanjärjestäjä on mennyt konkurssiin tai ihan vaan lentoja peruttu, valmismatkaajat itkevät, kun eivät pääse kotiin ja lääkkeet loppuu ym. Itselleni ei lentojen peruuntuminen ole ollut minkäänlainen ongelma, silloin vain etsitään toinen lento ja tullaan sillä. Tai tullaan vaikka junalla tai autolla tai laivalla. No problem for me, mutta valtava ongelma pakettimatkaajille. Itse olen muutamalla valmismatkalla käynyt, mutta vaan sellaisissa paikoissa, joihin ei reppureissaaja ilman suuria ponnisteluja yksin pääse (esim. Bhutan, Pohjois-Korea, Antarktis). Muuten matkustan aina ihan saletisti itsekseni, on jotenkin helpompaa menna oman mielen mukaan, jos vaikka haluaakin siirtää kotiinpaluuta tms. Omatoimisena ei ole sitoutunut mihinkään valmiiseen aikatauluun edes lentojen suhteen.

sinä vaikutat jotenkin yksinkertaiselta, jos kuvittelet suuren määrän ihmisiä olevan jotenkin täysin toistensa kaltaisia. Minusta ei ole mtään ihmeellistä että matkansa maksanut haluaa myös saada palvelua maksamastaan matkasta, eikä joutua kustantamaan vielä ylimäääräisiä lentoja/laivamatkoja tms. Ei se ole aikaansaamattomuutta, vaan palvelun vaatimista kun siitä palvelusta on maksanutkin. Ja kun lomalla haluaa olla lomalla, eikä miettiä että milläs sitä pääsee kotiin. Hiffasitko?

Vierailija
88/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin lento

Vierailija
89/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavat jotenkin aikaansaamattomilta ja surkeilta jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Jos matkanjärjestäjä on mennyt konkurssiin tai ihan vaan lentoja peruttu, valmismatkaajat itkevät, kun eivät pääse kotiin ja lääkkeet loppuu ym. Itselleni ei lentojen peruuntuminen ole ollut minkäänlainen ongelma, silloin vain etsitään toinen lento ja tullaan sillä. Tai tullaan vaikka junalla tai autolla tai laivalla. No problem for me, mutta valtava ongelma pakettimatkaajille. Itse olen muutamalla valmismatkalla käynyt, mutta vaan sellaisissa paikoissa, joihin ei reppureissaaja ilman suuria ponnisteluja yksin pääse (esim. Bhutan, Pohjois-Korea, Antarktis). Muuten matkustan aina ihan saletisti itsekseni, on jotenkin helpompaa menna oman mielen mukaan, jos vaikka haluaakin siirtää kotiinpaluuta tms. Omatoimisena ei ole sitoutunut mihinkään valmiiseen aikatauluun edes lentojen suhteen.

sinä vaikutat jotenkin yksinkertaiselta, jos kuvittelet suuren määrän ihmisiä olevan jotenkin täysin toistensa kaltaisia. Minusta ei ole mtään ihmeellistä että matkansa maksanut haluaa myös saada palvelua maksamastaan matkasta, eikä joutua kustantamaan vielä ylimäääräisiä lentoja/laivamatkoja tms. Ei se ole aikaansaamattomuutta, vaan palvelun vaatimista kun siitä palvelusta on maksanutkin. Ja kun lomalla haluaa olla lomalla, eikä miettiä että milläs sitä pääsee kotiin. Hiffasitko?

Minusta on on vain järjetöntä luovuttaa vastuu omasta lomastaan ja kotiinpaluustaan jollekin toiselle osapuolelle.

"Lomalla haluaa olla lomalla eikä miettiä että milläs pääsee kotiin?" Tyypillinen valmismatkailijan asenne: vaikka matkanjärjestäjä on mennyt konkurssiin, niin odotellaan vaan että joku taho suomesta järjestää kotiinpääsyn... Sama ihmistyyppi olettaa, että jos sinut vaikka ryöstetään tai sairastut matkalla, niin kyllä matkanjärjestä hoitaa kaikki asiasi ja antaa vielä käyttörahaa ryöstettyjen tilalle. Sinähän olet maksanut lomastasi pitkän pennin, sinun kuuluu vain voida lomailla huolettomasti...

Vierailija
90/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustellut paljon ja vain pakettimatkoilla. On näppärämpi ku saa varattua yhdestä puljusta kaikki mahdolliset hotellista lentoon ja lentokenttäkuljetukseen. Tosin en kyllä käytä kohteessa koskaan mitään opaspalveluja tai muita matkatoimiston juttuja vaan liikun omia aikojani milloin missäkin. Joten menisi kai se omatoimimatkakin. :D

Vierailija
91/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy pakettimatkoilla yksinkertaisesti siitä syystä, että vihaamme turistirysiä (ja suuria ihmismassoja) yli kaiken. Ja kaikki pakettimatkat suuntautuvat yleensä sellaisiin kohteisiin, joissa turisteja ja ihmisiä riittää. Itse nautimme rauhasta ja erakkomaisesta yksinolosta, vaelluksista koskemattoman luonnon keskellä jne. Siksi varaamme matkamme aina omatoimisesti. Ja aika usein sillä tavalla on tullut löydettyä mm. mahtavia majatalonpitäjiä ja tutustuttua paikallisiin sekä kulttuuriin ihan eri tavalla.

Kerran elämässäni jouduin vähän pakon edessä osallistumaan pakettimatkalle ja se oli niinkuin ruotsin laivalla olisi ollut. Se oli Helvetti. (Siis minulle, sillä kuten sanoin en kestä ihmisjoukkoja, meteliä, hälyä, rääkyviä lapsia. Mutta ymmärrän, että kaikille se ei ole ongelma.)

Vierailija
92/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy pakettimatkoilla yksinkertaisesti siitä syystä, että vihaamme turistirysiä (ja suuria ihmismassoja) yli kaiken. Ja kaikki pakettimatkat suuntautuvat yleensä sellaisiin kohteisiin, joissa turisteja ja ihmisiä riittää. Itse nautimme rauhasta ja erakkomaisesta yksinolosta, vaelluksista koskemattoman luonnon keskellä jne. Siksi varaamme matkamme aina omatoimisesti. Ja aika usein sillä tavalla on tullut löydettyä mm. mahtavia majatalonpitäjiä ja tutustuttua paikallisiin sekä kulttuuriin ihan eri tavalla.

Kerran elämässäni jouduin vähän pakon edessä osallistumaan pakettimatkalle ja se oli niinkuin ruotsin laivalla olisi ollut. Se oli Helvetti. (Siis minulle, sillä kuten sanoin en kestä ihmisjoukkoja, meteliä, hälyä, rääkyviä lapsia. Mutta ymmärrän, että kaikille se ei ole ongelma.)

Meidän 2+2 perhe oli toukokuussa Samoksella Votsalakiassa viikon. Pakettimatkan hinta kolmen tähden hotellissa (12 huonetta koko hotlassa, joten iso ei ollut) oli koko porukalta alle 900 euroa. Turisteja ei koko kylässä ollut varmaan kuin 50, joten muihin turisteihin törmättiin ainoastaan ravintoloissa, ja sielläkin harvoin. Useita aterioita syötiin tavernoissa, joissa olimme ainoat turistit, joskus jopa ainoat asiakkaat. Eli oli halpa, helppo ja taatusti turistivapaa siitä hetkestä kun bussista ulos astuttiin.

Vierailija
93/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on on vain järjetöntä luovuttaa vastuu omasta lomastaan ja kotiinpaluustaan jollekin toiselle osapuolelle. "Lomalla haluaa olla lomalla eikä miettiä että milläs pääsee kotiin?" Tyypillinen valmismatkailijan asenne: vaikka matkanjärjestäjä on mennyt konkurssiin, niin odotellaan vaan että joku taho suomesta järjestää kotiinpääsyn... Sama ihmistyyppi olettaa, että jos sinut vaikka ryöstetään tai sairastut matkalla, niin kyllä matkanjärjestä hoitaa kaikki asiasi ja antaa vielä käyttörahaa ryöstettyjen tilalle. Sinähän olet maksanut lomastasi pitkän pennin, sinun kuuluu vain voida lomailla huolettomasti...

sairaalaan päässyt kun on ollut tarve ja minä matkailen myös omatoimimatkoilla, mikäli se ei käynyt sulle vielä selväksi. Mutta on kai se ihan selvää, että jos olen jostain maksanut niin haluan rahoilleni vastinettakin?

Vierailija
94/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy pakettimatkoilla yksinkertaisesti siitä syystä, että vihaamme turistirysiä (ja suuria ihmismassoja) yli kaiken. Ja kaikki pakettimatkat suuntautuvat yleensä sellaisiin kohteisiin, joissa turisteja ja ihmisiä riittää. Itse nautimme rauhasta ja erakkomaisesta yksinolosta, vaelluksista koskemattoman luonnon keskellä jne. Siksi varaamme matkamme aina omatoimisesti. Ja aika usein sillä tavalla on tullut löydettyä mm. mahtavia majatalonpitäjiä ja tutustuttua paikallisiin sekä kulttuuriin ihan eri tavalla. Kerran elämässäni jouduin vähän pakon edessä osallistumaan pakettimatkalle ja se oli niinkuin ruotsin laivalla olisi ollut. Se oli Helvetti. (Siis minulle, sillä kuten sanoin en kestä ihmisjoukkoja, meteliä, hälyä, rääkyviä lapsia. Mutta ymmärrän, että kaikille se ei ole ongelma.)

aivan uskomattoman älyvapaita juttuja. Vai haluatte tutustua "paikalliseen kulttuuriin." Miten? Ihan samalla tavalla te olette turisteja kuin joku matkatoimistolta hankkinut matkailija, vaikka kuinka yrität muuta itsellesi uskotella. Huoh

Vierailija
95/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lähden kap verdelle minulle läheisten ihmisten kanssa.

kuten myös Kanarialle voi lähteä reppureissaamaan

Siis tuohon kommenttiin, että "pitää olla jo todellinen idiootti joka lähtee kanarialle reppureissaamaan". Et ehkä ole tutustunut kanariaan kovin hyvin? Siellä on aikas mahtavia paikkoja, ehkä enemmän vaellustyyppiseen toimintaan. Kannattaa joskus käydä ja pistäytyä vähän kylien ulkopuolella :)

Kanarialla on upeita paikkoja, mutta niihin lomakylähelvetteihin minua ei saisi kirveelläkään.

t: omatoimisesti paikallisen kaverin luona lomaillut

Onhan siellä ihania paikkoja tehdä omatoimimatkoja, kunhan sinne ensin pääsee ilman että menee jollain lomalennolla. Vai eikö lennon tarvitse olla suora ja mahdollisimman lyhyt?

Vierailija
96/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy pakettimatkoilla yksinkertaisesti siitä syystä, että vihaamme turistirysiä (ja suuria ihmismassoja) yli kaiken. Ja kaikki pakettimatkat suuntautuvat yleensä sellaisiin kohteisiin, joissa turisteja ja ihmisiä riittää. Itse nautimme rauhasta ja erakkomaisesta yksinolosta, vaelluksista koskemattoman luonnon keskellä jne. Siksi varaamme matkamme aina omatoimisesti. Ja aika usein sillä tavalla on tullut löydettyä mm. mahtavia majatalonpitäjiä ja tutustuttua paikallisiin sekä kulttuuriin ihan eri tavalla. Kerran elämässäni jouduin vähän pakon edessä osallistumaan pakettimatkalle ja se oli niinkuin ruotsin laivalla olisi ollut. Se oli Helvetti. (Siis minulle, sillä kuten sanoin en kestä ihmisjoukkoja, meteliä, hälyä, rääkyviä lapsia. Mutta ymmärrän, että kaikille se ei ole ongelma.)

aivan uskomattoman älyvapaita juttuja. Vai haluatte tutustua "paikalliseen kulttuuriin." Miten? Ihan samalla tavalla te olette turisteja kuin joku matkatoimistolta hankkinut matkailija, vaikka kuinka yrität muuta itsellesi uskotella. Huoh

No tottakai olemme turisteja silti, haloo! Olenko jotain muuta väittänyt? Mutta kyllähän se on tosiasia, että kun menee omatoimisesti pitkin maata ja sellaisiin kyliin ja paikkoihin, joissa ei ole juuri turisteja nähty koskaan, niin onhan se autenttisempaa, kuin että menen jollekin matkatoimiston järjestämälle "aasiratsastukselle", missä vieraillaan muka jossain paikallisten luona, mutta kaikki on vain turisteja varten järjestettyä näytelmää.

Ja toinen pointti, miksi menen mieluummin omatoimimatkoille on, että haluamme olla lomallamme useamman viikon, jotta ehdimme nähdä enemmän. Viikko tai kaksi, minkä pituisia valmismatkat noin yleensä ovat, on meille vähän liian lyhyt aika lomailuun.

Vierailija
97/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai olemme turisteja silti, haloo! Olenko jotain muuta väittänyt? Mutta kyllähän se on tosiasia, että kun menee omatoimisesti pitkin maata ja sellaisiin kyliin ja paikkoihin, joissa ei ole juuri turisteja nähty koskaan, niin onhan se autenttisempaa, kuin että menen jollekin matkatoimiston järjestämälle "aasiratsastukselle", missä vieraillaan muka jossain paikallisten luona, mutta kaikki on vain turisteja varten järjestettyä näytelmää.

Ja toinen pointti, miksi menen mieluummin omatoimimatkoille on, että haluamme olla lomallamme useamman viikon, jotta ehdimme nähdä enemmän. Viikko tai kaksi, minkä pituisia valmismatkat noin yleensä ovat, on meille vähän liian lyhyt aika lomailuun.

maahan muuten kuin matkatoimiston järjestämällä retkellä?

Vierailija
98/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai olemme turisteja silti, haloo! Olenko jotain muuta väittänyt? Mutta kyllähän se on tosiasia, että kun menee omatoimisesti pitkin maata ja sellaisiin kyliin ja paikkoihin, joissa ei ole juuri turisteja nähty koskaan, niin onhan se autenttisempaa, kuin että menen jollekin matkatoimiston järjestämälle "aasiratsastukselle", missä vieraillaan muka jossain paikallisten luona, mutta kaikki on vain turisteja varten järjestettyä näytelmää. Ja toinen pointti, miksi menen mieluummin omatoimimatkoille on, että haluamme olla lomallamme useamman viikon, jotta ehdimme nähdä enemmän. Viikko tai kaksi, minkä pituisia valmismatkat noin yleensä ovat, on meille vähän liian lyhyt aika lomailuun.

ettei tarvitse järkkäillä itse mitään - lähteä omille retkille (hui, siinä on taas sitä ot järkkäämistä!), kulkea omalla kustannuksella kun pakettiin kuuluu kyytejä, maksaa itse aterioita ja pääsymaksuja (kun meillä on se puolihoito/AI) jne. Jos kärjistetään paketti tai ot, niin tässä nyt yhdistät niitä kuitenkin omatoimisuuden puolelle...

Vierailija
99/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai olemme turisteja silti, haloo! Olenko jotain muuta väittänyt? Mutta kyllähän se on tosiasia, että kun menee omatoimisesti pitkin maata ja sellaisiin kyliin ja paikkoihin, joissa ei ole juuri turisteja nähty koskaan, niin onhan se autenttisempaa, kuin että menen jollekin matkatoimiston järjestämälle "aasiratsastukselle", missä vieraillaan muka jossain paikallisten luona, mutta kaikki on vain turisteja varten järjestettyä näytelmää. Ja toinen pointti, miksi menen mieluummin omatoimimatkoille on, että haluamme olla lomallamme useamman viikon, jotta ehdimme nähdä enemmän. Viikko tai kaksi, minkä pituisia valmismatkat noin yleensä ovat, on meille vähän liian lyhyt aika lomailuun.

ettei tarvitse järkkäillä itse mitään - lähteä omille retkille (hui, siinä on taas sitä ot järkkäämistä!), kulkea omalla kustannuksella kun pakettiin kuuluu kyytejä, maksaa itse aterioita ja pääsymaksuja (kun meillä on se puolihoito/AI) jne. Jos kärjistetään paketti tai ot, niin tässä nyt yhdistät niitä kuitenkin omatoimisuuden puolelle...

Vierailija
100/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, että päästään helposti kohteeseen, joku muu on hommannut kuljetukset ja tehnyt varaukset. KOhdemaassa sitten tehdään mitä halutaan, toiset menee retkille, toiset tekee itse omat retkensä, toiset löhöää vain uima-altaalla (tämähän on aivan kauhistuttavaa lomalla kun ollaan!).

Kaikki eivät halua tai jaksa viettää koko lomaa muuttamalla hotellista toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi