Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia omatoimimatkalaiset kokevat ylemmyyttä pakettimatkalaisia kohtaan?

Vierailija
01.08.2012 |

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisi lähtemään kiertämään autolla lasten kanssa (tai ilman). En kyllä hirveäampää tapaa keksisi lomaa viettää kun istumallase autossa! Valmismatkan voit varata netistä vaikka huomiseksi! Ei tarvitse roikkua puhelimessa tai selailla mitään kuvastoija. Niillä valmismatkoilla ei ole lupauduttu pysymään vain siellä hotelissa ja lähi pitseriassa liikkua saa vapaasti :D. Tosin meidänmatkat on aika pitkälti vain sitä löhäilyä siellä altaalla, koska se on juuri sitä mitä lomalta halutaan ,tykkäsipä omatoimimatkailijat siitä tai ei :D.

Kyllä meistä on ollut mukava tehdä matkaa jokilaaksoissa, pistäytyä kahvilla, jätskillä tai syömässä pienissä kylissä, käydä torilla, rannalla, satamakuppiloissa, tienvarren nähtävyyksissä, jäädä pikkukylään B&B:hen yöksi, tutustua paikallisiin herkkuihin ja vaihtaa matkasuuntaa jos huvittaa. Siinä on menemisen vapautta. Siirrymme varmasti taas moottoripyörämatkaajiksi sitten kun lapset eivät enää lähde mukaan.

eikä todellakaan ajeta etappeja joka päivä, toki lähikyliin reissataan max 50km etäisyydelle lähes päivittäi.

Nyt viimeisimmästä reissusta noita välimatkoja ajettiin 3 vkon aikana 1700km jotka osui 5 pvälle - aamupäivällä ajettiin ja ip oltiin jo perillä, eihän tuosta tule kuin km 350km ajopäiville. Vielä jäi 16 päivää 100% lomailuun ja ajomatkallakin näkee vaikka mitä kun ei aja motarilla. POikettiin kyliin kahville ja lounaalle, pysähdeltiin nähtävyyksiin jne.

Ensikesänä lähdetään taas Suomesta saakka autolla (tänävuonna auto otettiin Ranskasta) kuten jo 20v sitten. Odotellaan jo kovasti, ihanaa kun saa tuoda viinejä ja ruokia kontin täydeltä:D

t. ed

Vierailija
122/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessa tulee sellainen olo, että ennakkoluulot perustuvat ihan järkyttäviin omiin kuvitelmiin, eikä minkäänlaisiin faktoihin. Luullaan, että matkoilla kuljetaan yhdessä retkillä, syödään vain hotellin ruokaa, ei vuokrata autoa, ei matkusteta itse junalla jne, vaikka nämä kaikki ovat ihan normaalia pakettimatkaelämää. Kannattaa joskus kokeilla, eikä tuomita pelkkien ennakkoluulojen perusteella. Ei se ainakaan teistä fiksumpia tee. t. molemmilla tavoilla matkannut.

Itse matkustan yleensä omatoimisesti, mutta viime vuonna olin Egyptissä pakettimatkalla. Meillä oli varattuna hotelli ainoastaan aamiaisella, muilla suomalaisilla taisi olla miltei kaikilla ainakin all inclusive. Kävimme Luxorin retkellä matkatoimiston kautta muiden suomalaisten kanssa, kyllä välillä sai hävetä sitä suomalaisten huonoa käytöstä, kun ei paikallista opasta kuunneltu ja toimittu ohjeiden mukaan. Toinen retki tehtiin Kairoon kansainvälisellä retkellä, jossa olimmekin sitten ainoat suomalaiset, kun ei kerran ollut suomenkielistä opastusta saatavilla. Kun muut hotellimme suomalaiset kuulivat meidän olleen Kairossa, saimme kovasti ihmettelyjä, että miten uskalsimme sinne mennä. Itse liikuimme iltaisin pois hotellilta kiertelemään ympäristöä ja syömään vaihtelevia ruokia, muut suomalaiset eivät olleet käyneet edes muutaman sadan metrin päässä katsomassa uutta hienoa satama-aluetta. "Eihän me nyt niin pitkälle täältä olla jaksettu lähteä", oli vastaus kun kyseltiin että kai sitä edes oltiin käyty katsomassa. Muut suomalaiset siis tosiaankin viettivät suunnilleen koko viikon ainoastaan siellä hotellissa.

Matkalla olimme tämän juuri konkurssiin menneen yhtiön kautta, ja jo matkaa varatessa oli tiedossa, ettei paikanpäällä ole suomalaisia oppaita. Siinä sitten me nuoret jouduimme neuvomaan matkalle lähteneitä vanhempia ihmisiä, jotka eivät itse ymmärtäneet mistään mitään. Meiltä kyseltiin vähän väliä neuvoja mm. hotelliin sisäänkirjautumisessa, rantapyyhkeiden jaoista yms asioista. Eivät olisi muuten osanneet noita asioita hoitaa. Lisäksi nämä suomalaiset siellä kiertelivät allasalueella kyselemässä muilta suomalaisilta, että miten on vatsat toimineet, ja jakoivat muille omia ripulikokemuksiaan...

Eli kokeiltu kyllä on, tuon reissun jälkeen muistaa taas hyvin pysytellä pitkään poissa pakettimatkoilta ja suosia omatoimilomia, kaukana muista suomalaisista. Meille se rentoutuminen lomalla on todellakin jotain muuta kuin tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessa tulee sellainen olo, että ennakkoluulot perustuvat ihan järkyttäviin omiin kuvitelmiin, eikä minkäänlaisiin faktoihin. Luullaan, että matkoilla kuljetaan yhdessä retkillä, syödään vain hotellin ruokaa, ei vuokrata autoa, ei matkusteta itse junalla jne, vaikka nämä kaikki ovat ihan normaalia pakettimatkaelämää. Kannattaa joskus kokeilla, eikä tuomita pelkkien ennakkoluulojen perusteella. Ei se ainakaan teistä fiksumpia tee. t. molemmilla tavoilla matkannut.

Itse matkustan yleensä omatoimisesti, mutta viime vuonna olin Egyptissä pakettimatkalla. Meillä oli varattuna hotelli ainoastaan aamiaisella, muilla suomalaisilla taisi olla miltei kaikilla ainakin all inclusive. Kävimme Luxorin retkellä matkatoimiston kautta muiden suomalaisten kanssa, kyllä välillä sai hävetä sitä suomalaisten huonoa käytöstä, kun ei paikallista opasta kuunneltu ja toimittu ohjeiden mukaan. Toinen retki tehtiin Kairoon kansainvälisellä retkellä, jossa olimmekin sitten ainoat suomalaiset, kun ei kerran ollut suomenkielistä opastusta saatavilla. Kun muut hotellimme suomalaiset kuulivat meidän olleen Kairossa, saimme kovasti ihmettelyjä, että miten uskalsimme sinne mennä. Itse liikuimme iltaisin pois hotellilta kiertelemään ympäristöä ja syömään vaihtelevia ruokia, muut suomalaiset eivät olleet käyneet edes muutaman sadan metrin päässä katsomassa uutta hienoa satama-aluetta. "Eihän me nyt niin pitkälle täältä olla jaksettu lähteä", oli vastaus kun kyseltiin että kai sitä edes oltiin käyty katsomassa. Muut suomalaiset siis tosiaankin viettivät suunnilleen koko viikon ainoastaan siellä hotellissa. Matkalla olimme tämän juuri konkurssiin menneen yhtiön kautta, ja jo matkaa varatessa oli tiedossa, ettei paikanpäällä ole suomalaisia oppaita. Siinä sitten me nuoret jouduimme neuvomaan matkalle lähteneitä vanhempia ihmisiä, jotka eivät itse ymmärtäneet mistään mitään. Meiltä kyseltiin vähän väliä neuvoja mm. hotelliin sisäänkirjautumisessa, rantapyyhkeiden jaoista yms asioista. Eivät olisi muuten osanneet noita asioita hoitaa. Lisäksi nämä suomalaiset siellä kiertelivät allasalueella kyselemässä muilta suomalaisilta, että miten on vatsat toimineet, ja jakoivat muille omia ripulikokemuksiaan... Eli kokeiltu kyllä on, tuon reissun jälkeen muistaa taas hyvin pysytellä pitkään poissa pakettimatkoilta ja suosia omatoimilomia, kaukana muista suomalaisista. Meille se rentoutuminen lomalla on todellakin jotain muuta kuin tuota.

on tullut matkusteltua paljon.

Vierailija
124/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan yleensä omatoimisesti, mutta viime vuonna olin Egyptissä pakettimatkalla. Meillä oli varattuna hotelli ainoastaan aamiaisella, muilla suomalaisilla taisi olla miltei kaikilla ainakin all inclusive. Kävimme Luxorin retkellä matkatoimiston kautta muiden suomalaisten kanssa, kyllä välillä sai hävetä sitä suomalaisten huonoa käytöstä, kun ei paikallista opasta kuunneltu ja toimittu ohjeiden mukaan. Toinen retki tehtiin Kairoon kansainvälisellä retkellä, jossa olimmekin sitten ainoat suomalaiset, kun ei kerran ollut suomenkielistä opastusta saatavilla. Kun muut hotellimme suomalaiset kuulivat meidän olleen Kairossa, saimme kovasti ihmettelyjä, että miten uskalsimme sinne mennä. Itse liikuimme iltaisin pois hotellilta kiertelemään ympäristöä ja syömään vaihtelevia ruokia, muut suomalaiset eivät olleet käyneet edes muutaman sadan metrin päässä katsomassa uutta hienoa satama-aluetta. "Eihän me nyt niin pitkälle täältä olla jaksettu lähteä", oli vastaus kun kyseltiin että kai sitä edes oltiin käyty katsomassa. Muut suomalaiset siis tosiaankin viettivät suunnilleen koko viikon ainoastaan siellä hotellissa.

Matkalla olimme tämän juuri konkurssiin menneen yhtiön kautta, ja jo matkaa varatessa oli tiedossa, ettei paikanpäällä ole suomalaisia oppaita. Siinä sitten me nuoret jouduimme neuvomaan matkalle lähteneitä vanhempia ihmisiä, jotka eivät itse ymmärtäneet mistään mitään. Meiltä kyseltiin vähän väliä neuvoja mm. hotelliin sisäänkirjautumisessa, rantapyyhkeiden jaoista yms asioista. Eivät olisi muuten osanneet noita asioita hoitaa. Lisäksi nämä suomalaiset siellä kiertelivät allasalueella kyselemässä muilta suomalaisilta, että miten on vatsat toimineet, ja jakoivat muille omia ripulikokemuksiaan...

Eli kokeiltu kyllä on, tuon reissun jälkeen muistaa taas hyvin pysytellä pitkään poissa pakettimatkoilta ja suosia omatoimilomia, kaukana muista suomalaisista. Meille se rentoutuminen lomalla on todellakin jotain muuta kuin tuota.

Emme tosin vietä aikaa paljonkaan hotellilla, joten en tiedä mitä siellä tapahtuu. Jos tuollaista onkin, niin se ei meitä ole siis haitannut, kun ei olla sitä edes huomattu :)

Vierailija
125/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakettimatkalla. Tosin mekin olemme yleensä ihan muualla kuin hotellilla, joten voihan siellä olla vaikka mitä keskusteluja. Mutta yleensähän pakettimatkahotelleissa ei edes ole kauhean montaa samalla matkalla olijaa, olemme usein olleet ainoat suomalaiset, tai vain joku toinen perhe on jäänyt samaan hotelliin. Pakettimatkakohteessa kun usein on aika monta eri hotellivaihtoehtoa.

Vierailija
126/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakettimatkalla. Tosin mekin olemme yleensä ihan muualla kuin hotellilla, joten voihan siellä olla vaikka mitä keskusteluja. Mutta yleensähän pakettimatkahotelleissa ei edes ole kauhean montaa samalla matkalla olijaa, olemme usein olleet ainoat suomalaiset, tai vain joku toinen perhe on jäänyt samaan hotelliin. Pakettimatkakohteessa kun usein on aika monta eri hotellivaihtoehtoa.

Vierailija
127/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä siis minun subjektiivinen mielipiteeni. Minä en halua kenenkään toiseen valitsemaa ja suunnittelemaa valmista pakettia, vaan nautin ihan valtavasti matkan valmistelusta. Ensin saan etsiä ja vertailla matkakohteita, sitten sama juttu majoitusten ja lentojen kautta. Ja sitten ehkä vuokrata auton. Sitä voi pitää melkein harrastuksena :) Kun edellinen loma on ohi, alan suunnitella jo seuraavaa koska suunnittelu on niin kivaa -melkein osa matkan hauskuudesta! Ymmärrän, että joku nauttii lomalle lähdössä juuri siitä, että saa kaiken valmiina, vaivattomasti, ja se on ihan fine. Minä vaan saan lomasta enemmän irti kun olen sen itse saanut räätälöidä... En ole koskaan vertaillut esim. sitä, että tuleeko se loppujen lopuksi edullisemmaksi tms. koska se ei ole se pointti. Tykkään muutenkin ennen reissua lukea matkakirjoja, opetella/kerrata vähän kieltä, miettiä retkiä ja tekemistä. Minusta omatoimimatkassa parasta on ehkä se, kun ne omat suunnitelmat tulevat todeksi ja jos ne ovat onnistuneet.

Toinen juttu on se, että valmiina ei helposti saa kahden viikon lomaan jokaiselle jotakin. Meidän perheessä tykätään vuorista ja merestä, maaseudusta ja kaupungista. Ja lisäksi halutaan nähdä sitä ihan tavallista elämää ja yhtälailla nähtävyyksiä kuin paikkoja, jotka eivät ole mitään nähtävyyksiä sinänsä... En epäile eikö näitä voisi toteuttaa pakettimatkallakin, mutta itse räätälöinti on tuntunut helpommalta. Voi tehdä esim. niin, että ajaa autolla jonkun reitin, jossa yöpyilee matkan varrella (lapsille sopivin päivämatkoin, totta kai, ja uintimahdollisuus ajelun päälle ;)) ja sitten on vaikka yhdessä paikassa yhden kokonaisen viikon aloillaan. Ollaan huomattu, että näin jokainen perheenjäsen saa lomaan omia juttujaan.

Autoilusta vielä sanoisin, että jollekin lapsiperheelle se oli ilmesesti lomalla kauhistus. Me taas olemme nähneet lomalla valtavasti enemmän ajelemalla esim. pieniä maanteitä isojen motareiden sijaan. Eli paikasta toiseen siirtyminen ei ole suorittamista vaan sekin on osa lomaa :) Pysähdyspaikkoja, piknikkejä, kahviloita, maisemia... Ja vuokra-auton saa suoraan lentokentältä alle lähes yhtä helposti kuin raahaa perheensä matkatoimiston bussiin. Sitten omalla kulkupelillä on meno helpompaa paikan päällä. Silloin ei tarvitse esim. ostaa ruokia rantakadun kalliista pikkukaupasta vaan voi ajaa isoon marketiin kaupungin ulkopuolelle jne. Jolloin ruokaostoksistakin tulee hauskampaa, kun on runsaudenpula kaikesta ihanasta mitä kotoa ei saa..! Ok, autoilu ei ole ekologisin vaihtoehto, mutta samoja pätkiä ajetaan kotimaassakin mökeille...

Olemme olleet pakettimatkoillakin, en niitä väheksy ja ymmärrän niille tilauksen. Mutta sanotaanko näin, että kun ekan kerran kokeiltiin omaa matkaa, ei pakettimatkaan ole paluuta...

Vierailija
128/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä siis minun subjektiivinen mielipiteeni. Minä en halua kenenkään toiseen valitsemaa ja suunnittelemaa valmista pakettia, vaan nautin ihan valtavasti matkan valmistelusta. Ensin saan etsiä ja vertailla matkakohteita, sitten sama juttu majoitusten ja lentojen kautta. Ja sitten ehkä vuokrata auton. Sitä voi pitää melkein harrastuksena :) Kun edellinen loma on ohi, alan suunnitella jo seuraavaa koska suunnittelu on niin kivaa -melkein osa matkan hauskuudesta! Ymmärrän, että joku nauttii lomalle lähdössä juuri siitä, että saa kaiken valmiina, vaivattomasti, ja se on ihan fine. Minä vaan saan lomasta enemmän irti kun olen sen itse saanut räätälöidä... En ole koskaan vertaillut esim. sitä, että tuleeko se loppujen lopuksi edullisemmaksi tms. koska se ei ole se pointti. Tykkään muutenkin ennen reissua lukea matkakirjoja, opetella/kerrata vähän kieltä, miettiä retkiä ja tekemistä. Minusta omatoimimatkassa parasta on ehkä se, kun ne omat suunnitelmat tulevat todeksi ja jos ne ovat onnistuneet. Toinen juttu on se, että valmiina ei helposti saa kahden viikon lomaan jokaiselle jotakin. Meidän perheessä tykätään vuorista ja merestä, maaseudusta ja kaupungista. Ja lisäksi halutaan nähdä sitä ihan tavallista elämää ja yhtälailla nähtävyyksiä kuin paikkoja, jotka eivät ole mitään nähtävyyksiä sinänsä... En epäile eikö näitä voisi toteuttaa pakettimatkallakin, mutta itse räätälöinti on tuntunut helpommalta. Voi tehdä esim. niin, että ajaa autolla jonkun reitin, jossa yöpyilee matkan varrella (lapsille sopivin päivämatkoin, totta kai, ja uintimahdollisuus ajelun päälle ;)) ja sitten on vaikka yhdessä paikassa yhden kokonaisen viikon aloillaan. Ollaan huomattu, että näin jokainen perheenjäsen saa lomaan omia juttujaan. Autoilusta vielä sanoisin, että jollekin lapsiperheelle se oli ilmesesti lomalla kauhistus. Me taas olemme nähneet lomalla valtavasti enemmän ajelemalla esim. pieniä maanteitä isojen motareiden sijaan. Eli paikasta toiseen siirtyminen ei ole suorittamista vaan sekin on osa lomaa :) Pysähdyspaikkoja, piknikkejä, kahviloita, maisemia... Ja vuokra-auton saa suoraan lentokentältä alle lähes yhtä helposti kuin raahaa perheensä matkatoimiston bussiin. Sitten omalla kulkupelillä on meno helpompaa paikan päällä. Silloin ei tarvitse esim. ostaa ruokia rantakadun kalliista pikkukaupasta vaan voi ajaa isoon marketiin kaupungin ulkopuolelle jne. Jolloin ruokaostoksistakin tulee hauskampaa, kun on runsaudenpula kaikesta ihanasta mitä kotoa ei saa..! Ok, autoilu ei ole ekologisin vaihtoehto, mutta samoja pätkiä ajetaan kotimaassakin mökeille... Olemme olleet pakettimatkoillakin, en niitä väheksy ja ymmärrän niille tilauksen. Mutta sanotaanko näin, että kun ekan kerran kokeiltiin omaa matkaa, ei pakettimatkaan ole paluuta...

sitä löytyvät mistään pakettina, tai sama vastaava Euroopan halki. Silti haluan mennä viikon lomalla jonnekin mahdollisimman helpolla, en minä halua ajaa viikokn lomasta kahta päivää, se ei ole enää lomaa. Ymmärrätkö eron? Myöskään kaikissa maissa ei se autoilu ole niin mukavaa, että huvittaisi lähteä ajelemaan huonokuntoisia teitä itse, vaikka ajankin myös työn puolesta aika paljon ja mitään uutta se ei ole.

Vierailija
129/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä siis minun subjektiivinen mielipiteeni. Minä en halua kenenkään toiseen valitsemaa ja suunnittelemaa valmista pakettia, vaan nautin ihan valtavasti matkan valmistelusta. Ensin saan etsiä ja vertailla matkakohteita, sitten sama juttu majoitusten ja lentojen kautta. Ja sitten ehkä vuokrata auton. Sitä voi pitää melkein harrastuksena :) Kun edellinen loma on ohi, alan suunnitella jo seuraavaa koska suunnittelu on niin kivaa -melkein osa matkan hauskuudesta! Ymmärrän, että joku nauttii lomalle lähdössä juuri siitä, että saa kaiken valmiina, vaivattomasti, ja se on ihan fine. Minä vaan saan lomasta enemmän irti kun olen sen itse saanut räätälöidä... En ole koskaan vertaillut esim. sitä, että tuleeko se loppujen lopuksi edullisemmaksi tms. koska se ei ole se pointti. Tykkään muutenkin ennen reissua lukea matkakirjoja, opetella/kerrata vähän kieltä, miettiä retkiä ja tekemistä. Minusta omatoimimatkassa parasta on ehkä se, kun ne omat suunnitelmat tulevat todeksi ja jos ne ovat onnistuneet. Toinen juttu on se, että valmiina ei helposti saa kahden viikon lomaan jokaiselle jotakin. Meidän perheessä tykätään vuorista ja merestä, maaseudusta ja kaupungista. Ja lisäksi halutaan nähdä sitä ihan tavallista elämää ja yhtälailla nähtävyyksiä kuin paikkoja, jotka eivät ole mitään nähtävyyksiä sinänsä... En epäile eikö näitä voisi toteuttaa pakettimatkallakin, mutta itse räätälöinti on tuntunut helpommalta. Voi tehdä esim. niin, että ajaa autolla jonkun reitin, jossa yöpyilee matkan varrella (lapsille sopivin päivämatkoin, totta kai, ja uintimahdollisuus ajelun päälle ;)) ja sitten on vaikka yhdessä paikassa yhden kokonaisen viikon aloillaan. Ollaan huomattu, että näin jokainen perheenjäsen saa lomaan omia juttujaan. Autoilusta vielä sanoisin, että jollekin lapsiperheelle se oli ilmesesti lomalla kauhistus. Me taas olemme nähneet lomalla valtavasti enemmän ajelemalla esim. pieniä maanteitä isojen motareiden sijaan. Eli paikasta toiseen siirtyminen ei ole suorittamista vaan sekin on osa lomaa :) Pysähdyspaikkoja, piknikkejä, kahviloita, maisemia... Ja vuokra-auton saa suoraan lentokentältä alle lähes yhtä helposti kuin raahaa perheensä matkatoimiston bussiin. Sitten omalla kulkupelillä on meno helpompaa paikan päällä. Silloin ei tarvitse esim. ostaa ruokia rantakadun kalliista pikkukaupasta vaan voi ajaa isoon marketiin kaupungin ulkopuolelle jne. Jolloin ruokaostoksistakin tulee hauskampaa, kun on runsaudenpula kaikesta ihanasta mitä kotoa ei saa..! Ok, autoilu ei ole ekologisin vaihtoehto, mutta samoja pätkiä ajetaan kotimaassakin mökeille... Olemme olleet pakettimatkoillakin, en niitä väheksy ja ymmärrän niille tilauksen. Mutta sanotaanko näin, että kun ekan kerran kokeiltiin omaa matkaa, ei pakettimatkaan ole paluuta...

ot matkailuun, voin viettää päiväkausia vertailemalla vuokrataloja, sijainteja, reittejä, ravintoloita, nähtävyyksiä jne jne. Tähän menee hyvinkin edellisen loman jälkeiset 6kk, keväällä sitten vain odotellaan ja viimeistellään varaukset:) Ja herkutellaan lisää lukemalla matkakuvauksia ja -kirjoja....

Vierailija
130/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

sitä löytyvät mistään pakettina, tai sama vastaava Euroopan halki. Silti haluan mennä viikon lomalla jonnekin mahdollisimman helpolla, en minä halua ajaa viikokn lomasta kahta päivää, se ei ole enää lomaa. Ymmärrätkö eron? Myöskään kaikissa maissa ei se autoilu ole niin mukavaa, että huvittaisi lähteä ajelemaan huonokuntoisia teitä itse, vaikka ajankin myös työn puolesta aika paljon ja mitään uutta se ei ole.

tekee sen 1-2vkoa ja ot matkailijat pidempiä ja komplisempia reissuja. Ihan ymmärrettävistä syistä.

Vierailija
131/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot matkailuun, voin viettää päiväkausia vertailemalla vuokrataloja, sijainteja, reittejä, ravintoloita, nähtävyyksiä jne jne. Tähän menee hyvinkin edellisen loman jälkeiset 6kk, keväällä sitten vain odotellaan ja viimeistellään varaukset:) Ja herkutellaan lisää lukemalla matkakuvauksia ja -kirjoja....

ja olla möllöttävät odottaessaan lomaa? Hohhoijaa taas

Vierailija
132/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakettimatkoilla käy niin vitun junttia porukka. Pakettimatkoilla on tyypillisesti tietynlaisia pariskuntia: TradenomiTiina ja InsinööriIikka, jotka löhöävät rannalla ja ostavat kultaketjuja, sekä LähihoitsuLeena ja KalleKyttä, jotka käyvät syömässä lihapullia skandinavisessa ravintolassa ja kertovat kuinka Suomi on parempi maa kuin kohdemaa.

Kuka vittu haluaa olla teidän katumaasturijunttien kanssa samalla reissulla?

Omatoimimatkaajana pääsee nauttimaan omista seuralaisistaan ja paikallisista ihmisistä, ilman Suomen junteimpien urpojen seuraa.

Vierailija
133/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakettimatkoilla käy niin vitun junttia porukka. Pakettimatkoilla on tyypillisesti tietynlaisia pariskuntia: TradenomiTiina ja InsinööriIikka, jotka löhöävät rannalla ja ostavat kultaketjuja, sekä LähihoitsuLeena ja KalleKyttä, jotka käyvät syömässä lihapullia skandinavisessa ravintolassa ja kertovat kuinka Suomi on parempi maa kuin kohdemaa. Kuka vittu haluaa olla teidän katumaasturijunttien kanssa samalla reissulla? Omatoimimatkaajana pääsee nauttimaan omista seuralaisistaan ja paikallisista ihmisistä, ilman Suomen junteimpien urpojen seuraa.

"paremman?" Mikä tekee SINUSTA paremman ihmisen, se kun haluat seurustella paikallisten ihmisten kanssa? MIkä saa sut niin vakuuttuneeksi että paikalliset haluavat välttämättä seurustella sun kanssasi? Miettivät salaa mielessään, että tsiisas mikä suomalainen juntti siitä taas heiluu.

Vierailija
134/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakettimatkoilla käy niin vitun junttia porukka. Pakettimatkoilla on tyypillisesti tietynlaisia pariskuntia: TradenomiTiina ja InsinööriIikka, jotka löhöävät rannalla ja ostavat kultaketjuja, sekä LähihoitsuLeena ja KalleKyttä, jotka käyvät syömässä lihapullia skandinavisessa ravintolassa ja kertovat kuinka Suomi on parempi maa kuin kohdemaa.

Omatoimimatkaajana pääsee nauttimaan omista seuralaisistaan ja paikallisista ihmisistä, ilman Suomen junteimpien urpojen seuraa.

samanlainen kusetettava junttituristi sä olet omatoimimatkallasi paikallisten silmissä kuin pakettimatkaajatkin.

Vierailija
135/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
136/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te TradenomiTiinat ja LähihoitsuLeenat ja KyttäKallet olette vaan niin juntteja.

Olen tavannut monia mukavia suomalaisia ihmisiä matkaillessani. Ero on siinä, että he eivät ole olleet pakettimatkalaisia.

että pakettimatkoilla käy niin vitun junttia porukka. Pakettimatkoilla on tyypillisesti tietynlaisia pariskuntia: TradenomiTiina ja InsinööriIikka, jotka löhöävät rannalla ja ostavat kultaketjuja, sekä LähihoitsuLeena ja KalleKyttä, jotka käyvät syömässä lihapullia skandinavisessa ravintolassa ja kertovat kuinka Suomi on parempi maa kuin kohdemaa. Kuka vittu haluaa olla teidän katumaasturijunttien kanssa samalla reissulla? Omatoimimatkaajana pääsee nauttimaan omista seuralaisistaan ja paikallisista ihmisistä, ilman Suomen junteimpien urpojen seuraa.

"paremman?" Mikä tekee SINUSTA paremman ihmisen, se kun haluat seurustella paikallisten ihmisten kanssa? MIkä saa sut niin vakuuttuneeksi että paikalliset haluavat välttämättä seurustella sun kanssasi? Miettivät salaa mielessään, että tsiisas mikä suomalainen juntti siitä taas heiluu.

Vierailija
137/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee matkatoimiston valitsema "kombo" lennoista, majoituksista yms. Valinnanvaraa on yksinkertaisesti vähemmän! Sitä paitsi pakettimatkaa on täällä hehkutettu juuri helppouden vuoksi. Itse yritin kertoa, etten halua helppoa, vaan haluan nähdä vaivaa :D

Ja sitten tuo, että viikon matkalla ei haluta istua kahtena päivänä autossa. No juu, enpä ole asiaa miettinyt kun mielestäni samalla vaivalla kannattaa aina lähteä vähintään kahdeksi viikoksi, jolloin esim. toinen viikko voi olla aktiivisempi kuin toinen. Ja toinen viikkohan ei tuplaa matkan hintaa, joka koostuu perheellämme suurimmaksi osaksi lennoista.

Vierailija
138/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useimmiten halvempi. Toisinaan taas ei ;) Itse harrastan molempia, riippuen hinnoista. Kyllä, pihistelen. Jos en sitä tekisi, ei tarvitsisi tehdä matkoja 4-5kertaa vuodessa. Lähipiiri ihmettelee, miten on varaa, mutta parhaimmillaanhan matkat maksaa lentoineen ja hotelleineen kolmelta hengeltä 500e. Joskus tuohon hintaan saa ruuatkin. Riippuu mihin menee :) Kohteetkin valitsen hinnan suhteen - tosin kartan samoja paikkoja.

Lapsen myötä on tullut enempikin pakettimatkoja käytettyä, riippuen kohteesta, nimenomaan turvallisuuden kannalta. Kaikkeen ei aina kannata itsekseen suinpäin sännätä.

Ainoa mitä pakettimatkoissa -tai niiden tekijöissä- ihmettelen, on se, että usein otetaan sama kohde, sama hotelli. Hotellialueelta poistutaan ehkä korkeintaan pari kilometriä. Ja näin vuodesta toiseen. Mutta ehkä se on jonkun aiemman esimerkin mukaisesti kuin kesämökillä kävisi... Ja onhan kuitenkin noilla matkoilla yleisesti ottaen paremmat ilmat kuin Suomessa, joten mikäpä siinä... :)

Pakko sanoa vielä, vähän ot, että tämän kesän matkalla kyllä ihmettelin kovasti, että miten ne kaikki pakettimatkojen ihmiset mahtuvat niihin hotellien altaisiin?! :o Altaat ja niiden reunat aivan täynnä! Itse samassa turistikohteessa, mutta omatoimimatkalla - meidän hotellissa oli alle 10 henkilöä ja altaassa tilaa... :)

Vierailija
139/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"samanlainen kusetettava junttituristi sä olet omatoimimatkallasi paikallisten silmissä kuin pakettimatkaajatkin"

Silloin kun matkailee turistikeskittymien ulkopuolella, siellä missä paikallisetkin ovat (ja uskokaa pois, monet parhaat lomailupaikkakunnat ovat täynnä nimenomaan "maanmiehiä", kaikki helmet eivät ole tarjolla turisteille) niin ulkomaalaisiin vieraisiin saatetaan suhtautua ihan erilaisella mielenkiinnolla. (Jos sillä nyt jotain väliä on...) Mutta minusta on ollut hauska kun jossain pikkukylässä on ihasteltu että onpa hauskaa kun tänne on joku Suomesta asti eksynyt :)

Vierailija
140/156 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee matkatoimiston valitsema "kombo" lennoista, majoituksista yms. Valinnanvaraa on yksinkertaisesti vähemmän! Sitä paitsi pakettimatkaa on täällä hehkutettu juuri helppouden vuoksi. Itse yritin kertoa, etten halua helppoa, vaan haluan nähdä vaivaa :D Ja sitten tuo, että viikon matkalla ei haluta istua kahtena päivänä autossa. No juu, enpä ole asiaa miettinyt kun mielestäni samalla vaivalla kannattaa aina lähteä vähintään kahdeksi viikoksi, jolloin esim. toinen viikko voi olla aktiivisempi kuin toinen. Ja toinen viikkohan ei tuplaa matkan hintaa, joka koostuu perheellämme suurimmaksi osaksi lennoista.

taatelintallaajilla kun ei ole aina mahdollisuutta olla reissussa vähintään sitä kahta viikkoa, niin kyllä me nyt ollaa yksinkertaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi