Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko autolla ajaminen vaikeaa?

Vierailija
30.07.2012 |

mietin autokouluun menemistä, ja mietityttää vaan, et oppiiko tällainen 35v enää moista taitoa..

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten aiot aloittaa?

Vierailija
42/108 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin kortin 20-vuotiaana eli 15 vuotta sitten. Ikinä ennen en ollut ajanut, eli aluksi oli hankalaa saada se tuntuma ajamiseen, että luotti omiin kykyihin esim. polkimien käytössä, vaihteiden vaihdossa jne. Nämä kun oppi, pystyi kunnolla ruveta keskittymään ympäröivään liikenteeseen :D Eli jos mahdollista, harjoittele auton käyttöä etukäteen vaikka jossain pellolla jonkun tutun ja turvallisen ihmisen kanssa.

Edelleen inhoan moottoriteille liittymistä, vasemmalle kääntymistä ja mäkilähtöjä varsinkin pakittaen. Liikennesäännöistä esim. "vasemmalle kääntyvä väistää oikealta ja vastaan tulevat" on iskostunut päähän ja kertautuu mielessä vieläkin aina kun käännyn vasemmalle.

Oma autoni on vanha mutta vakaa ja sillä on hyvä ajaa, se tuo turvallisuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaminen sinällään ei ole vaikeaa, mutta siellä liikenteessä muiden seassa ajelu tuntuu olevan pelkkää häsläystä kun pitäisi noin vaan tietää miten kaikissa uusissakin paikoissa pitäisi ajella. Oudoin juttu mielestäni liikenteessä on se, että minun pitäisi jotenkin nähdä se toiselle suunnattu kolmio eikä siitä ole minulle minkäänlaista merkkiä. Toisinaan voivat olla jossain puiden yms. takana piilossa.

Vierailija
44/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttomoottoriauto on varmin ja luotettavin!

Vierailija
45/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaikeaa sillonkun ei vielä osaa.

Mutta harjottelemalla tonkin taidon oppii.

Autonnajamisen taidon voisi ehkä osittaa kolmeen osaan: auton ajamisen tekniset taidot, eli miten se liikkuu ja mistä mitäkin tapahtuu, ja miten sitä pyöritellään - tätä on hyvä harjotella jollain suljetulla alueella missä ei ole muita. Sitten on liikennesäännöt, eli merkit ja pelisäännöt. Ne oppii lukemalla. Kolmantena on turvallinen ajotaito ja pelisilmä liikenteessä. Tämän oppiminen tapahtuu liikenteen seassa jonkun opastuksella, ja edellyttää noiden kahden aiemman perustaidon hallintaa.

Rohkeasti vaan opettelemaan! Autoilu kummasti helpottaa elämää ja avartaa maailmaa ja luo mahdollisuuksia.

Vierailija
46/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ABCD-kortti ammattipätevyydellä, opettelen edelleen.

Vierailija
47/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla ajaminen sinällään ei ole vaikeaa, mutta siellä liikenteessä muiden seassa ajelu tuntuu olevan pelkkää häsläystä kun pitäisi noin vaan tietää miten kaikissa uusissakin paikoissa pitäisi ajella. Oudoin juttu mielestäni liikenteessä on se, että minun pitäisi jotenkin nähdä se toiselle suunnattu kolmio eikä siitä ole minulle minkäänlaista merkkiä. Toisinaan voivat olla jossain puiden yms. takana piilossa.

Ja sinulle on myönnetty ajokortti? voi tsiisus.

Vierailija
48/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normi aivoilla varustettu ihminen oppii autolla ajamaan. Ei muuta kuin meet ja opettelet!

Vierailija
49/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, toivottavasti et kovin usein ole liikenteessä ajelemassa!

Vierailija
50/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooooo, miten paljon viisaita vastauksia.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Kyllä viisastuu....

Vierailija
51/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooooo, miten paljon viisaita vastauksia.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Kyllä viisastuu....

Sun vastauksesta ei nyt viisastu millään tavalla. Töppäsit itsesi.

Vierailija
52/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton liikkeelle saaminen ja pysäyttäminen on helppoa. Sen sijaan muun liikenteen havainnointi, vaarojen ennakointi sekä liikennevirrassa mukana pysyminen on vaikeaa, ja vaatii paljon harjoitusta.

Nykyään näkee liian paljon autoilijoita, jotka kuvittelevat olevansa tksin liikenteessä. Pysähdellään äkisti, kiihdytetään hulluna, ei käytetä vilkkua jne. jne..

Vierailija
53/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti 46 v tuli hommattua. Helpotin asiaa hankkimalla automaattikortin. Nyt 2,5 vuotta ajelua ja 30000 kilometriä takana.

Vierailija
54/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiminen ei ole ikä, vaan väri kysymys, numerot eivät valehtele

Vierailija
55/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppii vanhakin.

Itse ajoin autokoulun 37-vuotiaana.

Vierailija
56/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle. Itse ajoin ajokortin suurinpiirtein sinun ikäisenäsi. Kyllä sen oppii, itse en ollut aiemmin edes kokeillut istumista auton rattiin. Olen ajellut Amerikat ja Ruotsit ja Suomet ilman yhtään kolaria. Enkä ole mikään rämäpää, uskalias tyyppi, mutta hyvin on mennyt!

Vierailija
57/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta kulunut, mitenhän AP:n kävi?

Vierailija
58/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Paitsi jos olet nainen.

Vierailija
59/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Paitsi jos olet nainen.

Tykkäsit omaa kommenttiasi

Vierailija
60/108 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii tietenkin. Alkuun voi tuntua tuskallisen vaikealta, mutta kyllä sen oppii! Mitä enemmän ajat, sitä sujuvammaksi se tulee ja jännitys hälvenee. Kyllä ajokortti kannattaa hankkia, niin ei ole niin paljon muiden varassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi