Löysin ystävästäni kyseenalaisen nettikeskustelun, kertoisinko hänelle?
Joku ihminen oli tyytymätön hänen ammatilliseen toimintaansa. Oli julkaissut keskustelussa ystäväni nimen ja työpaikan.
Pitäisikö minun kertoa asiasta ystävälleni? Vai olla ihan hiljaa? Asia on aika kiusallinen hänelle varmasti.
Tämä sattumalta eteen tullut löytö tosin selittää sen, miksi ystäväni oli koko kevään niin vaisu ja valitteli, että työpaikalla on raskasta... EI halunnut kuitenkaan kertoa enempää. Nyt ymmärrän häntä paremmin.
Kommentit (8)
Asia on edelleen ajankohtainen ja ilmeisesti käsittelyssä. Siitä on tehty jotain valituksia puolin ja toisin nettikirjoituksen perusteella.
Keskustelussa ainakin oltiin sitä mieltä, että siinä yhteydessä saisi esittää nimen jne. Herjauksesta ei ollut kyse vaan ilmeisesti ihan asiasta, jossa on kaksi eri mielipidettä.
Meillä monilla on sukulaisia tai tuttavia, joista on netti ja lehdet täynnä kirjoituksia. Ei niistä lähdetä vinkkaamaan näille ihmisille, jotka on työnsä tai asemansa nähden muutenkin usein stressaantuneita. Anonyymit keskustelut menee AINA siihen että niillä pahoitetaan kohteen mieltä myös tahallaan, muutenhan niitä ei käytäisi nimettöminä. Joissakin jutuissa on perääkin, mutta sen lisäksi takana voi olla henkilökohtaista kaunaa tai kirjoittajan mt-ongelmia.
Jos kyseessä on todellisuudessa tapahtunut asia, joka vaatii eteenpäin viemistä, niin silloin niitä viedään eteenpäin ja ne käsitellään virallisesti. Siihen asti kaikki on vaan juoruja.
Millä alalla ystäväsi on? Yrittäjä vai toisella töissä? Oliko kirjoitus loukkaava/aiheeton, mikäli on ilmoittaisin ystävällesi.
on varmasti raskasta muutenkin.
Hän pahoittaa mielensä lisää jos menet kertomaan.
Siinä jutussa tuskin on mitään sellasta mitä hän ei jo tietäisi.
Ja miten niin löysit.. Ihan tupsahti vaan sun silmille.. taidat nauttia "ystäväsi" tuskasta..
joistakin ihmisistä on vastustamatonta satuttaa toisia tällaislla "palveluksilla". On niin kätevää, kun voi piilottaa ilkeytensä sen suojakilvaen taakse että "mähän vain kerroin mitä muut on sanoneet"
Ystäväni on ihan virkamies. Ja eksyin keskusteluun täysin sattumalta eräällä keskustelupalstalla. Hämmästyin todella.
Luulen, etten puhu mitään siksi, että häntä varmaan nolottaisi, jos hän tietäisi, että minä tiedän. Jos hän olisi halunnut minun tietävän mieltään painavasta asiasta, hän olisi varmasti kertonut siitä.
Toivon, että asia ratkeaa hyvin ja ystävälle ei tule siitä jatkossa murheita. Ja toisaalta toivon myös keskustelussa valittaneen ihmisen puolesta, että hänenkin kannaltaan asia ratkeaa parhain päin, koska jos hän puhuu keskustelussa totta, niin tilanne on äärimmäisen ikävä hänenkin kannaltaan.
Pahansuopa en halua olla.
niin me sitten kerrotaan mitä pitää tehdä.
eli vaikuttaa jotenkin hänen elämäänsä,työhön,mieleen niin kertoisin.
Jos asia on jo unohdettu,niin en ehkä kertoisi.
Mielenkiintoista olisi tietää millaisesta ammatista on kyse,oliko tyytymättömyys mielestäsi ilmaistu ihan laillisin keinon,eli ei herjata julkisesti ketään yksityishenkilöä?