onko autolla ajaminen vaikeaa?
mietin autokouluun menemistä, ja mietityttää vaan, et oppiiko tällainen 35v enää moista taitoa..
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2012 klo 09:55"]
liikenne valitettavasti on.
Ajan yli 20 000 km vuodessa, silti minulla on kohtia kotikaupungissanikin, joita välttelen vaikeuden takia. Kortti ollut noin 20 vuotta.
[/quote]
Meilläkin on joitain risteyksiä joista klo 14-17 välillä todella vaikeaa laillisesti päästä läpi. Niimpä en näe mitään järkeä härkäpäisesti tunkea näihin vaan kierrän toista kautta sujuvammin, nopeammin ja turvallisemmin. Ei siitä kannata ottaa itseensä, ei se ole ajotaidoista kiinni jos risteys on liikenteen takia tukossa. Samoissa risteyksissä päätietä ajaessa olen monta kertaa joutunut tekemään äkkijarrutuksen kun joku omasta mielestään taitava on väkisin tunkenut kolmion takaa eteen kun siitä on muka pakko päästä.
Kyllä oppii, mutta muiden huomioiminen liikenteessä on useille ihan ylivoimaisen vaikeaa.
Nykyään sitä ei varmaan opeteta kuten ennen.
Menkää nyt ihmeessä takaisin sinne hiekkalaatikolle Audit yms mukananne.
tässä ketjussa kyseltiin ihan erijuttuja ja taas oli luetun ymmärtäminen hakusessa eräillä.(ikä taisi olla 6+)
Kyllä se tuntuu vaikeelta. lähestyn 40v ja olosuhteet+painostus sai lähtemään koulun penkille. Onni on kyydissä istutut kilometrit, liikkuminen pyörällä yms ja maltti, joita ajo-ope kehuu. Mutta on se vaan hitaampaa sisäistää sitä ajoneuvon kuljettamista. Hallintaa, ajolinjoja ja niitä "nopeita" tilanteita. Teoria ja liikennesäännöt on hanskassa, mutta oppimista varsinkin muun liikenteen seassa riittää! Onneks ope on rauhallinen ja kannustava. Moni kaveri kyl nostaa hattua mulle, sanoo et "jos ny joutuis autokouluun ei tulis mitään"... Mut kummasti sitä ihminen tsemppaa. oma rauhallisuus ja hermot on mulle se hankalin juttu... Kai se tästä, ja tsemppiä kaikille ajamista opetteleville. Sitä kun kuulemma tehdään koko se aika ku on kortti, ei vaan autokoulussa ;)
Helppoa
Kytkin
Kirjalliset luet vaan Suomessa
Mun äiti hankki kortin 46 vuotiaana haha hyvin meni!
muutin hiukan ajokortin suorittamisen jälkeen Saksaan ja opin tykkäämään nopeusrajoituksista vapaiata Autobahneista.
Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.
Itse ajoin kortin 19-kesäisenä, yli 20 vuotta myöhemmin aloin kunnolla ajamaan. Ja nyt poltan kumia M5:lla, ihan huvikseni. Esim. liikennevaloissa, kun joku surkea japsi tai ranskis on vieressä. Ei vaan kestä katsella ja taaksehan ne aina jää.
Sinne sekaan vaan ja hommaa kunnon auto niin nautitkin siitä.
muutin hiukan ajokortin suorittamisen jälkeen Saksaan ja opin tykkäämään nopeusrajoituksista vapaiata Autobahneista.
Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.
Itse olen asunut Frankfurtissa 15 vuotta ja tiedän, että voit antaa "Vollgas" mutta vastaat myös seuraamuksista. Käytännössä täydellä kaasulla ajaminen on aika harvinaista. Jos siis tarkoitetaan sitä, että autosta otetaan yli 300 km/h. Vai millä koslalla ajelet?
voi olla, ettet ole vielä riittävän kypsä. Kasva vielä muutama vuosi.
pystyy ajamaan täysillä, kun ei rekat ole tiellä. Päiväsaikaan ei kyllä missään pääse nostamaan nopeutta kuin tuonne 250 tuntumaan hetkittäin. Aina tulee kaarretta, jonka taakse ei näe (sillä vauhdilla sataakolmeakymppiä ajavat oikeasti tulevat vastaan sataakahtakymppiä) ja vaikka ei ole kaarretta, suoralla on useampi auto edessä. Kyllä kaikki hidastaa, jos joku parkkeeraisi keskelle turunväylääkin.
Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.Itse olen asunut Frankfurtissa 15 vuotta ja tiedän, että voit antaa "Vollgas" mutta vastaat myös seuraamuksista. Käytännössä täydellä kaasulla ajaminen on aika harvinaista. Jos siis tarkoitetaan sitä, että autosta otetaan yli 300 km/h. Vai millä koslalla ajelet?
Ja en ole tuo edellinen, mutta vastataan viimeiseenkin. 250 heppainen vapaasti hengittävä kakkoskoppainen Audi TT. Ja suurin osa autoista on muuten rajoitettu 250 km/h tasolle. Minullakin on, enkä edes kaipaa suurempia nopeuksia. Olen ajanut myös tehokkailla bemareilla, eri mersuilla, Alfoilla, Nissan GTR:llä jne.
Hauskinta autolla-ajoa on pienillä mutkateillä ajo. Siihen tarvitsee tosi hyvän alustan ja sen takia juuri tuo Audi magnetic ridella.
pystyy ajamaan täysillä, kun ei rekat ole tiellä. Päiväsaikaan ei kyllä missään pääse nostamaan nopeutta kuin tuonne 250 tuntumaan hetkittäin. Aina tulee kaarretta, jonka taakse ei näe (sillä vauhdilla sataakolmeakymppiä ajavat oikeasti tulevat vastaan sataakahtakymppiä) ja vaikka ei ole kaarretta, suoralla on useampi auto edessä. Kyllä kaikki hidastaa, jos joku parkkeeraisi keskelle turunväylääkin.
Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.Itse olen asunut Frankfurtissa 15 vuotta ja tiedän, että voit antaa "Vollgas" mutta vastaat myös seuraamuksista. Käytännössä täydellä kaasulla ajaminen on aika harvinaista. Jos siis tarkoitetaan sitä, että autosta otetaan yli 300 km/h. Vai millä koslalla ajelet?
Ja en ole tuo edellinen, mutta vastataan viimeiseenkin. 250 heppainen vapaasti hengittävä kakkoskoppainen Audi TT. Ja suurin osa autoista on muuten rajoitettu 250 km/h tasolle. Minullakin on, enkä edes kaipaa suurempia nopeuksia. Olen ajanut myös tehokkailla bemareilla, eri mersuilla, Alfoilla, Nissan GTR:llä jne.
Hauskinta autolla-ajoa on pienillä mutkateillä ajo. Siihen tarvitsee tosi hyvän alustan ja sen takia juuri tuo Audi magnetic ridella.
minulla lähtee Bemarista lähes 750 heppaa lastutettuna. Vakionopeussäätöjä ei tunnetakaan. Mene nyt muualle tuon TT:si kanssa, ihan naurattaa..jos Saksassa asuisit kuten minä, olisi sinulla ihan toiset tehot autossa.
muutin hiukan ajokortin suorittamisen jälkeen Saksaan ja opin tykkäämään nopeusrajoituksista vapaiata Autobahneista. Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.
Itse olen asunut Frankfurtissa 15 vuotta ja tiedän, että voit antaa "Vollgas" mutta vastaat myös seuraamuksista. Käytännössä täydellä kaasulla ajaminen on aika harvinaista. Jos siis tarkoitetaan sitä, että autosta otetaan yli 300 km/h. Vai millä koslalla ajelet?
Ja en ole tuo edellinen, mutta vastataan viimeiseenkin. 250 heppainen vapaasti hengittävä kakkoskoppainen Audi TT. Ja suurin osa autoista on muuten rajoitettu 250 km/h tasolle. Minullakin on, enkä edes kaipaa suurempia nopeuksia. Olen ajanut myös tehokkailla bemareilla, eri mersuilla, Alfoilla, Nissan GTR:llä jne. Hauskinta autolla-ajoa on pienillä mutkateillä ajo. Siihen tarvitsee tosi hyvän alustan ja sen takia juuri tuo Audi magnetic ridella.
minulla lähtee Bemarista lähes 750 heppaa lastutettuna. Vakionopeussäätöjä ei tunnetakaan. Mene nyt muualle tuon TT:si kanssa, ihan naurattaa..jos Saksassa asuisit kuten minä, olisi sinulla ihan toiset tehot autossa.
Tulkaa mun kanssa kilpailemaan L.A:n freewayille.
muutin hiukan ajokortin suorittamisen jälkeen Saksaan ja opin tykkäämään nopeusrajoituksista vapaiata Autobahneista. Äkkiä sitä tottui ajamaan kahta sataa vaikka olisi pimeääkin tai tihuuttaisi vettä.
Ja en ole tuo edellinen, mutta vastataan viimeiseenkin. 250 heppainen vapaasti hengittävä kakkoskoppainen Audi TT. Ja suurin osa autoista on muuten rajoitettu 250 km/h tasolle. Minullakin on, enkä edes kaipaa suurempia nopeuksia. Olen ajanut myös tehokkailla bemareilla, eri mersuilla, Alfoilla, Nissan GTR:llä jne. Hauskinta autolla-ajoa on pienillä mutkateillä ajo. Siihen tarvitsee tosi hyvän alustan ja sen takia juuri tuo Audi magnetic ridella.
Tulkaa mun kanssa kilpailemaan L.A:n freewayille.
olet aika säälittävä.Unelmissasi taidat ajaa Amerikassa tai missään muuallakaan.
"Audi TT on lelu..."
ja melko kiva sellainen. Tykkään sen äänistäkin, täysin ilman turbon pihinöitä. Riittää meikäläisen käyttöön.
750 hepastasi, nauti ihmeessä. Itse nautin eniten vähän läntisemmän euroopan teistä, joissa alusta merkkaa vähän tehoja enemmän. Jos asut Nürnburgringin lähellä saatat saada tehoista iloakin irti. Lastullako sait sen aikaan? Minkä viripajan vehkeestä saa lastulla vielä lisää irti?
tekemien päätösten ennakoiminen ja vaihtuvat tilanteet siellä liikenteessä voi olla vaikeaa. Monesti maltti on valttia, mutta pitää myös pystyä lukemaan liikennettä ja tekemään itsenäisesti järkeviä päätöksiä hyvin nopeasti.
Pitää vaan luottaa itseensä. Kyllä ne autokoulussa opettaa ja sitkeästi ajamalla kasvaa varmuus. Ei kai se opetteleminen kolmevitoselle sen vaikeampaa ole kuin 18-vuotiaalle.
ainakin mulle ja mä olen ajanut kortin sentään 18v. Mutta jotenki tuo liikenne on edelleen vaikeaa ja olen selvästi suorituskykyni ylärajoilla autolla ajaessani.
Mutta aja vaan, eihän sitä etukäteen tiedä vaikka olisit mimmonen räikkönen.
Minä ajoin kortin 10v sitten 32-vuotiaana, ei mitään ongelmia oppia asioita. Joka päivä liikun autolla.
mites se kun autokoulu menee nii pitää maksaa about 1600€ niin paljon se kakkosvaihe maksaa sit yhteensä niinku about