Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme syytä, miksi et käytä kypärää pyöräillessä

Vierailija
30.07.2012 |

Tai jos käytät, listaa ne kolme syytä, miksi.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 2 ja 3: Koska saan näin moraalisen oikeuden nauraa niille kaikille kypärä päässä riehuville tantoille, jotka mieltävät itsensä heti oikein kuntoilijoiksi kun on pyöräilykypärät ja kaikki.

Vierailija
2/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä suostu kulkemaan tukka länässä. Tosin ei ole vuosiin ollut pyörääkään niin ei tässä kauhean suurta riskiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Turvallisuus. Halpa henkivakuutus.

2. Lain mukaan pyöräilykypärää pitää käyttää. (ei tosin ole sakotettava rike olla käyttämättä, mutta rike kuitenkin)

3. Vaikkei omia lapsia vielä olekaan, niin haluan näyttää omalla käytökselläni hyvää esimerkkiä lapsille/nuorille.

Vierailija
4/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kypärän poissaolo pitää pelon pinnassa. Pelko pitää valppaana. Samasta syystä ajan pitkillä matkoilla ylinopeutta ilman turvavyötä, ellei ole liukas tie.

- Osaan kaatua siten että suojaan pääni käsilläni. En mene paniikkiin vaan uskon että osaan toimia nopeasti ja vaistomaisesti jos pitää toimia silmänräpäyksessä. Olen kelannut erilaisia kaatumis- ja törmäystilanteita mielessäni. Toivon mukaan en mene lukkoon pelosta jos nyt joskus vaikka kaadunkin pyörällä vauhdista pahasti. Viimeksi olen kaatunut pyörällä 7-vuotiaana. Kypärät ovat niille joilla on huonot refleksit ja jotka eivät osaa pitää päätään kylmänä äkkitilanteissa.

- Kypärää ei yksinkertaisesti tarvita koska kaatuessa muut ruumiinosat ovat loukkaantumisalttiimpia, esim. polvilumpiot, käsivarret, kyynärpäät, häntäluu, lonkka. Olkootkin niin että pään kopsauttaminen on vakava juttu. Jos on järkevää käyttää kypärää pyöräillessä, on vielä järkevämpää käyttää kypärää kävellessä.

Vierailija
5/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. En käyttänyt kypärää elämäni ekat 20 vuotta. Sitten menin kaatumaan pyörän kanssa kerran siten, että vedin ihan kunnon volttia alamäkeen. Oli uskomaton tuuri, että selvisin pelkillä pintanaarmuilla eikä pää kolahtanut pahemmin asvalttiin. Tämä säikäytti sen verran pahasti, että ostin kypärän ja siitä lähtien sitä olen käyttänyt. Tuon kaatumisen jälkeen ei ole samanlaisia kaatumisia tapahtunut, mutta yksikin kerta taas riittäisi... Ja en halua testata onko seuraavassa kaatumisessa yhtä hyvä tuuri kuin ensimmäisessä.

Vierailija
6/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin tunnollisesti koko elämäni mut jossain vaihees alko turhauttaa laittaa se lyhyille matkoille.

Lyhellä tarkoita alle 2 km matkaa. Vaikka tottakai se matkan pituus ei tee asiassta yhtään turvallisempää, joten idioottihan mä olen ku käyttämättä jää... :D

Mut siis se ahdistaa, hiostaa enemmän ku ilman kypärää olles ja on epämukava.

Käyttämistä taas puoltaa se että se on halvin henkivakuutus, laki määrää ja haluan toimia asiassa muille esimerkkinä. tai halusin x)

Vierailija
7/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. en tarvitse sitä, en ole ikinä kaatunut pyörällä

3. koko kypärä on hysteeristä hössötystä jolla jotkut pätee

Vierailija
8/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi opetella pistämään se kypärä oikein päähän ja säätämään remmit!

että sellaista pyöräilykypärää ei ole keksitty josta olisi hyötyä onnettomuustilanteessa. Ne vaan heilahtaa kaatumisen mukana väärälle paikalle. len testannut lapsen kavereita joilla kypärät päässä, vähän kun otsan kohdille koskee niin kypärä heilahtaa pois päästä. Aivan turhia! Ja harva pyörällä kaatuu. Kävelleessä sen sijaan olisi usein tarpeen (jos olisi keksitty toimiva päässä pysyvä kypärä).

Vierailija
9/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pyörämatkoistani on sellaisia että jätän pyörän johonkin, enkä voi jättää kypärää sinne vaan joutuisin raahaamaan sitä mukanani. Jos on tiedossa että joudun raahaamaan ttietokonesalkkua ja jotain muuta sen lisäksi niin jätän kypärän kotiin. Tosin silloin liikun pyörlä vain lyhyitä matkoja.

Vierailija
10/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli olla käyttämättä kypärää ennenkuin ajoin kolarin ja luita menei poikki ja puolivuotta elämästä.

enää ei ole yhtään syytä.

Vierailija
11/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.en ole koskaan käyttänyt (yksi on tuolla rullaluistelukoulutusta varten ostettuna)

2. tykkään pitää lippistä, koska se estää aurinkoa heijastamasta silmiin.

3. arvioin liikennettä etukäteen

voit arvioida, jos joku yllättäen törmää sinuun, kuten minulle arvioijalle kävi.

Vierailija
12/96 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ei ole rahaa. Aina suunnittelen sen ostoa, mutta ei mahdu budjettiin

3. Ei löydy halpaa eikä löydy edullista. Ajan hitaasti pyörällä ja talutan kävelyteillä ja suojateillä. En kaahaa pyörälläni. En tarvitse kypärää.

Vierailija
13/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun kevät tulee ja pyöräilykausi alkaa niin tämä tulee taas esiin, kypärä vai ei

Vierailija
14/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOska mulla ei ole pyörää eikä kypärää ja jos olis niin haluaisin näyttää tosi hyvältä. Siis kuolleenakin ja aivot asfaltille levinneenä näyttäs ainakin hiukset pöyhkeeltä ei lättänältä! =D

Vierailija
15/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. olen tyhmä

2. olen tyhmä

3. olen tyhmä

Oikeasti tiedän että tuiki tarpeellinen kapistushan se on. Ihan omaa pöljyyttä ja turhamaisuutta olla käyttämättä, ei ole mitään muuta puolustusta mulla.

Vierailija
16/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska
1.) Se suojaa päätäni vammoilta, jos kaadun
2.) ks. kohta 1
3.) ks. kohdat 1 & 2

En välitä siitä, näytänkö typerältä. Minun mielestäni olisi typerää välittää tuollaisesta asiasta.

Haluan näyttää hyvää esimerkkiä muillekin.

Vierailija
17/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2012 klo 07:08"]

laki velvoittaa pitämään kypärää, joten koska se on laki, kypärä on päässä. En muutenkaan riko lakia, koira ulkoilee hihnassa, korjaan koiran kakat pois, en roskita, ajan sallitulla nopeudella, en näpistele yms...

Lakia ei pidä rikkoa.

[/quote]

Bäääbäää...

siinäpä yksi varsinainen babylonin lammas, bääbää.

Lahjoitat varmaan myös sinisilmäisesti rahaa afrikan "köyhille" ?

Vierailija
18/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kypärää, koska

a) se on typerän näköistä

b) kampaus menee lyttyyn

c) en viitsisi tulla töihin kypärä kainalossa

Vierailija
19/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin... preussilaisia osa näistä kommenteista, "lakia pitää noudattaa"! :D

Mäkin samastun kyllä enemmän tuohon Jack London -tyyppiin. Paljon fiksumpaakin pohdittavaa on ihmisellä, kuin joku pyöräilykypärä.

Vierailija
20/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua muuten, miten eri lailla eri paikkakunnilla suhtaudutaan kypärän käyttöön. Mulle se on aina ollut poikkeus, jos joku pitää kypärää, niin tekevät lähinnä viisi-kuusikymppiset tätipyöräilijät. Kypärää käyttävä mies olisi suorastaan hersyvä huumorinlähde täälläpäin.

Ihanko oikeasti jossain päin Suomea kypärättömät pyöräilijät näyttävät poikkeavilta?