Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme syytä, miksi et käytä kypärää pyöräillessä

Vierailija
30.07.2012 |

Tai jos käytät, listaa ne kolme syytä, miksi.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, numero 79, hyvasta kommentista!

Vierailija
42/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2012 klo 14:21"]

Osa pyörämatkoistani on sellaisia että jätän pyörän johonkin, enkä voi jättää kypärää sinne vaan joutuisin raahaamaan sitä mukanani. Jos on tiedossa että joudun raahaamaan ttietokonesalkkua ja jotain muuta sen lisäksi niin jätän kypärän kotiin. Tosin silloin liikun pyörlä vain lyhyitä matkoja.

[/quote]

Tätä en oikein tajua. Sinähän kuitenkin lukitset sen pyöräsi. Miksi et laita kypärää siihen samaan lukkoon? Itse toimin aina niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:32"]

Osa pyörämatkoistani on sellaisia että jätän pyörän johonkin, enkä voi jättää kypärää sinne vaan joutuisin raahaamaan sitä mukanani. Jos on tiedossa että joudun raahaamaan ttietokonesalkkua ja jotain muuta sen lisäksi niin jätän kypärän kotiin. Tosin silloin liikun pyörlä vain lyhyitä matkoja.

[/quote]

Tätä en oikein tajua. Sinähän kuitenkin lukitset sen pyöräsi. Miksi et laita kypärää siihen samaan lukkoon? Itse toimin aina niin.

[/quote]

Joku narkki pöllii sen. Ainakin Turussa näin. 

Lumi ja vesi sataa kypärään. 

Kypärä heikentää refleksejä ja pyöräilyssä tarvittavaa ketteryyttä.

Vierailija
44/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillähän pyöräilykypärän käyttö itse asiassa huonontaa sperman laatua. Naisille se on tietysti vaaraton.

Vierailija
45/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole pyörää mutta teininä en käyttänyt seuraavista syistä.

*Koulussa kypärä piti jättää pyörän sarveen roikkumaan päivän ajaksi ja monta kertaa kypärää sai etsiä jälkikäteen. Kerran kaikki kypärät oli täytetty maatuvilla lehdillä. En tosin tykännyt mennä kouluun pyörällä, koska lukittujakin pyöriä siirreltiin ja niiden paikkaa vaihdettiin. Kaikille ei riittänyt pyörätelineessä tilaa joten pyörät olivat miten sattuu.

*Kypärän alle piti aina virittää jokin huivi. En tiedä tämän hetkisistä kypäristä mutta silloin kypärissä oli tarrat joilla pehmukkeet pysyivät kiinni. Omat hiukseni tarttuivat aina niihin tarroihin ja alkoivat tukistaa ajon aikana tai viimeistään kypärää riisuttaessa.

*Kypärän kanniskelu tuntui vaivalloiselta mutta samalla sitä ei uskaltanut jättää pyörän luoksekaan.

Nykyään käyttäisin kypärää, koska

*Helsingissä pitää ajaa autojen keskellä.

*en luota muihin tiellä liikkujiin.

*olen pari kertaa meinannut jäädä pyöräilijän alle ja joutunut hyppäämään pusikkoon pois tieltä. Kelloa kyllä soitettiin mutta vauhti oli sen verran kova, ettei meinannut ehtiä pois alta.

Vierailija
46/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- näyttää typerältä

- hiukset menee huonosti

- laki ei pakota

Täälläpäin harvat käyttävät kypärää, enimmäkseen vain pienet lapset. Siinä vaiheessa, kun laki pakottaa kypärän käyttöön, lopetan pyöräilyn kokonaan. Nykyisin pyöräilen ehkä noin kolme kertaa vuodessa lyhyen matkan.

Vierailija
47/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos se on siinä lukossa kunnolla, niin sen pitää pölliä koko pyörä samalla. Tosin sekin varmaan on mahdollista, mutta jos pyörä viedään, niin tuskin se kypärä enää siinä tuntuu.

Vierailija
48/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:45"]

[/quote]

Joo, just sen takiahan maastopyöräilijät, alamäkiajajat, dirttipyöräilijät ja bmx-jätkätkään ei käytä kypärää! Eiku...

Vierailija
49/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole käyttänyt. Syyt:

- turhaa

- typerää

- hankalaa

Vierailija
50/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät käytä kypärää. Jos kypärä tuntuu pahalta, se on väärän kokoinen. Tai, kypärä littaa hiukset, tuskin käyttävät turvavöitäkään, koska vaatteet rytistyy.

Todellakin käytän kypärää. Olen nähnyt mitä jälkeä tulee, kun ihmisen pää ja asfaltti kohtaavat...

Vierailija
51/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minäkin ajattelin:enhän mä kaadu,osaan ajaa niin hienosti ilman käsiäkin.

Onneksi näin vanhempana ajattelen:ihan sama kuinka hankala se on päässä ja hihnat saada hyvin ja kesällä tukka hikisenä ja lytyssä.Olen mieluummin tukka huonosti,kuin pää halki.2 kertaa olen kaatunut,toinen n.20 vuotta sitten ja arpi muistuttaa vielä polvessa.Toinen  kaatuminen pari vuotta sitten ennen aamukuutta työmatkalla.Onneksi oli kypärä päässä,en suunnitellut kaatumista,niin vain pääsi käymään,enkä osannut varautua,tajusin vain makaavani maassa.Siitä muistuttaa kyynerpäämurtuma.Voi vain miettiä kuinka pahasti voi käydä päähänkin.Olit sitten liikenteessä mopolla,pyörällä,skeitillä,rullaluistimilla.

Moni pyöräilijä kolaroi myös ylinopeutta ajavan auton kanssa.Pyöräilijä siinä jää kakkoseksi,mieluummin kypärä päässä kuin ilman.Monesti lehdestäkin saa lukea,että kypärä pelasti.

Vierailija
52/96 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?Mitä toi lumi ja vesi??Jos se sataa niin sataa se sitten kypärään tai päähän,ellei polje sateenvarjo kädessä?Kypärä heikentää refleksejä?Joo,kaikki kypärää käyttäjät eivät osaa jarruttaa suojatielle,hitaiden refleksejen takia jarrutan ja pysähdyn vasta tien ylitettyäni.

Hei,keksi parempaa.

Vierailija
53/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tarvita kuin yksi syy: en halua vammautua vihannekseksi, jos auto ajaa päälleni. Kuolemakin tietysti olisi ikävä, mutta ei niin paha.

Vierailija
54/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en omista

-en koskaan kaadu

-se on tosi noloa

Olen 30v, kun kypärät tuli, olin ala-asteella. Kaikki, jotka niitä piti oli tosi nössöjä. Useimmat laittoi sen päähän kotona, mutta ennen koulua laitettiin reppuun. Se oli koulukiusaamisen aihe, jos joku tuli kypärä päässä koululle.

Eipä ole aikuisiässäkään sitten tullut hommattua, en aja vilkasliikenteisissä kaupungeissa, lähinnä "maalla" jossa suurin vaara on, että rattijuoppo teilaa sut, ja sen takia en kyllä kypärää ala pitämään.

En koskaan kaadu-kommentti. Joo, aina voi sattua :) MUtta tosiaan, en ole päätäni koskaan satuttanut. Penskana oli pari kertaa polvet ruvella.

Vierailija
55/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki velvoittaa pitämään kypärää, joten koska se on laki, kypärä on päässä. En muutenkaan riko lakia, koira ulkoilee hihnassa, korjaan koiran kakat pois, en roskita, ajan sallitulla nopeudella, en näpistele yms...

Lakia ei pidä rikkoa.

Vierailija
56/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en käyttänyt. En oikeastaan ajatellut koko asiaa. Kypärä on hankala ja iso ja epämiellyttävä päässä.

Olin lenkillä pari vuotta sitten kun näin ihmisen, jonka pää oli mennyt mössöksi. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta kevyenliikenteenväylällä oltiin ja pyörällä se oli kaatunut. Ambulanssi oli jo soitettu.

Siitä lähtien olen käyttänyt kypärää.

Vierailija
57/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut käyttämään, lapsuudessani kypäriä käytetty.

En ole pyörällä ikinä kaatunut

Typerää olla käyttämättä, mutta en vaan osaa käyttää.

En kyllä ajakaan missään Helsingin keskustassa ja pyörä on vaihteeton romu, jolla ei hurjastella.

Vierailija
58/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen nähnyt tuollaisen. Käytin kypärää jo sitä ennen tosin. Koska nyt vaan on tyhmää leikkiä hengellään. Varsinkin, jos on lapsia.

Ennen en käyttänyt. En oikeastaan ajatellut koko asiaa. Kypärä on hankala ja iso ja epämiellyttävä päässä.

Olin lenkillä pari vuotta sitten kun näin ihmisen, jonka pää oli mennyt mössöksi. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta kevyenliikenteenväylällä oltiin ja pyörällä se oli kaatunut. Ambulanssi oli jo soitettu.

Siitä lähtien olen käyttänyt kypärää.

Vierailija
59/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en omista

-en koskaan kaadu

-se on tosi noloa

Olen 30v, kun kypärät tuli, olin ala-asteella. Kaikki, jotka niitä piti oli tosi nössöjä. Useimmat laittoi sen päähän kotona, mutta ennen koulua laitettiin reppuun. Se oli koulukiusaamisen aihe, jos joku tuli kypärä päässä koululle.

Käytin kypärää ala-asteellakin, silloin juuri, kun nuo suuret valkoiset vadit tekivät tuloaan, eikä minua koskaan kiusattu.

Meidän luokalla kypärän käyttäjät olivat etuoikeutettuja monessa asiassa, fiksu opettaja arvosti.

Vierailija
60/96 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut käyttämään, lapsuudessani kypäriä käytetty.

En ole pyörällä ikinä kaatunut

Typerää olla käyttämättä, mutta en vaan osaa käyttää.

En kyllä ajakaan missään Helsingin keskustassa ja pyörä on vaihteeton romu, jolla ei hurjastella.

Vai käytettiinkö teillä lapsuudessa kännyköitä ja läppereitäkin? Moni nainen on aikuisena oppinut käyttämään korkokenkiä, vaikkei ole lapsena käyttänyt. Tupakkatauonkin joku juntti pitää, tuskin on lapsena oppinut.