ajatelkaa että tämän vuosikymmenen äidit ovat jo 90-luvulla syntyneitä
Jos nyt puhutaan normaalin ikäisistä äideistä.
Minusta hassua, kuulostaa ihan kummalliselta ja 90-luvulla syntynyt äiti ei ole mitenkään omituista, vaikka äsken he olivat vauvoja. :D
Kommentit (86)
Meillä nuorilla äideillä on tilastollisissa asioissakin se etu, että nuo ovat sentään ihan itsestään vain kiinni joten kuka tahansa yksilö voi itse päättää miten asia menee. :) Vanhemmilla äideillä riskit taas kasvavat ja lapsen vammautumisriski itsestään ja tulee ihan arvalla vaan. Ette voi sille mitään, olette siis jo väistämättä huonompia lastenkantajia kuin nuori äiti. :) Minä taas voin kantaa vauvani terveessä nuoressa kropassa vaikka järkyttäviä pelkoja suurentuneiden riskien kera ja päättää että minä en todellakaan ole se joka ei kouluttaudu. Miksi olisin? :D Ja tosiaan, suurin osa ongelmanuorista ei tuli yli 20vuotiaana äidiksi tulleesta perheestä.
ja eniten pahoinpidellään alimman sosiaaliluokan nuorten perheiden lapsia. Voit toki synnyttää terveen lapsen, mutta sen jälkeen ihan itse vammauttaa sairaalakuntoon. Ja kannattaa myös muistaa se, että FAS-lapsia syntyy eniten nuorille. Siis juuri niille, jotka voivat ihan ilman järkyttäviä riskejä tuhoja lapsensa jo raskausaikana.
Nyt puhuttiin parikymppisistä äideistä eelleenkin. Ja kai tiedät että riskit iän myötä kasvavat? Vai etkö vain suostu tätä myöntämään? ;) Tiesitkö että esim skitsofrenian riski on moninkertainen yli 30v parin lapsella? Oikeesti loppupeleissä mitä väliä?! :D Miksi sä jaksat kun löydän aina sulle vastinetta ja sä minulle? Ei tässä tulla mihinkään muuhun tulokseen, että teit niin tai näin niin huono ikä se on. :D
Tuo skitsofreniayleistys on kumottu jo aikaa sitten eli sen todellisuuspohja on osoitettu vääräksi. Kai tiesit, että nuorten perheiden lasten riskit ovat myös niitä sosiaalisia ja huomattavasti yleisempiä kuin yli 30-äitien lasten riskit.Varmasti kykenet selittämään, miksi ADHD-lapsia on eniten perheissä, joissa äiti on saanut ensimmäisen lapsensa alle 25v iässä. Voisiko olla, että diagnoosi on osin sosiaalinen?
saisko linkin tuohon tutkimukseen jonka mukaan "adhd:n diagnoosi osin sosiaalinen"?
Luin itse tuoreimman tutkimuksen muutama viikko takaperin mutta sulla on selvästi tuoreempaa tietoa niin lukisin mielelläni?
Nykyajan naisen työpaikka: "Kotiäiti" / "Mies käy töissä".
Itse olen syntynyt -91 eli olen 22-vuotias ja vauvat eivät ole suunnitelmissa seuraavaan 10 vuoteen. Mähän olen lähempänä kolmeakymmentä kun edes valmistun. Kyllä mun tuntemat ikäiseni äidit ovat vähän häviäjiä.
On aika kypsä nähtävästi ikäisekseen ja varsinkin äidiksi ja roolimalliksi lapsilleen tuo eräskin 30+. Kyllä hänkin nähtävästi puheidensa perusteella on vielä lapsen tasolla. Kaikki eivät kasva aikuiseksi koskaan, joku osaa olla aikuinen jo nuorena.
No toedät kyllä itsekin mistä puhun, en edes lähde tästä keskustelemaan noin ikävän ihmisen kanssa.