ajatelkaa että tämän vuosikymmenen äidit ovat jo 90-luvulla syntyneitä
Jos nyt puhutaan normaalin ikäisistä äideistä.
Minusta hassua, kuulostaa ihan kummalliselta ja 90-luvulla syntynyt äiti ei ole mitenkään omituista, vaikka äsken he olivat vauvoja. :D
Kommentit (86)
ja vuonna 1990 täyttää 30 vuotta 2020. Tämän vuosikymmenen äidit eivät siis pääsääntöisesti ole syntyneet 1990-luvulla. M.O.T.
ja vuonna 1990 täyttää 30 vuotta 2020. Tämän vuosikymmenen äidit eivät siis pääsääntöisesti ole syntyneet 1990-luvulla. M.O.T.
Enkö jo sanonut?
28v on ensisynnyttäjien keski-ikä ja toivottavasti vähän tippuu. :)
t.itse se iäkkäämpi äiti.
vielä ainakaan 10 vuoteen.
Ai, minulla lähipiirissä näitä 22-25vuotiaita äitejä ja ovat kyllä todellakin äidillisiä. Jotkut ehkä vain syntyvät sellaisiksi. :)
Toiset tarvitsevat aikaa tuhottomasti ja tulevat vanhempana äideiksi, kuten minä. :D
Olinkin tosi epäkypsä pitkään ja tuhlasin nuoruuden voimat turhuuksiin.
-ap
Mun ekat kummitytöt on syntyneet 1990 ja1991. Penskoina pidän vielä mutta aikuisia naisiahan he...
Aika karua, minusta joku 20+ on jo niin hyvä ikä tullaäidiksi riippuen tietysti ihmisestä ,että tuntuu hurjalta jos joku höpöttäisi äitien 30+ iästä. :D
Shhhh tätä ei saa sanoa ääneen, vanhjoa mammoja vituttaa kun olivat itse liian iäkkäitä ja jälkikäteen siitä ovat katkeroituneet nuorille jaksaville. ;)
sai juuri viime viikolla toisen lapsensa. Ekan sai 18v:na.
3 alle kouluikäisen äidille, että mikä minua vituttaa. Omasta mielestäni olen todella tyytyväinen leppoisaan elämääni.
Shhhh tätä ei saa sanoa ääneen, vanhjoa mammoja vituttaa kun olivat itse liian iäkkäitä ja jälkikäteen siitä ovat katkeroituneet nuorille jaksaville. ;)
Aika karua, minusta joku 20+ on jo niin hyvä ikä tullaäidiksi riippuen tietysti ihmisestä ,että tuntuu hurjalta jos joku höpöttäisi äitien 30+ iästä. :D
eikä ole sossun jonossa hakemassa avustusta rattaisiin ja pinnasänkyyn. Eli ensin hankkii ammatin, sitten miettii, asuako vuokralla vai omassa asunnossa, mielellään käväisee töissä ulkomaillakin ja tekee kaikkea sitä, mistä nuorena vauvan saaneet pääsääntöisesti jäävät paitsi.
Ja kaiken tuon jälkeen saa lapsia kypsässä 30v iässä, jolloin lapsille on sekä aikaa että rahaa, jonka turvin voi olla hoitovapaalla tai osa-aikatöissä ihan niin pitkään kuin tahtoo. Niitä nuorena lapsensa saaneita ikätovereita voi sitten moikata prisman kassalla.
3 alle kouluikäisen äidille, että mikä minua vituttaa. Omasta mielestäni olen todella tyytyväinen leppoisaan elämääni.
Jaa'a jokin ilmeisesti kun heti hyökätään kertomaan kuinka huono ikä on ja pitää olla hedelmällisyyden tuolla puolen ennen kuin on hyvä. Vähän ylimieliseltä kuulostaa nuoria äitejä kohtaan. :) Mutta kateus sen yleensä teettääkin.
Peruskoulun jälkeen ilman koulutusta jäävät tekevät lapsia nuorempina kuin muut. Heissä on jo nyt näitä 1990-luvulla syntyneitä äitejä, joiden lapsia hoitavat 1970-luvulla syntyneet isoäidit, koska 1950-luvulla syntyneet isoäitien äidit bilettävät sen verran ankarasti, että eivät ehdi. Onneksi heidän 1930-luvulla syntyneet äitinsä vetävät vielä täysillä mummon roolia.
eikä ole sossun jonossa hakemassa avustusta rattaisiin ja pinnasänkyyn. Eli ensin hankkii ammatin, sitten miettii, asuako vuokralla vai omassa asunnossa, mielellään käväisee töissä ulkomaillakin ja tekee kaikkea sitä, mistä nuorena vauvan saaneet pääsääntöisesti jäävät paitsi.Ja kaiken tuon jälkeen saa lapsia kypsässä 30v iässä, jolloin lapsille on sekä aikaa että rahaa, jonka turvin voi olla hoitovapaalla tai osa-aikatöissä ihan niin pitkään kuin tahtoo. Niitä nuorena lapsensa saaneita ikätovereita voi sitten moikata prisman kassalla.
Voi luoja siinä on kyllä mustavalkoisin kommentti varmaan koko av-historiassa! :D
Mulla 20+ ikäiset äitiystävät ovat jokainen joko yliopistossa ja amk:sta juuri valmistuvat. Yliopistosta parin vuoden päästä. :)
Että miten meni? ;) Eipä ole tainnut kukaan heistä koskaan ollu sossun asiakkaana. Muistuttaisin että on eri asia olla 16v kuin 23v.
Ihana halveksuva asenteesi ei toivottavasti siirry tyttärellesi. :D
nuorilla äideillä energiaa vauvanhoitoon, kun eivät ole sitä energiaa vielä tuhlaneet opiskeluun, työntekoon, taloudellisesti omillaan pärjäämiseen - on paukkuja hoitaa niitä lapsia, mutta muuhun ei taida rahkeet sitten riitääkään...
Peruskoulun jälkeen ilman koulutusta jäävät tekevät lapsia nuorempina kuin muut. Heissä on jo nyt näitä 1990-luvulla syntyneitä äitejä, joiden lapsia hoitavat 1970-luvulla syntyneet isoäidit, koska 1950-luvulla syntyneet isoäitien äidit bilettävät sen verran ankarasti, että eivät ehdi. Onneksi heidän 1930-luvulla syntyneet äitinsä vetävät vielä täysillä mummon roolia.
Näistä kommenteista juuri huomaa miten katkeria mummoäidit ovat iästään. :)
Pahin vihaa aiheuttava on joku kouluttautunut nuori äiti jonka perhe menestyy, voi luoja sitä he eivät kertakaikkiaan kestä! ;)
nuorilla äideillä energiaa vauvanhoitoon, kun eivät ole sitä energiaa vielä tuhlaneet opiskeluun, työntekoon, taloudellisesti omillaan pärjäämiseen - on paukkuja hoitaa niitä lapsia, mutta muuhun ei taida rahkeet sitten riitääkään...
Ja tässä taas hyvä esimerkki. ;)
Monilla parikymppisillä perheillä olen huomannut että isä juuri valmistuu ja alkaa tienaamaan ja siihen väliin haluavat lapsensa ja äiti sitten opiskelee lasten ohessa.
On tosi yleistä näin, eli rahasta ei kyllä ole puutetta ja koulut käydään.
Tällaista ihailen kaikista eniten. :)
eikä ole sossun jonossa hakemassa avustusta rattaisiin ja pinnasänkyyn. Eli ensin hankkii ammatin, sitten miettii, asuako vuokralla vai omassa asunnossa, mielellään käväisee töissä ulkomaillakin ja tekee kaikkea sitä, mistä nuorena vauvan saaneet pääsääntöisesti jäävät paitsi. Ja kaiken tuon jälkeen saa lapsia kypsässä 30v iässä, jolloin lapsille on sekä aikaa että rahaa, jonka turvin voi olla hoitovapaalla tai osa-aikatöissä ihan niin pitkään kuin tahtoo. Niitä nuorena lapsensa saaneita ikätovereita voi sitten moikata prisman kassalla.
Voi luoja siinä on kyllä mustavalkoisin kommentti varmaan koko av-historiassa! :D Mulla 20+ ikäiset äitiystävät ovat jokainen joko yliopistossa ja amk:sta juuri valmistuvat. Yliopistosta parin vuoden päästä. :) Että miten meni? ;) Eipä ole tainnut kukaan heistä koskaan ollu sossun asiakkaana. Muistuttaisin että on eri asia olla 16v kuin 23v. Ihana halveksuva asenteesi ei toivottavasti siirry tyttärellesi. :D
siis ne äitiasiakkaat ovat kaikki tavalla tai toisella yhteiskunnasta syrjäytyneitä, vaikka se paikka yliopistossa saattaa ollakin. Suurin osa toki on suoraa peruskoulusta parin työpajan kautta äidin arvoon siirtyneitä. Olennaista on se, että ainutkaan heistä ei tule toimeen ilman yhteiskunnan erityisä tukitoimia, ei edes se AMK:ssa opiskeleva, jonka opinnot venyvät ja vanuvat. Kun on lapsia, saa sossusta paremmin rahaa kuin lapsettomana, jos ei opinnot kiinnosta.
Mulla on 27-vuotias sisko yliopistossa neljättä vuotta, eikä hänen laajassa kaveripiirissään ole ainuttakaan sellaista, jolla jo olisi lapsi.
Tai siis eivät tietenkään kaikkia, suurin osa varmaan 80-luvulla. :D
Mutta 90-luvulla syntynyt äiti on jo tosi hyvän ikäinen vaikka äskenhän tuo luku vasta oli! :D
-ap