ajatelkaa että tämän vuosikymmenen äidit ovat jo 90-luvulla syntyneitä
Jos nyt puhutaan normaalin ikäisistä äideistä.
Minusta hassua, kuulostaa ihan kummalliselta ja 90-luvulla syntynyt äiti ei ole mitenkään omituista, vaikka äsken he olivat vauvoja. :D
Kommentit (86)
Monilla parikymppisillä perheillä olen huomannut että isä juuri valmistuu ja alkaa tienaamaan ja siihen väliin haluavat lapsensa ja äiti sitten opiskelee lasten ohessa. On tosi yleistä näin, eli rahasta ei kyllä ole puutetta ja koulut käydään. Tällaista ihailen kaikista eniten. :)
Kai tiesit, että Suomessa korkein työttömyysprosentti on parikymppisillä miehillä?
Mulla on 27-vuotias sisko yliopistossa neljättä vuotta, eikä hänen laajassa kaveripiirissään ole ainuttakaan sellaista, jolla jo olisi lapsi.
Aijaa mun lähipiirissä on montakin jotka nyt opiskelevat innolla lapsen ollessa pieniä, opiskelut joustaa mukavasti. :)
Isät käyvät töissä ja ovat valmistuneet jo, yleensä pari-muutaman vuoden vanhempi mies. :)
Pääsääntöisesti heillä on 30 vuoden iässä ollut ammattti, vakituinen työpaikka, omistusasunto jne. Samaan aikaan moni lapseton vasta aloittelee työuraansa ja asuu jossain pienessä vuokrayksiössä.
vielä ainakaan 10 vuoteen.
Aika karua, minusta joku 20+ on jo niin hyvä ikä tullaäidiksi riippuen tietysti ihmisestä ,että tuntuu hurjalta jos joku höpöttäisi äitien 30+ iästä. :D
eikä ole sossun jonossa hakemassa avustusta rattaisiin ja pinnasänkyyn. Eli ensin hankkii ammatin, sitten miettii, asuako vuokralla vai omassa asunnossa, mielellään käväisee töissä ulkomaillakin ja tekee kaikkea sitä, mistä nuorena vauvan saaneet pääsääntöisesti jäävät paitsi. Ja kaiken tuon jälkeen saa lapsia kypsässä 30v iässä, jolloin lapsille on sekä aikaa että rahaa, jonka turvin voi olla hoitovapaalla tai osa-aikatöissä ihan niin pitkään kuin tahtoo. Niitä nuorena lapsensa saaneita ikätovereita voi sitten moikata prisman kassalla.
Voi luoja siinä on kyllä mustavalkoisin kommentti varmaan koko av-historiassa! :D Mulla 20+ ikäiset äitiystävät ovat jokainen joko yliopistossa ja amk:sta juuri valmistuvat. Yliopistosta parin vuoden päästä. :) Että miten meni? ;) Eipä ole tainnut kukaan heistä koskaan ollu sossun asiakkaana. Muistuttaisin että on eri asia olla 16v kuin 23v. Ihana halveksuva asenteesi ei toivottavasti siirry tyttärellesi. :D
tuo 20+ kun yleensä tarkoittaa sitä, että on yli 20v, ei suinkaan korkeintaan 29v. :D
Aivan uskomattoman surullista minkälaisen vastaanoton parikymppiset äidit saavat. Eikö teitä yhtään hävetä selitellä sossujuttuja ja kuinka joutuvat työttömiksi ja heille voi vain naureskella prisman kassalla? :O
Miten voitte olla äitejä ja väittää itseänne kypsiksi? :O
Kysyin siis miksi minua pitäisi vituttaa? Vietän leppoisaa perhe elämää vailla huolia.
3 alle kouluikäisen äidille, että mikä minua vituttaa. Omasta mielestäni olen todella tyytyväinen leppoisaan elämääni.
Shhhh tätä ei saa sanoa ääneen, vanhjoa mammoja vituttaa kun olivat itse liian iäkkäitä ja jälkikäteen siitä ovat katkeroituneet nuorille jaksaville. ;)
Jaa'a jokin ilmeisesti kun heti hyökätään kertomaan kuinka huono ikä on ja pitää olla hedelmällisyyden tuolla puolen ennen kuin on hyvä. Vähän ylimieliseltä kuulostaa nuoria äitejä kohtaan. :) Mutta kateus sen yleensä teettääkin.
Pääsääntöisesti heillä on 30 vuoden iässä ollut ammattti, vakituinen työpaikka, omistusasunto jne. Samaan aikaan moni lapseton vasta aloittelee työuraansa ja asuu jossain pienessä vuokrayksiössä.
Nuorten elinolotutkimuksissa nimenomaan ne nuorena lapsensa saaneet eivät 30 vuoden iässä ole ammatissa, vakituisessa työsuhteessa, omistusasunnossa jne. vaan niitä vailla. Sen sijaan lapsettomat ja heti peruskoulun jälkeen opiskelemaan vähintään 5 vuodeksi lähteneet pärjäävät sekä taloudellisesti että sosiaalisesti. Lisäksi kannattaa muistaa, että moni nuorena perheytynyt on 30v iässä jo eronnut, josta seuraa aika rajuja ongelmia etenkin miehille. Se omistusasunto voi hetken olla omissa nimissä, vaikka sen omistaa pankki, mutta eron jälkeen ei ole sitäkään.
Aivan uskomattoman surullista minkälaisen vastaanoton parikymppiset äidit saavat. Eikö teitä yhtään hävetä selitellä sossujuttuja ja kuinka joutuvat työttömiksi ja heille voi vain naureskella prisman kassalla? :O
Miten voitte olla äitejä ja väittää itseänne kypsiksi? :O
Ei kannata välittää, nuo eivät ole todellisia mielipiteitä vaan silkkaa kateutta.
Toki anonyyminä sitten keksitään kuinka kaikki on niin perseestä 20+ ikäisillä vanhemmilla yhyyy!!
Ja vakuutellaan omaa paremmuutta.
Äitinähän EI VOI opiskella heheheh ;)
Ei tietenkään, no tolla kasvatuksella ei varmaan oman muksun teiniraskauduttua tulekaan opiskeltua kun opetetaan että se on mahdotonta. :D
Mulla taas oli 21v äiti joka opiskeli kun olin pieni ja iskosti päähäni kuinka tärkeää opiskelu on ja sen voi hoitaa lapsen ollessa pieni oikein hyvin! :) Eipä tuntunut sitten itsestänikään miltään kynnykseltä saada lapsia nuorena ja opiskella yliopistossa.
Olin vuotta aikaisemmin valmiskin kun nämä "fiksut tehdään lapset 30+ ikäisenä muut ovat liian nuoria" :D
Että mites sitten suu pantiinkaan. :)
Aivan uskomattoman surullista minkälaisen vastaanoton parikymppiset äidit saavat. Eikö teitä yhtään hävetä selitellä sossujuttuja ja kuinka joutuvat työttömiksi ja heille voi vain naureskella prisman kassalla? :O Miten voitte olla äitejä ja väittää itseänne kypsiksi? :O
tai syrjäytymisuhassa. Sossu takaa heille kohtalaisen leppoisat olot, päivähoito on ilmaista ja tällä palstalla voi hehkuttaa elämistään, kun työt ei paina.
Eli oomme 22 ja 21, meillä on kohta 6vkp vauva. Ammatiltani oon lähihoitaja ja mieheni ylioppilas joka tällä hetkellä tienaa enemmän ku monet teistä.. Juuri 2vko palkka verojen jälkee 1900€:) että mikä sossupummi? No kela makso meidä vaunut ja pinnan sängyn koska mieheni kävi intin ja pääsi sieltä heinäkuun alusta pois ja meni heti töihin.. Nännännäää!
Voin kuvitella kuinka vanhempia naisia vituttaa esim meidän perhee menestyminen, lapset saatu "siinä välissä" ja läheisiä aina oltu, opinnot joustavat niin mukavasti ettei tarvitse olla uranaisena poissa kotoa kun ovat pieniä, kuten monet iäkkäät vanhemmat.
Mieheni yleni juuri johtotasolle hyvällä palkalla ja ostimme asunnon hyvältä siainnilta, pääsin unema-alaa opiskelemaan ja vedin todella kovasti viime vuoden, enemmän suoristuksia kuin lapsettomilla kanssaopiskelijoilla ja keskiarvo 5! :) Jotkut meistä ovat vain ahkerampia! ;)
Aivan uskomattoman surullista minkälaisen vastaanoton parikymppiset äidit saavat. Eikö teitä yhtään hävetä selitellä sossujuttuja ja kuinka joutuvat työttömiksi ja heille voi vain naureskella prisman kassalla? :O Miten voitte olla äitejä ja väittää itseänne kypsiksi? :O
Ei kannata välittää, nuo eivät ole todellisia mielipiteitä vaan silkkaa kateutta. Toki anonyyminä sitten keksitään kuinka kaikki on niin perseestä 20+ ikäisillä vanhemmilla yhyyy!! Ja vakuutellaan omaa paremmuutta. Äitinähän EI VOI opiskella heheheh ;) Ei tietenkään, no tolla kasvatuksella ei varmaan oman muksun teiniraskauduttua tulekaan opiskeltua kun opetetaan että se on mahdotonta. :D Mulla taas oli 21v äiti joka opiskeli kun olin pieni ja iskosti päähäni kuinka tärkeää opiskelu on ja sen voi hoitaa lapsen ollessa pieni oikein hyvin! :) Eipä tuntunut sitten itsestänikään miltään kynnykseltä saada lapsia nuorena ja opiskella yliopistossa. Olin vuotta aikaisemmin valmiskin kun nämä "fiksut tehdään lapset 30+ ikäisenä muut ovat liian nuoria" :D Että mites sitten suu pantiinkaan. :)
jo opiskeluaikana panostivat työhön ja verkostoitumiseen :-). Aika ripeästi kyllä opiskelit, jos maisteriksi alle 2,5 vuodessa pääsit kuten minä.
tai syrjäytymisuhassa. Sossu takaa heille kohtalaisen leppoisat olot, päivähoito on ilmaista ja tällä palstalla voi hehkuttaa elämistään, kun työt ei paina.
Noi tilastot kyllä kertoo yleensä nimenomaan alaikäisistä äideistä. Vai voitko tosiaan väittää että 20-30v perhe on usein, eli yli puolet perheistä syrjäytyneitä?!?!?! :D
Voin kuvitella kuinka vanhempia naisia vituttaa esim meidän perhee menestyminen, lapset saatu "siinä välissä" ja läheisiä aina oltu, opinnot joustavat niin mukavasti ettei tarvitse olla uranaisena poissa kotoa kun ovat pieniä, kuten monet iäkkäät vanhemmat. Mieheni yleni juuri johtotasolle hyvällä palkalla ja ostimme asunnon hyvältä siainnilta, pääsin unema-alaa opiskelemaan ja vedin todella kovasti viime vuoden, enemmän suoristuksia kuin lapsettomilla kanssaopiskelijoilla ja keskiarvo 5! :) Jotkut meistä ovat vain ahkerampia! ;)
Siihen ei ihan jokaheppu pääsekään. Saanko kysyä, millä alalla ja millä koulutuksella?
Noi tilastot kyllä kertoo yleensä nimenomaan alaikäisistä äideistä. Vai voitko tosiaan väittää että 20-30v perhe on usein, eli yli puolet perheistä syrjäytyneitä?!?!?! :D
heistähän nyt keskustellaan.
Ei kannata välittää, nuo eivät ole todellisia mielipiteitä vaan silkkaa kateutta. Toki anonyyminä sitten keksitään kuinka kaikki on niin perseestä 20+ ikäisillä vanhemmilla yhyyy!! Ja vakuutellaan omaa paremmuutta. Äitinähän EI VOI opiskella heheheh ;) Ei tietenkään, no tolla kasvatuksella ei varmaan oman muksun teiniraskauduttua tulekaan opiskeltua kun opetetaan että se on mahdotonta. :D Mulla taas oli 21v äiti joka opiskeli kun olin pieni ja iskosti päähäni kuinka tärkeää opiskelu on ja sen voi hoitaa lapsen ollessa pieni oikein hyvin! :) Eipä tuntunut sitten itsestänikään miltään kynnykseltä saada lapsia nuorena ja opiskella yliopistossa. Olin vuotta aikaisemmin valmiskin kun nämä "fiksut tehdään lapset 30+ ikäisenä muut ovat liian nuoria" :D Että mites sitten suu pantiinkaan. :)
jo opiskeluaikana panostivat työhön ja verkostoitumiseen :-). Aika ripeästi kyllä opiskelit, jos maisteriksi alle 2,5 vuodessa pääsit kuten minä.
Sain heti kyllä paikan! :)
Voin kuvitella kuinka vanhempia naisia vituttaa esim meidän perhee menestyminen, lapset saatu "siinä välissä" ja läheisiä aina oltu, opinnot joustavat niin mukavasti ettei tarvitse olla uranaisena poissa kotoa kun ovat pieniä, kuten monet iäkkäät vanhemmat. Mieheni yleni juuri johtotasolle hyvällä palkalla ja ostimme asunnon hyvältä siainnilta, pääsin unema-alaa opiskelemaan ja vedin todella kovasti viime vuoden, enemmän suoristuksia kuin lapsettomilla kanssaopiskelijoilla ja keskiarvo 5! :) Jotkut meistä ovat vain ahkerampia! ;)
työttömät nuoret äidit, joilla ei ole työpaikkaa, johon palata ja sitten ne aikuiset äidit, joilla on varaa olla hoitovapaalla muutama vuosi. Opiskelijaäidit eivät ainakaan päiväkotien mielestä ole sen emepää lastensa kanssa kuin muutkaan, koska monen opiskelijan lapsen hoitopäivä on 9 tunnin mittainen. Kesälläkin he ovat hoidossa, kun vanhemmat kesätöissä.
Sain heti kyllä paikan! :)
Eli oomme 22 ja 21, meillä on kohta 6vkp vauva. Ammatiltani oon lähihoitaja ja mieheni ylioppilas joka tällä hetkellä tienaa enemmän ku monet teistä.. Juuri 2vko palkka verojen jälkee 1900€:) että mikä sossupummi? No kela makso meidä vaunut ja pinnan sängyn koska mieheni kävi intin ja pääsi sieltä heinäkuun alusta pois ja meni heti töihin.. Nännännäää!
Eihän se ehdi tänä vuonna olla töissä kuin 6 kk, joten vero% on aika pieni.