Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ajatelkaa että tämän vuosikymmenen äidit ovat jo 90-luvulla syntyneitä

Vierailija
29.07.2012 |

Jos nyt puhutaan normaalin ikäisistä äideistä.

Minusta hassua, kuulostaa ihan kummalliselta ja 90-luvulla syntynyt äiti ei ole mitenkään omituista, vaikka äsken he olivat vauvoja. :D

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro vielä se ala, mistä valmistuit 2 vuodessa"

Sanoinko jossain kahdessa vuodessa vai?

Eiköhän tuo ole alakohtaista missä ajassa opiskelukaverit valmistuvat? :D

Meillä keskimääräinen on 6v ja olin valmis 4,5v jälkeen. :)

Suurin osa opiskelukavereista sinä vuonna valmistui minua vuotta myöhemmin.

Vierailija
42/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei edes osaa laskea, milloin ovat syntyneet ne, jotka ovat keskimääräisessä esikoisensaanti-iässä. Taisi olla hankalaa näiden 10-lukujen kanssa, kun ei sormet ja varpaat riittäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten tämä kolahti 30v+ mammoille! :D

Tässä on sellainen "sohaisin ampiaispesään"-fiilis! :D

Vierailija
44/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei edes osaa laskea, milloin ovat syntyneet ne, jotka ovat keskimääräisessä esikoisensaanti-iässä. Taisi olla hankalaa näiden 10-lukujen kanssa, kun ei sormet ja varpaat riittäneet.

Tai sinulta lukutaito hukassa, jo heti toisessa viestissä korjasi tämän, tollo.

Vierailija
45/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä oon syntyny -91 ja lapsen isä -90

Vierailija
46/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro vielä se ala, mistä valmistuit 2 vuodessa" Sanoinko jossain kahdessa vuodessa vai? Eiköhän tuo ole alakohtaista missä ajassa opiskelukaverit valmistuvat? :D Meillä keskimääräinen on 6v ja olin valmis 4,5v jälkeen. :) Suurin osa opiskelukavereista sinä vuonna valmistui minua vuotta myöhemmin.

Kerroit näin "Olin vuotta aikaisemmin valmiskin kun nämä "fiksut tehdään lapset 30+ ikäisenä muut ovat liian nuoria" :D"

Minä olin tälläinen ensin opiskelut, sitten lapset -henkilö, joka siis valmistuin 2.5 vuodessa maisteriksi. Väitit itse olleesi aikaisemmin valmis kuin minä, joten opiskelit siis max 2v 5 kk - paitsi jos valehtelet. Älä vertaa itseäsi nyt opiskelukavereihin, koska alunperinkin vertailukohta oli toinen.

Vierailija
47/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi kellään kiihtyä. Yhtä hyvä äiti voi olla, oli 40v tai 15v kun lapsen sai. Kummassakin hyvät ja huonot puolet jos alkaa tuota työ ym. miettii..

Vierailija
48/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sinulta lukutaito hukassa, jo heti toisessa viestissä korjasi tämän, tollo.

"Mutta 90-luvulla syntynyt äiti on jo tosi hyvän ikäinen vaikka äskenhän tuo luku vasta oli! :D"

eli sinusta esim. 13-vuotias on ihan hyvänikäinen äiti, syntynyt 1999.

Vierailija
49/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mitä settiä.

Olen myös alkanut kallistua siihen mielipiteeseen, että katkerat vanhat äidit purnaavat tästä aiheesta kerta toisensa jälkeen.

On niin käsittämättömän stereotypistä ja mustavalkoista tekstiä, että raivostuttaa.

T: kahden lapsen 23- vuotias äiti, asuntolaina, auto ja mökki löytyy. Mitään ei ole koskaan tarvinnut sossulta tai keneltäkään muultakaan kysellä.

Vierailija
50/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ekan lapsen 21v.

en ole ikinä ollut sossun asiakas tai mitään ylimääräistä kelan luukulta kysellyt, äitiysrahatkin olleet oikein mukavat, hyvän työn anssiosta, jossa olen menestynyt erinomaisen työmotivaation avulla ja saanut hyvän aseman!

isovanhempia ei ole lähellä,lapset eivät ole olleet koskaan hoidossa

-tosin mulla on todella hyvä elämänkumppani ja autamme toisiamme kaikessa, jotta perheemme menestyisi.

työt aloitin nuorena ja korkeakoulutuksen hankin ekan lapsen jälkeen ennen toista,töiden ja perheen ohella!

ei oo mitään valittamista elämässä :)

ja energiaa välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän (eiköhän tähän vaikuta sit kans vauva aikana hormoonit ;) ) mutta ehdottomasti halusin lapseni nuorena, jos sopivan kumppanin löydän!

Vierailija
51/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mitä settiä. Olen myös alkanut kallistua siihen mielipiteeseen, että katkerat vanhat äidit purnaavat tästä aiheesta kerta toisensa jälkeen. On niin käsittämättömän stereotypistä ja mustavalkoista tekstiä, että raivostuttaa. T: kahden lapsen 23- vuotias äiti, asuntolaina, auto ja mökki löytyy. Mitään ei ole koskaan tarvinnut sossulta tai keneltäkään muultakaan kysellä.

Tilastollisesti teillä menee huonommin kuin äideillä, jotka opiskelivat ensin, menivät sitten töihin ja hankkivat lapsia vasta sitten, kun elämää oli eletty sen verran, ettei tarvinnut ripustautua yhteiskunnan turvaverkkoon.

Suurin osa huostaanoetuista lapsista tulee nuorten vanhempien perheistä. Suurin osa sossun lapsiperheasiakkaista on sellaisia, joissa vanhemmilla ei ole koulutusta tai se on jäänyt kesken. Suurin osa köyhistä lapsista on perheistä, joissa vanhemmilla ei ole koulutusta, ei työtä eikä ihmeemmin ikääkään. Näin se vain on. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

Miksi teiltä on pois se, että yli kolmikymppiset äidit voivat olla lastensa kanssa enemmän vailla taloudellisia huolia. Ei se teiltä ole pois, jos me olemme ehtineet matkustamaan ja harrastamaan nuorempina ja viitsimme nyt pysähtyä.

Vierailija
52/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 22-vuotias, eli 1990 syntynyt 4 kk pojan äiti. Mitään muuta rahaa, paitsi itse ansaitsemani äitiys- ja vanhempainpäivärahan, en ole Kelalta nostanut koskaan. Työpaikka esimiestehtävissä odottelee kunhan olen äitiyslomani lusinut. Myös mieheni (s.1985) käy töissä. On koira ja auto. Tulemme hienosti toimeen. Ja olen aivan pirun hyvä ja lapselleni omistautunut äiti.

Mulla mun äidin äidin äiti 91v, meillä siis lapset tehty aina ajoissa. Kiitos tästä.

Vierailija
53/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mitä settiä. Olen myös alkanut kallistua siihen mielipiteeseen, että katkerat vanhat äidit purnaavat tästä aiheesta kerta toisensa jälkeen. On niin käsittämättömän stereotypistä ja mustavalkoista tekstiä, että raivostuttaa. T: kahden lapsen 23- vuotias äiti, asuntolaina, auto ja mökki löytyy. Mitään ei ole koskaan tarvinnut sossulta tai keneltäkään muultakaan kysellä.

Tilastollisesti teillä menee huonommin kuin äideillä, jotka opiskelivat ensin, menivät sitten töihin ja hankkivat lapsia vasta sitten, kun elämää oli eletty sen verran, ettei tarvinnut ripustautua yhteiskunnan turvaverkkoon.

Suurin osa huostaanoetuista lapsista tulee nuorten vanhempien perheistä. Suurin osa sossun lapsiperheasiakkaista on sellaisia, joissa vanhemmilla ei ole koulutusta tai se on jäänyt kesken. Suurin osa köyhistä lapsista on perheistä, joissa vanhemmilla ei ole koulutusta, ei työtä eikä ihmeemmin ikääkään. Näin se vain on. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

Miksi teiltä on pois se, että yli kolmikymppiset äidit voivat olla lastensa kanssa enemmän vailla taloudellisia huolia. Ei se teiltä ole pois, jos me olemme ehtineet matkustamaan ja harrastamaan nuorempina ja viitsimme nyt pysähtyä.

No koska ette ymmärrä yleistämistä ja suurin osa ongelmalapsista ei kyllä ole kaksikymppisten äitien lapsia, btw.

Tilastot ovat ihan huuhaata yksilötasolla joten kenenkään vanhemman mamman ei tarvitse lyödä mulle mitään pöytään, todennäköisesti olen kuitenkin menestyneempi perheeni kanssa ja mikä parasta, jo nuorena. ;)

Mikä tarve tuota asiaa on muutenkaan lyödä pöytään joka käänteessä?! :D

Okei ainakaan meillä nuorilla ei ole vammaisia lapsia ja synnytyskomplikaatioita tai skitsofrenisiä lapsia. Huomaatkos, samaa rataa kuljen. :D

Vierailija
54/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän noissa tilastoissa painaa, kun kaltaisenne tulevat vahingossa raskaaksi ja ovat ihan suu auki mitäs tehdään kun eihän nuorena voi opiskella äitinä. :D

Me taas jotka ihan suunnitellusti ymmärsimme suunnitella tulevaisuutta johon kuului pienet lapset ja opiskelut, ollaan ihan eri porukkaa. ;)

Että olkaa ihan rauhassa mummoäitejä, me nuoret opiskelevat äidit voimme tuntea pieniä naurun hymähdyksiä teidän takia. :)

Vierailija
55/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorilla äideillä on tilastollisissa asioissakin se etu, että nuo ovat sentään ihan itsestään vain kiinni joten kuka tahansa yksilö voi itse päättää miten asia menee. :)

Vanhemmilla äideillä riskit taas kasvavat ja lapsen vammautumisriski itsestään ja tulee ihan arvalla vaan. Ette voi sille mitään, olette siis jo väistämättä huonompia lastenkantajia kuin nuori äiti. :)

Minä taas voin kantaa vauvani terveessä nuoressa kropassa vaikka järkyttäviä pelkoja suurentuneiden riskien kera ja päättää että minä en todellakaan ole se joka ei kouluttaudu. Miksi olisin? :D

Ja tosiaan, suurin osa ongelmanuorista ei tuli yli 20vuotiaana äidiksi tulleesta perheestä.

Vierailija
56/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhhh tätä ei saa sanoa ääneen, vanhjoa mammoja vituttaa kun olivat itse liian iäkkäitä ja jälkikäteen siitä ovat katkeroituneet nuorille jaksaville. ;)

Kenelle pitää katkeroitua?

t: 60-lukulainen

Vierailija
57/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt 1991 ja olen 2v2kk ikäisen tytön äiti ja toinen on tulossa ja ihan hyvin me pärjätään, ja mitään sossun apua ei tosiaan tarvita. mies on töissä ja itse olen kotona lapsen kanssa, niin ja ammattikin minulta kyllä löytyy:)

Vierailija
58/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27-v kun esikoiseni syntyi. Olinko nuori vai vanha äiti vai keski-ikäinen? En voi osallistau keskusteluun, kun en tiedä.

Vierailija
59/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt 1991 ja olen 2v2kk ikäisen tytön äiti ja toinen on tulossa ja ihan hyvin me pärjätään, ja mitään sossun apua ei tosiaan tarvita. mies on töissä ja itse olen kotona lapsen kanssa, niin ja ammattikin minulta kyllä löytyy:)

Hienoa, jatkakaa samaan malliin! :)

Vierailija
60/86 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27-v kun esikoiseni syntyi. Olinko nuori vai vanha äiti vai keski-ikäinen? En voi osallistau keskusteluun, kun en tiedä.

Ihan keski-ikänen äiti.