Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhoja kakaroita te niissä vaunuissa oikein lykitte?

Vierailija
25.07.2012 |

tänäänkin bussissa nähty lapsi istumassa vaunuissaan jalat maata viistäen. Laiskuutta parhaimmillaan!!!

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te saatte ne 1,5-vuotiaat kävelemään reippaasti ja tien laitaa? Itse haluaisin jättää rattaat jo pois lyhyemmillä matkoilla, mutta 2-v poukkoilee sinne ja tänne ja jää keräilemään kiviä ja ihmettelemään ties mitä. Eteneminen on todella hidasta ja autot ja polkupyörät on jatkuva vaaratekijä. Valjaat on, mutta niistäkö pitää vaan lasta perässä kiskoa.

Neuvoja avuttomalle kasvattajalle siis! :)

Ja kun väsyy tai keskittyminen herpaantuu liikaa, nakkaan reppuun selkään. Täällä siis ketjun toinen autoton+rattaaton, jonka parivuotias kulkee nykyään jo sujuvasti parin kilometrin kauppamatkat kävellen ja pidemmillä reissuilla lepää kannettuna kyydissä. On pikkasen mukavampi kuljettaa varmuuden vuoksi mukana kassiin mahtuvaa reppua kuin rattaita tyhjän panttina. Siksi kai niin moni niitä lapsiaan liiankin pitkään rattaissa kärrää kun ilmankaan ei reisuun uskalla ja tyhjinä niiden työntäminen vasta tyhmältä tuntuukin.

Mutta en itse katso karsaasti jos jollakulla on isompi lapsi rattaissa. Oletan itsestäänselvästi, ettei terveitä lapsia kärrätä, eli että istujalla on jokin vamma jonka takia ei voi kävellä.

Vierailija
102/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkireissulla sen takia, että sinne saa ostokset. Ei ne lapset niissä istu, ne kävelee vieressä, mutta on tosi kätsyt, kun saa sinne ostoksia, varsinkin joulun alla, kun on useita muovikasseja mukana. Ostoskeskuksissa tehdään niin, että mulla on ne rattaat ja niissä ostoksia, mies kulkee lasten kanssa :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotiasta pitemmillä matkoilla. En jaksa kantaa häntä, kun hän väsyy kävelemään.

Vierailija
104/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rattaissa istuu kohta 2,5-vuotias kaikki bussimatkat ja sinne pysäkille kävelymatkat tai jos muuten vaan kävellään tiellä, jossa autoja kulkee paljon.

On todellakin niin pippurilapsi, että turvallisempaa kaikille et istuu siellä. Bussissa en todellakaan vois ottaa syliin tms. On pari kertaa menty päiväkotiin niin että rattaita ei ollut kun oli rikki. Lisäksi mukana on aina vielä 4-vuotias, joka on vähän haaveilevaa sorttia.

Meillä on P&T tuplarattaat, jossa siis takana toinen paikka ja joskus harvoin 4-vuotiaskin istuu niissä, hui miten kamalaa. Veikkaan että kaikki kanssamatkustajat bussissa on samaa mieltä siitä, et parempi et ne on rattaissa hiljaa (ei aina kylläkään) mitä se et riekkuu penkeillä ja kiljuu kun 2 v haluaa tehdä mitä nyt ikinä haluaakan. Puhumaankin alkanut enemmän vasta nyt.

Ja joo yleensä se 4 v istuu itse penkillä ja kävelee, mutta esim tällä viikolla kun on rytmi pitänyt muuttaa niin, et aamulla 6.30 ovat jo pk:ssa niin ei hirveesti jaksa väsynyttä lasta kävelyttää ja kuunnella kiukutteluja. Pääsee sitä paitsi nopeammin itsekin kotiin. Työt loppuu klo 14 ja ollaan klo 16 kotona. Että ihan mielelläni työnnänkin välillä, jos se nopeuttaa asiaa.

Jos meillä ois vaan tuo 4-vuotias niin rattaita ei ois mukana. Silloin vaikka kantaisin jos ei jaksais. Mut kyllä varmasti kävelis miuelummin.

Sitä en tiedä koska nuorempi on siinä iässä ettei enää tarvi rattaita joka reissulle. Sitä odotellessa. Ehkä sit 4-vuotiaana.

Vierailija
105/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä laiskuudesta.

Minulla on kolme lasta ja rattaisiin ei ole ollut asiaa enää kolmen vuoden jälkeen (kahdesta ylöspäinkin vain tosi pitkillä matkoilla ja vähän aikaa). Kävellen/pyörällä tehdään kaikki kauppareissut. Vain ja ainoastaan sairaus on peruste pitää lapsia rattaissa sen jälkeen kun oppii kunnolla kävelemään (en tarkoita nyt 1-vuotiaiden vaappuvaa tallustelua). Ja ihan aikuisetkin voisivat välillä jättää sen auton pihaan ja kävellä sinne kauppaan. Viikon ruokaostokset saa parilla reissulla reppuselässä kätevästi kannettua ja saa samalla liikuntaa. Ihan oikeasti ihmiset, te kuolette siihen istuvaan elämäntapaanne, ja lapset tulee hyvää vauhtia perässä.

Koska olet viimeksi ollut esim. ulkomailla retkeilemässä lasten kanssa niin, että kaikki kolme ovat kävelleet päivän mittaan yli 10 km, olleet jalkeilla mm. museoissa ja kaupoissa yli 6 h yhteen putkeen?

Semmoisilla reissuilla meillä on käytetty rattaita vielä vähän isommillakin lapsilla, ja täysin hyvällä omallatunnolla. Vaihtoehtona olisi istuskella moneen otteeseen lepäilemään, mutta hauskempaa on jatkaa matkaa niin, että lapset voivat vuorollaan hetkisen lepuuttaa jalkojaan rattaissa.

Kun mulla oli 3 lasta, 5 v, 2,5 v ja vauva. Vauva oli vaunuissa, 2,5 v seisomalaudalla ja 5 v käveli rattaiden vierellä. Eipä ollut ongelma.

Ei kai niissä museoissakaan ole tarkoitus tukka putkella painaa menemään, vaan niissä katsellaan kaikessa rauhassa taideteoksia? Eikö välillä käydä syömässä, tai vähintään syödä eväitä?

Mä en kyllä usko, että noissa teidän retkissänne on ongelmana käveltävät matkat, vaan joku ihan muu, jos lapset eivät niitä jaksa. Eiköhän silloin ole syytä rukata niitä reissuja vähän lapsiystävällisemmiksi muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme