Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhoja kakaroita te niissä vaunuissa oikein lykitte?

Vierailija
25.07.2012 |

tänäänkin bussissa nähty lapsi istumassa vaunuissaan jalat maata viistäen. Laiskuutta parhaimmillaan!!!

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas surettaa lapset joiden loma on 10km kävelemistä( rattaissa istumista) ja museoissa, kaupoissa kiertelyä. Kannattaisi pienien lapsien kanssa keksiä vähän toisenlaisia lomia.

Juu. Näin on. Ei pidä ahtaa liikaa yhdelle päivälle. Kaupungeissa on usein leikkipuistojakin, huvipuistoja ja eläintarhoja. Kaupoissa on ihania leluosastoja. Lapselle voi olla elämys kulkea ratikalla tai metrolla. Aikuisten lomat sitten erikseen.

Vierailija
2/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus on viittä vaille kolmevuotias ja isoveli 8-vuotias urheilijan alku, joka luonnollisesti jaksaa vaikka millaiset matkat ja isokokoisena vauhtikin on kuin aikuisella.

Meinattiin lähteä kesälomareissuun ilman rattaita, mutta onneksi saatiin ne sittenkin mahtumaan. Vaikka kuopus kävelee pitkiä matkoja, niin se on tuskastuttavan hidasta, kun jokaista asiaa pitää ihmetellä, eteen ei oikein osaa vielä katsoa jne.. Niitä tutkimusmatkoja tehdään erikseen ja tehtiin myös reissussa, mutta sellaiseen paikasta a paikkaan b liikkumiseen (joita meidän perhe tekee mielellään kävellen) rattaat ovat loistojuttu. Tuskin kuitenkaan enää ensi kesänä on käytössä, kun nytkin juuri ja juuri mahtuu istumaan. Esikoisella rattaat eivät enää olleet käytössä kesänä, jolloin hän oli 3,5-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin bussissa nähty lapsi istumassa vaunuissaan jalat maata viistäen. Laiskuutta parhaimmillaan!!!

On sullakin ongelma.... Mitä väliä sillä on, kuinka vanha siellä rattaissa istuu

Vierailija
4/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä kävellen esim. kaupassa. Ostokset saa kätevästi rattaiden alakoriin. Lapsi on 3,5 v. Kokemuksen mukaan väsähtää noin 3 kilometrin jälkeen kävelyyn, joten yleensä on rattaat mukana.

En kyllä olisi kovin huolissani niiden perheiden lasten liikuntatottumuksista, joissa kuitenkin harrastetaan kärrykävelyitä. Ne oikeasti laiskat ihmiset kulkee autoilla lyhyetkin matkat. Oma lapseni ajelee todennäköisesti ensi kesänä jo pyörällä, mutta tämä kesä mennään vielä näin.

Mä en jaksa kantaa kauppakasseja kotiin. Piste. Meidän 3,5v istuu rattaissa kauppareissulla, jotta saan edes osan tavaroista pyörien päälle.

Lukekaa ihmiset vastauksianne. Tämä ketju on oikeasti typerä ja kommentit välillä todella loukkaavia.

Ihmisillä on erilaisia lapsia ja elämäntilanteita, asuinpaikkoja, kauppojen/tarhojen/hoitopaikkojen sijainnit/ on auto / ei ole autoa....... Se mikä sinulle on mahdollista ei välttämättä ole mahdollista muille.

Itse en asu Suomessa. Ilmasto on trooppinen ympäri vuoden. Ei siellä jaksa kävellä kuten Suomessa. Ei ole jalkakäytäviä, joilla lapset voisivat pyöräillä turvallisesti.

Suomessa kesälomalla teemme samoin kuin asui maassamme. Eli se 3,5v istuu kauppareissulla rattaissa. Yhtä paljon ne kauppakassit painavat täällä

Vierailija
5/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se mulle on miten muut tekee, vaikka jos 9-vuotias istuu rattaissa, en tajua miten ne kestää? Ehkä tietty jos rattaat on paikallaan, eikä niitä työnnetä.

Mun kuopus on nyt viisi, eikä ole istunut rattaissa ainakaan kolmeen vuoteen. Ei ole tarvittu, kun päiväkotiin ja bussille on lyhyt matka, ja onhan meillä autokin käytössä.

Esikoisen viimeisen kärrykerran muistan hyvin, tosin en sitä kuinka vanha hän silloin oli, luulen että siinä 3,5-vuotias. Oltiin menossa uimahallille ja auto ei käynnistynyt. Meiltä on metrolle n. kilometrin matka, ja ajattelin sitten säästää itseäni ja ottaa rattaat mukaan, ettei sitten uimisen jälkeen tarvitse mahdollisesti väsähtänyttä lasta kantaa. Mua hävetti aivan valtavasti kun poika kävi rattaissa hetken istumassa, oli ihan liian iso niihin. Tosin rattaat eivät ole kovin tilavat, tarkoitettu varmaan max. 3-vuotiaille. Poikakin sanoi, että hän kyllä mieluummin kävelee :D

kerroitkin jo itse, että teillä lasten kävelymatkat ovat verraten lyhyitä ja kuljette julkisilla.

tässä ketjussa paheksuttavaa on, jos yli 2 vuotias istuu rattaissa, mutta lasten kanssa mennään julkisilla, bussilla, metrolla, junalla tai omalla autolla - se on ok.

Ja kerroin tuosta bussiasemalla odottelusta, PIAN 9 v istui rattaissa, joiden pohjalla oli reppu, ja rattaat oli paikallaan. Odotimme bussia noin 30 min, olimme väsyneitä kaikki ja isompi varsinkin kun oli juossut koko päivän, eikä penkkiä ollut. Tai oli, mutta se ei ollut meidän pysäkin kohdalla vaan kauempana eikä hän halunnut istua siihen likaiselle penkille, jossa maassa oli räkälimppejä ja tupakan tumppeja.

Mutta olen aloitanut jo ihan oman ketjun, jonne jokainen kirjoitustaitoinen mamma voi tulla minut hakkumaan niin ei tässä ketjussa tarvitse, voisaan tässä keskittyä olennaiseen, ei minuun.

Vierailija
6/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat rapakunnossa jo noin pieninä. Ja ei se ole lapsen ehdoilla menemistä vaan aikuisen. Aikuisella kiire ja lapsen hitaus haittaa. Lapselle tuossa tehdään hallaa.

Mun rattaissa työnnetty 5v osaa uida 50m ilman taukoa.....

Vierailija
7/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä ei saisi rattaisiin millään:) Aika kidutusta henkisestikin on tunkea yli kolmevuotiasta rattaisiin mutta aina näitä hulluja löytyy.

No normi viisivuotias ei survomatta rattaisiin mahdu. Polvet suussa raukka joutuu siellä kököttämään. Rattaat on mitoitettu max. 3-vuotiaille lapsille.

en nyt tarkoita etta lasta joka ei meinaa edes rattaisiin mahtua pitaisi sinne survoa, mutta joku 5v on ihan jees viela.

Meillä on lapset kasvaneet -1 painokäyrällä, vaikka joskus kulkevatkin rattaissa pitkinä patikointipäivinä.

Metkaa, koska sun ja kaltaistesi päivittelijöiden mukaanhan meidän lasten pitäisi olla tuon satunnaisen rattaillakulun takia ylipainoisia ja heikkokuntoisia...

Koettakaa nyt hei edes hetki olla loogisia, jookos?

Oletko sä tunkenut lapsiasi pienempänä rattaisiin?

En mä ainakaan tunge lapsiani rattaisiin ;)

Ja kiitos kauniista sanoista "hullu". En mielestäni ole sitä

Vierailija
8/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihakaverit alkoivat nauraa, että "Toi on ihan vauva, sitä työnnetään vielä rattaissa!" Sen jälkeen ei rattaisiin suostunut.

Vierailija
9/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihakaverit alkoivat nauraa, että "Toi on ihan vauva, sitä työnnetään vielä rattaissa!" Sen jälkeen ei rattaisiin suostunut.

Vierailija
10/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jottei enää tarvitse tässä yleisluontoisessa ketjussa kauhistella juuri minun laiskuuttani ja minun 9 vuotiasta (ei muuten ole vielä 9 v täyttänyt, eikä se lapsikaan ole 5 + vaan 4+)

tein aiheesta oman ketjun.

voitte tulla tänne purkamaan kiukkunne, kauhistuksenne ja inhonne minua kohtaa, säälimään lapsiani, jotka "tungen väkipakolla rattisiin kärsimään".

Aloitusteksti on pitkä, pahoitteluni, mutta onhan siinä nyt teille monta sakramenttia mihin tarttua. (ja tiedän mitä sakramentti tarkoittaa, kunhan huvikseni kirjoitin)

jätetään tämä ketju ihan itse asialle, yleisluontoiselle kauhistelulle.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1662744/kuopukseni_o…

Vierailija
11/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset oli vielä pari vuotta sitten aina tuplarattaissa kun lähdettiin ostosreissuille ihan siitä syystä, että ne ei todellakaan pysyneet muuten aisoissa kaupoissa asioidessa vaan karkasi heti omille teilleen. Vanhempi oli lähemmäs 4 v. kun luovuin rattaiden käytöstä lopullisesti. Siinä vaiheessa oli alkanut tulla sen verran enemmän järkeä päähän että jo uskoi sanaa (ja pienempihän tietysti tekee kaikki isomman perässä). Muut reissut kyllä tehtiin kävellen tai pyöräillen, mutta ostoksilla oli pakko ottaa rattaat, koska niillä pääsi niin paljon helpommalla, muuten ei olisi tullut ostoksista mitään. Meillä on vielä aika pitkät lapset, joten en tiedä jos sitä on joku karsaasti katsonut, mutta sou. Omapahan on asiani.

Vierailija
12/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään järkytä isot lapset rattaissa, mutta aikuiset autoissaan! Usein ylipainoisetkin ihmiset ajavat autoillaan töihin ja kauppaan, vaikka pyörällä tai kävellenkin pääsisi! Naapurin eukkokin menee 2 km autolla Prismaan, vaikka aivan varmasti 34-vuotias jo jaksaa sen neljä kilsaa edestakaisin kävellä! Eikä ole mikään lihasrappeumatauti sillä :O Kyllä me sitä aina miehen kanssa ihmetellään.

Vierailija
13/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuon ikäiset uivat paljon paremmin. Tuostako meidän pitää nyt ajatella et lapsesi on superkunnossa. Ei ole!

Uinti on sopiva liikuntamuoto kaikenikäisille ja kokoisille, koska ei ole erityisen kuormittavaa.

Vierailija
14/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seutuliikenteen oikeus kulkea ilman matkalippua, kun kuljettaa 0 - 6-vuotiasta lasta rattaissa tai vaunuissa" Siinä säästää rahaa, jos julkisilla liikkuu...Näin ainakin HSL:n liikenteessä.

Vierailija
15/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaissa. Matkaa meillä oli n. 2 kilsaa per suunta ja lapsi oli tottelevainen ym. ja reittikin turvallinen, mutta sisko nyt sattuu olevaan hieman ylihysteerinen vähän joka asiassa.. Mutta koska lapsen isoveikka oli pyörällä liikkeessä, sisko pakotti lapsen rattaisiin.

Oli kyllä helkkarin rankkaa työntää tuota neitiä ylämäessä.. Ja ties kuinka moni ihminen tuijotti sen näköisenä, että noin iso lapsi rattaissa.. Ja kyllä muakin nolotti :D Ei sen puoleen..

Vierailija
16/105 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vanhinta lasta ovat aina olleet pitkiä ikäisekseen/iso kokoisia (ENKÄ nyt tarkoita läskiä tms. vaan sitä, että lapsi on ollut ikätoveriaan päätä pitempi ja muutenkin vanhemman kokoinen).

Eli me ollaan kuljetettu 2-2,5 vuotiasta rattaissa ja lapsi on näyttänyt 4-5 vuotiaalta. Ja olihan nuoremmallakin joskus tutti suussa, hui kauhia.

Ja meilläkin oli sama tilanne kuin yhdellä vastaajalla eli meidän esikoinen osasi puhua sujuvasti ja pitkiä lauseita 2 vuotiaana..

2 seuraavaa lasta on kuljetettu yli 3 vuotiaana rattailla ainoastaan silloin, jos ollaan menty esim. lääkäriin ja lapsella on ollut kova kuume tai oksutaudista johtuva nuutuminen tms.

Toiseksi nuorin kulkee rattaissa, vaikka ikää onkin jo 4,5 vee. Syynä lapsen sairaus ja rankat syöpähoidot.

Kuopus kulkee myöskin vielä rattaissa, ikää hänellä 2v. Häntä ei vaan pysty laittamaan kävelemään..

Meillä on auto, jolla viedään isommat harrastuksiin (=toiselle puolelle kaupunkia) ja käydään kaupassa (kauppaan on matkaa n. 5 kilsaa ja meidän perheen ruokaostoksia ei roudata kävellen tai pyörällä).

Muuten kuljetaan kävellen.

Vierailija
17/105 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaunuissa/rattaissa oleva lapsi + mukana oleva aikuinen saavat matkustaa ilmaiseksi? Jossain vaiheessa Lahdessa oli näin... Ehkä siksi jopa ekaluokkalaista kuljetetaan rattaissa.

Vierailija
18/105 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule sinun kiusaksi minun 5 vuotias istuu vaunuissa!

Mutta jos haluat tyhmelys tietää oikean syyn se on se, että lapseni sairastaa lihasheikkoumaa joka ei näy ulospäin. Lapselta vain loppuvat voimat ja me treenataan voimia muulloin kuin kaupunkikieroksella. Lupaa tähän en kysy sinulta.

Vierailija
19/105 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan viisvuotiaani istuu rattaissa aina kun ulkoillaan pidemmästi. Hänellä on etenevä lihassairaus ja kun rattaat joskus käyvät pieniksi siirrymme käyttämään pyörätuolia. Lapsi kävelee sisätiloissa pieniä matkoja, esim huoneesta toiseen, mutta ei jaksa ulkona muiden hidastakaan vauhtia. Ja tyttö on siis pienikokoinen, useimmat luulevat kolmevuotiaaksi. Eli ei useinkaa aiheuta ihmetystä. Sen sijaan monet ihmettelevät reippaasti käveleviä pienempiä lapsia...

Vierailija
20/105 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kaupassa ison pojan rattaissa tutti suussa. Jos omissa rattaissaan istui niin rekisterikilven mukaan oli neljävuotias. Kokonsa puolesta helpostikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan