Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muiden perheiden oikeasti todella outoja tapoja?

Vierailija
13.11.2014 |

Meillä oli lapsena naapurina perhe, joka harjoitti jonkinlaista muinaista suomalaista luontouskontoa. Uskoivat tonttuihin ja pitivät saunatonttua pyhänä.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:06"]

Serkun perheessä astiat pestään tiskialtaassa ennen astianpesukoneeseen laittamista.

[/quote]

Miksi teillä ylipäätään on tiskikone?

Onneksi pestään, kehtaa kylässä syödä astioista ilman pelkoa kuivaneista ruuantähteistä. Meillä huuhdellaan harjan kanssa myös astiat ennen koneeseen laittoa, ei haise tiskikone eikä löydy lautasista ja ottimista ruuantähteitä! Kaverilla ei taas pestä, ruuat ehtivät kuivua ruokavälineisiin seisoessaan tiskikoneessa ja saa aina kynnellä rapsutella ruuanpaloja "puhtaista" lautasista. Myös itse tiskikone haisee kuvottavalle ummehtuneelle. YÖK!

[/quote]

[/quote] En ole tuo vastaaja, joka ensin huuhtelee harjalla ja sitten koneeseen, mutta olen 100% samaa mieltä hänen kanssaan. Miten likaisena te muut tungette astiat koneeseen?

Ja toisissa keskusteluissa on hysteerisen hygienista porukkaa, mutta astianpesukone saa pyöriä paskoissaan?

Lisää myös koneen käyttöikää, jos vähän jaksaa huolehtia...

[/quote]

Mites, onko sinulla tapana myös esipestä pyykit käsin ennen pyykkikoneeseen laittoa, vai saako pyykkikonekin "pyöriä paskoissaan"?

Vierailija
162/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:17"]Meillä eräs tuttavaperhe käy kahdesti viikossa saunassa. Ei siinä mitään, mutta outoa onkin se, että perjantaisin saa heittää löylyä kun taas keskiviikkoisin sauna vain lämmitetään muttei heitetä löylyä ettei kulu sähköä!
[/quote]
Hah, tää ei voi olla totta!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun on oikeasti aloittanut yksi porvoolainen, joka nauraa edelleen partaansa. Huvinsa kullakin.

Vierailija
164/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 05:47"]

Kun olin ala-asteikäisenä kaverin kotona käymässä, niin kaveri kertoi minulle kuinka isompi hätä pilkotaan ennen pumppausta. Tämä siksi että ei tarvis kuulemma pumpata monesti kun niin ahdas putkisto. Pilkkominen tapahtui pitkällä muovisella viivottimella, jota säilytettiin vessan ulkopuolella "puhelinpöydällä" muiden kynien yms. kanssa kynätelineessä. Vessaan haettiin vain pilkkomisen ajaksi. Sairasta! :D Muuten perhe ihan suht normaali ja perheen lapsetkin hyvin käyttäytyviä ja normaaleja.

[/quote]

HYI.HELVETTI.

Vierailija
165/175 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti edellisten kausien Putoukset ovat olleet niin härskejä ja mauttomia ja täynnä vain aikuisille suunnattua "huumoria", että olen pitänyt niitä katsovien pienten lasten vanhempia aivan älykääpiöinä. Nyt on meno rauhoittunut ja annan kouluikäisten lasteni katsoa sitä. 

Vierailija
166/175 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun perheessä astiat pestään tiskialtaassa ennen astianpesukoneeseen laittamista.

Vierailija
167/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:08"]Yhdessä perheessä on niin, että aina ennen ruokaa kysytään montako perunaa syöt ja sen verran vain laitetaan kun on sanottu että syö. Sama ihan minkä tahansa lihan tai ranskisten kanssa.perheen äiti laittaa kaikille annokset valmiiksi, vaikka olisi joulu tai kutsuvieraat. Jos sanot syöväsi kaksi perunaa ja 3lihapullaa niin sinulla ei ole mahdollista ottaa lisää koska ruokaa ei ole enempää. [/quote] Niin ja ei edes vieraille. Ei edes salaattia, koska kaikki annostellaan. Btw, helvetin kivat grillibileet oli... :D

[/quote]

Meneekö ne kaikki perheenjäsenet (ja vieraat) keittiöön tarkastamaan etukäteen, että minkä kokoisia perunoita olisi tarjolla, ettei vahingossa sano syövänsä liian monta tai liian vähän? Ja mitäs sitten tehdään, jos jonkun lautaselle osuu huono, syömäkelvoton peruna? Olisi melko kurjaa, jos olisi sanonut syövänsä vain yhden perunan ja se olisikin syömäkelvoton. Ja miten ihmeessä kukaan osaa sanoa montako ranskanperunaa aikoo syödä, kun nekin on usein niin eri kokoisia?
[/quote]

Eikun perheen äiti laittaa kaikille sen määrän mitä on sanottu. En tiedä miten tehtäisiin jos on syömäkelvoton peruna tms. En onneksi ole kuin pari kertaa syönyt siellä plus ne grillibileet. Erittäin outoa tuo minusta on kun meillä ei ruokaa rajoiteta kotona, eikä todellakaan vierailta! Kaikki syö sen mitä syövät. Mutta tuo perhe.. Huhhuh!

Vierailija
168/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri ei voinut koskaan tankata talvella itse kun se ei halunnut palella ulkoa eli tankkaus jäi sen vaimolle. Oon ollut todistamassa tapausta, jossa mies oli kaupassa tai missä lie, tuli kotiin ja käski vaimon lähteä tankkaamaan auto. (Kauppohin ja bensa-asemille oli 7 km matkaa eli ei ihan vieressä ollut mitään).

Oudoin juttu minkä oon kuullut on varmaan se, että yhden tuttavan taloon ei rakennettu suihkua koska perhe asui ihan lähellä kylpylää ja molemmat vanhemmat oli siellä töissä eli perhe sai käydä kylpylässä niin paljon kuin vain jakso. Perhe kävi siis siellä suihkussa ja saunomassa kun omassa kodissa ei ollut suihkua...

Vierailija
169/175 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:17"]Se, että varsinkaan naisvaltaisessa perheessä ei ole wc:ssä omaa roskista, vaan mm. kaikki wc-paperiin käärityt siteet ja tamponit, vanulaput, pumpulipuikot, tyhjät kosmetiikkapakkaukset ja ylipäänsä kaikki muu mahdollinen wc:ssä kertyvä/tuotettu roska kiikutetaan puolen talon läpi keittiön roskikseen. [/quote] Minäkään en ymmärrä.. Noloa kaikille kiikutusta todistaville. [/quote] Mun kotona oli näin. Ja oli äärimmäisen noloa juuri kun kuukautiset olivat alkaneet..

[/quote]

Miksi ei olisi voinut jostain halpakaupasta käydä ihan itse hankkimassa pientä kannellista roska-astiaa wc:n tai vaikka omaan huoneeseen?

Vierailija
170/175 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
171/175 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tuttavaperheessä lapset eivät pysty syömään, jos ei edessä ole puhelin, ipad tai joku muu älylaite. Eikä tämäkään vielä riitä, vaan nämä samat välineet otetaan mukaan aina myös kakalle mennessä. Katsoin suu auki, kun perheen lapsi tuli hädissään meilläkin pyytämään kännykkää, että pääsee kakalle.

Vierailija
172/175 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huuhtaistaan nopeasti ja pienellä vesimäärällä astiaanpesukoneeseen menevät astiat. Kone käy parin päivän välein, joten sehän rupee haisemaan ihan karmealle jos ei astioita  huudella. Jos konetta käytettäisiin päällä joka päivä, niin sitten voisin tästä ehkä luopua...

Mun eksän kotona pestiin ihan astianpesuaineella astiat ja sitten laitettiin vielä koneeseen.

Vierailija
173/175 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:53"]Eräässä perheessä lapsilla ei ole nukkuma-aikoja, vaan valvovat vanhempien kanssa. Kun eivät kuulemma osaa nukahtaa ilman että äiti ja isikin tulevat nukkumaan. Rytmit muutenkin hassut, saattavat klo 23 olla lähdössä saunaan koko porukka. Sitten valittavat kun aamulla ovat väsyneitä kun pitää mennä töihin ja hoitoon. Lapset 1 ja 5-vuotiaat.

Tämä on yllättävän yleistä nykyaikana. Tiedän monia perheitä, joissa muutaman vuoden ikäiset lapset nukkuvat "päiväunia" neljän, viiden aikaan ja sitten yöunille mennään puolenyön maissa. Vauvoillahan voi olla rytmit sekaisin vielä, mutta tosiaan jotkut 2-3 vuotiaat valvovat puolilleöin. Outoa.

En ymmärrä ihmisiä joiden unirytmit ovat 21-06. Ei minua ole koko ikäni aikana väsyttänyt yhdeksältä illalla. Lapsena koska vanhemmat menivät aamulla töihin menin omaan huoneeseeni leikkimään ja kuuntelemaan musiikkia ainakin yhteentoista. Aamuvirkut jeesustelee täällä kun muita ei väsytä pikkukakkosen jälkeen.

Vierailija
174/175 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pukee 4v ja 6v lapsensa samannäköisiksi kuin kaksoset. Tarkoitus on ilmeisesti peitellä sitä että nuorempi näistä on lehtolapsi.

Vierailija
175/175 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pakotti antamaan eka luokalla ollessani syntymäpäiväkutsun pojalle, jonka perhe ja itse poikakin oli uskonnoltaan Jehovan todistajia. Sanoin hänelle että ei hänelle kannata antaa kutsua, kun he ei vietä syntymäpäiviä. Oli mielestäni todella tilannetajutonta aikuiselta ihmiseltä.