Muiden perheiden oikeasti todella outoja tapoja?
Meillä oli lapsena naapurina perhe, joka harjoitti jonkinlaista muinaista suomalaista luontouskontoa. Uskoivat tonttuihin ja pitivät saunatonttua pyhänä.
Kommentit (175)
Se että kotona saa riekkua miten haluaa. Kyllä oktssa kasvaneet lapset tunnistaa tästä AINA.
Se, etteivät vanhemmat yli yläasteikäistä (lukiolaista) hyvin työhön kykenevää "lasta" rohkaista ja patisteta etsimään kesätöitä, vaan saavat koko kesän rellestää vapaasti ja elää koko seuraavan vuoden kaikki menot vanhempien pussista.
Pienten lasten nukuttaminen iltaisin. Istutaan tunti tai kaksi lapsen vieressä, silitellään ja lauletaan niin kauan että lapsi nukahtaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:33"]
Pienten lasten nukuttaminen iltaisin. Istutaan tunti tai kaksi lapsen vieressä, silitellään ja lauletaan niin kauan että lapsi nukahtaa.
[/quote]
Mitä outoa on nukuttamisessa? Joo, jos siihen menee pari tuntia, niin voi miettiä, pitäiskö ajatella tapoja uusiksi, mutta mun mielestä siinä ei ole mitään kummallista, että lapsi tarvitsee aikuisen seurakseen nukkuma-aikaan. Meidän 3-vuotias meni jossain vaiheessa yksikseen nukkumaan, muttei enää. Kyselin häneltä, voisiko hän ottaa vaikka jonkun pehmolelun mukaansa illalla ja koittaa sen kanssa nukahtamista, johon hän sanoi, että ei, koska hän haluaa ihmisen. Mun mielestä aika vastaansanomatonta.
Ovatko nämä siis todella outoja tapoja!!!
Minusta näissä ei ollut mitään outoa, pikkuisen omien makumieltymysten puitteissa elämistä vain.
Yhdessä tuttavaperheessä pidetään kaihtimet koko ajan kiinni ja paksut tummat verhot olohuoneessa vielä eteen ettei vahingossakaan pääse päivänvaloa sisään. Minua häiritsee tosi paljon, itse kärsin pimeästä talvesta ja valon vähyydestä. En ole keksinyt selitystä miksi päivänvaloa ei saa tulla sisälle vaan istutaan mieluummin kellertävässä keinovalossa...ei ole naapureita niin näköetäisyydellä että vahtaisivat ikkunoista sisälle, kellään perheessä ei ole mitään sairautta jonka takia pitäisi vältellä valoa.en ymmärrä, ehkä tuijottavat telkkaria koko ajan ja valo häiritsee. Tai ovat vampyyreja.
Erään perheen vanhemmat kirjoittavat ylös lastenhoitovuorot, kumpi vanhemmista nukuttaa mikäkin ilta, kumpi on lasten kanssa ulkona, kumpi laittaa aamu- tai iltapalan.. Sitten jos sovitusta suunnitelmasta joutuu jostain syystä joustamaan, on koko systeemi pilalla ja riidellään siitä kumpi on joutunut pesemään lasten hampaat useammin. Se on surullista, aivan kuin iltasadun lukeminen omille lapsille olisi jotenkin vastenmielinen homma.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:38"]
Ovatko nämä siis todella outoja tapoja!!!
Minusta näissä ei ollut mitään outoa, pikkuisen omien makumieltymysten puitteissa elämistä vain.
[/quote]
Luin ketjun viestit ja mun mielestä esim.neuroottinen siivoaminen ja se ettei kurittomia lapsia kielletä koskaan on kyllä vähän enemmän kuin "omien makumieltymysten puitteissa elämistä vain".
Yksi tuttavaperhe riisuu aina kengät autoon mennessä. Aina, kesät talvet. Minusta tämä on Melko Outoa.
Tuttavaperheen 19-vuotias kuopus ei ole ollut koskaan yötä yksin kotona. Äiti ei halua jättää kultanuppustaan yksn kotiin, vaan joko koko perhe lähtee yhdessä johonkin esim. sukulaisiin tai sitten kukaan ei lähde. Esikoinen sai olla yksin kotona yhden kerran, kun oli 18-vuotias, eikä päässyt kesälomasukulaisvierailulle mukaan, kun oli kesätöissä. Vanhemmat eivät ole esikoisen syntymän jälkeen olleet koskaan kaksin missään reissussa, kylpylässä, hotellissa...missään.
Kysymys ei ole siitä, etteivätkö nämä nyt jo aikuiset lapset olisi halunneet jäädä yksin kotiin. Kuopus yritti puhua äitiään ympäri, kun oli 17-vuotias. Lasten ei myöskään tarvinnut tehdä kotona mitään kotitöitä, koska se oil äidin mielestä lapsityövoiman väärinkäyttöä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:50"]... äidin mielestä lapsityövoiman väärinkäyttöä.
[/quote]
Mitä on lapsityövoiman oikea käyttö? :D
Sori ot.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:06"]Serkun perheessä astiat pestään tiskialtaassa ennen astianpesukoneeseen laittamista.
[/quote]
Eli huonosti pesevä kone jota käytetään kuivauskaappina. Ihan ok menettely, joskaan ei ideaali.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:52"]
Yhteen naapuriin on laitettu jouluvalot jo monta viikkoa sitten.
[/quote]
Meidän naapuri pistää paremmaksi. Sillä palaa parvekkeellaan YMPÄRI VUODEN joka ikinen ilta/yö jouluvalot, jopa juhannuksena. Ja vielä rumat tummansiniset / lilat, jotka pistää ikävästi silmään.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:51"]Omituinen tapa on esim. se, että pikkulasten annetaan liikkua tuolla ulkona pimeässä ihan yksikseen ja ylittää tietä ja äiti tulee sitten jossakin kaukana perässä. Minusta on omituista, että äiti pyöräilee tien yli ensin itse ja pikkulapset tulevat pyörillä perässä sitten miten parhaaksi taitavat mutta äiti ei edes vilkaise, että pääsikö ne tien yli vai ei ja onko ne yhä mukana.
Sokeasti vaan luotetaan siihen että autoilijat näkee ja väistää. Itse en uskaltaisi.
[/quote]
Tätä oon monesti kans ihmetellyt. Ja nähnyt muutaman läheltä piti tilanteenkin. Joista jo kaukana edellä menevä äiti autuaan tietämätön. Toisinaan kyse hyvinkin pienistä lapsista. Järjen köyhyyttä!