Onko muita joilla BMI yli 30 ja liikkuu paljon?
Itse olen 160cm ja aamupaino oli just mitattuna 100,7kg. Eli lähemmäs 35 taitaa olla mun bmi.
Olen esimerkiksi nyt edellisen 7 päivän aikana käynyt yhtenä päivänä kuntosalilla tekemässä koko kropan lihaskuntotreenin ja 3 päivänä 30 minuutin kävelylenkin josta puolet juoksua ja sitten kahtena iltana 60 minuutin sauvakävelylenkin reippaalla sykkeellä.
Lisäksi olen hyötyliikkunut lähes päivittäin tunnin verran kun on kävelty puistoon, kauppaan ym.
Miltäs kuulostaa tän läskin liikunnat? Yleensä käyn ainakin 2x vko salilla mutta nyt on ollut niin kivat ilmat että olen käynyt lenkillä mieluummin.
Ja siis laihduttamassa en ole, tosin olishan se kiva jos paino tippuis mut mä olen niin koukussa hyvään ruokaan ettei se onnistu..
Kommentit (23)
"Mä oon itsekin ihmetelly kun ei ole tullut mitään vaivoja polviin tms., voiko johtua siitä että olen lihonut tasaisesti tässä viime vuosien aikana ja silti olen aina liikkunut paljon? Eli nivelet ja muut on tottunu tähän mun painoon? Vai pitääkö mun pelätä että yhtäkkiä mun polvet pettää? Kai ne jotain ennakkovaroitusta antavat.."
osaisko joku vastata tähän? kävin tänään puntarilla ja paino oli 99,3. On se kyllä mukavaa että paino on tippunu alle 100 kilon, pitäskö sittenkin alkaa tota painonpudotustakin taas "harrastaa"..
Miksi pitäisikään? En minäkään halua olla nälkäinen. Siksi laihdutin niin, ettei ollut ikinä nälkää. Pienensin ruoka-annoksia ja harvensin herkkujen käyttöä. Mutta söin riittävän usein, ettei nälkä ehtinyt tulla liian kovaksi. Sitten ei itsekuriakaan juurikaan tarvittu, kun ei ollut kiljuva nälkä eikä siksi ollut tarvetta syödä itseään hirveään ähkyyn.
Kyllä tuosta siis laihduttaa voisi. Ei tarvi luopua hyvästä ruuasta, mutta voi pienentää annoksia ja pitää herkkupäiviä vain tiettyinä päivinä, ei joka päivä.
Olen 170 cm pitkä. Käyn salilla ja kävelylenkeillä. Pukkaan penkistä satasen.
joulu juhlittu ja aika vähällä painonnousulla selvitty! Nyt taas suunta alaspäin.
näkee, että liikunnalla on varsin vähäinen merkitys painonpudotuksessa. Käytännössä ainoastaan merkitsee se, että mitä sinne suuhun työntää ja kuinka paljon.
eli myös karpaaminen, dukan dieetti yms. Aina lähtee noin 5kg kun niitä pari viikkoa yrittää noudattaa mut sit sorrun ja palaan takasin vanhaan.
Mulla ei ole itsekuria ja olen niin mukavuuden haluinen ja laiska...
Mä oon itsekin ihmetelly kun ei ole tullut mitään vaivoja polviin tms., voiko johtua siitä että olen lihonut tasaisesti tässä viime vuosien aikana ja silti olen aina liikkunut paljon? Eli nivelet ja muut on tottunu tähän mun painoon? Vai pitääkö mun pelätä että yhtäkkiä mun polvet pettää? Kai ne jotain ennakkovaroitusta antavat..
-ap
Mitä helvettiä se tarkoittaa? Jos normaalissa tilanteessa syöt karkkia, onko se sortumista? Miksi se olisi sitä laihiksella?
Itse ainakin olen laihduttanut 20kg niin, että yritin syödä kuten syön sitten kun olen laihempi, laitoin balanssiin herkut ja terveellisen ruuan ja laihduin eikä ollut mitään kummallisia sortumisia......
eikö voisi herkutella, mutta harvemmin? esim. kerran viikossa -> painoakaan ei tule takaisin läheskään niin paljoa kuin että herkuttelee joka päivä..? onhan toi liikuntaosuus ihan kunnossa ainakin mun mielestä, mutta syömisistä se laihtumattomuus johtuu..
Siis syötkö ruokaa vai herkkuja? Vai molempia?
Kun herkuttelua jättää vähemmälle niin pian huomaa ettei ne herkut edes niin hyviä ole. Ja hyvää ruokaa voi vähentäåä ihan annoksia pienentämällä.
Haetko hyvää oloa ruuasta?
Paino ei putoa liikkumalla, mutta jos et sitä haekaan, niin ainakin kunto on varmasti kohdallaan :)
Herkkuja ei nyt hirveesti tule syötyä, mutta syön tavallista kotiruokaa liikaa. Tiedän "kaiken" laihduttamisesta ja olen kokeillut vaikka mitä, mutta en jaksa enää stressata painostani.
Hyvä jos tippuu, mutta en jaksa surra jos ei tipu.
Olen tuon juoksun ottanut nyt kesän aikana mukaan lenkkeilyn lisäksi ja tavoitteena on juosta 5 km yhtäsoittoa syyskuun aikana.
Sun BMI on 39... Mutta liikunnat kuulostaa hyvältä! Jos siis haluat painoa pudottaa niin tsiaan ruokavalio on se konsti.
Miten sun polvet kestää juoksemisen? Mun bmi 36 ja joudun lykätä Porin juoksukoulun aloituksen myöhempään aikaan, ehkä kevääseen, sillä polvet ei kestä juoksemista tässä painossa.
päästäksesi et voi syödä HYVÄÄ ruokaa. Nivelillesi ei tee hyvää tuollainen liikuntamäärä tuolla painolla.
Pystyisitkö vähentämään huonoja hiilareita, sokeria ja valkoisia jauhoja, edes jonkin verran? Kokeilisit viikon verran ja katsoisit, miten vaikuttaa oloon ja painoon.
Uskallan luvata, että huomaat eron jo viikossa, parissa. Itse olen pudottanut painoa yli sadasta kilosta ihan huomaamatta tuolla kosntilla parikymmentä kiloa. Viikko, pari ihmisen elämässä on lyhyt aika.
Urheilen joka päivä ja BMI kolkuttelee kolmessakymmenessä. Syön noin 2000 kalorin edestä joka päivä, mutta se on ilmeisesti liikaa, kun paino ei putoa vaan pysyy samana. En jaksa nähdä nälkää, rakastan leipomista ja teen liian hyviä ruokia.
ei edes ne pelkät herkut vaan myös liian isot ruoka-annokset. eikö esim pasta-annos korkeintaan 150 g. Mulla oli sama tilanne kuin sulla, kunnes pienensin ruoka-annoksia. Nyt kolmessa kuussa -10 kg. äkkiä se vatsa tottuu pienempiin annoksiin vaikka kaksi viikkoa onkin järkyttävä nälkä.
"Mä oon itsekin ihmetelly kun ei ole tullut mitään vaivoja polviin tms., voiko johtua siitä että olen lihonut tasaisesti tässä viime vuosien aikana ja silti olen aina liikkunut paljon? Eli nivelet ja muut on tottunu tähän mun painoon? Vai pitääkö mun pelätä että yhtäkkiä mun polvet pettää? Kai ne jotain ennakkovaroitusta antavat.."
92,7
jospas tässä taas aloittas ton juoksun keväämmällä, onko muita tonnikeijuja, joilla on aikomus eksyä lenkkipolulle?
Yli vuosi mun aloituksesta ja tänään koitti se hetki että puntari näytti 10 kiloa vähemmän kuin tuolloin. HIDASTA on ollut, jotkuhan vetäsee ton 10kg parissa kuussa pois. Mutta aika suuri muutos on tapahtunut liikunnassa, aloitin tammikuussa crossfit- treeneissä käynnin 3-4krt/vko ja parit kävelylenkit siihen päälle. Lihasta on tullut ja kestävyyttä. Ennen liikuin niin ettei hiki juurikaan tullut, nyt olen saanut itseni menemään jonkun tietyn rajan yli ja olen oppinut kestämään sitä epämukavuuden tunnetta kun alkaa treenatessa väsyttää, hiostaa ja hengästyttää.
Eli kaikille jotka miettivät laihduttamista, ALOITA NYT!
Pari kiloa pudotusta, pistän tän ylös omaksi muistutukseksi.
eli myös karpaaminen, dukan dieetti yms. Aina lähtee noin 5kg kun niitä pari viikkoa yrittää noudattaa mut sit sorrun ja palaan takasin vanhaan.
Mulla ei ole itsekuria ja olen niin mukavuuden haluinen ja laiska...
Mä oon itsekin ihmetelly kun ei ole tullut mitään vaivoja polviin tms., voiko johtua siitä että olen lihonut tasaisesti tässä viime vuosien aikana ja silti olen aina liikkunut paljon? Eli nivelet ja muut on tottunu tähän mun painoon? Vai pitääkö mun pelätä että yhtäkkiä mun polvet pettää? Kai ne jotain ennakkovaroitusta antavat..
-ap