Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla BMI yli 30 ja liikkuu paljon?

Vierailija
25.07.2012 |

Itse olen 160cm ja aamupaino oli just mitattuna 100,7kg. Eli lähemmäs 35 taitaa olla mun bmi.

Olen esimerkiksi nyt edellisen 7 päivän aikana käynyt yhtenä päivänä kuntosalilla tekemässä koko kropan lihaskuntotreenin ja 3 päivänä 30 minuutin kävelylenkin josta puolet juoksua ja sitten kahtena iltana 60 minuutin sauvakävelylenkin reippaalla sykkeellä.

Lisäksi olen hyötyliikkunut lähes päivittäin tunnin verran kun on kävelty puistoon, kauppaan ym.

Miltäs kuulostaa tän läskin liikunnat? Yleensä käyn ainakin 2x vko salilla mutta nyt on ollut niin kivat ilmat että olen käynyt lenkillä mieluummin.

Ja siis laihduttamassa en ole, tosin olishan se kiva jos paino tippuis mut mä olen niin koukussa hyvään ruokaan ettei se onnistu..

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin intohimoisen polkupyöräilyn bmi:ssä 30 (158/75). Puolen vuoden urheilun jälkeen tuossa painossa polvet menivät yhden pyöräilemättömän, mutta runsaasti kävellyn viikon aikana niin kipeiksi, että onnuin enkä pystynyt melkein liikkumaan. Paranivat pikkuhiljaa kun lopetin liikunnan, aloin vaihdella kenkiä(laadukkaita)käytin kipugeeliä, kipulääkkeitä, lepäsin, laihdutin ja söin piimaata.

En tiedä johtuiko polvien äkillinen prakaus painosta ja liikunnasta, mutta varmuuden vuoksi olen nyt laihduttanut 10kg kesästä. Polvissa eienää mitään ongelmaa. Paino katosi kuin itsestään, enkä vähentänyt syömisiä olennaisesti. Huomasin kuitenkin, että ennen tapanani oli latkia niin monta kupillista maitokahvia päivässä, että sain jo pelkästä kahvimaidosta yli 200 kaloria/päivä. Kevytmaidossa on 2dl 92 kcal. Vähentämällä kahvikupit kahteen aamulla juotuun sain karsittua yli 150 kcalia/päivä. Lisäksi pienensin ateriakokoa, mutta vain vähän.

Pienetkin muutokset auttavat, kun oikeasti miettii rehellisesti ruokavaliotansa! Eikä mistään tarvitse luopua!

Vierailija
22/23 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!

Mun sukulaisnainen on suurin piirtein sun alkumitoissa, ja myös liikkuu paljon työnsä takia. Ikää on jo 55-vuotta, eli pitäisi alkaa ilmetä "vanhuudenvaivoja" - mutta ei! Kun liikkuu paljon, pysyy hyvässä kunnossa. Harrastan veneilyä, ja ensimmäinen ikä/lihavuusongelma on veneeseen hypääminen.

Koska sukulaislyylini liikkuu paljon ja lihaskunto on hyvä, hänellä ei ole mitään ongelmia veneeseen astumisessa, tai muussakaan liikkumisessa. Sen sijaan laihat rapakuntoihmiset ovat paljon epävarmempia.

Liikunta siis ilman muuta ja ehdottomasti lisää elämänlaatua paljon, vaikka olisi reippaasti plösökin. Niveletkin kestävät kuormitusta enemmän, kun lihakset tukevat kroppaa. Pahin mahdollinen yhdistelmä taitaakin olla ylipaino ja rapakunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

armotta polvet kun aloittaa juoksuharjoitukset vai onko keho voinut "tottua" ylipainoon niin että juoksu onnistuu?