Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa: mikä on automerkkien "paremmuusjärjestys" /kalleus?

Vierailija
23.07.2012 |

En ole aiemmin ollut autoista kiinnostunut, mutta nyt haluaisin laajentaa yleissivistystäni. :)

Eli mitkä ovat luksusautoja, mitkä ns. statusautoja ja millaisia stereotypioita eri automerkkien kuskeihin liitetään? (Ja juu, tiedän etteivät stereotypiat välttämättä pidä paikkaansa, mutta ois hauska tietää ja vertailla onko kaikilla vastaajilla samanlaiset käsitykset asiasta)

Toki tiedän käsitykset mersuista ja ladoista, mutta miten sijoittaisitte "listalle" sim. citroenin, audin, saabin, volvon, opelin, fordin, toyotan?

Ja toki tässä myös miesystäväkandidaattien autojen herättämiä mielikuvia pohditaan. ;)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Toyota

2.Ford

3.Audi

4.Volvo

5.Saab

6.Opel

7.Citroen

Vierailija
22/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo just päälle 40vee ja ulkosuomalaisena tienaan nettona kolme kertaa enemmän sun bruttosi :D joten mulla on varaa vaihtaa BMW:ni uuteen joka toinen vuosi :D D

PS: Ap, tässähän tämä kateus tulikin jo todistetuksi... ;)

luettuani että joku ajaa bemarilla ja asuu ulkomailla. Tai siis ihan vain nauran :DDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo just päälle 40vee ja ulkosuomalaisena tienaan nettona kolme kertaa enemmän sun bruttosi :D joten mulla on varaa vaihtaa BMW:ni uuteen joka toinen vuosi :D D

PS: Ap, tässähän tämä kateus tulikin jo todistetuksi... ;)

luettuani että joku ajaa bemarilla ja asuu ulkomailla. Tai siis ihan vain nauran :DDDDDDD

jos sulla nimittäin sellainen olisi.

Vierailija
24/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi on kuitenkin vain "pykälää" VW:n yläpuolella, Mercedes Benz menee ihan ehdoitta niitä ylemmäs. Volvo menee ehkä sinne Audin ja Volkkarin väliin. Audi on nykyään tosi yleinen, kieltämättä laadukas auto, mutta on Mersu hieman eri luokassa kuitenkin.

Toyotan jotkut oli rankanneet samaan kastiin ranskalaisten kanssa tai alemmas, mikä on mielestäni outoa. Toyota on mielestäni siinä Volvojen ja Volkkareiden jälkeen, ehdottomasti ennen ranskalaisia ja myös Opelia.

Vierailija
25/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin ollut autoista kiinnostunut, mutta nyt haluaisin laajentaa yleissivistystäni. :)

Eli mitkä ovat luksusautoja, mitkä ns. statusautoja ja millaisia stereotypioita eri automerkkien kuskeihin liitetään? (Ja juu, tiedän etteivät stereotypiat välttämättä pidä paikkaansa, mutta ois hauska tietää ja vertailla onko kaikilla vastaajilla samanlaiset käsitykset asiasta)

Toki tiedän käsitykset mersuista ja ladoista, mutta miten sijoittaisitte "listalle" sim. citroenin, audin, saabin, volvon, opelin, fordin, toyotan?

Ja toki tässä myös miesystäväkandidaattien autojen herättämiä mielikuvia pohditaan. ;)

Te ette oo kuulkaas luksusta nähneetkään:D

Vierailija
26/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tai halua laittaa järjestykseen, mutta...

Jaguar: varakkaan ja tyylikkään naisen auto

Mersu: rikkaan eläkeläispapan menopeli

BMW: Tulee mieleen teinibemarit ja toisaalta ärsyttävät eteenkiilaavat reissutyöläiset

VW: Tylsä ja turvallinen, mutta porvarillisempi kuin vaikka aasialaiset merkit

Volvo: tylsä ja turvallinen

Volvon pitää olla iso, että naapurit näkee, ettei olla köyhiä

Audi: Astetta vahvempi "naapurit näkee, ettei olla köyhiä"

Toyota: maalaisvanhusten merkki

Ranskalaiset automerkit: perheenäidin autoja, kakkosautoja

Mielikuvat ovat vahvasti omien kokemusteni värittämiä. ;)

Vierailija
27/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä lue Mersua erityisen rikkaiden autoksi, ellei oo joku supermalli.

En osaa tai halua laittaa järjestykseen, mutta...

Jaguar: varakkaan ja tyylikkään naisen auto

Mersu: rikkaan eläkeläispapan menopeli

BMW: Tulee mieleen teinibemarit ja toisaalta ärsyttävät eteenkiilaavat reissutyöläiset

VW: Tylsä ja turvallinen, mutta porvarillisempi kuin vaikka aasialaiset merkit

Volvo: tylsä ja turvallinen

Volvon pitää olla iso, että naapurit näkee, ettei olla köyhiä

Audi: Astetta vahvempi "naapurit näkee, ettei olla köyhiä"

Toyota: maalaisvanhusten merkki

Ranskalaiset automerkit: perheenäidin autoja, kakkosautoja

Mielikuvat ovat vahvasti omien kokemusteni värittämiä. ;)

Vierailija
28/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en puhu tämän vuoden malleista vaan niistä yleisimmistä. Minä miellän mersun keski-ikäisen, huonosti palkatun miehen autoksi. Ei sitä juuri muilla näe. Ja oikeastaan, Mersu on ruma auto, eikä siihen tule kiinnitettyä huomiota tienpäällä. Malli ollu vuodesta toiseen sama laatikko, aivan kuten ladallaki.

Vierailija
29/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vihonviimeisiä! Varsinkin kaksi ensinmainittua ovat ihan kärkikahinoissa, kun tarkastellaan vikatilastoja, hylkäyksiä katsastuksissa jne. Tähän kolmikkoon ei kannata sekaantua.

Vierailija
30/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja mä kysyin äskön siltä tätä asiaa, niin se klikkas mulle nää viimevuotiset autojen merkkiuskollisuus ja käyttäjien tyytyväisyystutkimuksen tulokset.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uskollisuus-ja-tyytyvaisyys-menestyk…

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/merkit-kayttajiensa-tyytyvaisyysjarj…

Vierailija
31/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettava auto. Vuosia käyttänyt, eikä pettänyt kertaakaan. :)

Vierailija
32/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää. Niitä on joka toisella ja niitä saa muutamalla tonnilla Saksasta.

Vierailija
33/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan muista mammoista poiketen Opel ja Ford olis suht ylhäällä mun listasta ja Audi ykkösenä, bemari toisena. Jos tavisautoista puhutaan...

Rahaa jos ois niin ostaisin Porchen Cayennen...

Vierailija
34/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersut, Audit ja Bembat eivät todellakaan ole mitään luksusautoja enää. Niitä on joka toisella ja niitä saa muutamalla tonnilla Saksasta.

merkkien versiot joiden arvo on sadan tonnin kalliimmalla puolella ovat luksusautoja, niitä ei duunari hanki.

Käytettynä nyt saat halvalla ihan minkä merkkisen vaan -vanhan paskan.

Vierailija
35/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sen imagosta, en!

Vierailija
36/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaguar!

Kiihotus heti :D

Vierailija
37/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en puhu tämän vuoden malleista vaan niistä yleisimmistä. Minä miellän mersun keski-ikäisen, huonosti palkatun miehen autoksi. Ei sitä juuri muilla näe. Ja oikeastaan, Mersu on ruma auto, eikä siihen tule kiinnitettyä huomiota tienpäällä. Malli ollu vuodesta toiseen sama laatikko, aivan kuten ladallaki.

Vierailija
38/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ilmaiseksi ottaisi mersua! En pidä sen imagosta, en!

olen viisi vuotta ajanut uutena ostetulla -150 000€- Mersulla ja olen nauttinut joka hetkestä.

Imago sopii minulle kerrassaan hienosti!

Vierailija
39/60 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viisi vuotta ajanut uutena ostetulla -150 000€- Mersulla ja olen nauttinut joka hetkestä.

Imago sopii minulle kerrassaan hienosti!

t: Kyllikki

Vierailija
40/60 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi