Auttakaa: mikä on automerkkien "paremmuusjärjestys" /kalleus?
En ole aiemmin ollut autoista kiinnostunut, mutta nyt haluaisin laajentaa yleissivistystäni. :)
Eli mitkä ovat luksusautoja, mitkä ns. statusautoja ja millaisia stereotypioita eri automerkkien kuskeihin liitetään? (Ja juu, tiedän etteivät stereotypiat välttämättä pidä paikkaansa, mutta ois hauska tietää ja vertailla onko kaikilla vastaajilla samanlaiset käsitykset asiasta)
Toki tiedän käsitykset mersuista ja ladoista, mutta miten sijoittaisitte "listalle" sim. citroenin, audin, saabin, volvon, opelin, fordin, toyotan?
Ja toki tässä myös miesystäväkandidaattien autojen herättämiä mielikuvia pohditaan. ;)
Kommentit (60)
Miten audi on kaikkien listoilla noin ylhäällä :D Minun tuntemat audi-kuskit on aina joko tavallisia perheen äitejä (farmarit yms.), isin rahoilla ajavia nuoria "varakkaita" nuoria (Audit on niiiiin kuulei!) tai sitten vanhoja malleja joilla wt-kansalaiset ajelee :D
Tojotalla ajaminen on ihan sama kuin ajaisi paskahuusilla. Tylsempää ei voi olla. Jos ei halua nauttia ajamisesta voi ostaa Tojotan tai Nissanin. Itse ajan mustalla ja nopealla Audilla. Niin miehenikin.
Fordit on huonoja ja opelissa on sähkövikoja. Japsit on luotettavia. Fiatit on surkeaa laatua. :D
Parhaat premiummerkit ovat tässä järjestyksessä:
1. Mercedes Benz = pienin kate per myyty auto Saksan luksusmerkeistä, kestävin
2. BMW = parhaat dieselit ja automaatit, Audia pienemmät katteet
3. Volkswagen = Mercedes Benziä paremmat ominaisuudet Golfissa ja Passatissa, jotka kokoluokassaan ovat ominaisuuksiltaan maailman parhaita autoja
4. Audi = melkein Volkswagenin veroinen, parempi verhoilu
5. Lexus = oma myynti- ja huolto-organisaatio, ominaisuudet alle saksalaisten
6. Volvo = kiinalaisomistus, ominaisuudet alle saksalaisten, ei osaa tehdä kuin neloskoneita, viimeistely alle saksalaisten tason
7. Jaguar/Range Rover = intialaisen Tatan tuote, pikkuvikoja, ominaisuudet ja viimeistely alle saksalaisten, huono jälleenmyyntiarvo
Sitten perusmerkit
Paras perusmerkki on Skoda (Octavia Suomen suosituin työsuhdeauto, Superb 10., varmaa VW-laatua)
Japanilaisista paras on Toyota.
Paras ranskalainen on Peugeot.
Hyndai ja Kia ovat suunnilleen yhtä hyviä, Toyotaa huonompia mutta muiden japanilaisten tasoa, Audin entinen päämuotoilija Kialla tehnyt hyvää työtä.
Vierailija kirjoitti:
1. mersu
2. Audi
3. volvo
4. saab
5. ford
6. toyota
7. Opel
8. Citroen
Toki mallista riippuen...
Tässä tuli oikea lista. Muut ovat vääriä.
peperonipizza kirjoitti:
3. Volkswagen = Mercedes Benziä paremmat ominaisuudet Golfissa ja Passatissa, jotka kokoluokassaan ovat ominaisuuksiltaan maailman parhaita autoja
Ja siinä menikin tämän "asiantuntijan" uskottavuus. VW ja Audi ovat saman konsernin autoja. Audilla on yli 300 000 euroa maksavia malleja, kun kallein Volkkari taitaa olla jossakin 100 000 euron kieppeillä, vaikka ottaisi kaikki mahdolliset lisävarusteet.
Yhdysvaltalaisten autoja näin suomalaisnäkökulmasta.
Ferrari, Bugatti
Bentley
Mersu (SLK jne)
Porsche
Escalade
Lexus on jo ihan normaaliauto, niin kuin BMW, Audi yms.
Nimimerkillä, olisin halunnut Volvon farmarin ja sain Porschen SUV:n... Kiva sillä on ajaa, ei siinä mitään. Bensaa se kyllä syö.
Maybach ja Maserati taitavat olla kalleimmat. Ferrari ja Bentley keskiluokkaa. Porsche ja Alfa Romeo puolestaan köyhien kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Maybach ja Maserati taitavat olla kalleimmat. Ferrari ja Bentley keskiluokkaa. Porsche ja Alfa Romeo puolestaan köyhien kauppakasseja.
Voi hyvä luoja... Porsche ja Alfa Romeo samassa lauseesssa? :D :D :D Ferrarilta löytyy takuuvarmasti kalliimpi malli kuin Maseratilla.
Riippuu vähän mihin käyttöön.
MB käyttöön
Pakuna transporter
Lavamallina ja maasturina Toyota tai Mitsubishi
Sitten pitkä väli muihin. Oikeastaan ihan sama, mikä muu merkki, jos ei näitä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita edes ihan vähän ajatuksistasi! Ois hauska vertailla käsityksiä.
MUn järjestys arvostetuimmasta vähiten arvostettuun ois tämä.
1.mersu
2. volvo
3.saab
4. audi
5. citikka
6.ford
7. opel
8.toyotaOletko samaa mieltä!?
1. Audi
2. Mersu
3. Volvo
loput ihan missä järjestyksessä vaan
Malliesimerkki pienimunaisesta miehestä tai hänen puolisostaan.
peperonipizza kirjoitti:
Parhaat premiummerkit ovat tässä järjestyksessä:
1. Mercedes Benz = pienin kate per myyty auto Saksan luksusmerkeistä, kestävin
2. BMW = parhaat dieselit ja automaatit, Audia pienemmät katteet
5. Lexus = oma myynti- ja huolto-organisaatio, ominaisuudet alle saksalaisten
6. Volvo = kiinalaisomistus, ominaisuudet alle saksalaisten, ei osaa tehdä kuin neloskoneita, viimeistely alle saksalaisten tason
7. Jaguar/Range Rover = intialaisen Tatan tuote, pikkuvikoja, ominaisuudet ja viimeistely alle saksalaisten, huono jälleenmyyntiarvo
Sitten perusmerkit
Paras perusmerkki on Skoda (Octavia Suomen suosituin työsuhdeauto, Superb 10., varmaa VW-laatua)
Japanilaisista paras on Toyota.
Paras ranskalainen on Peugeot.
Hyndai ja Kia ovat suunnilleen yhtä hyviä, Toyotaa huonompia mutta muiden japanilaisten tasoa, Audin entinen päämuotoilija Kialla tehnyt hyvää työtä.
Volvo nimenomaan osaa tehdä viitoskoneita. Neloskoneita se ei ole tehnyt itse, sitten 90-luvun alkuvuosien.
Sellainen, johon saa lasten istuimen ja rattaat mahtumaan. :)
Ketä kiinnostaa jonkun miehen auto? Ei mua ainakaan. Kai sitä vois itekin ostaa auton, jos sellanen ois tärkeä. Mua kiinnostaa enemmän miehen tunteet mua kohtaan, ulkonäkö, älykkyys ja elämänhallinta.
"Olen rakastunut autoosi." (En sinuun itseesi.)
Monikohan mies olisi otettu?
1. Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Tesla, Pagani...
2. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, Lexus
3. Toyota, Volkswagen
4. *Suuri osa automerkeistä tähän*
5. Kia, Hyundai, Peugeot, Renault, Citroën, Fiat
☭ 7217 ☭
2