Miksi joku pukee rintaliivit päälleen näin?
Siis hakaset kiinni edessä, ja sitten hilataan rintsikat oikein päin ja ährätään olkaimet ylös ja tungetaan tissit oikeille paikopilleen.
Helvatan hankalaa. Paljon helpompaa ensin pukea liivit paikalleen ja vain napsauttaa takaa kiinni.
(ymmärrän jos on jotrain vaivoja ettei ylety taakse, mutta joskus näkee nuortenkin naisten kiskovan niitä rinsikoita, huvittavan näköistä...)
Kommentit (122)
Mun kaikissa rintsikoissa on kolmet hakaset, en todellakaan tiedä millä ihmeen systeemillä tietää laittaneensa oikeat hakaset kun laittaa ne sieltä selän puolelta kiinni, siispä itse aina laitan edestä ja kierrän taaksen. Enkä ole lihava, ja mulla on keskikokoiset rinnat.
Rintaliivejahan pitäisi aina käyttää niin että aluksi käyttää ulointa hakasta, ja sitten kun löystyy keskimmäistä, ja lopulta sitä tiukinta kun on löystynyt paljon. Lisää liivien käyttöikää, tai siis näin minulle on sanottu.
Tähän vuoteen asti olen aina kiinnittänyt hakaset takana, mutta enpä pysty siihen enää. Vasempaan käteeni sattuu todella paljon, kun yritän. Pakko tehdä kieputtamalla, vaikka se on paljon hitaampaa ja vaikeampaa. Olkapääni on nyt kuvattu, mutta en ole vielä käynyt ortopedillä. Työterveyslääkäri puhui jotakin nivelpussin revähdyksestaä tai vastaavasta. Vaikeuttaa todella paljon kaikkea pukeutumista. Mitään ei voi vetää pään yli ilman kipua.
Kyllä valmistajat tuntevat molemmat kiinnitystavat ja on ne huomioinut, joten ei ole mitään väliä kummin päin. Oma maku ratkaisee.
Piti ihan testata, miten olisi parempi. Ensinnäkin tuntui typerältä katsoa niitä hakasia, ja liivien hilaaminen ja tissien asettelu oli todella vaikean oloista. Nyt tuntuu jopa, etteivät ne olisi edes kunnolla päällä.
"Oikealla" tavalla laitettuna hakaset menevät rutiinilla oikein, eikä tarvitse kuin kertaalleen nostaa isot rinnat kuppeihin. On paljon nopeampikin tyyli. Joskus olen joutunut kieputtelemaan korselettia, jossa on kymmeniä hakasia, mutta nekin olen toisinaan laittanut kaikki yksin takana kiinni. On ehkä jopa liian tiukka, koska tarkoitus pitää olkaimettomana.
Puen rintsikat päälle, eli olkaimet olille ja kupit paikoilleen ja sitten laitan hakaset kiinni takana. Ei ole ongelmaa, osaan hyvin laittaa ekaan tai tokaan tai vikaan riviin kiinni, riippuu miten tarvitsee tai vaikka kolmen hakasen rivin ongelmitta.
Sporttiliivejä viimeistään voisi olla suhteellisen kamalaa hilata ympäri kun on sen verran napakat.
Äiti opetti pukemaan niin, että hakaset kiinnitetään edessä ja sitten kieputetaan. Puen itsekin niin, koska en tahdo osua hakasiin, jos ne on selän puolella. Rintsikoiden venymistä yritän välttää sillä, että käytän useita (osa on siis aina kaapissa lepäämässä) ja laitan aina aluksi uloimpaan hakaseen, koska ajan oloon ne löystyy.
Mä oon varmaan omituinen.... Laitan hakaset kiinni selän takana, mutta vyötärön korkeudella. Sitten olkaimet paikoilleen ja tissit kuppeihin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:31"]
Mä oon varmaan omituinen.... Laitan hakaset kiinni selän takana, mutta vyötärön korkeudella. Sitten olkaimet paikoilleen ja tissit kuppeihin.
[/quote]
Näin minäkin ennen puin
-120-
Takana minäkin puen liivini kiinni. Joku aika sitten tunsin kipua olkapäässä ja silloin liivien pukeminen oli todella vaikeaa, kun piti kieputtaa. Onneksi kyseessä oli ohimenevä vaiva ja pääsin palaamaan vanhaan tuttuu tapaan.
Eiks kukaan muu laita kuten minä? Minä vedän liivit alakautta paikoilleen ja en edes koskaan avaa hakasia. Myös riisun ne samoin vedän alakautta ne pois päältäni.
Minä olen aina vetänyt liivit alakautta päälleeni, samoin otan ne pois vetämällä alakautta. En siis edes avaa hakasia koskaan. Eikö kukaan muu tee näin?
En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat hakaset selän takana kiinni. Oletko tissitön?
minusta vaan vaikeaa sährätä ja kääntää ja vääntää, mutta kukin tyylillään
Mutta minusta on paljon helpompi sulkea edessä ja kääntää sitten kuin yrittää saada hakaset osumaan takana sokkona.
tai siis taittaa se kangasreuna niin että hakaset on uloimpana, ja ottaa ote ylimmästä tai alimmasta hakasesta ja sen vastakappaleesta. Pidetään mielessä kummassa kädessä on koukku ja kummassa se vastakappale. Sitten ne yhteen, ja liutetaan sormet seuraavaan hakaseen jne. Oon läski ja en lainkaan notkea, mutta tuon osaan tehdä ihan helposti. Mutta olen, kuten ap, myös nähnyt hoikkia (ja tosi notkeita) nuoria tyttöjä, jotka panee liivit edessä kiinni ja pyörittää paikalleen. Mut musta tuntuu kyllä että se pyörittäminen vasta vaikeeta olisikin näillä läskeillä...
Mutta minusta on paljon helpompi sulkea edessä ja kääntää sitten kuin yrittää saada hakaset osumaan takana sokkona.
Kyllähän sitä sormilla tuntee, missä kohtaa ne hakaset on. En oo ite tajunnutkaan, että jotkut voi tollain kääntämälläkin rintsikat pukea. En oo koskaan nähnyt... o_O
En jotenkin vaan saa niitä hakasia selän takana kiinni, tuntuu tosi hankalalta. Ikää on reilusti alle 30 joten vanhuuden jäykistämä en liene...
sä katselet noin usein ja eri ikäisten naisten pukeutumista?Pervo!
että jos on isot rinnat, se liivien yläosa ei pysy ylhäällä ja siksi on vaikea saada homma pysymään kasassa.
Mutta jos rinnat ei roikota liivejä, on varmasti helppo laittaa takana kiinni.
Minä joudun aika laittamaan edessä kiinni ja sitten kääntämään. Kokeilkaa te pienirintaiset lasauttaa petankkipallot niihin liiveihin ja sitten laittaa takana kiinni :)
mut huomasin et se tyyli kulutti liivejä.
Paljon parempi liiveille on pukea ne niin ettei kisko vaan sulkee hakast selän takana-
Miksi kukaan ei kehitä liiveille mitään fiksumpaa kiinnitystä kuin ne jo ainakin puoli vuosisataa vanhat hakaset? Sinä aikana on kehitetty kännyköistä jo vaikka minkälaisia versioita, tietokoneet on keksitty ja vaikka mitä. Silti ne hakaset on vain ja pysyy.
Jos miehet käyttäisi rintsikoita, en tosiaankaan usko, että rintaliivejä enää myytäisiinkään hakasilla, vaan jollain kekseliäämmällä kiinnityksellä. Kellään naisilla ei taida olla niin paljon kokeilunhalua, että liikkeiden kannattaisi tuoda erilaisia kiinnityksiä koe-erissä.