Miksi joku pukee rintaliivit päälleen näin?
Siis hakaset kiinni edessä, ja sitten hilataan rintsikat oikein päin ja ährätään olkaimet ylös ja tungetaan tissit oikeille paikopilleen.
Helvatan hankalaa. Paljon helpompaa ensin pukea liivit paikalleen ja vain napsauttaa takaa kiinni.
(ymmärrän jos on jotrain vaivoja ettei ylety taakse, mutta joskus näkee nuortenkin naisten kiskovan niitä rinsikoita, huvittavan näköistä...)
Kommentit (122)
tuntoaisti. Kyllä mä ainakin tunnen sormillani, monenteenko riviin laitan ja että molemmat hakaset menevät samaan riviin. Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia.
Kun ei ole silmiä selässä ei näe laittaako sen ekaan, tokaan vai kolmanteen hakasriviin. Ja että meneekö ne hakaset vierekkäin vai meneekö toinen ekaan ja toineen tokaan riviin. Ja lisäksi sitten vielä ne rinnat pitää kuitenkin asetella kuppeihin erikseen. Joten paljon helpommin ja nopeammin saa ne päälleen kun kieputtaa.
.....sillä eihän ne sovituskoppiin tule. Tai en mä ainakaan päästäisi.
Ei nyt varmaan missään prismassa, mutta aika useissa erikoisliikkeissä. Saat tietysti kieltää, jos ahdistaa.
Ja toisaalta, ymmärrän myyjjän sanomiset, jos joku rassaa väkivaltaisesti heidän myyntituotteitaan.
tuntoaisti. Kyllä mä ainakin tunnen sormillani, monenteenko riviin laitan ja että molemmat hakaset menevät samaan riviin. Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia.
Kun ei ole silmiä selässä ei näe laittaako sen ekaan, tokaan vai kolmanteen hakasriviin. Ja että meneekö ne hakaset vierekkäin vai meneekö toinen ekaan ja toineen tokaan riviin. Ja lisäksi sitten vielä ne rinnat pitää kuitenkin asetella kuppeihin erikseen. Joten paljon helpommin ja nopeammin saa ne päälleen kun kieputtaa.
on nopeampaa kun katsoo miten ne hakaset laittaa ja sitten kääntää selän taakse.
.....sillä eihän ne sovituskoppiin tule. Tai en mä ainakaan päästäisi.Ei nyt varmaan missään prismassa, mutta aika useissa erikoisliikkeissä. Saat tietysti kieltää, jos ahdistaa.
Ja toisaalta, ymmärrän myyjjän sanomiset, jos joku rassaa väkivaltaisesti heidän myyntituotteitaan.
En tykkäisi yhtään.
miks joku käyttää rintaliivejä! Noloo!
olkapäästä taakse. Sen sijaan osaan pelkästään toisella kädellä avattua liivit selän takaa, tätä ei kuulema kaikki osaa tehdä edes toiselle ihmiselle.
Itse en pue niitä noin siksi, etten ylettyisi, tai olisin läski, vaan siksi, että se on paljon, paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa.
Itselle kävi juuri noin, että luulin olevani 80C, mutta oikea koko on 75D. Liian isolla ympärysmitalla olevia varmaan voi hilailla miten haluaa, muttei napakoita oikean kokoisia.
Tämä ketju todistaa sen, että useimmat naiset käyttävät täysin väärää liivikokoa. Jos ympärysmitta on oikein valittu, liivit ovat niin napakat, ettei tuollainen ihmeellinen kiepauttelu edes onnistu.
Mutta kuten todettu, suurin osa naisista käyttää liivejä, joissa on 5-10 senttiä liian iso ympärys ja pari kuppikokoa liian pienet kupit. Mulla oli ennen käytössä 80D. Sitten menin kunnon liiviliikkeeseen ja kappas! oikea kokoni olikin 70F.
Onko tää pelkkää provoa koko ketju - paria poikkeusta lukuun ottamatta! Siis ei mikään ihme, että naiset käyttävät aivan vääriä liivikokoja kun niitä tolleen ihme ilmaveivikiepautuksilla ylle puetaan, **puistatuksia** Rintsikat puetaan ylle kumartuen kevyesti eteenpäin, rinnat "putoavat / laitetaan" nätisti kuppeihin ja liivit laitetaan takaa kiinni. Oikeassa koossaan ne ovat niin napakat, ettei niillä ole edes mahdollisuutta lähteä kieppumaan etukautta ympäri!! Peilistä tsekataan vielä edestä, että kupit ovat asettautuneet oikein eikä ole ylimääräisiä pullistuksia missään. Moisilla kiepautuksilla rintsikat kulahtavat hyvin äkkiä eivätkä tue enää yhtään mitään!
Mulle ainakin kotona 12-vuotiaana opetettiin toi kieputustekniikka ja olin pitkälti yli 30, kun sain tietää tuosta oikeasta liivien pukemistavasta. Ja olen useasti isojen rintojeni vuoksi hakenut liivit liiviliikkeestä ja oikea koko on mitattu. Ja pukeminen näytetty, mutta en silti osaa - vähintään kolmas hakanen jää roikkumaan 10 minuutin ähräyksen jälkeen. Mutta napakat liivit puetaan ja kieputetaan rintakehää kapeamman vyötärön kohdalla, siksi onnistuu ihan hyvin.
Muistan vieläkin, että näin joskus ala-asteikäisenä (kun rintsikoita en vielä tarvinnut) naapurin tädin pukevan rintsikkansa kiepauttamalla ja ajattelin, että alan sitten isona tyttönä pukemaan rintsikkani silleen, koska mielestäni se oli niin nerokas tapa verrattuna esim. äitini vaivalloiseen selän takana sohimiseen.
Niin, oon aina laittanut ne edessä kiinni ja kiepauttanut. Ei ole tullut ikunakikuna mieleen alkaa niitä takana kiinnittämään. Saahan ne rinnat sitten aseteltua paikalleen kuppeihin paremmin, kun hakaset on kiinni jo. Rintojeni koko ei kai ole mikään himohinkki, 65D, ja hyvin onnistuu.
ja laitan liivit takana kiinni. Mutta ei se ikä sitä katso, taipuuko sinne vai ei. Nuorillakin voi olla olkapää leikattu tms vaivaa, mikä estää ko.liikeradan. Olkapäävaivat on yleisiä,
Kyljen kohdalta kiinni, ei tarvitse koko kierrosta pyörittää. Takana päin kiinnittäminen on hankalaa, jos hakasia on useita. Yhden hakasen kiinnitys onnistuu jollain vanhoilla venyneillä liiveillä. Useissa liivikaupan liiveissä niitä hakasia vaan on yleensä kaksi kolmessa mitassa. Ehkä mullakin on jokin koordinaatio-ongelma sitten kun koen tuon takana kiinnittämisen ähertämiseksi. Lisäksi mulla on niin pienet rinnat, etteivät ne todellakaan putoa sinne kuppeihin ja pidä liivejä paikoillaan. Rinnat pitää korjailla kuppeihin vasta kun hakaset ovat kiinni ja olkaimet paikoillaan. Alamitan pitää olla niin tiukka, että juuri saan ne liivit kiinni, joten ei siinä paljon varaa ole venytellä ja etsiä hakasten oikeaa kohtaa.
Laitan liivit kiinni kyljen kohdalla vyötärön korkeudella, käännän hakaset taakse, nostan liivit ylös rinnan korkeudelle, laitan kädet olkaimiin ja hienosäädän kupit. Missä vaiheessa esim kaarituki venyy tai rasittuu, kun en huomaa.. Liivit ovat koko ajan oikeinpäin, ovat vain aluksi vyörärön korkeudella. En siis kääntele tai vääntele kaaritukia. Jotenkin kuvittelisin että pesukone rasittaa kaaritukia enemmän.
Saan kädet taakse ja pystyisin laittamaan mutta kun ne hakaset ei vaan osu yhteen -.-
D-kuppinen läski joka laittaa hakaset selkäpuolella kiinni täällä hei. Ihme valittajia täällä!
Kieputtaminen on ainoa oikea tapa pukea.
Aina hakaset kiinni takaa. ei tarvi edes paljoa haroa niitä yhteen kun yleensä osuu heti oikein. :D Tosi kuumanpolttava kysymys!!! x)
Muistan myös nuoruudestani, että opetettiin laittamaan ensin hakaset kiinni edessä ja sitten kieräyttämään liivit vyötäröllä puoli kierrosta, sitten nostamaan ne ylös ja pujottamaan olkaimet paikalleen.
Joillakin iäkkäämmillä naisilla eivät kädet enää taivu taakse, joten tuo edessä hakasten sulkeminen sujuu paremmin. Minulla vielä kädet taipuvat, joten selän takana hakaset kiinni, sitten pieni kumarrus, että liivit asettuvat hyvin päälle.
mulle sanottiin että takaa kiinni niin liivit ei veny. eli pysyvät kauemmin ryhdissä.
Mä saan rintsikat helpommin päälle noin kun ap selitti. Jos laittaisin suoraan olkaimet paikoilleen ja sitten takaa kiinni, niin menisi paljon enenmmän aikaa rintojen asetteluun kuppeihin.
Tämä ketju todistaa sen, että useimmat naiset käyttävät täysin väärää liivikokoa. Jos ympärysmitta on oikein valittu, liivit ovat niin napakat, ettei tuollainen ihmeellinen kiepauttelu edes onnistu.
Mutta kuten todettu, suurin osa naisista käyttää liivejä, joissa on 5-10 senttiä liian iso ympärys ja pari kuppikokoa liian pienet kupit. Mulla oli ennen käytössä 80D. Sitten menin kunnon liiviliikkeeseen ja kappas! oikea kokoni olikin 70F.