Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, isän uusi rakkaus ja lapsen hylkääminen. Onko kanssasisaria linjoilla?

Vierailija
23.07.2012 |

Ja kaikki tapavituilijat voivat sitten pysyä poissa tästä ketjusta.

Meillä erosta aikaa jo 9v, kaikki meni hyvin kunnes isä löysi uuden naisen jonka kanssa perusti perheen. Siinä sitten sai lapsi jäädä. Eivät ole tavanneet 2 vuoteen. On saanut tosissaan miettiä mitä lapselle sanoo, miksi isä tekee niin. En ole muuta syytä keksinyt kuin isän mielenterveysongelmat, on jotenkin helpompi kertoa niin kuin että isä vaan muutenvaan ei enää halua nähdä sinua.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä asuu samassa kaupungissa meidän kanssa ja tapaa lasta "pakolliset" joka toinen viikonloppu ja yhden arki-illan viikossa. Onhan se huomattavasti enemmän kuin moonella muulla nyt täällä, mutta lapsen mielestä aivan liian vähän. Itkee isän ikävää harvase ilta. Isä jos saisi päättää, ei tapaisi tätäkään vähää.

Uuden vaimon kanssa matkustaa kaikki lomansa eikä lasta voi reissuille ottaa mukaan. En tarkoita, että joka loma pitäisi lapsen kanssa viettää, mutta että koskaan ei voi lasta mukaan ottaa kivoille etelänreissuille. :( Haluavat kuulemma olla nyt uuden vaimon kanssa mahdollisimman paljon kahdestaan ennenkuin omia yhteisiä lapsia tekevät.

No. Minulla on onneksi ihana mies joka isän korvikkeena parhaansa yrittää. Isä on kuitenkin aina isä ja kyllä pahalta tuntuu likan puolesta.

Vierailija
102/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä vastuuta karttavia, kuin omien lasteni isä.Asuu lähellä,ei osoita minkäänlaista kiinnostusta.Ei halunnu nähdä koko kesäloman aikana ja huom..asuu tosiaan parin sadan metrin päässä!

Jos asuu parinsadan metrin päässä niin miksi ei voi kymmenvuotias mennä ja soittaa ovikelloa?Miksi sinä et voi sitä tehdä?

isä ilmoitti minulle tekstiviestillä joitakin viikkoja sitten,ettei halua olla meidän(!) elämässä osallisena.Ja se siitä.

Olen miettinyt monta kertaa, jos vain kehottaisin lapsia menemään vain hänen oven taakseen,mutta entäpä jos hän käännyttää ne pois?jos on vielä humalassakin.Onhan tämä lapsille jo muutenkin hämmentävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä myös kaikki oli huomattavasti paremmin ennen uutta vaimoa. Isä tapasi lasta huomattaavsti useammin.

Vierailija
104/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittävä isä kyllä saa tavata lapsiaan eron jälkeenkin. Vuoroviikkovanhemmuutta tuetaan Suomessa hyvin yleisesti.

Eri juttu onkin sitten jos isällä on alkoholi- tai mielenterveysongelmia, esim. tuo edellä lainatun isän teksti kyllä lievästi sanottuna "haiskahti". On paljon isiä jotka syyttelevät viranomaisten käytäntöjä eron jälkeen, mutta eivät tosiasiassa ole kiinnostuneita edes tekemään tapaamissopimusta vaan kyse onkin vain katkeruudesta elareita kohtaan. Nämä isät naamioivat katkeruutensa ikävään lapsiaan kohtaan mutta tosiasiassa näiden isien valitusten takana on ainoastaan haluttomuus maksaa elatusmaksuja ja se purkautuu usein ex-puolisoiden herjaamisena ja jopa vihamielisyytenä myös lapsiin. Pyytäisin siis myös miehiä katsomaan sinne peiliin.

t. sossussa työskentelevä mies & eronnut vuoroviikkoisä

Vierailija
105/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä vastuuta karttavia, kuin omien lasteni isä.Asuu lähellä,ei osoita minkäänlaista kiinnostusta.Ei halunnu nähdä koko kesäloman aikana ja huom..asuu tosiaan parin sadan metrin päässä!

Jos asuu parinsadan metrin päässä niin miksi ei voi kymmenvuotias mennä ja soittaa ovikelloa?Miksi sinä et voi sitä tehdä?

Jos isää ei kiinnosta tavata eikä isä tee koskaan aloitetta, ei se kymmenvuotiaskaan kyllä tee. Jo sellainen tuttavuus, jossa toinen ei tee koskaan aloitteita tai osoita kiinnostustaan lopahtaa yleensä, puhumattakaan nyt siitä, että tämä on vanhemman ja pienehkön lapsen välinen suhde. Jokainen voi itsekseen miettiä, miltä tuntuisi, jos oma vanhempi toteisi, että ihan sama tavataanko vai ei, mutta jos nyt haluat nähdä, niin tule vaan käymään. Miksi kukaan ihminen haluaisi alistua tuollaiseen kohteluun?

Vierailija
106/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä saa lähes aina tapaamisoikeuden jos ei ole tuomittu pedofiliasta tai jotain vastaavasta. siis oletko hakenut oikeudesta tapaamisoikeutta? Ihan varmaan saat jos et ole lapsille vaarallinen todistetusti. Siis olet oikeusavustajan avustuksella käynyt keskusteluja lasten äidin kanssa? Vai mitä tarkoitat?

Minun poikani oli nähnyt isänsä kerran 4-vuotiaana. Silti oikeus määräsi tapaamisoikeuden kun poika 7 eikä koskaan ollut lentokoneessa, ja olis pitänyt lennättää meren yli yksin 2 krt kuussa tapaamaan täysin tuntematonta isäänsä jonka kanssa ei samaa kieltä, ei ollut ikinä hoitanut tai ollut tekemisissä lasten kanssa mutta sen sijaan ollut pitkiä jaksoja mielenterveysongelmien takia osastohoidossa! Myös perheväkivallan takia erossa asuvia lapsia määrätty tapaamaan väkivaltaista isäänsä uhkasakon uhalla vaikkeivät halua (äiti siis joutuu maksamaan sakkoja jos eivät lapset halua tavata)jne. Kyllä saat tapaamisoikeuden jos olet kunnollinen ilman tosi vakavua ongelmia.

Kohta omasta erosta on aikaa kaksi vuotta. Meillä on kaksi lasta. Olen erittäin lapsirakas, mutta taloudellisesti miinuksen puolella jatkuvasti.

Naine ja hänen perhetaustansa eivät sietäneet vähävaraisuuttani, eikä uravalintaani, jonka ex-puolisoni oli elämässään myös valinnut.

Seurauksena on ollut se että minusta tehtiin etä-vanhempi, vaikka en koskaan ollut etävanhempi, vaan erittäin läheinen ja rakastava isä.

eron myötä olin kodittomana, jonka perusteella ex ei antanut minun tavata lapsiani, eikä sittenkään vielä kun sain asunnon koska "se ei muuta mitään".

Suomen laillistettu laki sallii tällaisen toiminnan ja pistää minut vielä maksamaan rahaa tälle akalle "elatusmaksu" nimikkeellä.

oikeusavustajan kanssa kaydyissä keskusteluissa, jotka ovat venyneet kohta vuoteen, on käynyt selväksi ettei minulla isänä todella ole oikeuksia; esimerkiksi jos tämä ex ei suostu sovinnolla lasteni tapaavan minua, voi oikeus määrätä lapsen pelkästään hänelle.

lapsiani en ole tavannut melkein vuoteen, ja sydän on ollut raskas joka ikinen päivä ikävästä ja huolesta lapsiani kohtaan. Nyt olen kuitenkin rakastunut toiseen naiseen ja tuntuu että se hieman lievittää, kun pystyy välillä unohtamaan tuon raskaaan ikävän.

näitä Suomalaisia miehiä kohtaan osoitettuja järjestelmällisiä sortotoimia kun tarkastelee niin ei ole mikään ihme ettei lapset tapaa isiään.

kattokoon naiset peiliin rahan ahneuksissaan.

hylännyt en ole lapsiani mutta minulta on täysin ilman oikeuksia lapseni VARASTETTU.

P.S. Suomen laki on aivan vammanen systeemi kun Ruotsissa esimerkiksi ereotilanteessa lapsi voi asua virallisesti sekä isän ja äidin luona ilman ETÄ- ja LÄHIvanhemmuus määritteitä.

Vierailija
107/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lukenut kuvailemastani tapauksesta kunnolla.

jos lapset asuisivat yhtälailla minun luona kuin äiteensä luona jakautuisi kulut tasan, jolloin ei elareita tarvita.

nyt kuitenkin lapset on viety minulta vastoin tahtoani ja joudun vielä maksamaan siitä, se ei ole oikein, kun todellisuudessa tämä nainenn on aiheuttanut harmia paitsi munulle niin myös lapsilleni, jolloinka oikeestaan sen kuuluisi joutua edesvastuuseen ja korvaus velvollisuuteen.

Vierailija
108/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..farsiin nimeltä: elsä-nyksä-tuleva eksä ja kaikille jälkeläisiä.

Vierailija
109/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pedofiili todellakaan, ihan vaan lapsi rakas siis saahan isä rakastaa lapsiaan tai mies välittää muista lapsista kunhan ei kajoa heihin, vai eikö?

En ole turvallisuus riski lapsilleni, minulla ei vaan ole paljon rahaa, eikä raha-työtä, toisinkuin exällä nykyisin.

kodittomuus aikaan tapasin vuoden aikana vain muutaman kerran lapsiani koska, exän mielestä ei ole sopivaa mennä telttailemaan ilman autoa vähine rahoineni. kodin saatuani edelleen on talousvaikeuksia, mutta ei lapsieni luonani mitään nälkää tarvitse nähdä.

oikeus voi laskea toisen etä vanhemman tapaamis minimiksi jokatoinen viikonloppu ja hetki arjessa, enkä voi suostua mihkää etä--viikonloppu isyyteen koska minun kuukuisi elää elämääni lasteni kanssa täysipainoisesti.

ex ei suostuisi edes jokatoiseen viikonloppuun ja tilanne siis on riitautunut. jos oikeus kat5soo ettei lähi-vanhempi suostu ja riitauttaa tilanteen saa voidaan lapsen määrätä kokonaan lähivanhemmalle.

kaikkia yksityiskohtia en luettele tähän koska niitä on niin paljon, mutta minulla on aivan terve suhde lapsiini, siis oli.

Vierailija
110/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lukenut kuvailemastani tapauksesta kunnolla.

jos lapset asuisivat yhtälailla minun luona kuin äiteensä luona jakautuisi kulut tasan, jolloin ei elareita tarvita.

nyt kuitenkin lapset on viety minulta vastoin tahtoani ja joudun vielä maksamaan siitä, se ei ole oikein, kun todellisuudessa tämä nainenn on aiheuttanut harmia paitsi munulle niin myös lapsilleni, jolloinka oikeestaan sen kuuluisi joutua edesvastuuseen ja korvaus velvollisuuteen.

Tässä yhteiskunnassa kukaan ei jää asunnottomaksi eron koittaessa, ja kukaan isä ei jää saamatta tapaamisoikeutta lapsiinsa, jos sen todella haluaa. Minäkin tunnen muutamia tälläisiä "voih, nyyh, en saa tavata lapsia, mutta en viitsi kuitenkaan taistella asian puolesta vaikka eks-vaimo omien sanojeni mukaan varasti lapseni minulta."

Katso kuule peiliin, se summa jota joudut maksamaan lapsiesi elatuksesta on ihan surkean minimaalinen, joten et ole tainnut hirveästi osallistua yhdessäolo aikanannekaan lapsien menoihin, kun laittaa noin itkettämään yhet elarit.

Vierailija
111/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puoliso kuolee tai lähtee niin se oli sitten siinä, korkeintaan irtosuhteita saa harrastaa tai loppuelämä täysin yksin?

..farsiin nimeltä: elsä-nyksä-tuleva eksä ja kaikille jälkeläisiä.

Vierailija
112/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida tietää tän yhteiskunnan rakenteista juuri mitään.

Vierailija
113/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida tietää tän yhteiskunnan rakenteista juuri mitään.

jos apua hakee niin sitä ihan varmasti saa. Ja ilman asuntoa ei tarvi olla.

Mutta jos on saamaton tossukka, niin tietenkin sitä on helpompi heittäytyä tekemättömäksi ja kaataa kaikki syyt eks puolison niskoille

Vierailija
114/114 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan määrätä että lapsi ei saa etävanhempaa tavata jos lähi kieltää, vaan lähi voidaan pakottaa tapaamiset järjestämään uhkasakon uhalla.

Ja johan sä tossa sanoit että et suostu sitten tapaamaan ollenkaan jos et saa lapsia puoliksi ja mitään elareita et suostu maksamaan. Ei ole edes lasten etu riepotella kahden kodin välillä, itse en suostuisi lapsia alistamaan viikko-viikko systeemiin, en haluaisi itsekään vaihtaa kotia joka toinen viikko ja tuntea etten kuulu oikeastaan mihinkään.

Itse olen kannustanut ja melkein pakottanut lasteni isää tapaamaan lapsia. Kun hänen kämppäsi alkuun kaverien nurkissa ja pienessä yksiössä ekan vuoden niin kävi myös minun luonani hoitamassa lapsia ja olin itse silloin muualla. En halunnut ap:n kaltaista tilannetta ja siksi koittanut tukea isän ja lasten suhdetta. Isä maksaa lastenvalvojalla murto-osaan minimistä määrätyt elarit (minimi n. 500e neljästä lapsesta, isä maksaa pienten tulojen vuoksi 80e), mutta sen lisäksi harrastusmaksuja ym ihan omasta tahdostaan koska haluaa että lapset harrastaa ja ymmärtää ettei minulla ole opiskelevana yksinhuoltajana myöskään isot tulot.

Juu en mäkään päästäisi lapsia johonkin telttailemaan rahattoman ja autottoman isän kanssa, mitäs jos jotain sattuu ja pitää päästä lääkäriin? Asunnottomallakin on mahdollisuus tavata lapsia tätä varten tarkoitetuissa tiloissa jos ei muualla voi. Jos ei halua niin ei voi väittää että lapsistaan välittää.

en ole pedofiili todellakaan, ihan vaan lapsi rakas siis saahan isä rakastaa lapsiaan tai mies välittää muista lapsista kunhan ei kajoa heihin, vai eikö?

En ole turvallisuus riski lapsilleni, minulla ei vaan ole paljon rahaa, eikä raha-työtä, toisinkuin exällä nykyisin.

kodittomuus aikaan tapasin vuoden aikana vain muutaman kerran lapsiani koska, exän mielestä ei ole sopivaa mennä telttailemaan ilman autoa vähine rahoineni. kodin saatuani edelleen on talousvaikeuksia, mutta ei lapsieni luonani mitään nälkää tarvitse nähdä.

oikeus voi laskea toisen etä vanhemman tapaamis minimiksi jokatoinen viikonloppu ja hetki arjessa, enkä voi suostua mihkää etä--viikonloppu isyyteen koska minun kuukuisi elää elämääni lasteni kanssa täysipainoisesti.

ex ei suostuisi edes jokatoiseen viikonloppuun ja tilanne siis on riitautunut. jos oikeus kat5soo ettei lähi-vanhempi suostu ja riitauttaa tilanteen saa voidaan lapsen määrätä kokonaan lähivanhemmalle.

kaikkia yksityiskohtia en luettele tähän koska niitä on niin paljon, mutta minulla on aivan terve suhde lapsiini, siis oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan