Ero, isän uusi rakkaus ja lapsen hylkääminen. Onko kanssasisaria linjoilla?
Ja kaikki tapavituilijat voivat sitten pysyä poissa tästä ketjusta.
Meillä erosta aikaa jo 9v, kaikki meni hyvin kunnes isä löysi uuden naisen jonka kanssa perusti perheen. Siinä sitten sai lapsi jäädä. Eivät ole tavanneet 2 vuoteen. On saanut tosissaan miettiä mitä lapselle sanoo, miksi isä tekee niin. En ole muuta syytä keksinyt kuin isän mielenterveysongelmat, on jotenkin helpompi kertoa niin kuin että isä vaan muutenvaan ei enää halua nähdä sinua.
Kommentit (114)
"Ei ole tervettä sopeutua sairaaseen yhteiskuntaan" -Lainaus, kun muistaisin nyt nimen, intialainen valaistunut.
Olet ilmeisesti sopeutunut niin hyvin sairaaseen systeemiin ettet edes huomaa missä elät.
Kirjoitusvirheet ovat kyllä ihan selvinpäin tehtyjä ja tiedostettuja, johtuu näppäimistöstä ja siitä että kirjoittaessani tarkastelen kirjaimia näppiksellä, enkä näyttöä.
Tapani kirjoittaa poikkeaa peruskoulun oikeasta kieliopista, useat kirjailijat käyttävät samaa metodia kirjoittaessaan nopeasti tajunnan virtaansa, korjaavat sitten jälkeenpäin ja usein heillä on vielä oikolukijansa, joten jos et ole kirjailija ja jähmettynyt oikeaan peruskoulu kielioppiin, lakkaa arvostelemasta toisten kirjoitus tapoja.
En ole kiireissäni oikolukenut kirjoituksia koska tiedän että pystytte kuitenkin lukemaan, ymmärtämisestä olen toista mieltä.
Kyllä yhteiskunta on romauttanut elämäni ihan ilman omaa syytäni, olen pyrkinyt olemaan systeemin puolella, mutta systeemi on minua vastaan ja voi olla ettet tajua että se on myös sinua vastaan, kuten se on vastaan myös lapsiamme, suomi on mitattu yhdeksi maailman lapsivihamielisimmäksi maaksi.
Teen toitä tälläkin hetkellä kansainvälisellä mittapuulla mitattuna. En ole mielenterveys ongelmainen vaikka kaiken tämän jälkeen olen välillä sitäkin jo epäillyt. Apua ei saa tiedän koska olen hakenut, pitää olla todella pahoja ongelmia ensin ja lähtisinkö muka liioittelemaan ongelmiani, miten se mahtaisi vaikuttaa lasten tapaamisiin, mitäs luulet??
Lastenvalvojat ja sossut ovat osoittaneet minulle isänä pelkkää väheksyntää, ovat olleet selkeitä sukupuoli rasisteja ja aina vain naisen irrationaalisten mielleyhtymien puolella, rationaalisia miehen perusteluja ei oteta huomioon.
Miten jotkut isät voi oikeesti puolustaa tällaisia selkeästi vääriä sääntelyitä. ei mee kalloon, ei tajua, ei.
"lapseni eivät ole tyhmiä ja tulevt tietämään ja jo tietävätkin kunka sairas esimerkisi tämä poliittinen ilmapiiri on"
nyt hyvä mies, lue tämä: et halua tehdä virallista sopimusta lasten tapaamisista mutta toimit sen sijaan aivan kummallisella tavalla ominpäin. Miksi näin?Miksi et voisi yrittää sopia asioista kypsällä tavalla ilman vihanpitoa, ilman exän tai viranomaisten haukkumista ja uskomisia johonkin "sairaaseen poliittiseen ilmapiiriin". Miksi sun pitää oikeasti viedä normaali, aikuisten kesken selvitettävä asia tuollaiselle pimeälle salaliittoteoriatasolle?
Neuvon sinua nyt miehenä vähän ryhdistäytymään ja pyrkimään irti noista epäterveistä tunteistasi.
Olen normaali, koulutettu, työssäkäyvä isä ja koskaan en ole kokenut että Suomen poliittinen ilmapiiri olisi jotenkin sairas tai minua vainottaisiin.Koetko useinkin että yhteiskunta on sinua vastaan? Koetko että asunnottomuutesi ja työttömyytesi on yhteiskunnan ansiota eikä itse aiheuttamaasi?
Ajattelisit lapsiasi edes sen verran että et siirtäisi tuota samaa sairasta ajatusmallia heille. Hae jostain ammattiapua ja jätä alkoholi, nimittäin on vaikea noista kirjoitusvirheistä uskoa että kirjoittelet selvinpäin.
Kaikella kunnioituksella,
AV-isä jolla on järki päässä
"Lastenvalvojat ja sossut ovat osoittaneet minulle isänä pelkkää väheksyntää, ovat olleet selkeitä sukupuoli rasisteja ja aina vain naisen irrationaalisten mielleyhtymien puolella, rationaalisia miehen perusteluja ei oteta huomioon.
Miten jotkut isät voi oikeesti puolustaa tällaisia selkeästi vääriä sääntelyitä. ei mee kalloon, ei tajua, ei."
Nostaa itsensä jalustalle, tekee kummallisia yleistyksiä ja halveksii naisia, eikä näe omissa kieroutuneissa ajatuksissaan mitään vikaa.
Nuo kirjailijoihin ja intialaisiin ajattelijoihin viittaamiset lähentelevät jonkinasteista suuruudenhulluutta.
Olet kirjoituksillasi todistanut että viranomaiset toimivat ihan oikein.
Et vaikuta lainkaan tasapainoiselta mieheltä.
Avun hakeminen henkisiin ongelmiin ei olisi kohdallasi huono juttu.
"olen pyrkinyt olemaan systeemin puolella, mutta systeemi on minua vastaan ja voi olla ettet tajua että se on myös sinua vastaan, kuten se on vastaan myös lapsiamme, suomi on mitattu yhdeksi maailman lapsivihamielisimmäksi maaksi"
Ei olisi lapsille kovin terve ilmapiiri elää tuollaisia höpinöitä latelevan aikuisen kanssa...
Miten vielä mies sossukin voi vähätellä miehen ihan aitoa tunnetta rakkauteen ja kiintymykseen lapsiinsa, eikö se sentään ole terveempää kuin tunteettomuus, josta on lähihistoriassamme kokemuksia ja kirjoituksia myös.
Elarit on kaiken kaikkiaan sivuseikka ymmärrän ne siinä tapauksessa jos mies tosiaan on tunnekylmä eikä tahdo elää lastensa kanssa. Turhaan en syyttele. Olen jopa kysynyt itseltäni, ansaitsenko ihan oikeasti tämän ja tullut tulokseen, että en, tämä on väärin, selkeästi väärin.
Ja nyt joku kuvittelee vielä että latelen näitä lapsieni korviin näin. ei hyvää päivää.
mitä suuruuden hulluutta muka oikeudenmukaisuuden tajuamisessa on?
Hulluutta on uskoa itsestään vähempää kuin on, sekö on hyvä merkki lapsillesi.
Naisia en halveksi, enkä miehiäkään, tyhmyyttä ja epäoikeudenmukaisuutta on vaikea olla halveksittamatta, mutta käsitän kuitenkin halveksunnan vääräksi positioksi epäkohtiin.
"Lastenvalvojat ja sossut ovat osoittaneet minulle isänä pelkkää väheksyntää, ovat olleet selkeitä sukupuoli rasisteja ja aina vain naisen irrationaalisten mielleyhtymien puolella, rationaalisia miehen perusteluja ei oteta huomioon.
Miten jotkut isät voi oikeesti puolustaa tällaisia selkeästi vääriä sääntelyitä. ei mee kalloon, ei tajua, ei."
Nostaa itsensä jalustalle, tekee kummallisia yleistyksiä ja halveksii naisia, eikä näe omissa kieroutuneissa ajatuksissaan mitään vikaa.
Nuo kirjailijoihin ja intialaisiin ajattelijoihin viittaamiset lähentelevät jonkinasteista suuruudenhulluutta.Olet kirjoituksillasi todistanut että viranomaiset toimivat ihan oikein.
Et vaikuta lainkaan tasapainoiselta mieheltä.
Avun hakeminen henkisiin ongelmiin ei olisi kohdallasi huono juttu."olen pyrkinyt olemaan systeemin puolella, mutta systeemi on minua vastaan ja voi olla ettet tajua että se on myös sinua vastaan, kuten se on vastaan myös lapsiamme, suomi on mitattu yhdeksi maailman lapsivihamielisimmäksi maaksi"
Ei olisi lapsille kovin terve ilmapiiri elää tuollaisia höpinöitä latelevan aikuisen kanssa...
Koko maailma on minua vastaan mutta olen ainoa valaistunut ihminen joka näkee totuuden. Kaikki muut elävät pimeydessä.
En lue mitä te kirjoitatte enkä halua kyetä vuorovaikutukseen, koska ainoastaan minulla on ainoa oikea Tieto. Te muut olette Suuren Valheellisen Systeemin uhreja!!!
[i
Elarit on kaiken kaikkiaan sivuseikka ymmärrän ne siinä tapauksessa jos mies tosiaan on tunnekylmä eikä tahdo elää lastensa kanssa.
[/quote]
olet tosiaankin "hieman" omalaatuinen tyyppi...
huoltajuutta niin täytyy sanoa että se päinvastoin vain lisää uskoani viranomaisiin :D
Mitä näille miehille on oikein tapahtunut kun eivät halua omaa lastansa nähdä ja osallistua tämän elämään? Päässä täytyy kyllä olla paljon vikaa....
on "pakotettu" isäksi. Kuten tällä palstalla on monta kertaa neuvottu naisia jättämään se ehkäisy pois, kun haluaa itse lapsen, mutta mies ei.
Eläkää vaan maailmoissanne, ikäväkseni en voi sille mitään että tuollaiset tyypit vielä määrittelee toistenkin tavat elettäväksi, suuri osa ihmismassasat täytyy olla kyllä täysiä tolloja.
toivon mukaan koette lastenne menetyksiä.
Koko maailma on minua vastaan mutta olen ainoa valaistunut ihminen joka näkee totuuden. Kaikki muut elävät pimeydessä.
En lue mitä te kirjoitatte enkä halua kyetä vuorovaikutukseen, koska ainoastaan minulla on ainoa oikea Tieto. Te muut olette Suuren Valheellisen Systeemin uhreja!!!
"Eduskunnassa on jätetty kaksi lakialoitetta, joissa halutaan puuttua lapsen vieraannuttamiseen eli eron jälkeen toisen vanhemman tapaamismahdollisuuksien rajoittamiseen.
Pauli Kiurun (kok.) aloitteessa on yhteensä 142 allekirjoittajaa. Siinä halutaan tehdä rangaistavaksi alle 16-vuotiaan ja tämän vanhemman tapaamisoikeuden tahallinen estäminen.
Juho Eerolan (ps.) aloitteessa on 60 allekirjoittajaa. Aloitteen tarkoituksena on määritellä vieraannuttaminen ja estää se.
Eduskunta keskustelee lakialoitteista syksyllä. Allekirjoittajien suuri määrä ei vielä takaa, että aloitteet tulisivat lainsäädännöksi."
Hieno homma!
"Eduskunnassa on jätetty kaksi lakialoitetta, joissa halutaan puuttua lapsen vieraannuttamiseen eli eron jälkeen toisen vanhemman tapaamismahdollisuuksien rajoittamiseen. Pauli Kiurun (kok.) aloitteessa on yhteensä 142 allekirjoittajaa. Siinä halutaan tehdä rangaistavaksi alle 16-vuotiaan ja tämän vanhemman tapaamisoikeuden tahallinen estäminen. Juho Eerolan (ps.) aloitteessa on 60 allekirjoittajaa. Aloitteen tarkoituksena on määritellä vieraannuttaminen ja estää se. Eduskunta keskustelee lakialoitteista syksyllä. Allekirjoittajien suuri määrä ei vielä takaa, että aloitteet tulisivat lainsäädännöksi." Hieno homma!
Todella hieno homma; nyt toinen osapuoli ei voi omalla katkeruudellaan estää lapsen ja toisen vanhemman tapaamisia.
Kyl ne naisetkin osaavat...
Olen yh-iskä ja lasten äidin ei tarvitse maksaa elatusmaksuja. Ilmoitti vain lastenvalvojan luona, että ei ole tuloja. Ketään ei kiinnostanut asiaa tarkistaa. Mua katottiin sitten tosi ”hitaasti”, että onpa ahne ukko, kun sanoin, että haluan elarit. Ja lapsilisät mulle, Kiitos. Exsän lakimies sitten sanoi, että hänen asiakkaansa ei suostu siihen, että lapsilisät siirrettäisiin mulle. No, suostumustahan ei tarvita, riitti, että esitin Kelalle lasten osoitteet ja sen, että todella asuvat mun kaa, eikä äitinsä. Sain sitten tämän Kelan tarjoaman elatusavun kahdesta lapsesta. Oikeasti ex on kokopäivätöissä ja sen uusi aviomies vieläpä rikas. Jos en olisi lähi, niin veikkaan, että mut raahattaisiin vaikka Timbuktusta poliisin voimin maksamaan niitä elareita. Ei moiset höpinät tulojen puutteesta menisi läpi. Käytännöt on vähän erit, kun on mies.
Lisäksi äidin kanssa on täysin mahdoton sopia mistään pysyvistä tapaamisajoista lasten kanssa. Keksii jos jonkinlaista syytä, miksi ei voi ”juuri nyt” tavata lapsiaan. Yleensä se on ”sairaus” ja jos hyväksyy sairauden syyksi sille, että ei koskaan pidä kiinni sovitusta, niin mistään ei sitten pidetä kiinni.
Lopputulema on, että äitinsä tapaa lapsiaan epäsäännöllisen säännöllisesti. Mun ainoa oma aika tulee siitä, jos äitinsä niitä lapsia hoitaa, joten mulla ei todella ole mitään sitä vastaan, että ovat äidillään. Probleema on, että äidin kanssa on täysin mahdotonta sopia säännöllisiä tapaamisia. Valitin lastenvalvojalle ja kävin neuvottelussa, mutta mitään muutosta asiaan ei tullut. Kun on niitä ”sairauksia”….
Ja minä kuulema se tuhlaan rahoja lapsiin ja "hemmottelen" ne pilalle. On liikaa vaatteita, on liikaa leluja. Ja tällä perusteella mun ois pitänyt antaa lasten leluja äidin kotiin. Kun sanoin, että kuule, osta ihan omat lelusi, tämä ei mulle kuulu. Niin suuttui...
Muutenkin se suuri viisaus tuntuu asuvan siellä äidin luona lasten suhteen. Tavallaan on kyllä oikeassa, jos näet virheitä lasten kasvatuksessa tapahtuu, niin syyllinen olen varmasti minä. Kun ei osallistu lasten hoitoon/kasvatukseen, niin ei voi tehdä virheitäkään. Täs suhteessa olen jatkuvan tarkkailun alla. Ja ihan KIUSALLANI yritän olla "täydellinen isä". Mikä tietenkin on ärsyttävää...hehheh!
Minä en ihan ymmärrä sitä teilausta mitä "omituinen" isä sai heti. Ainoa vaan, että teksti oli kirjoitettu jotenkin niin, että alkoi väsyttää, kun lueskelöi sitä. Mikä tekniikka tuo tuollainen on, vai poltatko parhaillaan pilveä?
Sitä mä vaan ihmettelen, että kannattaako tuollainen kauhea vastarannankiiskeys, kun sitä ei tosiaan ymmärretä? voihan se olla, että sinun maailmasi olisi joustavampi, joviaali ja pehmeä, mutta saavutatko tuolla lailla mitään? Eikö ihan sen takia kannata luopua toiveesta, että maailma muuttuisi?
Jos odotat, että se muuttuu, lapsesi ovat kohta aikuisia.
jos puoliso kuolee tai lähtee niin se oli sitten siinä, korkeintaan irtosuhteita saa harrastaa tai loppuelämä täysin yksin?
Surullisia lapsikohtaloita. Kun sulle siis tarkoittaa, että joka ikisen suhteen täytyy johtaa välttämättä jälkeläisiin, ei voisi olla vain kahden aikuisen liittoa? Ehkä jopa niin, että ei asuttaisi yhdessä, jos se sotkee liikaa lasten elämää.
Ei jessus mitä sakkia.
Ja minä kuulema se tuhlaan rahoja lapsiin ja "hemmottelen" ne pilalle. On liikaa vaatteita, on liikaa leluja. Ja tällä perusteella mun ois pitänyt antaa lasten leluja äidin kotiin. Kun sanoin, että kuule, osta ihan omat lelusi, tämä ei mulle kuulu. Niin suuttui...Muutenkin se suuri viisaus tuntuu asuvan siellä äidin luona lasten suhteen. Tavallaan on kyllä oikeassa, jos näet virheitä lasten kasvatuksessa tapahtuu, niin syyllinen olen varmasti minä. Kun ei osallistu lasten hoitoon/kasvatukseen, niin ei voi tehdä virheitäkään. Täs suhteessa olen jatkuvan tarkkailun alla. Ja ihan KIUSALLANI yritän olla "täydellinen isä". Mikä tietenkin on ärsyttävää...hehheh!
Olisit nyt vähän ajatellut, että turha ostaa uusia leluja kahteen paikkaan, miksei voi kierrättää? Lapsillekin huono malli siitä, että ei kierrätetä. Itsekin asuin lapsena välillä isälläni, eikä minulle sinne hirveästi leluja ostettu (en tosin kaivannutkaan, tehtiin muuta kivaa). Olisin ollut todella pöyristynyt, jos äitini olisi vielä sanonut, ettei minun lelujani tarvitse sinne viedä, ettei isä vaan nyt hyödy siitä!
Toisaalta tuo loppu kirjoituksestasi on valitettavan tuttua minunkin lapsuudestani, äiti syytti isää "vioistani", vaikka olin enemmän äidilläni...
asunto jonot 2v. joka on sellaisen ihmisen jonotus aika jolta systeemi on vienyt luottotiedot. sain asunnon silkalla onnella ja suhteella.
vei oikein luottotiedotkin... itselläsi ei tietenkään tässäkään asiassa ollut osaa eikä arpaa, vaan pelkkä uhrihan sinä olet alusta loppuun...
Mä en suoraan sanottuna ihmettele miksei eksäsi halua sinua lastenne lähelle.
Minulla on hirveä suru ja pelko, jo tästäkin kohta parista vuodesta, joissa tapaamiset ovat olleet erittäin hankalia ja suurimmaksi osaksi ei ollenkaan.
välillä kyllä on uupumus ja ajatuksia etten ainakaan ala kostamaan mitään tai tee kauhutekoja, mitä nyt täällä suomessa tapahtuu, ymmärrän tässä valossa miksi niitä tapahtuu vaikka en hyväksy, että lapset kyllä kasvavat ja löytävät minut jos täällä enää olen.
onneksi mieleni on harvinaisen vahva, etten jo ole seonnut ja lähtenyt vaikka ammuskelemaan tai muuta, vastustan aseita enkä sellaisia omista.
Lapsuus lapsissani ja isähahmo vaan on menetetty ja mitenkä tuo lähiäiti sitten sen koskaan korvaa? ei mitenkään.
Selostin jotain syistä miksi kirjoitukseni on väliin hankalaa luettavaa. pyrin oikolukemaan tekstini niin ei tarevitse alkaa epäilemään vielä pilven polttajaksikin.
Minä en ihan ymmärrä sitä teilausta mitä "omituinen" isä sai heti. Ainoa vaan, että teksti oli kirjoitettu jotenkin niin, että alkoi väsyttää, kun lueskelöi sitä. Mikä tekniikka tuo tuollainen on, vai poltatko parhaillaan pilveä?
Sitä mä vaan ihmettelen, että kannattaako tuollainen kauhea vastarannankiiskeys, kun sitä ei tosiaan ymmärretä? voihan se olla, että sinun maailmasi olisi joustavampi, joviaali ja pehmeä, mutta saavutatko tuolla lailla mitään? Eikö ihan sen takia kannata luopua toiveesta, että maailma muuttuisi?
Jos odotat, että se muuttuu, lapsesi ovat kohta aikuisia.
yhtään keneltäkään, itse sä olet raha-asiasi sössinyt, jos näin on. Turha silloin itkeä.
Ja jos suoraan sanon, sä vaikutat näiden viestiesi perusteella sen verran epätasapainoiselta ihmiseltä, etten yhtään ihmettele eksäsi nuivaa suhtautumista tapaamisiin.
asunto jonot 2v. joka on sellaisen ihmisen jonotus aika jolta systeemi on vienyt luottotiedot. sain asunnon silkalla onnella ja suhteella.
"Taloudelliset intressit eivät saisi olla syy toisen vanhemman tapaamattomuuteen".
Köyhyyteen olen syntynyt, ex taas paremmista ruottalais suvuista, perintöjä ja niin eespäin.
Tutkimusten mukaan köyhyys periytyy, sillä ei ole merkitystä niinkään kuinka ahkera olet, tai on oman itsen takia, mutta menestyäkseen köyhän on oltava tuhat kertaa ahkerampi kuin kultalusikka suussa syntynyt.
vei oikein luottotiedotkin... itselläsi ei tietenkään tässäkään asiassa ollut osaa eikä arpaa, vaan pelkkä uhrihan sinä olet alusta loppuun...
Mä en suoraan sanottuna ihmettele miksei eksäsi halua sinua lastenne lähelle.