Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa seurustelusuhdetta omat rahat muuttuvat yhteisiksi?

Vierailija
23.07.2012 |

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa nainen on paremmin tienaava. Ja tilanteet muuttuvat myös vuosien varrella.

Ne hyvätuloisetkin, miehet tai naiset, voivat myös jäädä työttömiksi, sairastua, vammautua jne. Raha ja varallisuus harvoin on 100% varmaa.

Minun jokaikinen euroni on myös mieheni, ja päin vastoin, sillä meillä on yhteinen elämä, perhe, avioliitto. Tämä on itsestään selvää, sillä rakkaus ja molemminpuolinen luottamus pelaa. Ja tilanteet ovat meilläkin vuosien varrella vaihedelleet.

Minusta on surullista, millaisesta arvomaailmasta tällaiset huoraamiskommentit kertovat :(

Mikäs muuten tekee naisesta huoran jos on yhteiset rahat

Miksi nainen vaatisi yhteisiä rahoja muussa tapauksessa kuin siinä, että hyötyy siitä? Eli pääsee käyttämään osan miehenkin tuloista. Lähes poikkeuksettahan mies on se parempituloinen, koska naiset eivät ala suhteisiin itseän vähemmän ansaitsevien miesten kanssa.

Naiselle, jolle pitää antaa senttikin on huora.

Vierailija
62/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs muuten tekee naisesta huoran jos on yhteiset rahat

Miksi nainen vaatisi yhteisiä rahoja muussa tapauksessa kuin siinä, että hyötyy siitä? Eli pääsee käyttämään osan miehenkin tuloista. Lähes poikkeuksettahan mies on se parempituloinen, koska naiset eivät ala suhteisiin itseän vähemmän ansaitsevien miesten kanssa.

Naiselle, jolle pitää antaa senttikin on huora.

Olen toista mieltä. Minusta tuollainen ajattelu on jokseenkin omituista.

Tienaan kyllä enemmän kuin vaimoni ja olen todellakin se joka vaati, että meillä on yhteiset rahat.

En ymmärrä miten voitaisiin toimia reilusti jos rahat eivät olisi yhteiset, tienaisin sitten enemmän tai vähemmän. Ensi siaisesti rahat kuitenkin käytetään perheeseen.

Jos nämä itsenäiset ihmiset voittaisivat jostakin 10 miljoonaa niin puolisohan ei niistä pääsisi nauttimaan kun se muuttuisi sitten huoraksi/rattopojaksi.

Onneksi en elä tuollaisen ihmisen kanssa parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä se varakkaampi ja parempi tuloisempi (nainen siis olen). Eipä tulisi mieleenkään, että rahamme olisivat yhteiset! Kulumme ovat yhteiset siltä osin kuin ovat, ja sitä varten on yhteinen taloustili. Mutta molemmat ostavat omat hömpötyksensä sen mukaan, mihin OMAT varat riittävät. En todellakaan ala ostella miehelleni hänen haluamiaan asioita vain siksi, että minä saan parempaa palkkaa. Sen sijaan yhteisistä menoista maksan isomman osuuden ja lomareissuista kustannan isomman siivun.

Vierailija
64/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta, että tienaamme täsmälleen saman verran kumpikin. Yhdessä hoidamme tietysti kaikki yhteiset laskut.

En kestäisi sitä, että minun pitäisi ruveta selittelemään, mitä teen "omalla rahallani". En ole tuhlaavainen, mutta haluan pitää tietyn itsenäisyyden itselläni ja haluan suoda sen myös toiselle.

Eipä ole näillä konstein koskaan riidelty rahasta tai siitä, miksi toinen osti jotain "tarpeetonta" omilla rahoillaan.

Vierailija
65/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä se varakkaampi ja parempi tuloisempi (nainen siis olen). Eipä tulisi mieleenkään, että rahamme olisivat yhteiset! Kulumme ovat yhteiset siltä osin kuin ovat, ja sitä varten on yhteinen taloustili. Mutta molemmat ostavat omat hömpötyksensä sen mukaan, mihin OMAT varat riittävät. En todellakaan ala ostella miehelleni hänen haluamiaan asioita vain siksi, että minä saan parempaa palkkaa. Sen sijaan yhteisistä menoista maksan isomman osuuden ja lomareissuista kustannan isomman siivun.

Vierailija
66/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi henkilö, joka kokee "peruselintasoon" kuuluvan esim. uudehkon auton ja ulkomaanmatkat, ei hanki sellaista työtä jolla voisi ne maksaa?

Minusta on sangen omituista että nainen on vuosia kotona tai tekee osa-aikatyötä ja miehen pitää sitten hoitaa pohatan elintaso "koska rakastaa"

Vierailija
67/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sekä avioehto että lapsia. Tottakai.

Onko avioehto ja lapsia?

Vierailija
68/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOVITAAN YHDESSÄ. Eli jos vaimo jaa kotiin vuosiksi esim. lapsia hoitamaan, se ei ole yksin vaimon päätös, tietenkään! Ja talousasioista ja ns. suurista linjoista sovitaan toki yhdessä. Mitään "pohatan elintasoa" tuskin monikaan pienituloinen tai kotiäiti/koti-isä edellyttää.

Miksi henkilö, joka kokee "peruselintasoon" kuuluvan esim. uudehkon auton ja ulkomaanmatkat, ei hanki sellaista työtä jolla voisi ne maksaa?

Minusta on sangen omituista että nainen on vuosia kotona tai tekee osa-aikatyötä ja miehen pitää sitten hoitaa pohatan elintaso "koska rakastaa"

Vierailija
69/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä.

Meillä kuten tuolla äsken kirjoittaneella: minä (nainen) tienaan enemmän eivätkä rahat todellakaan ole yhteisiä. Maksamme kaikki yhteiset menot puoliksi (ei siis edes mitenkään tulojen suhteessa). Minulle jää enemmän rahaa kuin miehelle. Lasten kulut maksetaan myös tietenkin puoliksi ja avioehto on. Toki maksan lasten juttuja joskus enemmän, käyn esim. lasten kanssa matkoilla (minulla enemmän lomaa kuin miehellä emmekä jaksa kökkiä kotona) ja ne reissut maksan kokonaan. Koko perheen yhteiset lomareissut maksetaan puoliksi.

Vierailija
70/70 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi esim. sairastuisi/ vammautuisi/ jäisi pidemmäksi aikaa työttömäksi, ja hänen tulonsa putoaisivat merkittävästi nykyisestä?

Olen täsmälleen samaa mieltä.

Meillä kuten tuolla äsken kirjoittaneella: minä (nainen) tienaan enemmän eivätkä rahat todellakaan ole yhteisiä. Maksamme kaikki yhteiset menot puoliksi (ei siis edes mitenkään tulojen suhteessa). Minulle jää enemmän rahaa kuin miehelle. Lasten kulut maksetaan myös tietenkin puoliksi ja avioehto on. Toki maksan lasten juttuja joskus enemmän, käyn esim. lasten kanssa matkoilla (minulla enemmän lomaa kuin miehellä emmekä jaksa kökkiä kotona) ja ne reissut maksan kokonaan. Koko perheen yhteiset lomareissut maksetaan puoliksi.