Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D
Elämme jännittäviä aikoja!
Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".
Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".
En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.
Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D
Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...
Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D
Kommentit (993)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:36"]
Mitäköhän tälle projektille kuuluu ap?
Itsellänikin sotkuinen mies joka ei "kiireiltään" ehdi mitään (muuta) tehdä (kuin pelata ja lukea kirjaa)....
[/quote]
Minäkin olin tuollainen kiireinen ja väsynyt mies. Sitten irtisanoin itseni ja aloin työttömäksi. Nyt on mukava hoitaa vauvaa ja siivota kotona. Voin ruuanlaiton lomassa lukea sitä kirjaa ja pelailla läppäriltä pelejä.
Muutenkin jaksaa kummasti enemmän, kuin työllistettynä.
Vaimo aikansa nakutti että ei ole rahaa ja rahaa tarvitaan. SANOIN ETTÄ PAINU TÖIHIN!
Kotona on niin mukavaa että ajattelin jäädä tänne loppuiäksi.
Miksi kosket siihen vasaraan? Antaisin olla..
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:36"]
Mitäköhän tälle projektille kuuluu ap?
Itsellänikin sotkuinen mies joka ei "kiireiltään" ehdi mitään (muuta) tehdä (kuin pelata ja lukea kirjaa)....
[/quote]
Minäkin olin tuollainen kiireinen ja väsynyt mies. Sitten irtisanoin itseni ja aloin työttömäksi. Nyt on mukava hoitaa vauvaa ja siivota kotona. Voin ruuanlaiton lomassa lukea sitä kirjaa ja pelailla läppäriltä pelejä.
Muutenkin jaksaa kummasti enemmän, kuin työllistettynä.
Vaimo aikansa nakutti että ei ole rahaa ja rahaa tarvitaan. SANOIN ETTÄ PAINU TÖIHIN!
Kotona on niin mukavaa että ajattelin jäädä tänne loppuiäksi.
[/quote]
Ja arvatenkin vaimosi ei jaksa töiden jälkeen muuta, kuin lukea lehteä ja katsoa uutiset?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 04:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:08"]Perheenjäsenten omat pyykkikorit ovat kai yleensä heidän huoneissaan, niin meillä ainakin. Tietysti eri tilanne, jos on joku saunan pukuhuone tai vastaava, jossa kaikilla on tapana riisuutua. Kaupunkiasunnoissa ei yleensä ole kodinhoitohuoneita. Uskon vakaasti, että 80 % noista miehistä on normaali-Aspergerinsyndrooma-asteikolla lähempänä Aspergeria kuin normaalia eli kyse on hermostollisesta epätyypillisyydestä. Oman toiminnan ohjauksessa on puutteita ja aistihavaintojen käsittely aivoissa taitaa myös olla erilaista kuin muilla. 20 % on sitten kusipäitä, jotka teettävät työnsä naisilla. Asperger on miehillä paljon yleisempi kuin naisilla ja perinnöllinen, sen takia on helppo erehtyä luulemaan, että äidit ovat opettaneet sen pojilleen tai että on kyse perhekulttuurista. [/quote] Eipä parjata täällä asperger-ihmisiä vertaamalla niitä laiskoihin ja omaa napaa tuijottaviin tavallisiin miehiin. Minun lapsellani on asperger ja on hyvin siisti ja kykenevä huolehtimaan kaikista arkipäivän askareista. Itsenäisesti asuu, eli siivoaa, pesee pyykkinsä ja tekee ruokansa aivan itse. Ja lisäksi on vielä sukupuoleltaan mies. Et taida ihan tietää mitä on asperger. Eikä se mitään haittaa, vaikket tiedäkkään. Älä kuitenkaan viitsi tuolla tavalla yleistää, teet vain itsestäsi tyhmän. [/quote] Sama juttu, mun miehellä on asperger ja hän on hyvin siisti ja huolellinen tyyppi. Asperger on vissiin niin uusi ja epämääräinen juttu että ihmiset liittävät siihen mitä oudoimpia asioita.
[/quote]
Jaahas, no minullapa on myös asperger ja siivoaminen, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys yms. jutut ovat minulle äärimmäisen haasteellisia. Samoin muut monia pieniä, toisistaan selvästi eroavia toiminnallisia osioita sisältävät tehtäväkokonaisuudet, kuten tapaamiseen lähteminen (alkaen reitti- ja aikataulusuunnittelusta jatkuen pukeutumiseen, meikkaamiseen, mukaan otettavien asioiden muistamiseen ja löytämiseen sekä lähdön ajoittamiseen oikein jne.). Ja kyllä, nainen olen. Luulisi teidän tietävän aspergerista sen verran, että se ilmenee eri ihmisillä erilaisilla tavoilla.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:07"]Täällä on moni ihmetellyt miten naiset suostuu tällaisten välinpitämättömien sotkijoiden kanssa elämään ja vielä siivoamaan ne sotkut. Ihmettelen minäkin. Mikä ihme siinä on että lapsettomana parina kun eletään niin aletaan siivoamaan sen pikkupojan sotkuja. Sen vielä jotenkin tajuan että kun on lapsia jo hankittu niin jotenkin pitää kestää jos suhde muuten voi suunnilleen hyvin, mutta olisi kiva kuulla teiltä lapsettomat naiset miksi korjailette miestenne sotkuja? Teillähän on lapsi jo ilman synnyttämistä. Sellaistako sen yhteisen elämän pitikin olla. Kyllä kai teilläkin kuuluu suhteeseen keskinäistä arvostamista. Ei siihen voi kuulua sellainen että toinen ihan piittaamattomuuden takia tekee kodista sikolätin. [/quote] nohh meillä tähän on vähitellen ajauduttu kun mies perusti yrityksen ja minä kävin perus toimistotöissä niin mieheltä ei 16h/pv 6krt/vko työtahdilla voinut vaatia kummoisia panostuksia kotihommiin ja se oli silloin ok tilanne. Tällä hetkellä mies palkkahommissa 3-6h/pv 5krt/vk ja minä työtön mutta vanha työnjako jäänyt päälle. Tietysti työttömänä teen enemmän, mutta tasaisempikin jako pitäis jo olla. Saa nähdä mitä sit tapahtuu, kun mä oon töissä ja mies työtön, paree ois muakin odottaa lämmin ruoka ja siisti koti kun tuun töistä ;)
[/quote] niin mutta jos sun mies ei panosta kotihommiin niin onko se sama kuin nämä kauhukuvaukset täällä miten miehet tekee kodista läävän? Onhan se laiskuuskin kotihommissa typerää mutta täysin välinpitämätön sotkeminen on jotain ihan muuta. Ja hulluinta kaikessa että naiset hyväksyy tämän siivoamalla sotkut. Kuten sanoin lapsettomien naisten kohdalla en tajua tätä mitenkään kun mikään ei estä lähtemästä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:29"]
Mikä on tilanne???!!
[/quote] Tätä ketjua seuranneena, alkaa tuntua että koko tarina on provo. Täällä palstalla kirjoittelee taitavia provoilijoita ja tarkemmin luettuna tämäkin vaikuttaa yhden kirjoittelijan tarinalta jollaisia on tarinoinut muulloinkin.
Olen ollut kovin kiireinen ja netinkäyttö jäänyt vähemmälle, mutta lyhyt päivitys:
Mies ei ole skarpannut. Näyttää siltä, että hän on mikä on :D Jos hän siis asuisi nyt yksin, asunto olisi todella sekainen ja likainen.
Itse olen alun "positiivisen huumoriasenteen" jälkeen alkanut pohtia asioita syvällisemminkin. Nyt käynnissä on kova pohdinta siitä, että mitkä toimintamallit toimivat meidän suhteessa. Minä en halua siivota kuin omat sotkuni, mutta mies taas ei tule varmasti ikinä tuosta radikaalisti muuttumaan, joten yhteiselämän onnistumisen tähden on nyt hyvällä hengellä mietittävä, mikä sopii meille.
Mutta ei tämä ole liian vakavaa, eteenpäinhän tässä mennään :D Ja ei niin vakavaa ettei jotain hauskaakin: mies kaatui viikko sitten työtuolillaan kun peruutti pöydän äärestä poispäin noustakseen, mutta pyörässä oleva sukka esti pyörän pyörimisen ja tuoli töksähti kumoon :D :D Uskallan nauraa tälle, koska häntä ei sattunut.
Osan vaatteista on saanut pyykkikoriin, niitä sitten olen pessyt. Muut ovat edelleen tuolilla (tai lattialla josta nostan ne tuolille).
Se pitää nyt kyllä rehellisesti myöntää, että ajatusten myötä ei ole intiimiä kanssakäymistä tehnyt kauheasti mieli :( siitä jotenkin syytän itseäni, kun mietin että vaadinko toiselta liikaa, vaikka välitän hänestä oikeasti. Hankalaa.
Lisään vielä, kun joku epäili että olen luovuttanut ja alkanut taas siivota miehen jälkiä niin ehhei, päinvastoin, olen entistä varmempi etten enää ikinä halua palata siihen :D AP
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:59"]Taas huomaa, ettei vaimoa kannattaisi valita summamutikassa!
Toisaalta naiset ovat ovelia ja melkein kaikki esittävät aluksi hellää ja huolehtivaista, mikä tekee asiasta sangen haastavan. Kadehdin äärettömän paljon miehiä, joille on osunut nainen, joka on tuollainen vielä vuosienkin päästä. Ei toisaalta tule mieleenkään kuin yksi. Ovat jo yli nelikymppisiä, mutta vaimo edelleen ihanin, jonka olen koskaan tavannut. Voi kun voisi kloonata sellaisen itsellekin..
[/quote] Eli toisaalta etsit siis orjaa?
Ai vaaditko liikaa kun odotat miehesi siivoavan omat jälkensä? Useimmissa perheissä sitä odotetaan myös lapsilta. Enkä ihmettele ettei haluta. Kuka haluaisi lapsellista suttumoottoria?
Ainoa mistä ap:n pitäisi oikeasti tuntea syyllisyyttä on se että on tähän asti siivonnut miehen sotkut. Eli kumppanin lisäksi ollut pikkulapsen äiti. Tuossa parisuhtessa ei ole mukana aitoa kumppanin arvostamista. Enemmänkin tietynlaista hyväksikäyttöä. Se on kumminkin eri juttu että jompi kumpi ei tee kotitöitä kuin että ei korjaa jälkiään. Aikuinen korjaa jälkensä.
Kostaminen on parisuhteen parhautta!
Minun mielestäni, että todellakaan vaadi liikaa jos vaadit, että aikuinen ihminen vie omat pyykit pyykkikoriin (että sinä saat ne pestä) ja omat roskat roskiin jne. Omat lapseni osasivat nämä asiat jo 3-vuotiaana :).
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:56"]
Minun mielestäni, että todellakaan vaadi liikaa jos vaadit, että aikuinen ihminen vie omat pyykit pyykkikoriin (että sinä saat ne pestä) ja omat roskat roskiin jne. Omat lapseni osasivat nämä asiat jo 3-vuotiaana :).
[/quote]
Vaan lapsimies ei osaa. Ei ihme, että intiimi kanssakäyminen ei kiinnosta. Sama kuin harrastaisi pienen lapsen kanssa seksiä, hyi helvetti.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:59"]Taas huomaa, ettei vaimoa kannattaisi valita summamutikassa!
Toisaalta naiset ovat ovelia ja melkein kaikki esittävät aluksi hellää ja huolehtivaista, mikä tekee asiasta sangen haastavan. Kadehdin äärettömän paljon miehiä, joille on osunut nainen, joka on tuollainen vielä vuosienkin päästä. Ei toisaalta tule mieleenkään kuin yksi. Ovat jo yli nelikymppisiä, mutta vaimo edelleen ihanin, jonka olen koskaan tavannut. Voi kun voisi kloonata sellaisen itsellekin..
[/quote] Eli toisaalta etsit siis orjaa?
[/quote]
Eheei, kyllä mammanpojat etsivät äidin korviketta.
Ap miten tilanne etenee?? :)