Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
161/993 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, täällä halutaan tietää miten projekti etenee. Itselläni sikolätti muuttui siistiksi kodiksi vasta miehen vaihdettua osoitetta viime talvena.

Vierailija
162/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko mies sanonut mitään? Onkohan edes aktiivisesti huomannut kampanjaasi? Miettii ehkä puolihuolimattomasti että jokin on nyt eri tavalla, mutta ei kuitenkaan ihan saa tavoitettua ajatusta... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:33"]Elämme jännittäviä aikoja! Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen". Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle". En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia. Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy... Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D [/quote] lopetit samalla hänen rakastamisensa. Onneksi minun mieheni on hyvä "isä" minulle. T:Adhd vaimo [/quote]

hahaha kateelliset alapeukuttaa, kun ei kestä sitä, että tämä tilanne voi olla toisinkin päin eikä mies apn tavoin ala hihitellä toisen vaikeuksille

[/quote]

Eipäs, vaan alapeukut sille, että et ole käsittänyt asiaa tai tahallasi käännät sen väärin päin. On ihan eri asia, jos puolisolla on jokin neurologinen häiriö, joka estää tai hidastaa normaaleiden kotiaskareiden tekoa kuin se, että hän ei vain viitsi tehdä itse kun saa siten toisen passaamaan itseään.

Vierailija
164/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Update? :)

Vierailija
165/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:21"]

Hei pliis, nyt vähän rotia noihin ns. miesten hommiin! Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. Oikealla asenteella ja hyvillä työkaluilla yhteen autoon ei saa sutattua edes tuntia, vaikka pitäisi kahvitauon. Eksä tapasi jotain inistä renkaidenvaihdosta. Sanoin että fine ja kävin vaihdattamassa renkaat rengasliikkeessä. Kesti 10 minuuttia ja maksoi parikymppiä. Siihen loppuikin sitten sen vätyksen "miesten" töiden lista...

[/quote]

Mikset siis itse vaihtanut renkaita?

[/quote]

Olen eri henkilö, mutta minä olen joutunut itse vaihtamaan autonrenkaat omaan autooni. Myöskään kotitöihin tai ruuanlaittoon EX ei osallistunut. Käytti kaiken energiansa nalkuttamiseen ja kaljan ryystämiseen.

Vierailija
166/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd:n vaimo, mitä tarkoittaa, että miehesi on sinulle isä? Alapeukut voivat johtua tuostakin.

Vierailija
167/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:25"]

lopetit samalla hänen rakastamisensa. Onneksi minun mieheni on hyvä "isä" minulle. T:Adhd vaimo

[/quote]

No etsä nyt mikään hiton vammainen ole. Hanki lääkkeet, herätyskello joka huoneeseen, iso pino muistilappuja, helppoja välipaloja.. Kompensoi.

T:Toinen adhd vaimo

Vierailija
168/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:40"]

Adhd:n vaimo, mitä tarkoittaa, että miehesi on sinulle isä? Alapeukut voivat johtua tuostakin.

[/quote]

Mä ymmärrän kiusauksen heittäytyä tilanteensa uhriksi varsinkin jos kumppanina on huolehtiva ja isällinen mies. Vaatii kovaa työtä ja mielikuvitusta pystyäkseen elämään elämänsä joten kuten mokailematta ja sähläämättä. Siis ihan helvetin kovaa.

Mies hoitaa, muistuttaa, huolehtii. Sitä tässä todennäköisesti tarkoitettiin.

321

Vierailija
169/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 02:22"]

Nopsaa päivitän :O 1) sukat ja alusvaatteet pääosin osuu nyt pyykkikoriin suihkussakäynnin yhteydessä :D 2) vaatepino pieneni yksi aamu koska mies oli tunkenut osan vaatteista takaisin vaatekaappiin... En tajua :/ 3) välillä tekee tiukkaa olla hiljaa ja kerran pari olen haaveillut omasta yksiöstä jota laittaa ja siivota kuten nuorempana :D 4) mies ei tuosta muutu sen kummemmin, koska sitä ei vain haittaa sotku kuten mua, mutta tärkeintä on kai etten passaa häntä 5) olen alkanut heittää turhaa tavaraa (miehen luvalla) pois, ehkä se auttaa tässä eroavaisuudessa kun ei sitten ole sitä tavaraa niin paljon 6) keskityn tällä hetkellä pitämään tosiaan tuon sotkun poissa "yhteisistä tiloista", jotta ei ahdista liikaa itseä 7) mietin usein, että eikö edes tota hiton sukkaa voi irrottaa tuosta pyörästä.... AP

[/quote]

Joko olet alkanut miettiä eroamista, kun jo haaveilet omasta asunnosta? On tosiaan ketjun nimen mukaisesti seuraukset alkaneet kypsyä, vaikkakaan ei ilmeisesti suunnittelemallasi tavalla. :( Mut joo, teidän ykkösongelma ei taidakaan olla se miehen laiskuus (tmv.) vaan tyytymättömyys mieheesi ja siitä seuraava ahdistus.

Turhan tavaran vähentäminen on varmasti hyvä idea! Ja hienoa on myös se, että teet sen miehen luvalla, etkä heitä salaa toisen tavaroita pois. Vähemmistä tavaroista syntyy pahimmillaankin vähemmän sotkua ja epäjärjestystä, ja kotitöihin menee tavaran vähentämisen myötä vähemmän aikaa. (Toki on myös pienempi muuttokuorma sitten joskus, jos päätätte laittaa lusikat myöhemmin jakoon.)

Vierailija
170/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:08"]

Perheenjäsenten omat pyykkikorit ovat kai yleensä heidän huoneissaan, niin meillä ainakin. Tietysti eri tilanne, jos on joku saunan pukuhuone tai vastaava, jossa kaikilla on tapana riisuutua. Kaupunkiasunnoissa ei yleensä ole kodinhoitohuoneita.

[/quote]

No mekin ollaan asuttu rivarissa jossa ei ollu kodinhoitohuonetta, mutta riisuuduttin kylppärissä siihen yhteiseen pyykkikoriin. Mutta tietty tapoja on monia..

[/quote]

Olen se, joka kirjoitti perheenjäsenten omista likapyykkikoreista. En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että viisi pyykkikoria olisi määrällisesti joku ongelma (en tietenkään, koska homma toimii niin hyvin). Minun ja mieheni pyykkikorit ovat alakerran kodinhoitohuoneessa, poikien pyykkikorit ovat yläkerrassa heidän omissa huoneissaan (tämä on itse asiassa ihan luontevaa, sillä heillä on siellä myös oma WC ja suihkutilat). Ja hyvin pelittää!

[/quote]

Joo, tämä vinkki on tosi hyvin toteutettavissa, noin 0,032 promillessa suomalaisista kotitalouksista. 

[/quote]

Miten niin? Tämä systeemi toimii, jos sen haluaa toimivan. Huolimatta siitä minkälaisessa tai kokoisessa asunnossa asuu. Jokaiselle perheenjäsenelle tai lapselle oma helposti käytettävä pyykkikori ja käsky huolehtia omat pyykkinsä. Ei se muuta vaadi.

Vierailija
171/993 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pliis, nyt vähän rotia noihin ns. miesten hommiin! Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. Oikealla asenteella ja hyvillä työkaluilla yhteen autoon ei saa sutattua edes tuntia, vaikka pitäisi kahvitauon. Eksä tapasi jotain inistä renkaidenvaihdosta. Sanoin että fine ja kävin vaihdattamassa renkaat rengasliikkeessä. Kesti 10 minuuttia ja maksoi parikymppiä. Siihen loppuikin sitten sen vätyksen "miesten" töiden lista...

[/quote]

[/quote]

Mähän vaihdoinkin, ajamalla autoni lopun viimein sinne rengasliikkeeseen. Auton huollonkin hoidin muuten itse, viemällä kaaran huoltamolle. Vaihdatin ajovalojen polttimotkin huoltamolla.

Vierailija
172/993 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisi kyl kiva tietää mitä käy jos esim. miehen sukua tulee käymään niin mitä sanovat

Vierailija
173/993 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Olen eri henkilö, mutta minä olen joutunut itse vaihtamaan autonrenkaat omaan autooni. Myöskään kotitöihin tai ruuanlaittoon EX ei osallistunut. Käytti kaiken energiansa nalkuttamiseen ja kaljan ryystämiseen.

[/quote]

Oikein OMAAN autoon olet JOUTUNUT vaihtamaan ITSE renkaat :D Anteeksi, ei ole tarkoitus olla inhottava. Mua vaan itseä ärsyttää se, ollaan miestä vaatimassa tekemään "miesten hommat", muttei itse opetella niitä. Samalla kun miehen täytyy opetella "naisten hommat", eli siis tiskauksen, pyykkäämisen, siivoamisen. Tietysti sellaisen on hyvä homma hoitaa, joka sen osaa paremmin, mutta minusta on vähän kohtuutonta syyllistää miestä, jos jotain ei itsekään osaa tehdä (tai huvittaisi tehdä).

Ymmärrän toki sen, jos on luvannut jo tehdä jotain ja sitten sitä odotellessa... Mutta että kenenkään tekemää työtä (oli se sitten renkaanvaihto tai ompeleminen näin kärjistetysti), ei saisi mun mielestä vähätellä, jos sitä ei osaa itsekään tehdä.

Tää on vähä OT, jatkakaa aiheesta! Mukavaa loppusyksyä :)

Vierailija
174/993 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap sortunut siivoamaan ja poistamaan sen sukan....

Vierailija
175/993 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikein OMAAN autoon olet JOUTUNUT vaihtamaan ITSE renkaat :D Anteeksi, ei ole tarkoitus olla inhottava. Mua vaan itseä ärsyttää se, ollaan miestä vaatimassa tekemään "miesten hommat", muttei itse opetella niitä. Samalla kun miehen täytyy opetella "naisten hommat", eli siis tiskauksen, pyykkäämisen, siivoamisen. Tietysti sellaisen on hyvä homma hoitaa, joka sen osaa paremmin, mutta minusta on vähän kohtuutonta syyllistää miestä, jos jotain ei itsekään osaa tehdä (tai huvittaisi tehdä).

Ymmärrän toki sen, jos on luvannut jo tehdä jotain ja sitten sitä odotellessa... Mutta että kenenkään tekemää työtä (oli se sitten renkaanvaihto tai ompeleminen näin kärjistetysti), ei saisi mun mielestä vähätellä, jos sitä ei osaa itsekään tehdä.

Tää on vähä OT, jatkakaa aiheesta! Mukavaa loppusyksyä :)

[/quote]Oisko se sitten sama asia jos nainen tekis ruuan vaan itselleen ja OMAAN käyttöön. Jos mieskin vaihtaa renkaat vaan omaan autoon ja omaan köyttöön? Tässa tapauksessa kun mies ei oo tehny mitään muutakaan lienee kohtuutonta olettaa että nainen olisi vaihtanut vielä miehensä autoon renkaatkin.Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
176/993 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:43"]

Pikku juttu vaan. Kirjoittaja, jolle huudat, tiskasi ja teki kotityöt edelleen. Mies ei niitä hoitanut. Sen sijaan autonrenkaat, oli kirjoittajan oma joo, mutta mies ei niitä joka tapauksessa hoitanut. Autonrenkaisiin voisi verrata vaikka miehen pyykkejä, kukahan ne hoiti :DD. Niin että älä viitsi.

[/quote]

Joo ja autonrenkaita harvemmin tarvitsee kovin usein vaihtaa, kun taas kotityöt ovat päivittäisiä. Kotitöihin voi jo päivässä mennä tunti, siinä missä autonrenkaisiin menee ehkä vuodessa 2-3 tuntia...

Joo ja olen nainen joka on aivan itse vaihtanut oman autonsa renkaat, joten turha syttyä kiihkoon senkään asian suhteen.

Vierailija
177/993 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tälle projektille kuuluu ap?

Itsellänikin sotkuinen mies joka ei "kiireiltään" ehdi mitään (muuta) tehdä (kuin pelata ja lukea kirjaa)....

Vierailija
178/993 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:36"]

On se oltava joku miesgeeni. Olen 11 vuotta opettanut lapselle mihin likapyykki kuuluu. Ei vain tunnu menevän jakeluun. Kaikki keinot olen käyttänyt. En ymmärrä miksi yksinkertainen asia ei onnistu. Älystä se ei ole kiinni eikä ahkeruudesta. Muutama muukin asia ei tunnu onnistuvan. Ja olen ihmetellyt, että pojalla on samoja ärsyttäviä tapoja kuin isällään oli. Ne ei ole opittuja, koska hän ei isänsä kanssa ole ollut tekemisissä vauvaiän jälkeen. Ne on pakosti perittyjä miesgeenejä.

[/quote]

Aika aliarvioivati sanottu miehistä ja pojista.

Minun mieheni on paljon siistimpi kuin minä. Ja osaa myös laittaa ruokaa.

Vierailija
179/993 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kai vain ovat eri luonteisia tämän asian suhteen. Itse olen medium-siisti, eli likaista ei ole mutta tavarat melko usein hieman hujan hajan. Kämppikseni, kaksi parikymppistä tyttöä, sen sijaan eivät tunnu ymmärtävän kodinhoidosta edes perusasioita.

Keittiössä astiat jäävät siihen, missä milloinkin satutaan seisomaan, vaikka astianpesukone on metrin päässä. Tasoja ei pyyhitä, vaan kurkun, leivän ja vaikka lihan palaset sopivat ihan hyvin sinne vedenkeittimen viereen. Hellan ovat jo pilanneet sillä etteivät koskaan pyyhi sitä vaan ruoka palaa kiinni.

Roskat tuntuvat olevan täysi mysteeri - sen sijaan että pussi vietäisiin ulos, siihen viereen lattialle otetaan seuraava. Ja seuraava. Ja seuraava. Ja SEURAAVA (oikeasti, kolmen viikon jälkeen luovutin kun en pystynyt siinä hajussa enää elämään).

Jos vettä tippuu lattialle, sitä ei kuivata. Jos ruokaa putoaa, sitä ei pyyhitä. Kumpikaan ei osaa imuroida ja silloin harvoin kun he harjaavat jotain muruja lattialta, ne jätetään siihen kihvelin VIEREEN. Siis edelleen lattialle.

Vessaa eivät pese koskaan, eivätkä pyyhi lavuaaria tai peiliä. Kengät ovat sikinsokin ja niillä on ihan ok kävellä sisällä, vaikka tosiaan eivät ole imuria koskaan nähneetkään. Ja niitä hiuksia... Niitä hiuksia on joka &#¤%&n paikassa, koska niitähän ei voi lavuaarista kerätä ja laittaa siihen suoraan alla olevaan roskikseen...

No, nämä ovat vain kämppiksiäni. Välttelen heitä muutenkin niin paljon kuin pystyn, mutta en kyllä voi kuin ihmetellä... Jos kyseessä olisi elämänkumppanini, en yksinkertaisesti voisi katsella tällaista välinpitämättömyyttä. Ihminen saa aikaan ihan mitä tahansa ja oppii mitä vain uusia tapoja, jos niin haluaa. Ja rakkauden vuoksi luulisi haluavan!

(Huom. Jos mieheni olisi minua huomattavasti siistimpi, olisin tietenkin itse valmis muuttamaan omaa käytöstäni. Siisteys ei ole maailman tärkein asia - jos yöunet menee kahvikupista tiskialtaan reunalla, ongelmat ovat jossain muualla - mutta hyvä olo kotona ja parisuhteessa menee kyllä aikalailla kärkisijoille omassa elämässäni. Siksi olisin valmis tsemppaamaan myös siinä mikä ei minulle olisi niin tärkeää.)

Vierailija
180/993 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:03"]

En ymmärrä, miten te jaksatte jakaa elämänne tuollaisten vajakkien kanssa. Miten tuollaista kehitysvammaisen tasolla olevaa kohtaan voi tuntea edes seksuaalista halua? No, elämä on valintoja.

[/quote]

Minulla on kehitysvammainen sukulainen ja hän on erittäin siisti nuorimies. Ei siis ole totta, että kehitysvammaiset eivät osaisi siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi