Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
721/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että loppujen lopuksi tässä kaikessa kotitöiden jakamisessa yms. on kyse siitä, että toinen osapuoli (yleensä nainen) kokee ettei toinen tee hänen vuokseen asioita. Eli, jos mies ei osallistu mihinkään kotitöihin, niin naisesta tuntuu siltä että mies vain yrittää hyötyä hänestä arjen helpottajana. Jos vielä raha-asiatkin sekä miesten yöt jäävät naisen harteille vastuu talouden pyörittämisestä on vain yhdellä henkilöllä, kun sen kuuluisi olla jokseenkin tasan. Parisuhteessa antamisen/saamisen pitäisi olla 50/50, välillä toinen voi tehdä enemmän ja toinen vähemmän, mutta pitkällä tähtäimellä pitäisi olla suunnilleen puoliksi.

Se mitä tehdään ja kuka tekee ei taida olla se oleellinen asia, vaan vastuun ja tekemisten tasapuolinen jakautuminen. Voihan olla ettei mies tiskaa tai siivoa, mutta hoitaa pihan, lumityöt ja ns. miehiset asiat.

Eräs tuttavapariskunta on ollut yhdessä jo kohta 30 vuotta. Heillä ei mies siivoa, mutta muistaa joka kerta kiittää vaimoaan kun hän on siivonnut. Se riittää vaimolle miehen siivoukseen osallistumisesta. Toki mies siivoaa omat jälkensä ainakin pääsääntöisesti ja tekee ns. miesten hommat.

Vierailija
722/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien perheenjäsenten pyykkejä oli. Omat kauluspaidatkin ryppyisenä linkouksen jäljiltä. Sieltä ne sitten pitää itse silittää kun vaimo on kieltäytynyt siitä hommasta. On kuulemma ihan turha työvaihe.

Minusta pyykkikoneen tyhjentää etupäässä se joka on koneen ladannut ja käynnistänytkin. Mitä siitä tulee jos kaikki huhtovat eri työvaiheita keskenään. Loppuun saakka, emännät! Loppuun saakka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan järjetöntä vertailla, miten 50-luvulla harrastettiin enemmän seksiä mitä nykyään. Mies-83 varmaan ymmärtää, mikä naisen asema silloin oli. Naiselta ei juuri kysytty, kiinnostaako seksi vai ei, se minuutti piti kestää vaikka mies inhotti miten paljon tahansa. Muisteles vaikka milloin Suomessa avioliiton sisäisestä raiskauksesta tuli rikos.

Vierailija
724/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset ovat erilaisia. Minua ärsyttää välillä suunnattomasti että mies jättää tyhjät juomalasit milloin minnekin, yöpöydälle, olohuoneeseen jne ja vaatteet lojuu missä milloinkin. Lisäksi harmittelee usein kun ei löydä sukkia koska on jättänyt ne lattialle ja koira tykkää noutaa ja piilottaa niitä. Mies jättää myös usein kaapin ovet auki, jos pesee pyykkiä ja ripustaa sillä tavalla että kaikki vaatteet ovat niin rypyssä että ne pitää silittää. Lista on loputon. Huokailen välillä itsekseni mutta en anna noiden pikkuasioiden enää pilata päivääni.

Miksi tuhlaisin aikaani hermostumalla näistä asioista kun mies ei vaan muutu vaikka kuinka olen jankuttanut. Plokkaan ne vaatteet lattialta pois, suljen kaapin ovet jne ja arki sujuu paljon paremmin. En silti koe olevani mieheni äiti. Hän esim. tekee taivaallista ruokaa ja tekee useimmiten ruokaostokset, siivoaa (ei tietenkään minun mielestä yhtä hyvin kuin minä) ja huomioi minua muulla tavalla. Miehet ja naiset näkevät asiat eri tavalla ja onneksi me olemme erilaisia.

Parisuhde ei ole taistelutanner jossa ollaan win-win periaatteella. Että "kun teen tänään tämän, niin sinä teet minulle tuon". Ei se niin mene. Jompikumpi joustaa suhteessa eri tavalla. Ja joskus toinen "passaa" (vai what ever sanaa haluaa käyttää) toista enemmän.

Pesen miehen pyykit siinä kuin omani, silitän hänen vaatteet ja laitan ne kaappiin paikoilleen, vien jopa aamiaisen silloin tällöin miehelle vuoteeseen. Saan siitä itse iloa. Olen vapaasta tahdosta miehen kanssa ja haluan pienillä teoilla osoittaa rakastavani häntä. Miksi tehdä molempien arjesta monimutkaista. Jos toisen tapoja ei voi muuttaa niin ne pitää joko hyväksyä tai sitten ehkä elää yksin jos ei pysty mistään joustamaan.

Vierailija
725/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mielelläni kotityöt jos toinen osapuoli hoitaisi työssäkäynnin, rahat tietysti jaettaisiin tasan.

Vierailija
726/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies83 on roikkunut Vauva -palstalla jo 2 päivää ympäri vuorokauden ja valittaa, ettei vaimollaan näytä olevan muuta tekemistä kuin tv:n katselu 😂 mahtava trolli

Vierailija
727/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vasaraa tietokonehommaansa :D"

Vierailija
728/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies83 on roikkunut Vauva -palstalla jo 2 päivää ympäri vuorokauden ja valittaa, ettei vaimollaan näytä olevan muuta tekemistä kuin tv:n katselu 😂 mahtava trolli

On se kumma, miten kotityöt kadottavat miehisyyden ja uskottavuuden, mutta TosiMies saa kuitenkin hengailla vauva-palstalla kertomassa, mikä miehissä kiihottaa :D

Vierailija
729/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän "mies-83" pointin. Tämä on ikuisuuskysymys, naiset haluavat muuttaa miestä ja sitten kun mies on opetettu sisäsiistiksi (=lue naisen ehdoilla mennään) niin se ei enää kiinnosta. Ei kukaan halua nalkuttavaa vaimoa, eikä joo-joo miestä. Molemmilla on eri roolit mutta sitä te feministit ette tajua. Mies on mies ja nainen on nainen. Tällä en kuitenkaan tarkoita ettei miehen tarvitse tehdä mitään. Mutta jos esim molemmat käy töissä niin miksi tehdä kotitöistä numeroa.? Ostakaa siivouspalvelua jos mies ei siivoa. Tai erotkaa ja valittakaa tällä palstalla siitä ettei kunnollisia miehiä löydy ja onhan se vaikeaa kun olette itse niin erinomaisia!

Vierailija
730/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mies -83 kuulostaa juuri semmoiselta pakkasen n****malta pulkannarulta joka käy voimaantumassa täällä palstalla kun kirjoittelee sovinismifantasioitaan mitä nyt Kontulan pienen yksiönsä peräkammarista kerkiää. Kiva kun pilasit tän ketjun. Ei sun ulinoita jaksa Erkkikään lukea.

Tää oli hyvä ketju. Olisi ollut mukava tietää kuinka ap:n kokeilun kävi. Itsellä ihana mies joka kyllä hoitaa kotia ja pitää huolta perheestään. <3 Siitähän myös kodinhoidossa on kyse: perheestä huolehtimisesta. Se jos jokin on miehekästä.

Vierailija
731/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Mies -83 kuulostaa juuri semmoiselta pakkasen n****malta pulkannarulta joka käy voimaantumassa täällä palstalla kun kirjoittelee sovinismifantasioitaan mitä nyt Kontulan pienen yksiönsä peräkammarista kerkiää. Kiva kun pilasit tän ketjun. Ei sun ulinoita jaksa Erkkikään lukea.

Tää oli hyvä ketju. Olisi ollut mukava tietää kuinka ap:n kokeilun kävi. Itsellä ihana mies joka kyllä hoitaa kotia ja pitää huolta perheestään. <3 Siitähän myös kodinhoidossa on kyse: perheestä huolehtimisesta. Se jos jokin on miehekästä.

Niin että heti kun joku on eri mieltä kanssasi niin kirjoittaja "on jossain yksiössä Kontulassa.." 😁 tuolla kommentilla paljastit juuri sivistystasosi. Kuule, mielipiteitä on ihan juuri niin paljon kuin ihmisiä. Kun kasvat ihmisenä (ja kenties myös naisena) opit ymmärtämään ettei sinun mielipide tai tapa elää ole se absoluuttinen totuus.

Vierailija
732/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että heti kun joku on eri mieltä kanssasi niin kirjoittaja "on jossain yksiössä Kontulassa.." 😁 tuolla kommentilla paljastit juuri sivistystasosi. Kuule, mielipiteitä on ihan juuri niin paljon kuin ihmisiä. Kun kasvat ihmisenä (ja kenties myös naisena) opit ymmärtämään ettei sinun mielipide tai tapa elää ole se absoluuttinen totuus.

No melko matalalta vaikuttaa tuo omakin sivistyneisyytesi taso.

Eri

Vierailija
733/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän kertoi jo, että on saanut aiemmin palautetta nalkutuksesta. Siis silloin, kun on muistuttanut tai pyytänyt tekemään jotain. Nyt ei enää pyydä eikä siis nalkuta.

Kun todennäköisesti mies jossain vaiheessa herää ihmettelemään, miksi ei ole enää puhtaita vatteita, tai laskuja maksettu, riittänee että puoliso rauhallisesti ilmoittaa lopattaneensa niistä nalkuttamisen.

Toivotaan, että mies kasvaa huolehtimaan omista asioistaan. Nuo on juttuja, joita sinkun pitää ainakin osata/muistaa hoitaa.

Vierailija
734/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just ihaninta AV:lla nää Mies83:n tyyppiset Tosimiehet, joilla on laiska vaimo ja paljon lapsia, omasta rankametsästä raivatuilla puilla lämmitettävä iso omakotitalo ja vesikin kannettava avannosta, MUTTA aikaa vauvapalstailla koko valoisan ajan vuorokaudesta ja yölläkin pikkutunneille saakka 😀

Vierailija
735/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uu! Nyt tais osua turhan lähelle arvaus! 😃 Missä mä sanoin että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus? Sattuu nyt olemaan minun kokemukseni että mies joka pitää huolta perheestään on miehekäs. Eikö minullakin ole oikeus sanoa tässä mielipiteeni? Ja tuon Kontulan vedin hatusta, mutta taisi osua hilppasen liian lähelle..? (Ja Kontulalaisille pahoittelut, tämä oli vaan heitto, ei minulla ole mitään Kontulaa vastaan, yhtä lailla olisin voinut heittää vaikka jonkun toisen asuinalueen).

Vierailija
736/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi sinkkunainen, jolla parisuhdevirityksiä. Ajattelen,vettä olisi mukavaa, jos löytäisi rakastavan miehen kumppaniksi. Mutta kun olen tottunut itse tekemään kaikki kotihommat (myös auton renkaiden vaihto), niin mietin, toisiko 'oma mies' minulle enemmän vapaa-aikaa VAI enemmän työtä. Tykkään siististä kodista, mutta en tykkää siivota. Niinpä pyrin olemamaan sotkematta ja siistin aina nopeasti jälkeni. En todellakaan haluaisi asua sottapytyn kanssa.

Semmoinen mies olisi paras, joka laittaa ruoan, siivoaa ja lajittelee/hyllyttää/silittää puhtaat pyykit.

Minä taas hoitaisin mielelläni (edelleen) ulkotyöt, auton, kauppareissut ja lajittelen/pesen likapyykin.

Mites tämmöinen työnjako? :)

Vierailija
737/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä olen valittanut? Vastasin siihen kun joku kirjoitti minulla olevan viimeisen vuorokauden ajalta useampi viesti tänne palstalle että olen lomalla tämän viikon. En ole valittanut vaimon tv:n katselusta. Itse en parin viime päivän aikana ole tehnyt kummempia. Keittiön remonttia viimeistelin, panin jalkalistat paikoilleen. Vaimo laittaa ruuat. Tiskikone tiskaa. Muu aika lähinnä vain ollaan perheen kanssa. En ymmärrä mikä itkuvirsi saadaan aikaan näistä "kotitöistä", joilta molemmille jää kuitenkin kosolti myös aikaa pelkästään olemiseen. Asutaan omakotitalossa erään eteläsuomalaisen kaupungin esikaupunkialueella. neliöitä on toistasataa lämmitettävänä puulla (itse alusta lähtien tehtynä omista mettistä) sekä pelletillä. Mutta sehän ei tosiaan ollut mitään. Vain einesten lämmittely lasketaan.

Vierailija
738/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen mies olisi paras, joka laittaa ruoan, siivoaa ja lajittelee/hyllyttää/silittää puhtaat pyykit. Minä taas hoitaisin mielelläni (edelleen) ulkotyöt, auton, kauppareissut ja lajittelen/pesen likapyykin. Mites tämmöinen työnjako? :)

Et sinä miestä tarvitse vaan vaimon. Ota naiskämppis ja tee diili tällä tavoin. Mihin sinä tosiaan sitä miestä tarvitsisit, vanhakin kun jo olet?

Vierailija
739/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä olen valittanut? Vastasin siihen kun joku kirjoitti minulla olevan viimeisen vuorokauden ajalta useampi viesti tänne palstalle että olen lomalla tämän viikon. En ole valittanut vaimon tv:n katselusta. Itse en parin viime päivän aikana ole tehnyt kummempia. Keittiön remonttia viimeistelin, panin jalkalistat paikoilleen. Vaimo laittaa ruuat. Tiskikone tiskaa. Muu aika lähinnä vain ollaan perheen kanssa. En ymmärrä mikä itkuvirsi saadaan aikaan näistä "kotitöistä", joilta molemmille jää kuitenkin kosolti myös aikaa pelkästään olemiseen. Asutaan omakotitalossa erään eteläsuomalaisen kaupungin esikaupunkialueella. neliöitä on toistasataa lämmitettävänä puulla (itse alusta lähtien tehtynä omista mettistä) sekä pelletillä. Mutta sehän ei tosiaan ollut mitään. Vain einesten lämmittely lasketaan.

Uuh, että on katkeraa puhetta. Ihan itse sinä sen omakotitalon töineen olet halunnut. Moni mies ei halua, joten miesten töitäkään ei ole. Siinä tapauksessa on epäreilua jättää kaikki muu naisen tehtäväksi.

Vierailija
740/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen mies olisi paras, joka laittaa ruoan, siivoaa ja lajittelee/hyllyttää/silittää puhtaat pyykit. Minä taas hoitaisin mielelläni (edelleen) ulkotyöt, auton, kauppareissut ja lajittelen/pesen likapyykin. Mites tämmöinen työnjako? :)

Et sinä miestä tarvitse vaan vaimon. Ota naiskämppis ja tee diili tällä tavoin. Mihin sinä tosiaan sitä miestä tarvitsisit, vanhakin kun jo olet?

Miksi sinä olet noin ilkeä? Et itsekään ole enää mikään poikanen ja vanhenet päivä päivältä, joten mieti vähän, miten toiselle vastaat.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan