Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
681/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Nainen muuten päättää useimmassa tapauksessa asumismuodosta ja asuinpaikasta ja asunnosta. Sukulaiseni on rakentanut monta omakotitaloa, rivitaloa ja paritaloa. Asunto myydään ensi kädessä naiselle. Tai asunto myy itsensä naiselle jos on myydäkseen. Miehet useimmiten seuraavat tuppisuina näytöillä vaimojaan. Näin on sukulaismies minulle kertonut. Hänellä kokemusta varmasti yli sadalta näytöltä.

Yleensä naiset aktiivisesti höpöttävät ja kyselevät. Mutta ilmeisesti sukulaismies on yhtä tyhmä kuin sinä, jos luulee ettei pariskunta keskustele keskenään asiasta myöhemmin. Ihan kuin pariskunta käyttäytyisi näyttötilanteessa kuten kahdestaan, hassu ajatus.

Vierailija
682/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Hauskaa tämä palstalaisten luetun ymmärtämättömyys. Tuossa edellisessä viestissä yritin valottaa miksi työtön Mies ei ruvennut naisensa keittiöapulaiseksi. Tarkoituksena oli antaa miehinen näkökulma asiaan. Vastauksena monta vähättelevää ja säälittelevää viestiä ohi itse asian.

Selvennyksenä hitaimmillekin: en kirjoittanut itsestäni. Käyn töissä. En laita ruokaa. Vaimo on sitä (tietysti myös muuta) varten.

Aika erikoista, että sinusta työtön mies odottaa töistä palaavaa vaimoa passaamaan häntä eikä miehen itsetunnolle tunnu missään, että vaimo tekee kaksi työpäivää. Vielä jos kertoisit, mitä iloa tuollaisesta miehestä on naiselle? Tai ei tarvitse, minä voin kertoa: ei niin yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni kasasi roskat tiskialtaan reunalle kun ei jaksanut avata roskiksen ovea ja tiputtaa niitä sinne...Miesten ääretön laiskuus.

Äläpä yleistä. Kyllä niitä saamattomia löytyy ihan yhtälailla naisistakin. 

Vierailija
684/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tä vaimo tekee kaksi työpäivää. Vielä jos kertoisit, mitä iloa tuollaisesta miehestä on naiselle? Tai ei tarvitse, minä voin kertoa: ei niin yhtään mitään.

No mitäs luulet kelaako se työtön mies juuri näin. Kyllä. Työttömyys on miehelle suurempi häpeä kuin naiselle. Hän tietää olevansa tarpeeton. Mutta. Tätä arvottomuuden tunnetta ei vähennä kotitöiden teko, ryhtyminen vaimonsa "vaimoksi". Näin se vain menee eikä kotona häärivä puoliso muutenkaan ole naiselle mikään turn on.

Naiset monesti sanovat että kotitöiden teko auttaisi miestä saamaan myös sitä parasta herkkua. Näin saattaa joissakin tapauksissa olla mutta on myös toisen suuntaisia näyttöä. Tiskiharja kädessä puuhaileva "mies" ei vain sytytä.

Vierailija
685/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Kiitos vain vähättelystä.

Joo mies ja nainen ovat samaa lajia. Kylliksi läheisiä jotta lisääntyminen keskenään onnistuu. Muuten kyllä tuntuu että jutut ovat kuin Marsista ja Venuksesta. -Asia, jonka tämäkin keskustelu osoittaa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/04/miehet-ja-naiset-samanlaisia-t…

Miehet ja naiset ovat tutkitusti erilaisia, mutta loppupeleissä sukupuolten sisällä on enemmän eroja kuin välillä, toisilla naisilla on enemmän "miehiset aivot" kuin toisilla ja toisilla miehillä "naisellisemmmat aivot" kuin toisilla.

Vierailija
686/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tä vaimo tekee kaksi työpäivää. Vielä jos kertoisit, mitä iloa tuollaisesta miehestä on naiselle? Tai ei tarvitse, minä voin kertoa: ei niin yhtään mitään.

Tiskiharja kädessä puuhaileva "mies" ei vain sytytä.

Mistä sinä sen tiedät? Jos naiset on venukselta ja miehet marsista niin mitä sinä tulet meille, naisille, kertomaan meidän mieltymyksistä. 

Vierailija
687/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Naiset monesti sanovat että kotitöiden teko auttaisi miestä saamaan myös sitä parasta herkkua. Näin saattaa joissakin tapauksissa olla mutta on myös toisen suuntaisia näyttöä. Tiskiharja kädessä puuhaileva "mies" ei vain sytytä.

Siis. Mun täytyy sanoa, että minut oikeasti sytyttää miehen ihan oma-aloitteisesti toimittama siivousurakka, olis se sitten keittiön tasot tai huushollin imurointi; erityisen ihana mieheni on, kun hän yllättää minut töistä tullessani puhtailla ikkunoilla. Ihan varmasti seuraa miehen hemmottelua - päästä varpaisiin ja kaikki kohdat siinä välissä. Koska mieheni on Mies.

Vierailija
688/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten kuvittelet korjaavasi parisuhteenne ongelmat luomalla uusia ongelmia tilalle. Katsoisit peiliin ja aikuistuisit, ompas surullista.

Mieslapsi, äijä ne ongelmat luo. Rouva lakkasi mahdollistamasta sitä. Taktiikka puree alkoholismiinkin, joten sitä on hyvä soveltaa muihinkin käytöshäiriöihin.

Vierailija
689/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet kelaako se työtön mies juuri näin. Kyllä. Työttömyys on miehelle suurempi häpeä kuin naiselle. Hän tietää olevansa tarpeeton. Mutta. Tätä arvottomuuden tunnetta ei vähennä kotitöiden teko, ryhtyminen vaimonsa "vaimoksi". Näin se vain menee eikä kotona häärivä puoliso muutenkaan ole naiselle mikään turn on.

Voi miten väärässä tämä urpå onkaan. Säälin hänen vaimoaan...

Vierailija
690/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos minä en ole ristikseni saanut tuollaista miesvauvaa. Minun mieheni on kunnon suomalainen järrikkä. Ei paljoa puhu eikä pukahda. Osaa tyydyttää naisen sängyssä. Metsästää ja kalastaa. Osaa tehdä paljon maukkaampia ruokia kuin minä, minulta kun ei riista- ja kalaruoat suju. Mieheni pesee myös itse omat pyykkinsä ja siinä samalla lastenkin vaatteita. Mieheltä hoituu myös perinteisesti saunan pesu. Mies hoitaa omalta osaltaa ruokaostokset itsenäisesti. Samoin hän hoitaa toisen lapsemme harrastuksen ja pääasiassa myös hänen vaatehankintansa.

Molemmat käymme töissä ja molemmat olemme välillä olleet lyhyitä pätkiä työttöminä. Kaikesta on selvitty yhdessä toisiamme tukien.

Vierailija
691/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kaikenlaisia miehiä täällä naiset jaksaa katella :) No omapa on valinta.

Vierailija
692/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän etnistä alkuperää ovat nämä miehet jotka olettavat että nainen hoitaa kaikki siivous- ja kokkaushommat? Selittyvätkö viestit kulttuurieroilla vai onko olemassa ihan kantasuomalaisia jotka ajattelevat noin? Vai onko joku kahdeksankymppinen opetellut käyttämään av:tä?

Vierailija
693/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha kiitos vinkeistä! Siinä vaiheessa kun mieheni on käyttänyt jo munkin deodorantit, niin joudun käydä kaupassa ostamassa molemmille, sain sulta vinkin piilottaa omat tuotteeni :D Yks kerta tein kokeilun että mitä tapahtuu jos minä en ole se, joka ostaa vessapaperia... no sitten oltiin ilman varmaan päivä ja jouduin menemään kauppaan knun he

Miehelläni ei kanssa rahasta ole pulaa, mutta hänellekin tulee ulosottokirjeitä kun ei saa asioitansa hoidettua. Varmaan maksettu satoja euroja korkoa aivan tyhmästä saamattomuudesta.

Vierailija
694/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies-83 kirjoitti:

No siinä on juuri se että jos mies ei voi olla elättäjä ja vielä työtön niin hän pitää kiinni viimeisistä itsekunnioituksensa rippeistä eikä ala sinun keittiöpiiaksesi. Tämä nyt vain on miesnäkökulma asiaan. Kiukutelkaa ja tehkää kuinka naurunalaiseksi tahansa mutta työttömälle miehelle ei paljon miehisen itsetunnon lähteitä ole. Kotityöt nakertavat miehistä uskottavuutta.

Naisten saattaa olla vaikeaa ymmärtää tätä koska naisten itsetunto ei rakennu samalla tavalla statuksesta, työstä ja toimeentulosta ja muista ulkoisista tekijöistä.

MIehen uskottavuutta nakertaa, näin  naisen näkökulmasta, yleinen saamattomuus, epäsiisteys, aloitekyvyttömyys ja kyvyttömyys esim. käydä kaupassa tai siivota jälkensä, tai ymmärtämättömyys mitä tarkoittaa olla isä lapselleen. 

Mies joka inisee sohvalla on koskaan aikuiseksi kasvamaton ipana. Eikä mikään mies.

Kaikki mitä sinulla on kotona on miesten keksimää. Iniseppä siitä. Lapset on vähän NouNou.

Sinkkumies

Tuulilasin pyyhkijät ovat naisen keksimä ja patentoima tuote. Keittiön kuivauskaappi on naisen keksimä tuote. I rest my case.

Vierailija
695/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oho! Vai oikein astiankuivauskaappi! Siinä muuten taas esimerkki miten naisten elämä on helpottunut. Ei tarvitse edes astioita kuivata kuten ulkomailla. Silti jaksetaan valittaa sille miehelle, joka kuitenkin on säyseämpi kuin nämä vastaavat uroot ulkomailla. Samat, joita naiset siellä katsovat ylöspäin ja joihin suominainenkin etelänlomillaan lankeaa.

Tunsin kerran yhden espanjalais-suomalaisen naisen. Usein tämä toi esiin miten nössöjä suomalaiset miehet ovat. Hän oli tottunut matsompaan menoon. Miettikää todella naiset mitä pohjimmiltaan mieheltä haluatte. Miehen vai piikomispalveluita.

"Hauskaa" että etelän maiden tai mm. venäläisten naisten mielestä Suomessa ei enään ole miehiä. Vain nössöjä. Kuitenkin niitä jaksaa suominainen haukkua. Ilmeisesti loputtomasti.

Vierailija
696/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat vaimostasi kuin kodinkoneesta. Yököttävää. Näytäpä tekstisi hänelle. Jos vaimosi ei ole täysbimbo, olet kohta sinkkumies.

Miten niin? Kyllä hän sen tietää etten laita ruokaa. Ja on oppinut neljäntoista vuoden aikana huomaamaan. Suhteemme aikana olen laittanut ehkä n. kymmenen kertaa kun vaimo on mm. ollut sairaalassa lapsia synnyttämässä tms. Kuten sanoin vaimo on kokki. En kyllä keksi miksi minä laittaisin ruokaa perheessämme.

Vierailija
697/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat vaimostasi kuin kodinkoneesta. Yököttävää. Näytäpä tekstisi hänelle. Jos vaimosi ei ole täysbimbo, olet kohta sinkkumies.

Miten niin? Kyllä hän sen tietää etten laita ruokaa. Ja on oppinut neljäntoista vuoden aikana huomaamaan. Suhteemme aikana olen laittanut ehkä n. kymmenen kertaa kun vaimo on mm. ollut sairaalassa lapsia synnyttämässä tms. Kuten sanoin vaimo on kokki. En kyllä keksi miksi minä laittaisin ruokaa perheessämme.

Et edes ymmärrä lukemaasi? Kohtelet vaimoasi kuin kodinkonetta ja olet vielä yksinkertainenkin? Voi poju parkaa. Todellisuus lyö kasvoillesi ja lujaa, kunhan olet ensin ajanut vaimosi uupumukseen. Ei ole kaukana se päivä, että huhuilet siellä puolityhjässä omakotitalossasi ruuanlaittajan perään. Kaiku vain vastaa...

Vierailija
698/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa miehen luottotietojen mennä, jos siis olette naimisissa tai ainakin jos joskus ajattelette hankkia asuntoa, autoa tms. yhdessä.

Mies ei saa nimelleen mitään osamaksua, lainaa, vapaaehtoista vakuutusta, luottokortit otetaan pois jne.

Hankaloittaa sinunkin elämääsi taikka sitten otat kaikki velat ja osamaksut ja muut luottotietoja tarvittavat asiat omille nimillesi. Mutta sitten vastaat myös niistä itse, jos mies ei osallistu osuudellaan antamalla sinulle niihin rahaa.

Maksuhäiriömerkinnät kestävät poistua vaikka velka on maksettu, ei puhdistu samoin tein.

Vierailija
699/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksin miksi mies voisi laittaa ruokaa edes pari krt viikossa jos vaimo on kokki.

Jos työkseen kokkaa kaiket päivät niin tuskin sen arkiruuan tekeminen joka jumalan päivä kotona on mitenkään innostavaa. 

Vierailija
700/993 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein saman. Ollaan nyt asuttu sotkuisessa kodissa jo pari vuotta, kun minä siivoan vain joka toinen viikko.

Kohta muutan pois.