Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
301/993 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän miehistä tekee vajakkeja?? Omanikin on ihan imbesillin tasolla monissa jutuissa. Esimerkiksi hän kyllä mieluusti antaa lapsille aamu- tai iltapuurot, mutta tuloksena on aina tahmeat jääkaapin ovet ja kahvat. Kun hän ei huomaa että sormet ovat hillossa tai muussa sotkussa, eikä sille kuulemma mahda mitään. Jos pyydän töihin lähtiessä pyyhkimään pöydän, kun jäävät vielä aamiaiselle, se on takuulla ja aina pyyhkimättä kun tulen kotiin. Kaikki tahmat kuivuneena. Sitten minä talttaan niitä irti.

Jos mies ottaa laatikosta ruokailuvälineitä, laatikko jää auki. Sama koskee kaappeja. Pakastinkin on jäänyt kaksi kertaa auki, jääkaappi monta kertaa ja ulko-ovikin pakkasella kaksi kertaa. Näillekään ei kuulemma voi mitään.

Monta kertaa viikossa jääkaapista löytyy maitopurkki, jossa on noin ruokalusikallinen maitoa. Kun lapsi ei just tahtonu enempää sillä kerralla, ja tämä toistuu koko ajan. Sillekään ei voi mitään.

Hammastahnatuubit, sekä miehen että lasten, koska hän on auttanut, on aina osittain auki. Hammastahnaa on valuteltu kuivamaan pitkin tuubin kaulaa, ja ne ovat paksussa töhkässä. Sama koskee ketsuppipulloa ja sinappituubeja. Mutta eihän sille mitään voi! Tänään paskaisilla kurasaappailla oli lompsittu sisään saakka, matot savessa, samoin lattia. Huomautin pihalla hääräävälle miehelle, johon se tiuski, ettei varmasti ole kukaan käynyt saappailla rappusia pidemmällä. Tuohon ei taas osannut oikein edes sanoa mitään, äijä on tosiaan niin tyhmä ilmeisesti, että luulee jonkun tontun tai muun mystisen olennon käyneen kuraamassa joka paikan.

Lyhyesti sanottuna: kun käännän selän, mies on "auttavaisesti" ehtinyt säätää kymmenessä minuutissa joka paikassa saaden kamalan sotkun aikaan. Eikä takuulla siivoa, koska ei huomaa eikä mahda mitään. Joko eletään tahmassa ja paskassa, tai sitten pitää kävellä perässä siivoamassa. Joskus, kun on väsynyt työpäivän jälkeen, tai on siivonnut kun tietää vieraiden saapuvan illalla tms., ei vaan jaksaisi.

Niin, ja mulle ei tarvitse edes selittää että "osaahan miehes varmaan vaihtaa lampun, autonrenkaan jne". Joo, niin osaan minäkin. Osaan myös käyttää sirkkeliä, naulapyssyä, tulppa-avainta, moottorisahaa jne, enkä tarvitsisi niihinkään mitään passaajaa. Sen takia mun on tosi vaikeaa tajuta, että joku ei selviä yksinkertaisemmista hommista, kuten käsien pesusta tai avattavien juttujen sulkemisesta.

Vierailija
302/993 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:56"]Mikähän miehistä tekee vajakkeja?? Omanikin on ihan imbesillin tasolla monissa jutuissa. Esimerkiksi hän kyllä mieluusti antaa lapsille aamu- tai iltapuurot, mutta tuloksena on aina tahmeat jääkaapin ovet ja kahvat. Kun hän ei huomaa että sormet ovat hillossa tai muussa sotkussa, eikä sille kuulemma mahda mitään. Jos pyydän töihin lähtiessä pyyhkimään pöydän, kun jäävät vielä aamiaiselle, se on takuulla ja aina pyyhkimättä kun tulen kotiin. Kaikki tahmat kuivuneena. Sitten minä talttaan niitä irti.

Jos mies ottaa laatikosta ruokailuvälineitä, laatikko jää auki. Sama koskee kaappeja. Pakastinkin on jäänyt kaksi kertaa auki, jääkaappi monta kertaa ja ulko-ovikin pakkasella kaksi kertaa. Näillekään ei kuulemma voi mitään.

Monta kertaa viikossa jääkaapista löytyy maitopurkki, jossa on noin ruokalusikallinen maitoa. Kun lapsi ei just tahtonu enempää sillä kerralla, ja tämä toistuu koko ajan. Sillekään ei voi mitään.

Hammastahnatuubit, sekä miehen että lasten, koska hän on auttanut, on aina osittain auki. Hammastahnaa on valuteltu kuivamaan pitkin tuubin kaulaa, ja ne ovat paksussa töhkässä. Sama koskee ketsuppipulloa ja sinappituubeja. Mutta eihän sille mitään voi! Tänään paskaisilla kurasaappailla oli lompsittu sisään saakka, matot savessa, samoin lattia. Huomautin pihalla hääräävälle miehelle, johon se tiuski, ettei varmasti ole kukaan käynyt saappailla rappusia pidemmällä. Tuohon ei taas osannut oikein edes sanoa mitään, äijä on tosiaan niin tyhmä ilmeisesti, että luulee jonkun tontun tai muun mystisen olennon käyneen kuraamassa joka paikan.

Lyhyesti sanottuna: kun käännän selän, mies on "auttavaisesti" ehtinyt säätää kymmenessä minuutissa joka paikassa saaden kamalan sotkun aikaan. Eikä takuulla siivoa, koska ei huomaa eikä mahda mitään. Joko eletään tahmassa ja paskassa, tai sitten pitää kävellä perässä siivoamassa. Joskus, kun on väsynyt työpäivän jälkeen, tai on siivonnut kun tietää vieraiden saapuvan illalla tms., ei vaan jaksaisi.

Niin, ja mulle ei tarvitse edes selittää että "osaahan miehes varmaan vaihtaa lampun, autonrenkaan jne". Joo, niin osaan minäkin. Osaan myös käyttää sirkkeliä, naulapyssyä, tulppa-avainta, moottorisahaa jne, enkä tarvitsisi niihinkään mitään passaajaa. Sen takia mun on tosi vaikeaa tajuta, että joku ei selviä yksinkertaisemmista hommista, kuten käsien pesusta tai avattavien juttujen sulkemisesta.
[/quote]

Minä olen eronnut joten vastaan taloudenhoidosta itse. Ja olen juuri tuollainen raivostuttava idiootti.
Jätän joka ikisen kaapin ja laatikon jäliltäni auki,
unohdan roskapussin eteiseen aamulla kiireessä ja se odottaa siinä kun tulen väsyneenä töistä,
myöhästelen,
hukkaan avaimia,
jätän vessan vetämättä,
huonekasvit kuolee,
pöytä on pyyhkimättä,
pyykki viikkaamatta,
irtohiuksia lojuu lavuaarin reunalla,
hedelmät nahistuu sottasille keittiön pinnoille kun en viitsi kuoria niitä,
jääkaappi haisee... Jne.

Hitto oon raivostuttava laiska paska! Nytkin makaan vaan sohvalla ja näppäilen kännykkää vaikka aamupala oisi tehtävä.

Ja joo, vaihdoin tällä viikolla talvirenkaat, putsasin viemärin, maksoin laskuja, hoidin ruokin ja kuskasin lapsiani vaikka niiden piti olla tähän päivään asti isällään... Silti ärsyttää miksi olen jättänyt paskaiset työhanskat keittiöön tiskipöydälle lojumaan ja kissan hiekan vaihtamatta, postin hakematta ja hammastahnaa ostamatta...

Tänään on viikon ainut vapaapäivä ja pikkuisen potkii kun joudun sen uhraamaan kauppareissuun ja omien huolimattomuusjälkieni siivoamiseen.

35v nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/993 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moni ihmetellyt miten naiset suostuu tällaisten välinpitämättömien sotkijoiden kanssa elämään ja vielä siivoamaan ne sotkut. Ihmettelen minäkin. Mikä ihme siinä on että lapsettomana parina kun eletään niin aletaan siivoamaan sen pikkupojan sotkuja. Sen vielä jotenkin tajuan että kun on lapsia jo hankittu niin jotenkin pitää kestää jos suhde muuten voi suunnilleen hyvin, mutta olisi kiva kuulla teiltä lapsettomat naiset miksi korjailette miestenne sotkuja? Teillähän on lapsi jo ilman synnyttämistä. Sellaistako sen yhteisen elämän pitikin olla. Kyllä kai teilläkin kuuluu suhteeseen keskinäistä arvostamista. Ei siihen voi kuulua sellainen että toinen ihan piittaamattomuuden takia tekee kodista sikolätin.

Vierailija
304/993 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:07"]Täällä on moni ihmetellyt miten naiset suostuu tällaisten välinpitämättömien sotkijoiden kanssa elämään ja vielä siivoamaan ne sotkut. Ihmettelen minäkin. Mikä ihme siinä on että lapsettomana parina kun eletään niin aletaan siivoamaan sen pikkupojan sotkuja. Sen vielä jotenkin tajuan että kun on lapsia jo hankittu niin jotenkin pitää kestää jos suhde muuten voi suunnilleen hyvin, mutta olisi kiva kuulla teiltä lapsettomat naiset miksi korjailette miestenne sotkuja? Teillähän on lapsi jo ilman synnyttämistä. Sellaistako sen yhteisen elämän pitikin olla. Kyllä kai teilläkin kuuluu suhteeseen keskinäistä arvostamista. Ei siihen voi kuulua sellainen että toinen ihan piittaamattomuuden takia tekee kodista sikolätin.
[/quote]

nohh meillä tähän on vähitellen ajauduttu kun mies perusti yrityksen ja minä kävin perus toimistotöissä niin mieheltä ei 16h/pv 6krt/vko työtahdilla voinut vaatia kummoisia panostuksia kotihommiin ja se oli silloin ok tilanne. Tällä hetkellä mies palkkahommissa 3-6h/pv 5krt/vk ja minä työtön mutta vanha työnjako jäänyt päälle. Tietysti työttömänä teen enemmän, mutta tasaisempikin jako pitäis jo olla. Saa nähdä mitä sit tapahtuu, kun mä oon töissä ja mies työtön, paree ois muakin odottaa lämmin ruoka ja siisti koti kun tuun töistä ;)

Vierailija
305/993 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Satuin törmäämään aiheeseen, josta tiedän jotakin koska olen mies.

Se, että näitä vaatteita ei "jaksa" aina laitella paikoilleen on se, etteivät ne ainakaan minua häiritse. Toki jossain menee raja, mutta noin pääsääntöisesti. Pyrin kuitenkin laittamaan ne jonnekin poissa näkyvistä. Käsittääkseni se on monella muulla miehellä sama juttu.

Jos vaimoni haluaa niitä järjestellä, niin järjestelköön. Ei siinä äitin korvikkeesta ole kysymys, koska en usko että juuri monikaan mies haluaa äidin korviketta ainakaan sillä tavalla, että vaimo korjaa jäljet. Juttu on vain nyt niin, että naisia häiritsee nuo asiat enemmän kuin miehiä, ja siispä he toimivat ilmeisesti siksi asiassa aktiivisemmin.

Teen meillä ns. miesten työt. Kaikki pihatyöt ja remppahommat, ja pääsääntöisesti kuljetan perhettä ympäri kaupunkia. Vaimolla ei ole aina tulojakaan, mutta silti maksan laskut enkä valita että vaimoni etsii isän korviketta.

Jos tulkitaan, että mies hakee äidin korviketta sillä, että puoliso korjaa jäljet niin siinä on odotusarvo naisella pahasti pielessä tai sitten liian kova itsetunto. Oletteko koskaan miettineet, mitä miehet ajattelevat naisten tavoista (ei pidä yleistää, tavat toki poikkeavat naisten välillä)?

Hauskaa iltaa =)

Vierailija
306/993 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 06:46"]:D Tuli ihan ex mieleen ketjua lukiessa. Oltiin vasta tovi asuttu yhdessä, kun hermostuin huolrhtimaan kaikesta yksin. Lakkasin pesemästä miehen pyykkejä. Tulos: mieheltä loppui puhtaat kalsarit, ja niinkuin vamaan kaikki muutkin miehet olisivat loogisesti toimineet, niin exäkin päätti leikata pitkistä kalsareista puntit pois. Voi luoja! Terkkuja tutuille! [/quote] Minun mieheni kuivasi aamulla kalsareitaan hiustenkuivaajalla. :D

[/quote]

Mun mies kuivasi kalsareita uunissa, kun eräänä aamuna tajus, ettei puhtaita ole, ja pesi lavuaarissa.
[/quote] :D

Vierailija
307/993 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä etenee? : )

Kuukausien jälkeen muistin tän jutun vielä : DD

Veikkaan että suht yleinen pulma, ikävä kyllä.

Vierailija
308/993 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa ap tulisi päivittämään!

Vierailija
309/993 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
310/993 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasara? :D

Vierailija
311/993 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu!!!

Vierailija
312/993 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen exäni kehui että oli vienyt tiskit(!) kolmen kilometrin päähän siskon luo tiskikoneeseen..
Kun minä en ollut enää tiskaamassa ja hän ei sellaiseen alennu.. Yli 30v. ukko.

Vierailija
313/993 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinun eksäkö se olikin, kun ihmettelin miten joku hyypiö kalppii vastaan haarukka ja veitsi kupista törröttäen ja lautanen toisessa kädessä. Kovasti tärkeän näköistä oli meneminen, ja ymmärtäähän sen sitten, jos niillä oli tiskikoneeseen kiire.

Vierailija
314/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:34"]

On minulla sitten epäseksikäs mies kun vaihtoi pytämättä vuodevaatteet ja toi ruokakaupasta tullessaan kukkia ja suklaata. Taitaa jäädä mies nyt ilman :)

[/quote]

Niin, annat ehkä korvaukseksi kodinhoidosta. 

Et sinä sitä oikeasti haluttavana pidä. Enkö olekin oikeassa? 

[/quote]

Et :D

Kun miehellä on elämä hallussaan, on se erittäin miehekästä ja seksikästä. Seksikäs mies välittää meidän yhteisestä kodista ja minusta niinkuin minä hänestä. Harrastan miehen kanssa seksiä koska haluan häntä. Minun vaginani ei ole valuuttaa ja seksi on yhteistä, ei jotain mitä minä pihtaan tai annan tarpeen mukaan. En ole tavara!

Epäseksikäs poika taas jyystää vapaa-aikansa tietokoneella haisten liian pitkään käytetyille vaatteille. Poika ei ota huomioon kuin itsensä ja aiheuttaa kumppanille pahaa mieltä ja ehkä hylätyn ja halvan olon.

Vierailija
315/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:40"]Minäkin kyllä ärsyynnyn välillä samanlaisista asioista puolisossani. Mutta! On sillä  hyvätkin puolensa, en osaa hoitaa mitään autoon liittyvää, en jaksa ajaa nurmikkoa/tehdä lumitöitä, en ymmärrä tietokoneista tai teknisistä laitteista juuri mitään yms. Tiedän että miestä ehkä vähän ärsyttää sitten taas just noi jutut. Mutta toinen tosiamme sietäen ja auttaen tässä eteenpäin mennään. [/quote] On vähän eri asia, jos mies vaihtaa kaksi kertaa vuodessa auton renkaat, kerran vuodessa joutuu jotain ruohonleikkurille tekemään yms KUIN että nainen joutuu hoitamaan kotityöt vuoden jokaisena päivänä.

[/quote]

Autonhuolto, tietokoneongelmat, lumityöt, ruohonleikkuu...Tämä kaikkiko mielestäsi vaatii vain yhden päivän vuodessa?

Vierailija
316/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaimon joka ei maksa laskujaan ja turvautuu mieheensä jotta tämä pelastaisi hänet
tuholta.

Vierailija
317/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:17"] Meidän huushollissa on kolme teini-ikäistä poikaa, mies ja minä. Jokaisella on oma pyykkikori, ollut jo vuosia, joten jokainen huolehtii omista pyykeistään, sisältäen pyyhkeet ja petivaatteet (toki miehen kanssa vaihdamme petivaatteet aina samaan aikaan, koska jaamme saman sängyn). Samoin jokainen huolehtii omista tavaroistaan ja huoneittensa siisteydestä (lisäksi meillä käy siivooja kerran viikossa). Tämä järjestely on ollut voimassa siitä saakka, kun pojat olivat alakouluikäisiä. Koti on aina suht siisti, eikä minun tarvitse stressata muiden tekemisillä tai tekemättä jättämisillä. En ole koskaan oppinut nalkuttamaan, eikä siihen ole edes tarvetta, vaikka neljän miespuoleisen henkilön kanssa asunkin. Minulla ei todellakaan ole aikaa eikä halua eikä tarvetta alkaa korjaamaan muiden sotkuja, kukin hoitakoon omansa. Suosittelen! Ainoastaan keittiössä työt jaetaan miten sattuu. Muuten ollaan kuin ellun kanat. Olen itse mukavuuteen ja laiskuuteen taipuvainen (kaiken kiireen keskellä), joten homma toimii todella hyvin. [/quote]   Sunlaisten naisten pitäisi saada mitali. Noista pojist kasvaa normaalisti omat asiansa hoitavia miehiä, jotka eivät tulevia puolisojaan passuuta.     [/quote] Eipä taida nöösipojilla paljon puolisoja näkyä. Elleivät homoja ole. T. "asiansa normaalisti hoitava mies"

[/quote]

Naiset eivät kaipaa kotona asiansa normaalisti hoitavaa miestä. Alfa-uros saa naisen, vaikkei osaisikaan siivota.

Vierailija
318/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:17"]

Tiedän vaimon joka ei maksa laskujaan ja turvautuu mieheensä jotta tämä pelastaisi hänet tuholta.

[/quote]

No minä olen sellainen. Olen opiskelija. En pysty kustantamaan puolia tästä nykyisestä elämäntyylistä. Tuon suhteeseen muuta kuin rahaa ja siivoojan palveluita. Seksinkin lisäksi (jota en anna rahasta vaan rakkaudesta).

Vierailija
319/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:20"]

Naiset eivät kaipaa kotona asiansa normaalisti hoitavaa miestä. Alfa-uros saa naisen, vaikkei osaisikaan siivota.

[/quote]

Mutta millaisen naisen? :D  Omanarvontuntoinen ja vahva nainen ei ota huollettavaa vaan kumppanin. Katso töissäsi naispuolisten esimiesten puolisoita. Ovatko paskaperseitä? Tuskin.

Vierailija
320/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onkin helppo elämä kun koko perhe on sisäsiisti!

Koti on aina siisti ja yhdessä perheenä kaikki hommat hoituu äkkiä ja jokainen osaa hoitaa omat hen.kohtaiset asiansakin.

Ikinä ei tarvitse riidellä sotkuista, siivoamisesta tai raha-asioista.