Tulipa tuosta mieleen, miten th tai lääkäri toteaa sairaspvän tarpeen jos syynä runsas menkkavuoto?
Itselläni on useinkin 1-2 ekaa vuotopäivää tod runsasta vuotoa ja wcssä saa hyppiä 1h välein ja siltikin saattaa tulla läpivuotoja:(
Nyt aloitan uudessa työpaikassa jossa vaaditaan heti 1 sairaspäivältä th todistus ja 3pvästä alkaen lääkärintodistus.
Mutta miten sitten se th toteaa tarpeeni olla kotona valumassa ja ramppaamassa vessassa?
Tutkii tamponini vai? ja mitä laittaa lappuseen selitykseksi tai mitä selitän pomolle?
Kommentit (56)
Tämän kanssa minä pärjään työpäivät. Opettaja olen, joten ihan koko ajan en voi vessassa hyppiä, mutta nämä lääkkeet riittävällä annostuksella parina ensimmäisenä päivänä ovat pelastaneet minut :) Ja tosiaan hormonaalinen hoito ei sovi minullekaan. 7kk koitin hormonikierukkaa ja vuoto oli ihan jatkuvaa. Mieluummin runsaampi vuoto kerran kuussa kuin jatkuva vuoto ympäri kuukauden.
<a href="http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1893&i=MEDA_CYKLOKAPRON" alt="http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1893&i=MEDA_CYKLOKAPRON">http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1893&i=MEDA_CYKLOKAPRON</a>
Tällä lääkkeellä minäkin pärjäsin töissä.Sen voi ottaa tarvittaessa ja tehoo välittömästi.Ei siis tarvii jatkuvasti syödä. Vuoto vähenee. Pyydä lääkäriltä resepti.
Kokeilepa kuukuppia yhdistettynä yösiteeseen tai kahteen. Niiden kanssa olen selvinnyt sen vaadittavan kolme tuntia ennen kahvitaukoa ilman ylivuotoja.
T: Kaupan kassa, joka sai aikanaan kirjallisen varoituksen käytyään vessassa kahdesti työvuoron aikana (ei kahvitauolla), vaikka tupakoivat työkaverit saattoivat käydä kerran tunnissa röökillä. :)
Lukeisepa nyt tuo Cyklokapronin linkki.
Tabletteja otetaan KUN verenvuoto on alkanut, ei niitä koko kuukautta syödä. Eikä pikaluennalla näyttänyt olevan mitään yhteyttä krooniseen verenpainetautiin.
Vai olisiko vaan sittenkin hauskempaa saikutella kotona?
ihan typerää. Tuohon vaivaan ei pitäis olla mitään kynnystä käyttää lääkkeitä. Koska ne oikeasti auttavat! Vai haluatko että vaiva säilyy niin saisit kivasti huomiota sillä??
suosittelen, että käyt kunnon gynellä, tuo ei ole normaalia. Itse kärsin samasta, enkä voi käyttää ehkäisyjä (kolanrin jälkeinen veritulppa) sain teroluuttia, jolla tasattiin kierto ja kk ajaksi kahta erilaista lääkettä. Näitä söin 4 kk ja sen jälkeen kuukautiset ovat olleet itsestään ns. normaalit.
kipittää naistenhuoneeseen vaihtamaan suojaa ja huuhtelemaan vertä solkenaan vuotavaa alapäätä.. Terv.tuo jonka piti tänäaamuna vaihtaa 15min sisällä 3x pluskoon tamponi ja joka kerralla huuhdeltava alapää kun vuoto oli niin runsasta ja tuli hyytymiäkin.
toi nyt ei kuulota alkuunkaan normaalilta... Vai liiotteletko kenties?
Ihmetyttää miksi joku miettii miten lääkäri toteaa runsaat menkat =miten saa saikkua asian vuoksi.
Minä ainakin etsisin PARANNUSKEINOA runsaisiin menkkoihin. Varmasti joku lääke on olemassa, ja jos ei ole niin vaikka itse ompelisin "pitävät siteet" tmv. keinoja keksisin.
Joskus menkkojen aikaan voi olla jotain todella tärkeää, vaikkapa lapsen tärkeä ensi esiintyminen jossain tilassa mistä ei pääse vessaan juoksemaan, läheisen ihmisen häät mihin haluaa osallistua mutta vessaan ei joka 30min välein pääse, tai miljoona muuta syytä milloin on tiedettävät että menkkavuoto vähäistä/pystyy luottamaan siteisiin.
Tollaset naiset pilaa kaikkien naisten maineen.Ei siitä ole kauaa kun suomessakin oli lääketieteellinen diagnoosi hysteria jolla naisia alistettiin.
Minä en naisena enkä työnantajana pitäisi töissä AP,een kaltaista henkilöä.Kyseenalaistaisin myös sellaisen lääkärin ammattitaidon ja etiikan joka kerran kuussa kirjoittaisi saikkua tälle henkilölle.
En antaisi myöskään palkatonta koska jokuhan ne työt kuitenkin joutuu tekemään.
Kokeilepa kuukuppia yhdistettynä yösiteeseen tai kahteen. Niiden kanssa olen selvinnyt sen vaadittavan kolme tuntia ennen kahvitaukoa ilman ylivuotoja.
T: Kaupan kassa, joka sai aikanaan kirjallisen varoituksen käytyään vessassa kahdesti työvuoron aikana (ei kahvitauolla), vaikka tupakoivat työkaverit saattoivat käydä kerran tunnissa röökillä. :)
Mä tommosen varoituksen jälkeen varmaan tahallani antaisin vuotaa yli ja sotkisin tuolin yms ja sitten vaan viattomana toteaisin, että kun kerta vessakäynnistä saa varoituksen...
että ap haluaa säilyttää tämän hyvän "oikeuden" kuukausittaisiin ylimääräisiin vapaapäiviin. Siksi ap:ta ei kiinnosta pätkääkään, millä vuotoa saisi vähennettyä, ainoastaan miten selitellä lääkärissä asia niin, että poissaolotodistus napsahtaa käteen.
Lusmulta ap vaikuttaa.
Tollaset naiset pilaa kaikkien naisten maineen.Ei siitä ole kauaa kun suomessakin oli lääketieteellinen diagnoosi hysteria jolla naisia alistettiin.
Minä en naisena enkä työnantajana pitäisi töissä AP,een kaltaista henkilöä.Kyseenalaistaisin myös sellaisen lääkärin ammattitaidon ja etiikan joka kerran kuussa kirjoittaisi saikkua tälle henkilölle.
En antaisi myöskään palkatonta koska jokuhan ne työt kuitenkin joutuu tekemään.
terv. se 16, joka itse on yrittäjä, enkä pitäisi tuollaista työntekijää töissä. Ja myös itselläni on pari ekaa päivää just tuota mahdotonta vuotoa.
ETKÄ myöskään voi rampata vessassa ½-1h välein? Kyllä päiväkodissa tms. pystyy ramppaamaan, toisin kuin esim. kaupankassalta.
Runsas menkkavuoto ei valitettavasti ole kelvollinen syy olla säännöllisesti pois töistä 1-2pv. Hakeudu hoitoon gynekologialle ja vaivasi tulee hoidettua tavalla tai toisella. Esim. kohdunpoisto on yksi vaihtoehto, jos lapset on jo tehty.
pitää nuo saikkupäivät. Koska jos kärsii tuollaisista menkoista olisi ihan varmasti halutessaan hakenut siihen apua! Lääkitys on olemassa niinkuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi!
Toisekseen päiväkodissa pystyy ravaamaan jatkuvasti vessassa.
JA sen tamponin tai kuukupin lisäkis voi laittaa siteen, joten jos pääsee hulahtamaan niinei mene housuihin!
lääkkeitä tuon takia syödä! Itsellä on niukka vuoto, mutta lyhyt kierto ja voimakkaat PMS-oireet. Lyhyyden takia ne on sitten päällä tosi usein. En silti halua syödä lääkkeitä, yritän vaan pärjätä tän kanssa.
En lähtisi ap:ta arvostelemaan saman tien. Jos ei ole vastaavasta kokemusta, niin ei oikein voi sanoa mitään. Johan tuollaisesta vuodosta luulisi tulevan heikotuksia yms.
Ainoastaan sitä ihmettelen, että miksi ap ei käytä kuukuppia. Hommaa markkinoiden isoimman kupin ja käyttää isoa sidettä lisäksi. Varmasti pärjää pidempään kuin jollain tamponeilla.
päivän, pari kuukaudessa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi (kokeiltu kaikki vaihtoehdot) ja kierukat eivät pysyneet sisällä (uskokaa täi älkää).
Minun ongelmani tosin eivät niinkään olleet runsaat vuodot (vaikka olivat todella runsaat) vaan hirvittävät kivut ja pahoinvointi ja/tai päänsärky, migreenityyppinen oireilu. Lääkkeet tehosivat huonosti, ellen osannut ottaa niitä etukätee, miäki oli vaikeaa sillä minulla lisäksi tosi epäsäännöllinen kierto, eikä ennakkooireita menkkojen alkamisesta. Anelin vuosia ennen kuin suostuivat kohdunpoistoon iän puolesta.
Vuotojen suhteen pärjäsin kupilla ja isoimmalla yösiteellä ja vessassa käymällä. Töissä olen päiväkodissa, pienten ryhmässä...
On olemassa isoja vaippoja jotka pitää suuren määrän virtsaakin. Jos vuotaa kuin hanasta, on varmasti Hb arvoissa jo heittoa. Syytä olisi selvittää että ei ole mitään ylimääräistä kohdussa, esin polyyppeja, tms. jotka provosoi vuotoa. En yhtään ihmettele miksi työnantajat ei halua palkata naisia...