Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ottavat henkilökohtaisesti, jos joku haluaa asua ulkomailla?

Vierailija
20.07.2012 |

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että Suomi maksaa etelän velkoja. Kreikka, Italia, Portugali, Espanja. Kiitosta sieltä ei kuulu, haukutaan vaan paskaksi Suomeksi. Olisipa hauska nähdä ylpeiden italiaanojen maksuhalut jos Suomi pyytäisi apua

kuinka monta euroa on Suomesta lahtenyt naiden velkojen maksuun?

niin kerron: Suomi elättää etelä (vetelä) eurooppaa ja vastineeksi ne manolot haukkuvat suomea, sylkevät suomalaisten matkailijoiden päälle tms. Että silleen.

paljonko Suomesta on rahaa annettu. Lahetatteko ruoka-apua etelaan vai miten niita vetelia elatatte?

Vierailija
62/137 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi käytän ravintola- ja hotellipalveluita etelä-Euroopassa monella tuhannella eurolla. Siinä kalpenee Suomen valtion tuet per capita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kaikki johtuu vain kateudesta tai huonosta itsetunnosta.

Eipä ole tullut esille lainkaan se itsestäänselvä syy, että moni meistä on vain kertakaikkiaan isänmaallinen ihminen. Nuo kommentit on silloin isänmaan puolustamista, sen tärkeäksi kokemista ja siitä kiinni pitämistä. Isänmaallisuus on hyvinkin voimissaan elävä aate. Tietenkin sen pitäisi ilmetä positiivisena asiana, kuten itsenäisyyspäivänä ilmeneekin. Mutta minkäpä sille voi, että joissain ihmisissä se ilmenee noin ikävänä kommentointina.

kun yksisilmäiset ja sivistymättömät ksenofobit väittävät irrationaalisia pelkojaan isänmaallisuudeksi ja omivat koko isänmaan. Minä olen ulkosuomalainen, rakastan synnyinmaatani, mutta haluan myös kehittää sitä. Kehitystä ei tapahdu, jos pää on koko ajan syvällä perseessä, eikä myönnetä ongelmia, tai ainakin sysätään niistä syy jollekin toiselle. Niin, olen tosiaan ulkosuomalainen, mutta olen taatusti tehnyt enemmän isänmaani eteen kuin nämä isänmaallisiksi itseään väittävät kitisijät.

Mitä tarkoitat ksenofobialla tässä yhteydessä? Ei me pelätä espanjalaisia, meitä vaan vituttaa maksaa niiden velkoja.

Kannattaisiko tuo ongelmien myöntäminen aloittaa sieltä ulkomailta? Tähän asti sieltä on tullut vain syyttelyjä kun Suomi kehtaa vaatia vakuuksia niinkin hyvälle sijoitukselle kuin laina persaukiselle

Vierailija
64/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Espanja ja Italia eivät ole persaukisia. Niin kuin ei ole muuten Kreikkakaan. Jos poliittista halua löytyy, noissa maissa on varallisuutta verotettavaksi ihan eri tavalla kuin Suomessa.

Suomalaista harmittaa maksaa veroja, jos niistä ei hyödy itse, ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta turha jotain Italiaa on syyttää persaukiseksi maaksi.

Vierailija
65/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu Suomen vieminen maailmalle ilman meitä samassa tilanteessa olevia.

Ei riitä, että iso suomalainen firma toimii pelkästään Suomessa. Ei tule sullekkaan töitä, jos me ei myydä firman tuotteita ulkomailla.

ja oikeasti tuntuu pahalta kun vaan haukutaan ja otetaan hyöty irti, ilmaiset koulut ja sitten muutetaan oliivimaahan. Mielestäni pitäisi säätää että sellaisten tulisi maksaa koulutuksensa takaisin jotka ei sitten kanna korteaan kekoon maamme eteen.

Tekevät lapsia karvakäsille eivätkä opeta Suomen Kieltä heille tms. wSe on kauheaa"

Vaan eipa tuolle ^ kirjoittajallekaan ole nakojaan "Suomen Kielen" oppi ihan mennyt perille. Kauheaa.

Vierailija
66/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Espanja ja Italia eivät ole persaukisia. Niin kuin ei ole muuten Kreikkakaan. Jos poliittista halua löytyy, noissa maissa on varallisuutta verotettavaksi ihan eri tavalla kuin Suomessa.

Suomalaista harmittaa maksaa veroja, jos niistä ei hyödy itse, ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta turha jotain Italiaa on syyttää persaukiseksi maaksi.

Koska italialainen ei nöyrry pyytämään apua suomalaisilta vaan se on suomalaisten velvollisuus antaa rahaa

Vierailija
67/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa nyt sivistyneemmässä, paremmassa, kultturellimmassa maassa.

Siis, jos joku Milanoon tai Tukholmaan asti päässyt ei muuta osaakaan kuin kehua, että miten meillä Milanossa/Tukholmassa asiat tehdään paremmin, kai se nyt ketä tahansa vituttaa.

Itsekorostusta ja itsetunnon pönkitystä ulkomaalaisjutuillaan hakevat idiootit yleensä saavat, ihan ansaitusti, paskaa niskaansa.

Vierailija
68/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuliaiset kylla kelpaa.

Vierailija
69/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä tahansa viesti niin aina siinä on ilkeä sävy.

Vierailija
70/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos joku Milanoon tai Tukholmaan asti päässyt ei muuta osaakaan kuin kehua, että miten meillä Milanossa/Tukholmassa asiat tehdään paremmin, kai se nyt ketä tahansa vituttaa.

Itsekorostusta ja itsetunnon pönkitystä ulkomaalaisjutuillaan hakevat idiootit yleensä saavat, ihan ansaitusti, paskaa niskaansa.

Ja miksei minua haittaa, jos joku viihtyy asuinmaassaan ja on ehkä jopa huomannut asioita, jotka siellä ovat paremmin? Musta vähän tuntuu, että sä joko keksit nyt tämän päästäsi tai sitten ylitulkitset ulkosuomalaisten puheita.

Kirjoitan blogia ja joskus aikoinaan minut haastettiin kirjoittamaan asioista, joista asuinmaassani pidän. Jessus mikä anonyymien valittajien hyökkäys siitä seurasi kommenttilaatikkoon. Ainoa kerta, kun olen saanut negatiivista palautetta. Enkä edes vertaillut asuinmaatani Suomeen, vaan listasin vain asioita, joista asuinmaassani pidin. Mutta kun niin ei saisi tehdä.

Vierailija
71/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä tahansa viesti niin aina siinä on ilkeä sävy.

jotka mina olen kirjoittanut.

Totuus ei pala tulessakaan: tuliaiset kelpaa.

Vierailija
72/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kaikki johtuu vain kateudesta tai huonosta itsetunnosta.

Eipä ole tullut esille lainkaan se itsestäänselvä syy, että moni meistä on vain kertakaikkiaan isänmaallinen ihminen. Nuo kommentit on silloin isänmaan puolustamista, sen tärkeäksi kokemista ja siitä kiinni pitämistä. Isänmaallisuus on hyvinkin voimissaan elävä aate. Tietenkin sen pitäisi ilmetä positiivisena asiana, kuten itsenäisyyspäivänä ilmeneekin. Mutta minkäpä sille voi, että joissain ihmisissä se ilmenee noin ikävänä kommentointina.

kun yksisilmäiset ja sivistymättömät ksenofobit väittävät irrationaalisia pelkojaan isänmaallisuudeksi ja omivat koko isänmaan. Minä olen ulkosuomalainen, rakastan synnyinmaatani, mutta haluan myös kehittää sitä. Kehitystä ei tapahdu, jos pää on koko ajan syvällä perseessä, eikä myönnetä ongelmia, tai ainakin sysätään niistä syy jollekin toiselle. Niin, olen tosiaan ulkosuomalainen, mutta olen taatusti tehnyt enemmän isänmaani eteen kuin nämä isänmaallisiksi itseään väittävät kitisijät.

Työskentelen ulkomailla, maksan veroni tähän asuinmaahani mutta viime kädessä työni paras hyöty tulee Suomessa asuvalle suomalaiselle. Mutta hei, av-mammalle työn tuottavuudesta on turha puhua; onhan se nähty näissä päivähoito vs. kotihoito -keskusteluissakin.

Vierailija
73/137 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä kuvitella millä äänensävyllä tuo 10 on liikenteessä ollut.

Mutta teillehän toteaminenkin on "korostamista" ja "leuhkimista". Itse kun ei ole käyty Kuusamoa kauempana koko elämässä.

Vierailija
74/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei minua haittaa, jos joku viihtyy asuinmaassaan ja on ehkä jopa huomannut asioita, jotka siellä ovat paremmin? Musta vähän tuntuu, että sä joko keksit nyt tämän päästäsi tai sitten ylitulkitset ulkosuomalaisten puheita.

Kirjoitan blogia ja joskus aikoinaan minut haastettiin kirjoittamaan asioista, joista asuinmaassani pidän. Jessus mikä anonyymien valittajien hyökkäys siitä seurasi kommenttilaatikkoon. Ainoa kerta, kun olen saanut negatiivista palautetta. Enkä edes vertaillut asuinmaatani Suomeen, vaan listasin vain asioita, joista asuinmaassani pidin. Mutta kun niin ei saisi tehdä.

"Pysy siellä ihanamaassasi, ei me sua huolittaiskaan tänne. "

Vierailija
75/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika harhainen käsitys, jos kuvittelee ihmisten jotain käpysiä tuliaisia haluavan.

Vierailija
76/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että Suomi maksaa etelän velkoja. Kreikka, Italia, Portugali, Espanja. Kiitosta sieltä ei kuulu, haukutaan vaan paskaksi Suomeksi.

Olisipa hauska nähdä ylpeiden italiaanojen maksuhalut jos Suomi pyytäisi apua

Vierailija
77/137 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmmmm...Siinä että joku haluaa nähdä maailmaa ja asua ulkomailla tai on vaikka löytänyt ulkomaalaisen puolison ei itsessään ole mitään vikaa. Itsekin voisin kuvitella asuvani ulkomailla. Välillä kuitenkin huomaan, että toivomuksissa päästä pois suomesta on tietynlaista pinnallisuutta, suhteellisuudentajuttomuutta, ajattelemattomuutta ja yksinkertaisesti sivistymättömyyttä, ja nuo seikat harmittavat minua yleensäkin elämässä.

"Nykysuomi on maailman huonostivoivin kansa, muilla mailla ollaan onnellisia ja täällä sataakin liian usein" -tyylisiä kannanottoja päästelevästä ihmisestä tulee väkisinkin mieleen, että hän

a) ei tunne historiaa

b) ei tunne maailmaa suomen rajojen ulkopuolella muuten kuin pinnallisen turismin kautta

Hyvinvointi ei ole pelkkää leppoisaa ilmastoa, halpaa viiniä taikka komeita gigoloja salsabaarissa. Sosiaalihuollon, ilmaisen koulutuksen tai vaikka korruptoitumattoman poliisin kaltaisia asioita pidetään itsestäänselvinä, mitä ne eivät ole. Itselläni oli hiukan karumpi lapsuus ja kovin monessa muussa maassa en olisi saanut yhtä hyviä mahiksia parantaa elämänlaatuani, kuin suomessa. Ei tarvitse mennä kuin naapurimaahan, niin johan alkaa löytyä lapsiprostituutiota, katulapsia ym.

Eli joskus kun kuuntelee miten joku naama tuhannen rutussa ja palkokasvi nenässä uhoaa jättävänsä tämän maailman huonoimman maan koska täällä on niin huono elää, niin väkisin tulee mieleen tällainen pinnallinen hemmoteltu kermaberberi, varsinkin kun monet valituksen kohteena olevista asioista (kuten kateus) ovat kuitenkin kansainvälinen ilmiö. Ja jokaista suomen miinusta kohtaan löytyy aivan varmasti plussia, joita taasen muualta ei löydy.

Tai no, eihän suomesta toki tarvitse pitää ja jos vaikka kokee ilmaston aivan ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, niin eihän täällä kukaan pidättele. Mutta jonkinlaista suhteellisuudentajua ja maalaisjärkeä arvostan tässäkin asiassa.

Eli ehkäpä se itseensä ottaminen riippuu myös siitä miten tuo ulkomaille haluava on asiansa esittänyt...?

Vierailija
78/137 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua ärsyttää yhden fb-kaverin päivitykset, et hitto ku Suomi on kauhea, masentava ja pimeä maa. Ja kuinka ihania ranskalaiset miehet ja Ranska on. Must se vaan nyt on mautonta.

terv. Itsekin ulkomailla asunut.

Vierailija
79/137 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosin kaikilta ihmisilta, mutta yleisesti ottaen.

Asumme Usa:ssa ja pelkastaan tama saa jo useat ihmiset (tutut ja tuntemattomat) kummalliselle puolustuskannalle ja moittimaan asuinmaatamme.

En voi kaytannossa sanoa mitaan hyvaa ilman etta joku ottaa sen Suomen vaheksyntana. Jos vaikka flunssassa olen tyytyvainen etta sain sarkylaakkeen ruokakaupasta (ettei tarvinnut ajaa kahteen paikkaan) joku laittaa minulle linkin miten suuri ongelma huumeet ovat Amerikassa ja Suomessa sentaan laakkeet kontrolloidaan ammattimaisesti apteekeissa.

Kun saimme kaksoiskansalaisuuden muutama fb "kaverini" poisti listoiltaan (vaikken edes asiaa julkisesti ilmoittanut).

Ja me emme ole niita suomen haukkujia vaikka viihdymmekin nykyisessa kotipaikassamme.

En pysty ymmartamaan.

Vierailija
80/137 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joskus kun kuuntelee miten joku naama tuhannen rutussa ja palkokasvi nenässä uhoaa jättävänsä tämän maailman huonoimman maan koska täällä on niin huono elää, niin väkisin tulee mieleen tällainen pinnallinen hemmoteltu kermaberberi, varsinkin kun monet valituksen kohteena olevista asioista (kuten kateus) ovat kuitenkin kansainvälinen ilmiö.

Aika monet niistä lähtemässä olijoista ovat korkeasti koulutettuja, niitä menestyjiä, joita ei omakohtaisesti juuri kosketa ongelmat esimerkiksi sosiaalihuollossa tai vaikka päihdeperhelasten suojelussa. Varakkailla ja korkeakoulutetuilla on todella monessa muussa maassa kuin Suomessa paremmat olot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan