Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ottavat henkilökohtaisesti, jos joku haluaa asua ulkomailla?

Vierailija
20.07.2012 |

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "suomalaiset sitä ja tätä"..

t. eräs suomalainen, joka itsekin voisi perheineen ulkomaille muuttaa

Vierailija
2/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pettureita joille ei Suomi kelpaa. Vaikka täällä sitten vaan istuskeltaisiinkin kannon nokassa, syljeskeltäisiin, juotaisiin viinaa kun vituttaa ja tapeltaisiin kun on otettu tarpeeksi viinaa.

Nälkämään laulu:

"Meidän on uudestaan luotava maa, raukat vaan menkööt merten taa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan välittää mitä toiset tekee.

Mutta jos lähdetään asenteella " Suomessa kaikki on huonosti", niin ei voi kuin ihmetellä, millainen yleistieto ihmisellä tästä maasta on.

Vierailija
4/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai perustuuko mielipiteesi lähinnä tämän palstan tapaisiin keskusteluihin, joissa kaiken maailman pöpöpäät provoavat.

Omassa tuttavapiirissämme kukaan ei ihmettelisi ulkomailla asumista. Ja ihan suomalaisia olemme.

Vierailija
5/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muuttamassa maasta lähiaikoina ja töissä kahvipöydässä kuulin juuri varsin kiihtynyttä räpätystä siitä miten Suomi on minun kalliin korkeakoulutukseni maksanut ja olisi minun velvollisuuteni maksaa täällä veroja hamaan eläkeikään ja olen suunnilleen maanpetturi kun muutan mieheni kotimaahan.

Samapa tuo mitä sanovat ja ajattelevat kunhan eivät pääse muuttamista rajoittavia lakeja säätämään ;)

Vierailija
6/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lottovoitto syntyä Suomeen-sonnan.

Vierailija
7/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluais muutta pois jos vaan voisivat

Vierailija
8/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Espanja ja Italia eivät ole persaukisia. Niin kuin ei ole muuten Kreikkakaan. Jos poliittista halua löytyy, noissa maissa on varallisuutta verotettavaksi ihan eri tavalla kuin Suomessa.

Suomalaista harmittaa maksaa veroja, jos niistä ei hyödy itse, ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta turha jotain Italiaa on syyttää persaukiseksi maaksi.

Ja vielä uskomattoman paljon törkeämpää on se, kun av-mammat täällä suu vaahdossa kerjäävät kunnioitusta joltain Italiassa asuvalta:D Kun vantaalainen WT-lähäri nyt kerrankin tuntee jotain ylemmyyttä sivistyneitä ihmisiä kohtaan ja luulee olevansa jotain parempaa vaikkei taloudesta mitään ymmärräkään:)

Vierailija
9/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai perustuuko mielipiteesi lähinnä tämän palstan tapaisiin keskusteluihin, joissa kaiken maailman pöpöpäät provoavat.

Omassa tuttavapiirissämme kukaan ei ihmettelisi ulkomailla asumista. Ja ihan suomalaisia olemme.

Olin Suomessa lomalla viime viikolla, ja sain idean käydä kampaajalla entisessä kotikaupungissani. Kampaajan kanssa rupateltiin niitä näitä, kun hänelle selvisi a) etten asu Suomessa, b) asun Italiassa, sain ihan kauheaa valitusta siitä, miten olen "hylännyt isänmaan" ja elän siellä "pastanpuputtajien ja rosvojen kanssa". Olin ihan ällikällä lyöty!

Samoin kerran olin istumassa iltaa kaverini ja hänen miehensä sekä miehen kavereiden kanssa. Mainitsin jotain tyyliin, että "täällä Suomessa on aina vaikea muistaa että viiniä saa vain alkosta, kun Italiassa sitä voi hakea mistä tahansa ruokakaupasta". Eräs seurueen henkilöistä oli todella loukkaantuneen oloinen ja tokaisi sitten vain että "no onpas meillä Suomessa asiat kyllä niin huonosti kun viiniäkään ei voi lipittää koko ajan". Ja siis kyseinen henkilö oli ihan aikuinen mies. Samoin myöhemmin illalla kaverit vinoilivat, että minun pitäisi tiskata kaikki illan tiskit "kiitollisuudesta siitä, että Suomi lunastaa Etelä-Euroopan velat".

Ja nuo nyt olivat vain pari esimerkkiä, monesti olen törmännyt palstalla ja tosielämässä hyvin halveksuvaan ja loukkaantuneeseen asenteeseen Italiassa asumistani kohtaan.... Ja siis en todellakaan ole sellainen "suomi on paska maa, ja suomalaiset juntteja" -ihminen mutta jotenkin tuntuu, ettei asuinmaastaan saisi sanoa mitään positiivsta, koska se on loukkaus Suomea kohtaan.

Vierailija
10/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tutkinnollaan tekee.

Kerran oli telkkarissa ulkomailla asuva suomalainen, jolla oli kaksi Suomessa suoritettua ylempää korkeakoulututkintoa. Hän kitisi korkeista veroista ja kehui, miten vähän maksaa Usassa veroja. Kaksi korkeakoulututkintoa eivät riittäneet tuomaan ymmärrystä verovarojen ja yhteiskunnan tarjoamien (maksuttomien) palvelujen välille.

miten Suomi on minun kalliin korkeakoulutukseni maksanut

Vierailija
11/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluais muutta pois jos vaan voisivat

Vierailija
12/137 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi vihaa kaikkia ja kaikki vihaa Suomea. Parasta olisi ratkaista nämä Euroopan maiden väliset kiistat aseellisesti. Tämä on ikivanha tapa ratkaista kuka on ylempänä kuka alempana, ja sitten pulinat pois .

Vierailija
13/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kerran olin istumassa iltaa kaverini ja hänen miehensä sekä miehen kavereiden kanssa. Mainitsin jotain tyyliin, että "täällä Suomessa on aina vaikea muistaa että viiniä saa vain alkosta, kun Italiassa sitä voi hakea mistä tahansa ruokakaupasta". Eräs seurueen henkilöistä oli todella loukkaantuneen oloinen ja tokaisi sitten vain että "no onpas meillä Suomessa asiat kyllä niin huonosti kun viiniäkään ei voi lipittää koko ajan". Ja siis kyseinen henkilö oli ihan aikuinen mies. Samoin myöhemmin illalla kaverit vinoilivat, että minun pitäisi tiskata kaikki illan tiskit "kiitollisuudesta siitä, että Suomi lunastaa Etelä-Euroopan velat".

Ja nuo nyt olivat vain pari esimerkkiä, monesti olen törmännyt palstalla ja tosielämässä hyvin halveksuvaan ja loukkaantuneeseen asenteeseen Italiassa asumistani kohtaan.... Ja siis en todellakaan ole sellainen "suomi on paska maa, ja suomalaiset juntteja" -ihminen mutta jotenkin tuntuu, ettei asuinmaastaan saisi sanoa mitään positiivsta, koska se on loukkaus Suomea kohtaan.

että suomalaisilla on usein hyvin huono itsetunto. Ovat vähän kuin pikkulapsia, jotka ovat yleensä huolissaan siitä mitä muuta heistä ajattelevat. Ja jos joskus kokevat tekevänsä jotain hyvin, siitä nostetaan hirveä äläkkä ja yhtäkkiä koko maailman pitäisi arvostaa juuri matkapuhelimia tai kolmen aan luottoluokitusta... Ja meidän iskällä on kyllä isompi pippeli kuin teidän iskällä, nih.

Vierailija
14/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksi havaittu periaate oli se, että sosialistisesta helvetistä ei saa muuttaa pois, ja Suomi sosialismin viimeisenä linnakkeena pitää tästä kunniakkaasti kiinni.

Vierailija
15/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisilla on usein hyvin huono itsetunto. Ovat vähän kuin pikkulapsia, jotka ovat yleensä huolissaan siitä mitä muuta heistä ajattelevat. Ja jos joskus kokevat tekevänsä jotain hyvin, siitä nostetaan hirveä äläkkä ja yhtäkkiä koko maailman pitäisi arvostaa juuri matkapuhelimia tai kolmen aan luottoluokitusta... Ja meidän iskällä on kyllä isompi pippeli kuin teidän iskällä, nih.

Olen kauhunsekaisin fiiliksin seuraillut suomalaista verkkokeskustelua Espanjan tukipaketeistakin. Ihmiset puhuvat etelän vetelistä tms. ja korostavat omaa hyvyyttään ja työteliäisyyttään...

Vierailija
16/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suorastaan hyökkäyksenä: Suomi ei olekaan paras maa. Epäkohtia ei myöskään saa tuoda esiin, ei edes niitä vasiten kysyttäessä, vaan ainoa oikea vastaus on että Suomi on kaikessa ylivertainen ja jos on eri mieltä, niin painu vaan sinne ihanaan ulkomaasees...

Vierailija
17/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asunut ulkomailla, ja asuu tälläkin hetkellä, eikä siitä kukaan v**le. Korkeammin koulutettu porukka harvemmin ihmettelee ulkomailla asumista, sehän oli ihan normaalia jo opiskeluaikoina!

Vierailija
18/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai perustuuko mielipiteesi lähinnä tämän palstan tapaisiin keskusteluihin, joissa kaiken maailman pöpöpäät provoavat. Omassa tuttavapiirissämme kukaan ei ihmettelisi ulkomailla asumista. Ja ihan suomalaisia olemme.

Olin Suomessa lomalla viime viikolla, ja sain idean käydä kampaajalla entisessä kotikaupungissani. Kampaajan kanssa rupateltiin niitä näitä, kun hänelle selvisi a) etten asu Suomessa, b) asun Italiassa, sain ihan kauheaa valitusta siitä, miten olen "hylännyt isänmaan" ja elän siellä "pastanpuputtajien ja rosvojen kanssa". Olin ihan ällikällä lyöty! Samoin kerran olin istumassa iltaa kaverini ja hänen miehensä sekä miehen kavereiden kanssa. Mainitsin jotain tyyliin, että "täällä Suomessa on aina vaikea muistaa että viiniä saa vain alkosta, kun Italiassa sitä voi hakea mistä tahansa ruokakaupasta". Eräs seurueen henkilöistä oli todella loukkaantuneen oloinen ja tokaisi sitten vain että "no onpas meillä Suomessa asiat kyllä niin huonosti kun viiniäkään ei voi lipittää koko ajan". Ja siis kyseinen henkilö oli ihan aikuinen mies. Samoin myöhemmin illalla kaverit vinoilivat, että minun pitäisi tiskata kaikki illan tiskit "kiitollisuudesta siitä, että Suomi lunastaa Etelä-Euroopan velat". Ja nuo nyt olivat vain pari esimerkkiä, monesti olen törmännyt palstalla ja tosielämässä hyvin halveksuvaan ja loukkaantuneeseen asenteeseen Italiassa asumistani kohtaan.... Ja siis en todellakaan ole sellainen "suomi on paska maa, ja suomalaiset juntteja" -ihminen mutta jotenkin tuntuu, ettei asuinmaastaan saisi sanoa mitään positiivsta, koska se on loukkaus Suomea kohtaan.

Stadilaiset on tyhmiä, ylpeitä, avuttomia ja ne sihauttaa naurettavasti ässää. Jokaisella savolaisella on mielipide leuhkoista hesalaisista.

Vierailija
19/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toivotonta periferiaa, jossa hirvet ja lehmät kirmailee, ja seassa asustelee joku onneton kouluttamaton maajussi :-D

Mitä ulkomaat suomalaiselle, sitä pk-seutu muulle Suomelle :D

Vai perustuuko mielipiteesi lähinnä tämän palstan tapaisiin keskusteluihin, joissa kaiken maailman pöpöpäät provoavat. Omassa tuttavapiirissämme kukaan ei ihmettelisi ulkomailla asumista. Ja ihan suomalaisia olemme.

Olin Suomessa lomalla viime viikolla, ja sain idean käydä kampaajalla entisessä kotikaupungissani. Kampaajan kanssa rupateltiin niitä näitä, kun hänelle selvisi a) etten asu Suomessa, b) asun Italiassa, sain ihan kauheaa valitusta siitä, miten olen "hylännyt isänmaan" ja elän siellä "pastanpuputtajien ja rosvojen kanssa". Olin ihan ällikällä lyöty! Samoin kerran olin istumassa iltaa kaverini ja hänen miehensä sekä miehen kavereiden kanssa. Mainitsin jotain tyyliin, että "täällä Suomessa on aina vaikea muistaa että viiniä saa vain alkosta, kun Italiassa sitä voi hakea mistä tahansa ruokakaupasta". Eräs seurueen henkilöistä oli todella loukkaantuneen oloinen ja tokaisi sitten vain että "no onpas meillä Suomessa asiat kyllä niin huonosti kun viiniäkään ei voi lipittää koko ajan". Ja siis kyseinen henkilö oli ihan aikuinen mies. Samoin myöhemmin illalla kaverit vinoilivat, että minun pitäisi tiskata kaikki illan tiskit "kiitollisuudesta siitä, että Suomi lunastaa Etelä-Euroopan velat". Ja nuo nyt olivat vain pari esimerkkiä, monesti olen törmännyt palstalla ja tosielämässä hyvin halveksuvaan ja loukkaantuneeseen asenteeseen Italiassa asumistani kohtaan.... Ja siis en todellakaan ole sellainen "suomi on paska maa, ja suomalaiset juntteja" -ihminen mutta jotenkin tuntuu, ettei asuinmaastaan saisi sanoa mitään positiivsta, koska se on loukkaus Suomea kohtaan.

Stadilaiset on tyhmiä, ylpeitä, avuttomia ja ne sihauttaa naurettavasti ässää. Jokaisella savolaisella on mielipide leuhkoista hesalaisista.

Vierailija
20/137 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asunut ulkomailla, ja asuu tälläkin hetkellä, eikä siitä kukaan v**le. Korkeammin koulutettu porukka harvemmin ihmettelee ulkomailla asumista, sehän oli ihan normaalia jo opiskeluaikoina!

näkevät ne asiat, jotka ovat täällä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi