Kuinka pitkä oli ensimmäinen synnytyksesi?
Sattuiko mitään kamalaa tai jäikö traumoja? Vai oliko synnytys helppo?
Kommentit (43)
19h. Ei sattunut kamalaa eikä tullut traumoja, samoissa puuhissa olin taas 1v3kk päästä ;) Ja sen jälkeenkin syntyi vielä kaksi...
Ei jäänyt traumoja, vaikka ilman kipulääkettä synnytin tosin pakosta.
Ei sattunut mitään kamalaa, mut trauma jäi. Seuraava synnytys oli kuitenkin erittäin helppo, enkä mä enää muistele tuota ekaa synnytystä pahalla.
Ei sattunut mitään. Oli nopeasti ohi ja ns. helppo ja ilman puudutuksia meni.
lapsiveden menon takia. Tunti käynnistyksestä alkoivat supistukset, siitä kuuden tunnin päästä lapsi oli syntynyt. Supistukset olivat kyllä aika karmeita noin neljän tunnin ajan, otin ne vastaan ilokaasulla, kunnes olin tarpeeksi auki ja voitiin laittaa epiduraali. Se rentoutti ja nopeutti hommaa. Kaksi tuntia epiduraalista vauva oli jo syntynyt, ponnistus keksti 7 minuuttia. Koko loppuvaihe synnytyksestä oli lähes kivuton.
Jäi traumat, koska palkinto jäi saamatta (lapsi syntyi kuolleena).Tein kyllä seuraavan 5v sisällä 3 lasta lisää, mutta ne syntyivät sektiolla.
Käynnistetty, toiseen synnytykseen verrattuna lähes kivuton, ei jäänyt traumoja.
Ei jäänyt traumoja. Synnytys eteni hitaasti mutta varmasti. Ponnistusvaihe oli nopea ja voimia riitti siihen oikein hyvin, vaikka avautumisvaihe oli pitkä. Sain vielä neljä lasta esikoisen jälkeen.
Lapsi oli leikattu ulos 10:20 ja lähti siitä sitten teholle. Minut oli kursittu kasaan 11:12 ja olin osastolla joskus kolmen jälkeen. Lapsen sain kotiin pari viikkoa siitä.
Ai niin mut joo. Sectio ei ole synnytys.
Tarinoitahan silti riittää.
Lähdin laitokselle noin kello 8.
Olin 4 senttiä auki ja lähettivät minut kävelylle.
Kävin kahvilassa aamupalalla.
Tulin takaisin ja tunkivat sisääni lounaan.
Lounaan jälkeen siirryin synnysyshuoneeseen.
Homma ei oikein edennyt, supistuksiakaan ei juuri ollut.
Eli synnytys käynnistettiin.
Noin kello 17 alkoi olla jo vähän hankalaa.
Eka epiduraali noin kello 18 jotain
Ponnistusvaihe alkoi noin kello 19.
Toka epiduraali noin kello 10.30
Lapsi syntyi sektiolla noin 23.50
Yhtä helvettiä, mutta ei jäänyt traumoja
oli 24h ja helppo ja toinen 28h ja kaikin verroin kamalampi kokemus . Mut ei jäänyt traumoja. Synnyttämään voisin koska vaan lähteä, mut ei enää niitä lapsia kiitos :)
Eli raskas urakkahan se oli. Synnytin omasta tahdostani ilman kivunlievitystä. Kipu oli ihan siedettävällä tasolla koko ajan lukuunottamatta ihan lopun repeämien ompelua: se sattui ihan helvetisti! Mutta ei jäänyt traumoja ja seuraavankin synnytin ilman kivunlievitystä. Sillä kertaa 2 tunnissa ja ilman repeämisiä.
Kaikki meni hyvin ja kaksi seuraavaa lasta tulivat huomattavasti nopeammin.
Fyysisesti rankempi juttu kuin mitä osasin odottaa. Myös palautuminen kesti kauemmin kuin osasin odottaa. Mutta ei jäänyt mitään traumoja.
josta ponnistusvaihetta tunti. Lopuksi kaksi viimeistä ponnistusta autettiin imukupilla.
Itse synnytyksestä ei jäänyt traumoja. Olin ollut synnytyksessä mukana ennenkin ja mulla oli varsin selkeä käsitys siitä mitä se on- itse asiassa synnyttäminen taisi ehkä olla jopa helpompaa kuin olin ajatellut.
Sitä hoitaneesta kätilöstä (viimeinen kolmesta) kyllä jäi traumoja sitäkin enemmän. Samoin siitä että vauva joutui lämpökaappiin lähes heti synnyttyään ja siirrettiin toiseen sairaalaan 6 tunnin iässä
Mutta eipä tuo ole tahtia haitanut ja traumakin on sittemin tullut käsitellyksi, kaikkiaan neljä synnytystä on tullut koettua.
aika oli joku 9h..
Ei ihmeempiä traumoja.
ei traumoja mutta järkytyin ehkä hiukan siitä etten ehtinyt saada mitään kipuun. nyt asia on jo toki "unohtunut".
Sairaalaan saavuin n. klo 22 ja nyytti oli sylissä vähän jälkeen 23 :) Ei jäänyt traumoja. Raskausajasta en tykännyt. Oli niin pitkästyttävää kaikkine vaivoineen ja kipuineen.
25tuntia ei jäänyt traumoja vaikka olikin vaikea synnytys palkinto oli mitä parhain