Ihanaa olla raitis
Meidän ei tarvitse kenenkään juoda, ollaan niin kiitollisia.
Kesällä voi nauttia täysin joka hetkestä raikkain olotiloin.
Valitettavasti alkoholi pilaa niin monen loman.Näin kesän alussa kehotan miettimään et tarvitko niitä jokapäiväisiä huikkia ja jos niin mietippäs samalla kuinka moni itses lisäksi siitä juomisestasi kärsii.
Juomisessa ei ole mitään mahtavaa, se on riippuvuus ja huono sellainen.
Kommentit (34)
Mulla mt läskillä vain kusi sihahtaa tenavaippaan. Yy yyyy
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Mut voi pojat kun on kivaa olla pienissä häissä ja soittaa kitaraa. Eilen alkoi ja vasta huomen aamuun päättyy. Väliaikaisesti toki. Jussina jatketaan, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D
Kannattaisi korkata välillä.
Raitis = boooooring.. Kaikkea kohtuudella on paras!
Eli siis ap haluaisi olla humalassa. Ei hän muuten tuollaista kirjoittaisi. Ap, jos joku, on alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kun et ole käyttänyt!!! Ehkä sulla on elämästä mennyt iso osa hukkaan. Äläkä vertaile sitä muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D
Sulla on varmaan eri teksti, ei mulla niin lue missään. Miksi olet noin hapan ? Taisi osua pahasti.
Itse suosin kohtuukäyttöä ja viihdyn parhaiten myös illanvietoissa heidän kanssaan. Saa nauraa pikku höpöhiprakassa ystävien kanssa,kukaan ei riitele ja seuraavana päivänä on suht toimintakunnossa.
Olen nähnyt niin karmeita ihmiskohtaloita. Viina ja päihteet pilanneet hyviä miehiä ja naisia.
En suosittele kenellekkään mitään päihteitä.
Addiktiot ovat pirullinen homma.
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kun et ole käyttänyt!!! Ehkä sulla on elämästä mennyt iso osa hukkaan. Äläkä vertaile sitä muihin.
Onko krapula vai viinanhimo kun pinna noin kireällä ?
Älä muuta puhu! Ajattelin tuon kunniaksi riipaista kunnon kännit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan eri teksti, ei mulla niin lue missään. Miksi olet noin hapan ? Taisi osua pahasti.
Tuossahan se lukee selvällä Suomen kielellä. Ehkä luit eri kommentin kuin mihin vastaat.
"--enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä."
Ja ei osunut, hymyilytti. Itse rakastan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin kohtuukäyttöä ja viihdyn parhaiten myös illanvietoissa heidän kanssaan. Saa nauraa pikku höpöhiprakassa ystävien kanssa,kukaan ei riitele ja seuraavana päivänä on suht toimintakunnossa.
Olen nähnyt niin karmeita ihmiskohtaloita. Viina ja päihteet pilanneet hyviä miehiä ja naisia.
En suosittele kenellekkään mitään päihteitä.
Addiktiot ovat pirullinen homma.
Ainoa järkevä kommentti koko keskustelussa.
Omat juomatottumukseni muuttuivat n. 4 vuotta sitten, kun puolisoni lopetti alkoholinkäytön kokonaan. Nyt itse nautin alkoholia keskimäärin 3-4 kertaa vuodessa, pääasiassa juhlatilaisuuksissa. Paino sanalla nautin, sillä valitsen silloin juomia, jotka maistuvat hyvältä. Juon kerralla yhden, kaksi tai enintään kolme viinilasillista tai drinkkiä. Lisäävät mukavasti sosiaalisuuttani, mutta en varsinaisesti tule humalaan. Tämä on sopinut itselleni, eli olen kohtuukäytön kannalla. Alkoholinkäytön demonisointia en ymmärrä, kukin tavallaan. Alkoholisteille ei luonnollisesti tietenkään ole muuta vaihtoehtoa paranemiseen, kuin täysraittius.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä kritisoit asiaa mistä et tiedä mitään.
"Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä." Heh! "Tuntuu". Hyvällä pohjalla sinun olettamuksesi.
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Näin entisenä alkoholistina ja addiktina voin sanoa omasta puolestani että elämä on parasta vesilasi kädessä. ja joo ehkä tietyllä tavalla haastavampaa kun ei pääse karkuun pulloon tai kamaan. Mutta nauru ja värit palasivat elämääni kun jostain löysin tahtotilan viheltää päihteiden kanssa pelleilyn poikki. Kova oli duuni.
Toki välillä kadehdin kohtuukäyttäjiä. Itselläni ei valitettavasti enää onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo korkannutkin ja siksi hän sekoilee taas.
Hyvä hyvä. Minusta on ihanaa olla antiraitis. Just eilen tuli Saksasta taas lavallinen kesäjuomia. Miehen kanssa hiki hatussa niitä kannettiin sisälle, mutta se on vaivan väärti kun huomenna sihahtaa.
Kippis!