Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lennolle ekaa kertaa 10 vuoteen, vinkkejä, please

Vierailija
11.06.2026 |

Joo, tyhmiä kysymyksiä, mutta vastatkaa silti 😬

Mulla on sellainen litran vetävä läpinäkyvä meikkipussi, eikös se ole sama kuin läpinäkyvä suljettava muovipussi nesteille?

Voinko laittaa pieneen dosettiin mun magnesiumit? Vai tuleeko siitä jotain ongelmia? Ja sitten käytän puolikkaan Propralin päivässä. Tarviiko ottaa koko lääkepurkki mukaan, vai voinko laittaa nekin siihen dosettiin? Ja tarviiko allergialääkkeistä olla reseptit mukana? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpinäkyvä meikkipussi ei kelpaa kaikilla kentillä, jotkut jopa nillittävät vääränlaisesta muovipussista. 

Euroopassa matkustaessa et tarvitse reseptejä tai purkkeja, kukaan ei niitä syynää, jos et kilokaupalla niitä raahaa. 

Vierailija
2/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Finavian nettisivut mitään?

Vierailija
4/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nesteitä ei tarvii laittaa pussiin, muualla voi tarvita. Pusseja saa kyllä sitten kentältä. Itse hain varulta lääkelistan apteekista ja pidin kaiken omissa pakkauksissaan.

Vierailija
5/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptit tarvittaessa ja lääkkeet omassa paketissa. Tai kattele ohjeita vielä lentoyhtiön sivuilta. Sieltä löytyy tietoa.

Vierailija
6/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptit tarvittaessa ja lääkkeet omassa paketissa. Tai kattele ohjeita vielä lentoyhtiön sivuilta. Sieltä löytyy tietoa.

En osaa lukea, olen S2!

Vierailija
7/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä läpinäkyvä meikkipussi kelpaa. Jos ei, turvatarkastuksessa saa oikeanlaisen pussin. Lääkkeiden pitäisi olla alkup pakkauksissa ja reseptilääkkeistä reseptit mukana. Käytännössä niitä ei kytätä. Jos on todella tärkeä lääke niin ota sitten pakkauksessaan. Olen matkustanut epämääräisten pillerupussien kanssa ympäri Eurooppaa, eikä ole ikinä kysytty niistä mitään, vaikka laukku on läpivalaistu ja tutkittu monesti.

Vierailija
8/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä läpinäkyvä meikkipussi kelpaa. Jos ei, turvatarkastuksessa saa oikeanlaisen pussin. Lääkkeiden pitäisi olla alkup pakkauksissa ja reseptilääkkeistä reseptit mukana. Käytännössä niitä ei kytätä. Jos on todella tärkeä lääke niin ota sitten pakkauksessaan. Olen matkustanut epämääräisten pillerupussien kanssa ympäri Eurooppaa, eikä ole ikinä kysytty niistä mitään, vaikka laukku on läpivalaistu ja tutkittu monesti.

Kyllä ne noita pillereitä poiskin ottaa käsimatkatavaroista jossei ole pakkaus/respeti mukana, harvoin kyllä ja pusseja saa kyllä joo turvatarkastuksesta mutta ei kaikken mukavinta alkaa siinä ruuhkassa niitä uudelleen pussittamaan, niin ainakin itse laitan ne suoraan valmiiksi pusseihin. Sekä takaisin tullessa usein tiukemmat tarkistukset kuin helsingin kentällä.

Vierailija
9/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä lento?

Vierailija
10/10 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vitamiinit ja kalkit pienessä rasiassa ja koskaan ei ole kukaan sanonut mitään. Suomessa ei tarvitse tosiaan enää pakata nesteitä läpinäkyvään pussiin  kun on niin hyvät läpivalaisukoneet, mutta mulla on kuitenkin ollut ne litran minigrip pussissa meikkilaukussa. Sieltä ne on helppo ottaa tarvittaessa esiin muilla kentillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi