Tampereen asuinalueet?
Mihin ei missään nimessä kannata muuttaa?
Yksin muutan, ei lapsia. Todella halpa asunto pitäis saada (siis ei kalliille alueelle) ja julkisen liikenteen kulkea. Tampere on minulle melko tuntematon kaupunki, enkä tunne ketään siellä asuvaa jolta kysyä. Kiitos jos joku viitsii vastata :)
Kommentit (43)
Tesomalla,Linnainmaalla ja Leinolassa on huonoja alueita...
Halvat asunnot vaan löytyy just tuolta.
Tesomalta löytyy kyllä, mutta näytäpä minulle joku halpa asunto Leinolasta! Linnainmaa on vähän niin ja näin, ulkomaalaisia on paljon, mutta en tiedä onko alue oikeasti jotenkin huono. Itse asuimme pitkään Atalassa Linnainmaan vieressä, enkä kyllä kuullut Linnainmaasta mitään ikävää. Kaupungin vuokrataloissa on aina ongelmia, ihan sama missä kaupunginosassa ne ovat.
Kiitti tuota asuntotorista, pitää soittaa sinne :) Ja kattoo toi YH, muistanut sitä ollenkaan.
Niin opiskelupaikkaa minulla ei vielä ole, ja opiskelija-asunnoissa joutuu ensin soluun. olen viikonloppuäiti ja joittenkin bilettävien teinien kanssa asuminen ei ehkä oikein toimi ;)
ap
Voithan jonottaa suoraan perheasuntoa tai yksiötä Toasilta, kun saat sen opiskelupaikan. Oliskohan Pirkan opiskelija-asunnoissa ollut myös yksiöitä ja perheasuntoja.
Ainakin silloin sai valita ihan sen asuntomuodon johon halusi, kun itse 2006 aloitin opiskelut. Yksiöihin oli kyllä vuoden jono, mutta perheasunnon sai nopeasti. Varmasti sut luokiteltaisi myös kiireelliseksi, jos lapsi(a)kin on. :)
Vanhempani asuvat siellä, rakensivat omakotitalon jo -70 luvulla sinne omakotitaloalueelle. Todella ihanaa ja rauhallista seutua - oli silloin ja on nytkin.
Itselläni on myös sijoitusasunto Linnainmaalla, Lahtomäenkadulla. Tosi hyvä paikka, vieressä kaksi isoa markettia palveluineen (posti, apteekki, suutari jne.). Bussi kulkee talon edstä ja muutama linja lisää parin sadan metrin päästä. Talot ainakin tällä kadulla hyvin hoidettuja ja rauhallisia.
Mielestäni loistava paikka.
Voithan jonottaa suoraan perheasuntoa tai yksiötä Toasilta, kun saat sen opiskelupaikan. Oliskohan Pirkan opiskelija-asunnoissa ollut myös yksiöitä ja perheasuntoja.
Ainakin silloin sai valita ihan sen asuntomuodon johon halusi, kun itse 2006 aloitin opiskelut. Yksiöihin oli kyllä vuoden jono, mutta perheasunnon sai nopeasti. Varmasti sut luokiteltaisi myös kiireelliseksi, jos lapsi(a)kin on. :)
Pitää tarkistaa uusiksi. Mutta ei minulla ole varaa maksaa mitään perheasuntoa, koska asumistuki kuitenkin lasketaan vain yhdelle ihmiselle vaikka viikonloppuisin olisi tusina lapsia nurkissa. Eikä sitä opiskelupaikkaakaan ole vielä.
ap
perheasunnot on joskus halvempia kuin yksityiseltä vuokratut yksiöt. Hakemukseen voinee laittaa myös jonkun vuokran ylärajan.
Mutta tosiaan, fiksumpaahan se on vuokrata samantien joku pätevä asunto yksityiseltä tai joltain säätiöltä. Kannattaa laittaa myös ilmoitusvahdit vuokraovi.comiin ja oikotie.fi.
Itse löysin asunnon täältä: http://www.asuntohelppi.fi/ilmoitukset/vuokrataan/index.html
Tässä vielä yksi: http://www.tori.fi/li?ca=11&cg=1010&st=u&w=1&m=210
Googlella kun etsii hakusanoilla vuokra-asunnot tampere, niin löytyy paljon kaikkea.
Tsemppiä asunnonhakuun ap!
Kerrostaloja on tosiaan paljon, mutta alue on rauhallista, metsä ja liikuntamahdollisuudet lähellä, palvelut lähellä, erinomaiset julkiset liikenneyhteydet (esim. TAMK:iin pääse suoraan) jne. Alueella asuu kaiken ikäistä väkeä ja olen täällä viihtynyt itse lapsena, sinkkuna sekä nyt perheellisenä. Täällä tosin ei ole paljoa vuokra-asuntoja koska talot ovat pääsääntöisesti osaketaloja. Mutta yksityiseltä asunnon voi saada kohtuuhinnalla. Lielahdessa on sitten esim. VVO:lla vuokra-asuntoja ja sekin on asuinalueena aivan loistava. Tervetuloa ap Tampereelle :)
Koska jos ei ole, niin suosittelen ehdottomasti Hervantaa ja nimenomaan etelä-Hervantaa.
HErvannassa kun on ihan kaikki palvelut ja kaupat. Harvemmin täytyy käydä muualla ostoksilla.Mulla ei ole autoa, joten tiedän, mistä puhun ja rauhallista on, jos et kaupungin vuokrataloon muuta. Yh-länsi on hyvä.
eikä aikomusta hankkia. Siksi olisi tärkeää että palvelut olisi kätevän matkan päässä, ettei tartte kauppaan mennä bussilla joka kerta. Mikän shopaholic en ole, mutta ruokaakaan ei jaksa määrättömän kaukaa kantaa.
Ootte te kyllä avuliaita! Vaikuttaa siltä että ainakin Tampereella asuu mukavia ihmisiä :)
ap
Kaupat lähellä, keskustaan kävelet, paikkoja lapsillekin lähellä.
1. Pispala (jossa itse asun!)
2. Pyynikki
3. Petsamo
4. Viinikka
5. Kaleva
Toki nuo paikat ovat kalliita, koska ovat lähellä keskustaa ja silti erittäin esteettisiä ja rauhallisia paikkoja.
Kauheimmat:
1. Linnainmaa
2. Lielahti
3. Janka
4. Nekala
5. Hervanta
1. Pispala (jossa itse asun!) 2. Pyynikki 3. Petsamo 4. Viinikka 5. Kaleva Toki nuo paikat ovat kalliita, koska ovat lähellä keskustaa ja silti erittäin esteettisiä ja rauhallisia paikkoja. Kauheimmat: 1. Linnainmaa 2. Lielahti 3. Janka 4. Nekala 5. Hervanta
Esim. Viinikan ja Nekalan välissä on Viinikanpuisto, jossa postinumero ja asuinalue muuttuu:) Ihan samaa aluetta ovat siis.
1. Pispala (jossa itse asun!) 2. Pyynikki 3. Petsamo 4. Viinikka 5. Kaleva Toki nuo paikat ovat kalliita, koska ovat lähellä keskustaa ja silti erittäin esteettisiä ja rauhallisia paikkoja. Kauheimmat: 1. Linnainmaa 2. Lielahti 3. Janka 4. Nekala 5. Hervanta
Esim. Viinikan ja Nekalan välissä on Viinikanpuisto, jossa postinumero ja asuinalue muuttuu:) Ihan samaa aluetta ovat siis.
uups, tarkoitin tietenkin HALLILAA!!
marketeilla notkuu maahanmuuttajia ja juoppoja. Niitä siellä myös aikas paljon asustaa...
Kaleva ja pispala on ihanaa paikkaa, kuten myös kissanmaa.
Linnainmaalla asun itse ja sen vanha puoli on erittäin rauhallinen ja arvostettu ja talot kyllä tosi kalliita, toisin kuin joku väitti et halvimmasta päästä.
Tuo jonkun suosittelema lahtomäenkadun alue kerrostaloineen saa myös minulta pisteet.
Linnaimaalla on kävelyetäisyydellä prisma, citymarket, terveyskeskus ja paljon muita putiikkeja. Linja-autoja lähtee tasaisesti ja monta eri laatua joten kaupunkiin pääsee kulkemaan todella hyvin! Ulkoilumastot ovat lähellä ja hyvät ja koulut ja päiväkodit myös lähellä ala-asteelta yläasteen loppuun asti.
Tesomalla,Linnainmaalla ja Leinolassa on huonoja alueita... Halvat asunnot vaan löytyy just tuolta.
Linnainmaan lähellä tosin Atala jossa taas omakotiasutustakin. Tesomalle en muuttaisi, enkä Lielahteen, enkä Kalkkuun. Jäljelle jäisi vain Pyynikki, Kaleva, Tammela, Tahmela. Voishan uusi Vuoreksen aluekin sopia.
vaikka tosiaan ovat ihan vierekkäin.
hoksaa, että 1940-luvulla rakennettu puutalo, jossa lähinnä yksiöitä ja kaksioita, ei ole välttämättä kovin elititistinen. Nekalasta näitä löytyy, ja kyllä niissä rappukäytävissä jo lemahtaa nortti ja oksennus niin vahvasti, että tuskinpa sellaista asuntoa viitsii perheellinen vuokrata.
Nekalassakin on silti ihan mukavia taloja, ja matka keskustaan lyhyt. Olen nyt asunut Tampereella ja ympäristökunnissa n. 20 vuotta, eikä yksikään kaupunginosa ole tökkinyt kovin pahasti. Tesoma on ainoa erityisen ruma, mutta enpä ole sielläkään ikinä juoppoihin törmännyt, vaikka joitakin kertoja olen sielläkin illalla kulkenut.
Pääset asumaan maalle, josta kaupungin bussilla keskustaan edullisesti.
http://www.yhkodit.fi/