Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko syödä torilta ostettuja suomalaisia mansikoita pesemättä niitä?

Vierailija
18.07.2012 |

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä mitään marjoja vain huuhtaisen vihanneksia. Olen kasvanut maatilalla, joten immuunijärjestelmä on saanut pienestä pitäen kehittyä. Se on loputon tie, jos lähdetään kaikkea varomaan. Tervettä järkeä voi käyttää.

Vierailija
42/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösen polemiikinko mun pikku lounastunnin kysymys aiheutti? :D

Aika hauskaa:DDDD

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä mitään marjoja vain huuhtaisen vihanneksia. Olen kasvanut maatilalla, joten immuunijärjestelmä on saanut pienestä pitäen kehittyä. Se on loputon tie, jos lähdetään kaikkea varomaan. Tervettä järkeä voi käyttää.

Pesetkö edes purjosipulia?

Vierailija
44/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta en kyllä haluaisi syödä teillä jos hiekka rahisee hampaissa.

Kotitaloustunnilla koulussa opetettiin että kasvikset ja marjat kuuluu huuhdella, roskat ja pölyt ainakin pois.

Vierailija
45/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan tullut oireita? Kiinnostaa tietää! :)

Vierailija
46/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä/huuhdella kaikki hedelmät :)

Vierailija
47/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/julkaisusarja_b/2000b4-ta…

Mä en tuota linkitystä taida, mutta tuolla on kaikki ehec-tapaukset 1995-1999.

Vierailija
48/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanko tähän vielä lapseni nimen ja osoitteen että kaikki tutut varmasti tietävät kuka täällä kirjoittelee? Tyttäreni on nyt tosiaan 18 vuotias. Vatsassa edelleen ruma arpi joka muistuttaa munuaisdialyysistä ja sen jälkeisistä komplikaatioista kun haava ei parantunut kunnolla. Arpi näkyy jos bikineitä käyttää. Tuo jälki muistuttaa aina meitä siitä yhdestä kesästä :(

Niinkuin sanoin, pöpöjä voi saada ihan mistä vaan, mutta tässä puhuttiin nyt mansikoiden pesemisestä ja kerroin miksi haluan ne nykyään pestä. Älä sinä pese tai kukaan muukaan, ei se ole minulta pois.

Voidaanko nyt lakata jauhamasta tätä aihetta?

Hauskaa kesää kaikille ja toivon ettei kenellekään koskaan satu yhtä huonoa tuuria kohdalle!

Vierailija
49/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mahdollisuutta nyt pestä niitä kun en ole kotona ja haluan syödä nuo!!

Vierailija
50/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myyjät koskettelee niihin kun niitä siirtelee.

Vierailija
51/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tietty teet niin kuin tykkäät.

Vierailija
52/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi pestä mansikoita niin hyvin, että siitä olisi jotain muuta kuin psykologista hyötyä... Siis yksitellenhän ne pitäisi pestä ja pyöritellä, jos niistä oikeasti yhtään puhtaampia tahtoisi saada. Huuhtaisemalla saa minusta vain paremman mielen ;) Mutta en siis pese, eikä asia vaivaa minua.

Vierailija
53/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi pestä mansikoita niin hyvin, että siitä olisi jotain muuta kuin psykologista hyötyä... Siis yksitellenhän ne pitäisi pestä ja pyöritellä, jos niistä oikeasti yhtään puhtaampia tahtoisi saada. Huuhtaisemalla saa minusta vain paremman mielen ;) Mutta en siis pese, eikä asia vaivaa minua.

Vierailija
54/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aina kaikki tuoreet mansikat pesemättä. Enkä ole ikinä niistä sairaaksi tullut.

Vierailija
55/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika paljonhan ihmiset syö mansikoita ihan paikan päällä Helsingin kauppatorillakin ilman mitään pesuja..

Vierailija
56/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuriharja ja mäntysuopaa ja kuuraa mansikat puhtaiksi. muista vielä liottaa parituntia ennen kuurausta ja lopuksi huuhtele painepesurilla kohtuu läheltä niin on varmasti puhtaita.

Vierailija
57/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaa ei kylläkään ole Suomi. En ole pessyt ulkolaisiakaan, jos niitä olen sattunut ostamaan.

Vierailija
58/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan että joku pesisi mansikoita. Oikeesti? Ette ole tosissanne.

Nauroin joskus kippurassa kun joku raskauspalstalainen hysteerasi että mansikoissa voi olla multaa ja sikiö vaurioituu sen takia.

Ei olisi evoluutio pitkälle johtanut jos mansikoiden pesu on se ykkös juttu terveydenedistämisessä.

Vierailija
59/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan että joku pesisi mansikoita. Oikeesti? Ette ole tosissanne.

Nauroin joskus kippurassa kun joku raskauspalstalainen hysteerasi että mansikoissa voi olla multaa ja sikiö vaurioituu sen takia.

Ei olisi evoluutio pitkälle johtanut jos mansikoiden pesu on se ykkös juttu terveydenedistämisessä.

jo että mansikat pitää olla keräty muovihanskat kädessä.

Vierailija
60/78 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pesen todellakin.

Tyttömme sai vakavan ehec-bakteeritartunnan viisi vuotta sitten ja makasi lastenklinikalla munuaisdialyysissä pari viikoa.

Kyseessä oli keskisuomessa torilta ostetut kotimaiset mansikat.

Toki meillä oli huonoa tuuriakin sillä aina bakteeri ei aiheuta oireita kaikille, ja pöpöjä voi saada mistä vaan, mutta sen verran traumoja jätti että olen varovainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä