Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiriköinti kaupassa sallitaan.

Vierailija
05.11.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cccf2a0c-2819-4a30-9cc7-614b611a4227

Tämä sen taas todistaa, että kaupassa saa tehdä mitä mieleen juolahtaa. 

Satasen sakko! Eikä mitään kassamyyjää kohtaan tehdystä ilkeilystä?

Milloin saadaan laki, joka turvaa kärsimyskorvaukset AINA asiakaspalvelijoille, jos heitä kohtaan työaikana ilman merkittävää syytä hyökätään. Se pitäisi pipipäiden maksaa sakkojen lisäksi. 

Mitä tuokin juttu tuli yhteiskunnalle maksamaan. Akka pääsi kuin koira veräjästä. 

Itse olisin nakannut rätin takaisin antajan naamaan ihan varmasti. Olen itsekin asiakaspalvelija työssäni, mutta minulle ei vit*****a. Sen olen selväksi tehnyt myös työnantajalle. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa laki ja turva on aina rikollisen puolella. Taannoin poliisi ohjeisti, että jos sinun kotiin joku hyökkää yöllä, lapsesi nukkuu viereisessä huoneessa, pitää antaa murtautujan rauhaswsa häärätä, ei sis pidä tehdä mitään. Jokainen voi miettiä tilannetta omalta kohdalta ja jos poliisi ohje on tämä, on aloittajan juttu melko vähäpätöinen.

Eli ÄLÄ koskaan mene mihinkään tilanteeseen väliin sivullisena tai koske hyökkääjään/varkaseen, silloin pääset vähemmällä.

Vierailija
2/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lisääntynyt nuorten ja lasten häiriköinti, juokseminen, sotkeminen ja se isoon ääneen porukassa puhuminen ja huutaminen on lisääntynyt ja käy todella hermoon, kun näkee sen touhun. Vartijoita ei näy, kuten ennen, jotka kävisivät poistamassa tyypit kaupasta, mielellään soittasivat aina myös vanhemmille. 

Esimerkki: olin market-tyyppisessä kaupassa, jossa noin 10vuotiainen porukka pyöri ja räpelöi tavaroita. Sekoilu sai jatkua ilman että kaupan henkilökunta puuttui asiaan.  Karkkihyllyllä suklaalevyjä otettiin käteen ja niitä taittelivat kunnes puutuin asiaan ja ärähdin näille kakaroille. Sanoin, että jos ette nyt häivy, niin huudan vartijat paikalle. Lähtivät heti. 

Eli lasten tekemisiin pitää puuttua heti eikä häiriköintiä saa hyväksyä. Menee muuten ihan hulinaksi tuo touhu tai on jo mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, tämä oli hauska juttu. Aivan toista kuin se keksitty satu 20:tä sentistä...

Vierailija
4/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ja turva on aina rikollisen puolella. Taannoin poliisi ohjeisti, että jos sinun kotiin joku hyökkää yöllä, lapsesi nukkuu viereisessä huoneessa, pitää antaa murtautujan rauhaswsa häärätä, ei sis pidä tehdä mitään. Jokainen voi miettiä tilannetta omalta kohdalta ja jos poliisi ohje on tämä, on aloittajan juttu melko vähäpätöinen.

Eli ÄLÄ koskaan mene mihinkään tilanteeseen väliin sivullisena tai koske hyökkääjään/varkaseen, silloin pääset vähemmällä.

En tuota ohjetta ole noudattanut. Olen pysäyttänyt varastelun kaupassa ( nainen ehti kerätä aika paljon tavaraa helmoihinsa), lopettanut lumipallojen heittelyn autoja kohti ( noin 10v pojat), ilmakiväärillä ampumisen ihmisiä kohti ( noin 13v ampuja), lopettanut sotkeminen( n 12v pojat) puistossa ihmisten keskellä, jotka vain katsoivat. Olen häätänyt juopon pois ikäihmisen kimpussa, olen ojentanut neitokaisia, jotka istuivat tukkimassa pyörätietä, olen juossut naapuriin apuun, kun ukko siellä riehui humalassa ja ajoi lapsia pihalle, otin lapset mukaani.

Vielä ei ole kukaan kotiini tullut, mutta hälyyttimet on asennettu ja poistumistiet varmistettu. Muutamia käsisammutuspulloja olen varannut sekä tulipaloa että varkaita varten. 

Vierailija
5/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, mielestäsi aloittajan juttu on vähäpätöinen. Näin sitä mielikuvaa luodaan, että kaikki pitää sallia. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi saada kuukautissuoja yhtäkkiä päin naamaasi? Hymyilisit ja pahoittelisit asiaa. 

Hyvin usein olen lukenut poliisien kiittelevän sivullisten toimintaa kun estivät vahingonteon. Ei kaikki kuitenkaan ole kiellettyä, vaikka niin annat ymmärtää. 

Rohkeat taksimiehet ottivat kiinni puukolla ex-puolisoaan  takaa- ajavan miehen ja pelastivat jo puukotetun naisen hengen. Hatun nosto heille! 

Vierailija
6/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah, tämä oli hauska juttu. Aivan toista kuin se keksitty satu 20:tä sentistä...

Nyt vaatteet päälle, kengät jalkaan ja aamulenkille, niin selviää se pää... 

Vierailija
7/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei halunnut korvauksia.

Vierailija
8/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole enää MIEHIÄ! Ennen uskalsivat puuttua rettelöintiin ja pistivät vieraatkin kauhukakarat ja isommatkin hulinoitsijat kuriin. Nyt lakkaavat kynsiään ja piiloutuvat akkansa ( tai ukkonsa ) selän taakse piipittämään. Nykyajan naisissa on enemmän ruutia ja uskallusta!

Vierailija
9/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä case ja se pippeliä näyttänyt taisi olla molemmat tt- asiakkaita, joten käytännössä rangaistus oli aivan mitätön. Sakkorangaistus sopii joihinkin juttuihin, mutta tällaisissa tapauksissa naurettava. Toimitusjohtajan pippelin näyttö maksaa 10k ja  tt-asiakas voi tehdä sen käytännössä ilmaiseksi... 

Vierailija
10/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei halunnut korvauksia.

Mutta mahdollisuus siihen pitää laissa olla automaattisesti. Käräjille kun menee, niin ehkä korvauksista puhutaan, mutta kun on niin VÄHÄPÄTÖINEN asia, niin tuskin myönnetään. Aina se korvaus on saatava. 

Vierailija
11/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä case ja se pippeliä näyttänyt taisi olla molemmat tt- asiakkaita, joten käytännössä rangaistus oli aivan mitätön. Sakkorangaistus sopii joihinkin juttuihin, mutta tällaisissa tapauksissa naurettava. Toimitusjohtajan pippelin näyttö maksaa 10k ja  tt-asiakas voi tehdä sen käytännössä ilmaiseksi... 

Niin ja se, ettei tarvitse maksaa kuin satanen, jos sitäkään, houkuttelee häiriköimään. Tuomio on kuin kehoitus ja pahoittelu,  että " ei haittaa", mutta jos tuon satasen maksat, niin ok. 

Vierailija
12/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmahousut ja urakkahameiden kielto käytäntöön, ja karkoitukset takaisin Romaniaan!

Vierailija
13/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole enää MIEHIÄ! Ennen uskalsivat puuttua rettelöintiin ja pistivät vieraatkin kauhukakarat ja isommatkin hulinoitsijat kuriin. Nyt lakkaavat kynsiään ja piiloutuvat akkansa ( tai ukkonsa ) selän taakse piipittämään. Nykyajan naisissa on enemmän ruutia ja uskallusta!

Nykyään jos kauhukakaran laittaa kuriin niin se on lasun paikka. Siksi ihmiset eivät enää uskalla kurinpitoa tehdä.

Vierailija
14/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti paikanpäällä annettu palaute turpaanvedon muodossa auttais

Vierailija
15/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tt-asiakas. Tuloni koostuvat kansaneläkkeestä, asumistuesta ja takuueläkkeestä.

Vierailija
16/16 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut itse, että häiriköintiin työpaikalla ei puututa. Ei auta itse olla asiallinen. Paras tapa on antaa silmä silmästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi