Mun äiti kerjäämällä kerjäs meidän 2 lasta mökille viikoksi.
Molemmat lapset on koululaisia. Heitä ei siis enää tarvi niin hirveästi hoitaa. No, lapset meni mummolle ja vaarille sinne mökille. Hain sitten lapset tänään ja mökillä oli myös sisko perheineen. Sisko alkoi mulle räksyttää, että enkö aio maksaa lasten syömisistä mitään. Häh, äitini oli nimenomaan sanonut, ettei tarvi antaa rahaa eikä tuoda ruokaa. Siskon lapset on olleet mökillä hoidettavana paljon enemmän kuin viikon tänä kesänä, mitään ei ole ruuista maksettu eikä ruokaa rahdattu lasten mukana mökille (äitini sanoi näin kun tarjosin ruokarahaa viedessäni lapset). Nytkin toi ne sinne vanhemmille, jotta saavat rakentaa taloaan rauhassa. Lisäksi tiedän varmasti, että sisko mieheineen on saanut sponsausta tuohon talonrakentamiseen, sekä työnä että rahana. Jotenkin siis aivan käsittämätöntä tuo siskon purkaus. Hän kun ei ole jäänyt paitsi mistään, tosin tällä viikolla eivät hänen lapsensa mökillä voineet olla, ehkä se sitten risoi siskoa noin pahasti.
Mutta pahinta oli etteivät vanhempani sanoneet asiaan mitään, eivät sanoneet että miten asia oli sovittu ja että he lapset sinne mökille halusivat eivätkä ruokarahaa halunneet. Vaikenemalla he ikäänkuin hyväksyivät siskon väittämät. Löin äidin käteen 100€ ja lähdin, päätin myös että sinne mökille lapset ei enää mene ilman vanhempia. Hajurakoa taidan pitää sekä siskoon että vanhempiin. Miettikööt vaan keskenään paljonko kenenkin pitää maksaa ja mistä. Myönnän että vituttaa.
Kommentit (110)
miksi eivät sitten suoraan sanoneet jos kuitenkin halusivat sitä rahaa!
ekaksi ei halua rahaa ja sitten kaduttaa ja raha kelpasikin.
Sanot seuraavan kerran ettei ole tarvetta maksulliselle hoitopaikalle, kun pystytte itsekkin hoitamaan lapsenne.
39
ikinä ei pääse tästä vihastaan eroon, sitähän varmaan maijukin toivoo? Ruokkikaa lisää, kyllä tässä sukuriidan aineksia jo on.
"jäänyt ja juuttunut". Mä raivoan nyt täällä, enkä soitatänään äidille tai siskolle. Jos soittaisin niin siitä vois tullakin se sukuriita. Odotan vähän että tilanne tasoittuu ja soittelen huomenissa ja selvitän tän asian.
ap
ikinä ei pääse tästä vihastaan eroon, sitähän varmaan maijukin toivoo? Ruokkikaa lisää, kyllä tässä sukuriidan aineksia jo on.
Jos aikuiset käyttäytyisivät kuin aikuiset, niin sisko soittaisi ap:lle ja pyytäisi anteeksi. Sen jälkeen ap:n äiti soittaisi ap:lle ja pyytäisi anteeksi.
En tajua, miksi ap:n pitäisi luimia kuin jokin rikollinen, vaikka asiat oli sovittu täysin toisin ja sisko puuttui asioihin, jotka eivät hänelle kuuluneet. Vanhemmat vielä sallivat sen ja tekivät ap:stä roiston. Kyllä vain noilla ap:n vanhemmilla on iso rooli tässä, kun oikein usuttivat siskokset toistensa kimppuun. Jotain on tälle siskolle sanottu, muuten ei sisko olisi alkanut räksyttää.
SEn sijaan tuo raksa-apujuttu on vähän pahempi. Ymmärrän, ettei huvita ilmaiseksi auttaa, kun juuri on haukuttu, mutta asia voi jäädä oikeasti isoksi jutuksi teidän väleihinne. Paljon parempi olisi nyt selvittää, miksi sisko koki oikeudekseen puuttua asiaan (eli mitä vanhemmat olivat hänelle sanoneet) ja miksi vanhemmat eivät puolustaneet ap:tä. Ap:n miehen ja siskon miehen väleihin tämän ei pitäisi vaikuttaa, vaikka ymmärränkin, että toki se niin tekee. Siskon pitäisi pyytää anteeksi. Se kuuluu kyllä ihan käytöstapoihin. Ilmeisesti luulee vielä olleensa oikeassa, kun ei ole soittanut.
Koittakaapa kasvaa nyt kaikki aikuisiksi siellä! Kauheaa draamaa teette tuosta asiasta. Onko sinulla ollut siskoosi aiemmin hyvät välit vai oliko tuo tavallaan "odotettavissa"? Teidän lapsenne ilmeisesti majailee niin paljon isovanhemmillaan, että kilpailette jo kohta siitä siskosi kanssa ja olette vielä "kateellisia" toisilleen. Huh huh. Ehkä äitisi ei jaksanut sieltä alkaa huutelemaan ja "riitelemään" lasten kuullen. Sitten myös vähän kunnioitusta äidillesi, eikä kärpäsestä härkästä. Todella ystävällinen ja avulias isovanempi on, kun tykkää noin paljon viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Ja vaikka sen satasen annoit, mitä sitten. Ellei teidän talous nyt siihen kaadu. Joten ei kiitos liian suurta dramatiikkaa näinkin oikeasti pienestä asiasta. PUHUKAA ASIAT SELVIKSI ja jättäkää tommonen asia taakse. Ei ihme, että yhdet sun toiset perheet ja suvut ovat riidoissa, kun tappelevat mitä idioottimaisimmista asioista.
Oikeesti kuka vittu rahastaa omia sukulaisia ruuasta.
isovanhemmilla ihan sovitusti ja heidän omasta pyynnöstään ..."
Ei taida lapset majailla isovanhemmilla, lue ennenkuin oiot kulmia.
Koittakaapa kasvaa nyt kaikki aikuisiksi siellä! Kauheaa draamaa teette tuosta asiasta. Onko sinulla ollut siskoosi aiemmin hyvät välit vai oliko tuo tavallaan "odotettavissa"? Teidän lapsenne ilmeisesti majailee niin paljon isovanhemmillaan, että kilpailette jo kohta siitä siskosi kanssa ja olette vielä "kateellisia" toisilleen. Huh huh. Ehkä äitisi ei jaksanut sieltä alkaa huutelemaan ja "riitelemään" lasten kuullen. Sitten myös vähän kunnioitusta äidillesi, eikä kärpäsestä härkästä. Todella ystävällinen ja avulias isovanempi on, kun tykkää noin paljon viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Ja vaikka sen satasen annoit, mitä sitten. Ellei teidän talous nyt siihen kaadu. Joten ei kiitos liian suurta dramatiikkaa näinkin oikeasti pienestä asiasta. PUHUKAA ASIAT SELVIKSI ja jättäkää tommonen asia taakse. Ei ihme, että yhdet sun toiset perheet ja suvut ovat riidoissa, kun tappelevat mitä idioottimaisimmista asioista.
Ei ole koskaan tullut mieleenikään, voi minua.
Eikä kyllä maksa siskonikaan ruokarahaa vanhemmillemme.
se että siskon puhe otetaan todesta.
Entä jos sisko vaan laukoi jotain vitsinä ja ap on nuiva joka ei tajua huumoria?
Miksi äidin olisi pitänyt puuttua tilanteeseen?
Mitä hän sanoi kun ap tunki rahan käteen?
Miksi lapset ei saa jatkossa olla siellä ilman ap.ta tai miestään?
Jos kerran olet kysymällä kysynyt maksatko jotain niin miten sinä alat keuhkoamaan asiasta?
Minusta äitisi tässä saisi ottaa hepulit. Sinä ap olet lähinnä nolo.
Ap nyt tässä on vähiten syyllinen.
Onko tapasi vain haukkua aina kirjoittanuttu?
Enkä ole riidellyt siskoni kanssa, enkä äitini enkä kenenkään muunkaan. Olen elänyt ihan omaa elämääni. Mitään hoitajakilpailua meillä ei ole, ei koululaiset enää tarvi mitään hoitajaa.
Ja mitä riitelyä se olisi ollut jos äitini olisi sanonut siskolleni, että asia on sovittu? En minäkään riidellyt, ihan asiallisesti koitin sanoa siskolle että olemme sopineet äidin kanssa että ruokia ei tarvi maksaa kun ei siskoltakaan ole rahaa otettu. Kun huomasin, että tilanne menee siskon puolelta huudoksi niin päätin lähteä. Sen verran se vanhempien hiljaisuus otti aivoon, että päätin maksaa lasteni ruuat. Ja ei, se ei minua vararikkoon vie. Olisin sen maksanut jo viikko sitten jos olisi sanottu kun kysyin, enkä olisi kitissyt yhtään. Olen täysin tietoinen siitä, että vanhempani ovat siskoani auttaneet melkoisesti. Olen kuitenkin ajatellut, että se ei ole minun asiani, vanhempani ovat täysi-ikäsiä ihmisiä ja saavat päättää asioistaan itse.
Ja kyllä, olen loukkaantunut siskolleni siitä että sekaantui asiaan joka ei hänelle kuulunut pätkääkään. Ei hänellä ollut mitään oikeutta alkaa mulle rähisemään. Mutta vielä enemmän olen loukkaantunut ja pettynyt vanhempiini, että antoivat tuon tapahtua. Kyllä se loukkaa, ettei sopimuksia pidetä. Minusta tuo ei ole mikään idioottimainen syy loukkaantua, minun tunteitani loukattiin ihan ilman mitään syytä. Tein kuten sovittiin ja yhtäkkiä olenkin kuin rikollinen joka hyväksikäyttää vanhempiaan. Mutta tiedänpä nyt ainakin miten asiat on ja osaan tehdä asiat vastaisuudessa niin ettei kenelläkään ole valittamista.
todella törkeästi, mutta ei sun olisi tarvinnut purkaa sitä äitiisi, joka ilmeisesti rakastaa lapsenlapsiaan kun haluaa heitä paljon hoitaa. Eihän äitinne vaikeneminen välttämättä tarkoittanut muuta kuin että hän ei tiennyt mitä sanoa noin ikävässä tilanteessa. Tämä siis ap:lle.
kyllä kertoo jotain. Eikä se ole sitä etteivät tienneet mitä sanoa.
ap
todella kurja juttu :( toivottavasti saatte välit kuntoon jotenkin (tosin, jos tuo on siskollesi luontaista käytöstä niin en ehkä haluaisi hänen kanssaan hirveästi aikaa viettää, ikävä kyllä).
t. 28
Minä en ketään ole haukkunut, lähdetään siitä! :D
Mun tarkoitus oli sanoa pointti jota ap ei ole kaiketi edes miettinyt. Kaikki ei pidä päätään peräpäässään ja puhu VAIN neutraalisti faktapuhetta.
Jos ap jaksaa vätästä hepulin tuollaisesta ja mätkäsee äidilleen satasen kouraan niin ihmettelen että onko ap.lla oikeasti vähän raskasta ja huumorinsieto nollassa, miinuksella jopa?
Tahtoisin tietää missä kohtaa kirjoitustani haukuin. Toisaalta, en ihmettele että joku hermostuu siskolleen kun tämä mukamas laukoo jotain.. Kun ei sitä tainnut tapahtua!
49
itse olisin todella loukkaantunut moisesta ja toiminut ihan samalla tavalla. Miksi apn pitäis olla jokin sylkykuppi jonka selän takana ilmeisesti puhutaan toista kuin kasvotusten...surkeaa meininkiä.
Sanot (asiallisesti) siskollesi: "Että ruokia ei tarvitse maksaa KUN SISKOLTAKAAN ei ole rahaa otettu".
Ottaen huomioon että vanhempasi maksaa siskolle remppaa jne niin tuo on kyllä enempi minun kirjoissani vittuilua.
Siskosi on saattanut sanoa vitsillä ja sinä alat laukomaan takaisin. Et sinäkään ole pyhimys tilanteessa. Et sinä voi siinä istua päivittelemässä miten siskosi alkoi huutaa niin päätit lähteä. Eli sinä saat sanoa jotain ikävää muttet jää kuuntelemaan.
Tilanteesta pääset kävelemään ulos kun otat satasen taskusta ja lykkäät sen äitisi käteen mutta mitä se äiti siihen sanoo? Aivan taatusti se silloin koittaa piipittää sinulle mutta sinä et vaan kuuntele -sinä hallitset tilannetta ja lähdet! :D
49
Ei, vaan ap.lla ei ole huumorintajua. Hänellä on huono itsetunto ja päättää että häntä kiusataan. Varmaan ongelmia muidenkin ihmisten kanssa!
Kaupankassakin hymyilee väärin..
Älkää nyt jaksako, stoorista jää osa kertomatta, mm. se mitä se äiti sanoi. Ei kenenkään äiti jää siihen vaan seisomaan raha kädessä, ellei se nyt ihan järkyttynyt ah niin kiltin ja järkevän lapsensa edessä. ;)
49
se että siskon puhe otetaan todesta.
Entä jos sisko vaan laukoi jotain vitsinä ja ap on nuiva joka ei tajua huumoria?Miksi äidin olisi pitänyt puuttua tilanteeseen?
Mitä hän sanoi kun ap tunki rahan käteen?
Miksi lapset ei saa jatkossa olla siellä ilman ap.ta tai miestään?Jos kerran olet kysymällä kysynyt maksatko jotain niin miten sinä alat keuhkoamaan asiasta?
Minusta äitisi tässä saisi ottaa hepulit. Sinä ap olet lähinnä nolo.
ja suuttumisen erotan. Ja miksi sitten sen mies, joka oli paikalla on nyt soitellut mun miehelle kolme kertaa ja pahoitellut vaimonsa räyhäämistä? Mitä se pahoittelis jos sisko olis vaan vitsaillut? Miksi vitsailua pitäis selitellä raksaväsymyksellä ym. Ja miksi mun lapset kyseli kotimatkalla että mistä tätinsä oikein suuttui ja miksi oli vihainen?
Mut joo, minussahan se vika on kun en osaa ajatuksia lukea, olis pitäny varmaan antaa siskollekin sitä ruokarahaa ihan varmuuden vuoksi. En sitten varmasti olis hyväksikäyttänyt muita.
ap
sun siskos on! Ja sinä et ole tehnyt mitään väärää. Minusta on hienoa ettet madellut ja antanut tilanteen mennä vaan ohi. varsinkaan lasten nähden. Sisko käyttäytyi idioottimaisesti ja on ihan oikein että tuntee sen nahoissaan. vaikka sen puuttumaan jäävän talkooavun muodossa. Pidä pintasi1
Sanot (asiallisesti) siskollesi: "Että ruokia ei tarvitse maksaa KUN SISKOLTAKAAN ei ole rahaa otettu".
Ottaen huomioon että vanhempasi maksaa siskolle remppaa jne niin tuo on kyllä enempi minun kirjoissani vittuilua.
Siskosi on saattanut sanoa vitsillä ja sinä alat laukomaan takaisin. Et sinäkään ole pyhimys tilanteessa. Et sinä voi siinä istua päivittelemässä miten siskosi alkoi huutaa niin päätit lähteä. Eli sinä saat sanoa jotain ikävää muttet jää kuuntelemaan.
Tilanteesta pääset kävelemään ulos kun otat satasen taskusta ja lykkäät sen äitisi käteen mutta mitä se äiti siihen sanoo? Aivan taatusti se silloin koittaa piipittää sinulle mutta sinä et vaan kuuntele -sinä hallitset tilannetta ja lähdet! :D
49
että äitini ei halunnut ruokarahaa koska siskoltakaan ei sitä oteta. Mikä tässä on väärin ja vittuilua? Ja sanoin sen vasta kun minua oli sanottu hyväksikäyttäjäksi, joka vaan tuo lapset täyshoitoon isovanhemmille noin vaan. Heti pian tultuani alkoi tivata miksi en edes ruokakassia tuonut vaikka lapset on syöneet ruokakaapin tyhjäksi. Sisko ei todellakaan vitsaillut tai sitten se rähinä on hyvin outoa huumoria. Ja minä en ikinä ole sanallakaan sanonut mitään siskon auttamisesta enkä hänen lastensa hoitamisesta, en sanallakaan, en vittuillut enkä mitään muutakaan. Oli kuule niin yllättävä tilanne etten edes olis kyennyt vittuilemaan, siinä sai itsekin miettiä että mitä vittua. Sisko rähisee ja vanhemmat ei sano mitään.
Ja mitä mun olis pitänyt tehdä, jäädä sinne kuuntelemaan yhä kovenevaa huutoa? Mikä järki siinä olis ollut? Ja turha sääliä äitiäni, vuosikymmeniä kunnallispolitiikasa mukana ollut sanavalmis nainen ei sanattomaksi jää, muutoin kuin silloin kun itse niin haluaa. Mä taidan kuitenkin tuntea oman siskoni ja äitini paremmin kuin sinä ja tiedän milloin joku vitsailee ym.
Mut joo, sovitaan että mun vikahan tää oli. Mä vittuilin ja jopa annoin äidille ruokarahaa väkisin, en jäänyt kuuntelemaan mitä mammalla olis ollut sanottavana. Tosin olishan tuolla aikaa ollut sanoa jos halua olis ollut. Mä soitan niille heti ja pyydän polvillani anteeksi kun olin niin kauhea ja vittuilin. Ja vielä kehtaisin poistua paikalta, siskolla olis varmaan ollu vielä paljon rakentavaa kritiikkiä mulle.
ap
Kyllä ihmisellä pitää olla sen verran itsetuntoa että puolensa pitää...ei kannata alkaa kynnysmatoksi!