Paniikkihäiriö..
Kokemusta paniikkihäiriöstä/kohtauksesta?
Minulle tuli sellainen " paniikki" olo,sydän tykytti olo tuntui sekavalta ja en oikein osaa kuvailla oloa..
Kokemusta tai tietoa asiasta?
Kommentit (24)
Sinun kannattaa varata aika vaikka heti huomenna lääkärille ja kertoa tilanteestasi ja oireistasi niin saat apua masennukseen/paniikkihäiriöön ja tarvittaessa keskustelu apua. Ja jos olo on nyt illalla todella ahdistunut niin kannattaa mennä ensiapuun niin saat siellä lääkettä millä jaksat huomiseen.
Jos olo " suht normaali" ja pystyt olemaan kotona lapsen kanssa, voit soittaa ajan terveyskeskukseen aamulla. Pyydä mahd. pikainen aika, kerro asiasi tärkeys. Jos taas tuntuu, ettet voi olla niin sitten päivystykseen. Useat paniikkihäiriöiset ovat ajelleet ambulanssilla päivystykseen, kun ovat " olleet kuolemassa" :) Pelottavaa, totta.
Lisää luettavaa:
http://www.pelokkaat.net/
Foorumi- Paniikkihäiriö
En usko, että tästä voi kokonaan parantua, pitäisi oppia elämään tämän kanssa.
Mulla on ollu paniikkihäiriö jo monta vuotta. Välillä on aikoja jolloin menee paremmin, jopa lääkkeittä, mutta välillä taas huonommin.
Ja huomaan että pimeä aika mm. syksy on vaikeaa aikaa. Syön täällä hetkellä Cipralexia 10 mg 3Xvkossa ja yritän vielä vähentää, kun on noita lapsihaaveita...
Mullekin on sanottu, että tästä ei voi parantua, mutta täytyy oppia elämään asian kanssa.
Välillä kyllä itkettää, että miksi juuri minä?!
ja luulen että olen tällä hetkellä ainakin lievästi masentunut ja paniikkihäiriöitäkin tullut muutama. Itken melkein koko ajan ja pelottaa koska olen lapsen kanssa kaksin.
Apua saadakseni menenkö päivystykseen vai varaanko lääkärille ajan. En oikein tiedä mitä kautta pitäisi toimia??