Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla olisi vielä huomenna mahdollisuus jättää äidilleni jäähyväiset

Vierailija
08.12.2005 |

en vain tiedä haluanko enää tehdä sitä.

Hänen kuolemastaan on nyt 2 viikkoa ja silloin minä olin hänen vierellään ja sairaalan kappelissa istuin hyvän aikaa hänen vierellään kädestä kiinni pitäen ja itkien, juttelinkin hänelle ja suutelin otsalle jotain toivoen että hän kuulisi ja tuntisi sen ja vastaisi mutta niin pysyi silmät kiinni ja käsi kylmänä ja kuolonkankeana.

Viikonloppuna on sitten hautajaiset ja huomenna tosiaan olisi vielä mahdollisuus käydä äitiä katsomassa, hän on nyt lepäämässä kirkon kappelissa ja äidin sisko on menossa sinne ja minä mukaan.

En tiedä mikä minua jotenkin jarruttaa koska levollisen näköinen äiti oli ja on päässyt lepoon kivuistaan ja olen ennenkin nähnyt kuolleita ja mummolleni jätin hautajaispäivänä vielä jäähyväiset, silitin poskea ja hiuksia ja suutelin otsalle.

Itkettää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kovasti sitä aikaa, kun tuo on edessä. Omat vanhempani ovat jo lähelle 80 ikävuotta - olen katraan nuorin.

Vierailija
2/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini oli vielä nuori, useamman vuoden alle 50v.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Pusituuteri tai jotain sinnepäin???

Vierailija
4/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin itse isäni vuosi sitten ja kävin katsomassa terveyskeskuksen kappelissa heti kuolinpäivänä. Olen iloinen, että kävin häntä katsomassa, niin levollisen (ja niin kuolleen) näköinen hän oli.

Meitä ainakin vähän varoiteltiin, että max. pari viikkoa on vielä sellainen aika, että kannattaa tulla katsomaan. Ruumishan muuttuu, eikä ole jonkin ajan kuluttua ehkä niin mukavaa katsottavaa, että jää kauniit muistot.

Jos sinua jäi jokin vielä mietityttämään, käy ihmeessä vielä uudelleen jättämässä hyvästit äidellesi.

Voimia!

Vierailija
5/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomaan syöpään kuollutta isääni ennen arkun laittamista kiinni koska äitini sanoi tiukasti ettei me mennä sinne. Näin hänet viimeisen kerran päivää ennen kuolemaa sairaalassa.