Elämä pilalla! Tänään kaupankassa huusi mun perään, kun
unohdin kortin kassalle, että " hei ROUVA.."!!!!
Olen 40 vuotias ja en halua olla vielä ROUVA!
Kommentit (36)
Mitä sitten? Minäkin olen rouva. T. N28
Vanha ketju, mutta minua rouvitteli apteekissa takanani jonottanut mummo ollessani 19-vuotias. Tunsin itseni vanhaksi, mutta oli se myös jotenkin symppistä.
Voi että ihmisillä on stressinaiheita...
Minua rouviteltiin 19-vuotiaana ensimmäisen kerran. Varusmiehet joutuivat rouvittelemaan, vaikka olinkin siviilitehtävässä.
Itsekin teitittelen kaikki tuntemattomat, paitsi ihan lapset, enkä edes ole aspa. Jonkun perään täytyy huutaa vaikka metrossa niin varmasti huudan, että "Hei rouva, teiltä jäi.." tai "Hei herra, teiltä tippui..
Sanokaa vanhanaikaiseksi tai hölmöksi, mutta minusta rouvittelu on kunnioituksen merkki. Ennen vanhaan kun rouvan asemaan pääsi, sitä oli vakavasti otettava aikuinen, eikä mikään tytönhupakko.
Minusta on parempi, iästä riippumatta rouvitella, kuin neititellä. Eikös tuo ole itsestään selvää ja kuuluu jo hyviin tapoihin.
Vai miksi olisit halunnut kutsuttavan - neiti, prinsessa, nainen ?
Minulle tarjottiin reilusti etukäteen eläkealennuskorttia pikkuliikkeessä kun jätin hiukseni värjäämättä ja kokeilin harmaata lookia. Ei kai voitu sanoa rouvaksikaan kun en käytä sormusta. Voi kassa- ja myyjäparat näinä naisvoiman ja miituun aikoina.
Kai se rouvittelu alkaa kun on lähemmäs 30v näköinen. Minua aloitettiin sanomaan herraksi siinä iässä.
Jenkeissä olin jo sir kun olin jotain 23.
Jenkeissä tosin nyt toi taitaa kuulua palvelukulttuuriin sanoa kaikille eikä sillä ole iän kanssa tekemistä. Ja ehkä se tapa sattui vaan tulemaan suomeen kun olin tuon ikäinen.
Ehkä joku aspa voisi kertoa mikä on menettely.
Qué señorita! Qué señorita pija!
Voi hyvänen aika ,ap! Miten joku voi tuollaisesta loukkaantua.
Vai on sen señoritan elämä on nyt ihan pilalla! Voi snobiparkaa.
Qué señorita! Qué señorita pija!
Voi hyvänen aika ,ap! Miten joku voi tuollaisesta loukkaantua.
Vai on sen señoritan elämä on nyt ihan pilalla! Voi snobiparkaa.
Kamalaa! Ei kyllä nykyään sais noin ihmisen sukupuolta olettaa. "Hei, henkilö" käy paremmin.
Mä kiljaisen vaan...vtun lehmä...
Aika moni kääntyy katsomaan luullen sen koskevan just häntä.
Itse olen tullut rouvitelluksi ollessani 21v ja istuessani bussissa, 40v ja rouva ei ole paha
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa! Ei kyllä nykyään sais noin ihmisen sukupuolta olettaa. "Hei, henkilö" käy paremmin.
Ketju on vuodelta 2012... Ja vitsisikin on jo vanha!
Mä olin sun takanas maksamassa, kyllä aika kääkältä näytit.
Naiset pahoittavat mielensä jos siihen tulee tilaisuus. Vastuu omista tunteista siirretään muille.
Pysähdy akka!