Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottelin tänään ihmisiä kadulla ja huomasin, että suurin osa ihmisistä on läskejä.

Vierailija
14.07.2012 |

Miksi annatte itsenne läskiintyä?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että lihava ei voi olla kaunis? Se on vaan tässä maassa vallitseva ihanne, onneksi ei koko maailmassa :) Minusta laihat on järjestään kaikki rumia siksi että tartteisivat rutkasti lihaa luidensa päälle. Elämässä on hei paljon hienompia asioita kuon syömistensä kyttääminen ja hampaat irvessä jumppailu! Relax ihmiset, please...

"onnellinen läski"

En tarkoittanut ettei lihava voi olla kaunis. Usein lihavat vain itsekin kertovat, että sitten kun ovat hoikkia, hankkivat sellaisia ja sellaisia vaatteita. Eikä ole pakko olla laiha (jos pitää laihuutta rumana), voi olla myös hoikka tai normaalipainoinen. Mielestäni japanilaiselle ja ranskalaiselle kulttuurille ominaisia piirteitä eivät ole syömisten kyttääminen ja hampaat irvessä jumppailu, mutta silti näissä maissa tuntuu olevan vähemmän taipumusta ylipainoon.

81

Vierailija
82/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Olin nuorempana hoikka, ehkä siksi, että joka toinen viikko olin jollakin kuurilla.

Tämä toimi noin 34-vuotiaaksi. Sen jälkeen ei.

Nyt ikää 40 ja saan painon pysymään kurissa, kun syön kunnon ruokaa ja liikun PALJON. Katsokaas kun kroppa on oppivainen kokonaisuus. Laihduta pari kertaa 1200 kalorilla päivässä tai ota parit Juttakuurit, niin kolmas kerta samaa metodia ei enää auta. Kroppa on huomannut, mitä teet, ja luontaisesti pyrkii sabotoimaan yrityksiäsi. Paino mieluummin pysyy samassa & nousee hieman kuin laskee.

Ja tässä se syy sille, että "aineenvaihdunnan" koetaan hidastuvan. Itse asiassa ihminen hidastuu iän myötä. Ei tule enää lähdettyä kaupungille samoilemaan, klubille tanssimaan, kavereitten kanssa mökille rypemään. Liike ja liikkuminen vähenee. Telkkari ja sohva tuntuvat mukavimmilta.

Näin kävi itselleni, onneksi huomasin, ennen kuin oli ns. sata lasissa.

Nyt vaan kunnon ruokaa, paljon vihanneksia, reippaasti öljyä, ja vähintään tunti rankkaa liikuntaa päivässä. Mieluiten kaksi.

Työtä se teettää...paitsi jos jo nuorena omaksuu terveet elämäntavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdunta eroavaisuudet, sille ei voi mitään

sairaus

lääkkeet, monet lääkkeet lihottavat

raskauskilot, eivät häivy helposti

perinnöllisyys, sille ei voi mitään

köyhyys, ei ole varaa laihduttavaan ruokaan

köyhyys, ei ole varaa kuntosalikorttiin

köyhyys, ei ole varaa kuntolomiin

Nämä syyt totesi Terveyden- ja hyvinvoinninlaitos suomalaisten lihavuuden syiksi.

Eli lisää rahaa ihmisille niin kyllä laihtuvat.

Vierailija
84/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ei vaihtele yksilöiden välillä merkittävästi.

Raskaus EI lihota

Perinnöllisyys ei aiheuta lihomista. Max voi aiheuttaa hieman helpommin lihomista.

Varattomuus ei ole syy. Henkinen köyhyys kyllä. Ei osata käyttää esim. suomalaisia juureksi.

Liikuntaa voi harrastaa pilvin pimein ilmaiseksi. Siihen mitään kuntosalia eikä -lomia tarvita.

Joo, varmaan joku lääke lihottaa. Selittää varmaan 0.01 prosenttia lihomisesta.

Vierailija
85/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullukka", jolla on läskit oikeilla kohdilla. Esim. vyötärö hoikka, mutta takapuoli "muodokas" voi toki olla kaunis, mutta sellainen muhkurainen läski nyt EI VAIN KOSKAAN MISSÄÄN PÄIN MAAILMAA ole kaunista. Sori, jos olet luullut niin.

Sehän on täysin epänormaaliakin. Ihmisen ei kuulu olla lihava, siksi lihavuus aiheuttaa sairauksiakin. Se ei ole normaali tila elimistölle. Vai kauanko hyvä "onnellinen läski" luulet eläväsi ilman esim. selkävaivoja ja kakkostyypin diabetestä.

Vierailija
86/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintapanne puolustelu. Tajuatteko kuinka kalliiksi tuo laiskuus ja mukavuudenhalunne tulee yhteiskunnalle? Puhumattakaan siitä, jos lihotatte vielä lapsennekin samanlaisiksi laardiperseiksi. siinä on kakarat sitten parikymppisinä ja teis kuinka monella lääkityksellä ja elämänlaatukin on ihan perseestä.

Ymmärrän kyllä lihomisen ja kyllä ihminen itsensä saa lihavanakin hyväksyä, mutta että jumalauta sitä jotenkin glorfifioida. Kyllä ihminen saa itsestään tykätä tupakoivanakin, mutta täytyy se kuitenkin myöntää, että tapa on huono ja riksi terveydelle.

T. Hoikkis, joka muuten herkuttelee hyvällä ja LAADUKKAALLA ruoalla joka päivä. Tuntemani läskit vetävät pelkkää teollista paskaa, sipsiä yms. ja kuvittelevat olevansa jotain suuriakin kulinaristeja. voi luoja.

Vierailija
87/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne KAIKKI voi sairaitakaan olla. Mutta luulisi sen pystyvät huomaamaan ja lopettamaan liiallisen syömisen jos vaatteet alkavat puristaa. Ainakin itse huomaan sen heti ja korjaan ruokailujani.

Ja sanon kyllä lihavia aikuisia ihan tahallani läskeiksi koska minusta lihavuus on niin itseaiheutettua kun vaan olla voi, että sietääkin haukkua.

Vierailija
88/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuu myöskin iän myötä.

joten turha eräiden on repeillä.

Eikä ap tai hoikat koskaan aihda garderobiaan? Vuosikaudet mennään samoilla? Just...

Enkä itse ole ainakaan pitänyt minään ongelmana jos olen jostain tursunnut, big deal... Elämässä on oikeasti muitakin murheita.

Vierailija
89/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku idiootti taas kyttäsi että ei kai vaan joku mene puhumaan aineenvaihdunnasta! Ja tulihan se sieltä! Nyt saa hakata lyttyyn jos joku puhuu aineenvaihdunnasta tai kilpirauhasista. Minä olen itse läski, ja minulla on ollut hidas aineenvaihdunta tai mikä se sitten onkin, jo nuorena ja hoikkanakin. En tiedä miten se vaikuttaa lihavuuteen, mutta olen huomannut että laihana pysyvät, jotka syövätkin muuten tosi paljon enemmän kuin minä, käyvät vessassa vähän väliä.

Minun ei tarvitse montaa kertaa päivänmittaan käydä vessassa, ei ole koskaan tarvinnut, kouluaikanakaan ei tarvinnut koulupäivän aikana käydä kertaakaan kusella, toiset hyppäsi joka välitunti.

Minä olen aina kuvitellut, että on hidas aineenvaihdunta, jos ei tarvi käydä usein vessassa, eli ruoka kulkee hitaammin suoliston läpi.

Se että olen nyt aikuisena lihonut, antaa teille sitten oikeuden huutaa että ei sinulla voi olla hidas aineenvaihdunta! Sinä vaan syöt liikaa!

Minä en ole koskaan käyttänyt hidasta aineenvaihduntaa "tekosyynä" lihomiselle, kai minä nyt itse tiedän että syön suklaata ja muuta makeaa ja lihottavaa.

Kilpirauhasvaivaakin on vuosien varrella ollut jonkinverran, mutta lääkitystä en ole saanut.

Enkä siitäkään syytä lihavuuttani, vaan siitä että olen syönyt suklaata liikaa. Mitään muuta ruokaa en syö liikaa, vaan liian vähän. Suklaata kun syö, ei muuta tarvita.

Jatkuva uupumus taas estää sen että tekisi suuren elämäntaparemontin, kun ei vaan jaksa.

Vaatteita ei tarvi ostaa sen useammin kuin laihojenkaan, ei sitä yhdessä yössä liho kymmeniä kiloja.

Olen sitä ennenkin täällä kysynyt, että miksi laihojen pitää kysellä lihavien syitä lihomiselle, jos mitään syitä ei sitten saa sanoa? Heti jos sanoo jonkun muun syyn kuin tyhmyys, aletaan mäkättää että tekosyitä, tekosyitä kaikki.

Masennus on varmasti suurin tekijä suomalaisten lihomisessa, ei tyhmyys ja laiskuus. Kun ihminen on masentunut, hän joko lopettaa syömisen tai syö liikaa. Suurella osalla ihmisistä on taipumus syödä tunteisiin. Jotkut taas juovat alkoholia, polttavat tupakkaa ja käyttävät muita aineita.

Vierailija
90/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset lihoo samaa tahtia kun alkoholinkulutus kasvaa. Viiniharrastus vielä siihen entisten saunakaljojen ym. päälle niin johan alkaa näkyä. Lapsille sitten virvoitusjuomat joita ei kiskottu tähän malliin vielä parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
91/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille kommenteista!

Kun kuitenkin jokunen ihminen on kanssani samaa mieltä siitä, että suurin osa läskiydestä on itse aiheutettua ja haitallistä niin yksilön kuin yhteiskunnankin tasolla, niin olisiko ideoita siihen, kuinka tämän läskikansan lihomista voisi estää? Lihomisesta tulee yhteiskunnalle valtavia kustannuksia, mielestäni siis päättäjien kannattaisi tarttua siihen, että yritettäisiin pitää kansa normaalipainoisena. Mutta miten? Herkkujen alv ylös, mitä muuta??

Vierailija
92/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein ummetusta/kova vatsa. Olin läskinä n.10 vuotta. Ja ajattelin etten pystykään koskaan laihtumaan aineenvaihdunnan, uupumuksen ja iän myötä. Kummasti laihduin vaan 20 kg, kun aloin syömään oikein ja käymään 3 kertaa viikossa kuntosalilla. Olen nyt 40 vuotiaana samassa vaatekoossa kuin viimeksi peruskoulussa. Aineen-vaihduntaan voi siis vaikuttaa itse ja ihan jokainen pystyy hoikistumaan.

Vierailija
93/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin isommat lihakset. Eli lihavat liikkumaan ja parantamaan aineenvaihduntaansa

Vierailija
94/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa puputetaan leipää ihan kamalasti. Ja ei pelkästään sitä leipää, vaan voita tai muuta levitettä senttikaupalla siihen päälle, ja juustoa ja leikkelettä ym. Eikä ainoastaan välipalana tai aamupalalla, vaan myös ruuan kanssa. Eikö ruoka itsessään ole tarpeeksi? Pitää leivän muodossa hotkia toinen sama määrä kaloreita "lisukkeena ja kyytipoikana". Muualla voileipä on ihan lounasateria.

Ja se syömistahti... huh, jatkuva ähky, kun syömisen välissä saa maksimissaan olla pari tuntia tai muuten "verensokeri laskee" ja tulee kuolema.

Vierailija
95/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintapanne puolustelu. Tajuatteko kuinka kalliiksi tuo laiskuus ja mukavuudenhalunne tulee yhteiskunnalle? Puhumattakaan siitä, jos lihotatte vielä lapsennekin samanlaisiksi laardiperseiksi. siinä on kakarat sitten parikymppisinä ja teis kuinka monella lääkityksellä ja elämänlaatukin on ihan perseestä.

Ymmärrän kyllä lihomisen ja kyllä ihminen itsensä saa lihavanakin hyväksyä, mutta että jumalauta sitä jotenkin glorfifioida. Kyllä ihminen saa itsestään tykätä tupakoivanakin, mutta täytyy se kuitenkin myöntää, että tapa on huono ja riksi terveydelle.

T. Hoikkis, joka muuten herkuttelee hyvällä ja LAADUKKAALLA ruoalla joka päivä. Tuntemani läskit vetävät pelkkää teollista paskaa, sipsiä yms. ja kuvittelevat olevansa jotain suuriakin kulinaristeja. voi luoja.

Vierailija
96/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoikkuutesi, lapsesi tai ruokailutapasi, jos et osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja kirjoitustyylisi kertoo älykkyysosamäärästäsi.

Vierailija
97/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille kommenteista!

Kun kuitenkin jokunen ihminen on kanssani samaa mieltä siitä, että suurin osa läskiydestä on itse aiheutettua ja haitallistä niin yksilön kuin yhteiskunnankin tasolla, niin olisiko ideoita siihen, kuinka tämän läskikansan lihomista voisi estää? Lihomisesta tulee yhteiskunnalle valtavia kustannuksia, mielestäni siis päättäjien kannattaisi tarttua siihen, että yritettäisiin pitää kansa normaalipainoisena. Mutta miten? Herkkujen alv ylös, mitä muuta??

niin meen sinne salille.

t. yrittäjän vaimo, jolla ei tukiverkostoa ja jonka lapset eivät viihdy niin usein siellä parkissa, kuin tarve vaatisi.

Voisit myös tulla meille siivoamaan ja tekemään kaikki kotityöt, että voisin lenkkeillä kaiken muun ajan.

Vierailija
98/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin isommat lihakset. Eli lihavat liikkumaan ja parantamaan aineenvaihduntaansa

t. kymmenen km lenkkejä kevyesti vetävä läski, jota naapurin riukulaihat laiskaperseet kotimammat katsovat alta kulmien. Lähetääs radalle, katotaan kenen kunto kestää laihaläskit!

Vierailija
99/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy lähimmästä supermarketista. Siellä se kävelee pitkin käytävää ahtamassa herkkuja kärryynsä.

Vierailija
100/103 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy lähimmästä supermarketista. Siellä se kävelee pitkin käytävää ahtamassa herkkuja kärryynsä.

Voi tavallista, terveellistä ruokaakin syödä vain yksinkertaisesti liikaa. Minä väitän syöväni terveellisemmin, kuin laiha ystäväni. Hän vain ei valitettavasti syö mitään muuta, kuin karkkia. Elää sillä. Minä en syö makeisia, mutta pidän muuten hyvästä, terveellisestä ruuasta. Ja syön mielelläni sitä liikaa, otan lisääkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän