Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottelin tänään ihmisiä kadulla ja huomasin, että suurin osa ihmisistä on läskejä.

Vierailija
14.07.2012 |

Miksi annatte itsenne läskiintyä?

Kommentit (103)

Vierailija
42/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäpä kortteilija vartalokuvat itsestäsi lapsena, teininä, parikymppisenä, kolmekymppisenä ja nelikymppisenä niin jutellaan sitten lisää aineenvaihdunnasta. Tosin av-mammana olet varmasti rikas, timmi ja tiukkapilluinen kehdosta hautaan;).

Aineenvaihdunnan muutokset eivät tietenkään ole mikään selitys tai syy läskiintyä (jos nyt ylipäätään tuntee tarvetta selitellä asioitaan muille, miksi tuntisi). Jos lihoo pienemmällä ruokamäärällä kuin ennen, sitten on tietysti liikuttava ja syötävä sen mukaan. Ei mitään rakettitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään 8 kiloa:D Olen muuten nelikymppinen ja painanut koko elämäni 50 kiloa ja lapsia on neljä. Olen palautunt alkuperäispainoon synnytysten jälkeen parissa viikossa.

Vierailija
44/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuunottamatta) 50-kiloinen ja tunnen lukuisia muitakin, jotka ovat pysyneet samassa painossa. Mutta jos samalla ravinnolla alan lihoa joskus, niin tietysti vähennän sitten syömistä. So simple, todellakin.

Vierailija
45/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.iltalehti.fi/laihdutus/200907079861316_lh.shtml" alt="http://www.iltalehti.fi/laihdutus/200907079861316_lh.shtml">http://www.iltalehti.fi/laihdutus/200907079861316_lh.shtml</a&gt;

Parin sadan kilokalorin päivittäiserostakin lihoo. Silloin ei sitten enää kannata syödä sitä määrää, vaan vähemmän, niin ei liho. Oho. Tosin jos on Iltalehti "asiantuntijana" ja ykköstiedonlähde terveysasioissa, ongelma on silloin muussa kuin painonhallinnassa.

Vierailija
46/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuu myöskin iän myötä.

Näin on. Minä olen aina yrittänyt elää vähällä ruoalla etten lihoisi, muutama ylimääräinen kilo silti aina roikkui mukana. Jokainen ylimääräinen suupala oli todellakin ylimääräinen, kaikki lihotti. Olin ihan tuskainen siitä miten vähällä oli pärjättävä.

Ravintoterapeutti laski kalorini, 1200 tai alle päivässä. En jaksa selittää koko tarinaa mutta mulle laitettiin kaloreiksi 2600. Aloitin syömään että noi kalorit täyttyi ja ensimmäisen 6 viikon jälkeen tarkastettiin paino. Se oli noussut 8 kiloa. Olin kauhuissani mutta hommaa jatkettiin. 3 kuukauden päästä oli uusi punnitus. Tulos oli järkyttävä, -10 kiloa.

Mulla oli aineenvaihdunta käynnistynyt, Ja huomasin sen toki itsekkin. Hikoilin joka aterian jälkeen ja nälkä oli jatkuva mutta sellainen "terve" tunne. Kaloreita nostettiin sitten 3000 koska liikunnan määrä nousi ja nyt paino pysyy juuri ja juuri tässä, jos en syö kaikkea niin heti laskee.

Että olen onnellinen koska uskalsin luottaa rate:en. Tämä ruoan määrä on ihan sukomaton mitä voin syödä, voin hyvin ja jaksan liikkua sata lasissa. Mitään himoja ei ole koskaan.

Vierailija
47/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottelin tänään ihmisiä kadulla ja huomasin, että suurin osa ihmisistä on läskejä. Miksi annatte itsenne läskiintyä?

30-kymppisenä, mutten enää. Se hiipii, se hiipii...

Mikään ei ole hiipinyt yhtään mihinkään iän karttumisesta ja lasten saannista huolimatta. Kuinka moni täällä kehtaa väittää, että ylipaino olisi ikääntyessä väistämätöntä?

Aineenvaihdunnan tai ruumiin rakenteen syyttäminen on kulunut vitsi. Samoin jos kilpirauhanen alkaa oirehtia ja painoa kerääntyä kilotolkulla, normaali ihminen tekee asialle jotain. Lähipiirissä on monta kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsinyttä, mutta kukaan ei ole paisunut muodottomaksi palloksi.

Vierailija
48/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aineenvaihdunta vaihtelis merkittävästi yksilöiden välillä. Se ei nimittäin pidä paikkansa.

Vierailija
49/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte itsenne läskiintyä?

- Syöminen on kivaa ja tuottaa mielihyvää

- Rasva ja sokeri maistuu mielestäni paremmalle kuin selleri

- On muuta tekemistä kuin ulkonäköön keskittyminen

- Teininä ja parikymppisenä pysyin hoikkana mitenkään ajattelematta asiaa, nyt pitäisi ajatella, ettei "läskiintyisi", en viitsi

- Ei tunnu siltä, että 10 ylikiloani = 10 kiloa läskiä, yök, kaataisivat maailman

Tekosyitä, tietty. Mutta vastaus ap:n kysymykseen.

Vierailija
50/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella samanikäisellä ja samanpainoisella ihmisellä sama määrä lääkettä vaikuttaa ihan eritavoin. Raskauden aikainen alkoholinkäyttö voi vaurioittaa toisen lasta, mutta jättää toisen vaurioitta ihan samasta syystä.

Vierailija
51/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoiisa. Ja minusta normaalipainon raja on vieläpä aika korkealla. Sääliksi minun käy, on varmaan todella kurjaa olla ison vartalon vanki ja mahdollisesti saada monia sairauksia painon takia.

32v:na sain laihdutettua itse indeksiin 25. Olin todella kamalan näköinen. Leuka törrötti, hartiat törrötti. Näytin anorektikolta. Kun katson kuvia, olin itse tyytyväinen ulkonäkööni silloin kun indeksi oli 31-32. Sehän on jo merkittävä lihavuus! Eli nuo taulukot on täysin pielessä.

Ja jos aineenvaihdunnalla ei ole asian kanssa tekemsitä, niin miksi minä en nyt 49v:na laihdu samoilla konsteilla kuin 32v:na? Silloin se oli todella helppoa eikä tarvinnut paljon muuttaa syömistapojaan. Nyt pitäisi suunnilleen olla syömättä, jotta paino putoaisi edes vähän.

Vierailija
52/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aineenvaihdunta vaihtelis merkittävästi yksilöiden välillä. Se ei nimittäin pidä paikkansa.

Ei yksilöiden välillä, vaan riippuen esim. iästä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avv00…

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Metaboli…

Jne jne jnee

Vierailija
54/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+3-5kg painoindeksi 26.

Pidän hyvästä ruuasta, laitan ruokaa mielelläni muillekin, leivon. Olen huomannut, että aika monet riukumalliset ystäväni ovat toivottoman huonoja keittiössä...

Aina tervetulleita meille ihastelemaan taitojani keittiössä! :) Meidän ei tarvitse lähteä ravintolaan, kun yhtä hyvää ruokaa saa kotonakin. Ja terveellisesti syödään, itse syön vain turhan suuria määriä. Lapset ovat terveitä ja normaalin painoisia kaikki.

Vierailija
55/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, että Elisagatessa mammat onnistuvat olemaan laadukkaita nettietsiviä, mutta tässä painoasiassa kuin yläkoulun penkiltä niin ulosanti kuin tuloksetkin. Vai onko eri mammat asialla. Vai kieliongelma, enemmän tietty tutkittua ja asiallisista lähteistä olevaa terveystietoa löytyy englanniksi kuin suomeksi.

Vierailija
57/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta ainakin "tyhmyys, huono koulutus, syömis- ja alkoholiongelmat, laiskuus ja mauttomuus" kulkevat käsi kädessä ylipainon kanssa.

Minä olen tutkitusti monipuolisesti fiksu, mulla on akateeminen koulutus, haastava työ, iso palkka, ei alkoholiongelmia, ainoa "syömisongelma" on että pidän juustosta ja suklaasta. Nuorempana harrastin aktiivisesti rankkaa liikuntaa. Mutta kun tarpeeksi pitkään syö vähän enemmän kuin kuluttaa, niin paino nousee. Kolmesta raskaudesta kilot jäivät joka kerta Jorviin, mutta jokainen imetysaika lihoin 9 kg! Laiska olen, joo. Illalla palkitsen itseni mieluummin suklaalla kuin lähden hikilenkille. Mauton? Varmaan sitäkin.

Vierailija
58/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim

2004;120(15):1833-4

Markku Koskenvuo

Pääkirjoitus

Vierailija
59/103 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa omaavia ihmisiä. En kuitenkaan ajatellut heistä kielteiseen sävyyn, vaan olin vallan tyytyväinen saamaani palveluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi