KERTOKAA! Mikseivät ihmiset kasvata omia hiuksiaan + kynsiään
vaan hommaavat hiustenpidennyksiä + rakennekynsiä? :O Ymmärrän kyllä jos haluaa nopeasti näyttävyyttä, eiväthän lyhyet hiukset pitkiksi muutu hetkessä, MUTTA :O Ihmettelen...
Kommentit (44)
hiustenpidennykset. Joku nälkäinen köyhä joutuu myymään pitkät hiuksensa pikkurahasta, jotta bimbot täällä läntisissä maissa saavat pitkät hiukset. Se etoo mua niin paljon, ettei mitään rajaa. Ja ajatus siitä, että jollain on liimattu toisen ihmisen karvoja päähän, on todella kuvottava.
Ne leikataan uskonnon vuoksi. Esim. Intiassa luostareissa leikataan tukat että saadaan synnit anteeksi ja luostari myy ne eteenpäin. Se on iso bisnes.
hiustenpidennykset. Joku nälkäinen köyhä joutuu myymään pitkät hiuksensa pikkurahasta, jotta bimbot täällä läntisissä maissa saavat pitkät hiukset. .
Eniten pidennyksiä käytetään Afrikassa
http://fashionwhipit.blogspot.com/2012/06/hiustenpidennysten-hinta.html…
Ja aivan varmaa on, että ruumiit parturoidaan myös jossain..
Ja aivan varmaa on, että ruumiit parturoidaan myös jossain..
parempi heittää roskiin? Ketä se hyödyttäisi? Ne hiukset ajellaan joka tapauksessa, päätyvät ne sitten polttouuniin tai bimbon päähän.
Ja tohon ruumiiden parturointiin. Mulla on ainakin ihan sama jos joku mun hiukset ottaa käyttöönsä sen jälkeen kun mä oon kuollu. Kaikki hyödyks vaan mistä hyötyä irti saa revittyä
Rahaa palaa ja aivan turhaan. Kynnet, tekoripset, hiustenpidennykset ja kaikkien näiden huolto ja miksi? Rahaa vaan palaa, eikä lopputulos ole yhtään kummoisempi. Eräs ystäväni on kauheissa rahaveloissa, ulosotossa ja silti on pakko laittaa kaikkia noita. Ja parin kk:n pästä hiusmalli on taas vaihtunut. Ihan silkkaa hulluutta. Mutta kukin tyylillään.
Minulla on ylipitkät pidennykset ja rakennekynnet (tosin ihan lyhyet). Olen jo nelikymmenvuotias, joten tiedän tyylini vähän ... öh, mauttomaksi. Olen välillä ollut ilman pidennyksiä ja yrittänyt olla tyylikäs aikuinen nainen. En vain tunne oloani kotoisaksi, jos olen ns. tyylikäs. Ihailen todella paljon naisia, joilla on hyvä leikkaus eikä pidennyksiä. En vain itse ole sellainen. Viihdyn tällaisessa ulkonäössä hyvin.
Minua toki rassaa se, mistä ja millaisen prosessin kautta hiukseni ovat tulleet, mutta turhamaisuus voittaa. En pidä itseäni bimbona. Seli-seli, mutta kuuntelen klassista ja luen venäläisiä klassikoita, Kafkaa ja Oscar Wildeä (juu, Dorian Grey ;D). Yritän siis huolehtia myös sisäisestä kauneudestani.
Ymmärrän siis bimboleiman, koska itsekin sorrun luokittelemaan ihmisiä. Mutta väitän, etteivät kaikki mauttoman näköiset naiset ole kuitenkaan pelkkiä bimboja. Ja oikeastaan, mitä huonoa on bimboudessa?
On muuten taivahan tosi, että Afrikassa pidennetään hiuksia enemmän kuin missään muualla. Ei ole rikkaiden bimbojen homma ollenkaan. Tiedän asian, koska olen vuosikaudet asunut Afrikassa, monessa eri maassakin.
Omat hiukset ovat aika paksut ja kasvavat nopeasti ja parhaiten mulle sopii sellainen pitempi polkkatukka. Mutta ripset ovat aika onnettomat, joten olenpa sitten innostunut käyttämään varsin maltillisia ripsien pidennyksiä. Kynnet ovat myös niin hauraat, että niitä ei saa millään kasvatettua pitemmäksi. En halua mitään pitkiä kynsiä mutta siistit kynnet haluan. Olen niin onneton sählä lakkamaan kynsiäni, että selkeintä oli laittaa geelikynnet. Meneehän tuohon rahaa, mutta eipä se ole mistään terveellisestä ruuasta tms. tärkeästi pois. En ostele noin muuten mitään kovinkaan kalleita meikkejä ja voiteta, joten sellaisiin ei taas mene rahaa.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1036155/Why-Ill-wear-hair-ext…
venäläiset tytöt myyvät hiuksensa jotain 20£, ja niistä välikädet laskuttavat pari tonnia?
Mulla ehkä viidennes mallin hiuksista. Pidennykset olleet nyt muutaman vuoden ja olen niin onnellinen. Hiukset on kivan näköiset ja helppohoitoiset. Ihan toista kun se entinen ohut liru. Näistä ei kukaan myöskään ole erottanut, että ovat kiinni teipeillä. Olen asteittain laittanut vähän pidemmät hiukset. Geelikynsiä olen myös miettinyt. Helpottaisi tuollainen pitkäkestoinen lakkaus kovasti kauneudenhoitoa.
jolla ei ole ikinä ollut pitkiä tai paksuja hiuksia.
<a href="<a href="http://personalmethod.com/sonia" alt="http://personalmethod.com/sonia">http://personalmethod.com/sonia</a>" alt="<a href="http://personalmethod.com/sonia" alt="http://personalmethod.com/sonia">http://personalmethod.com/sonia</a>"><a href="http://personalmethod.com/sonia</a>" alt="http://personalmethod.com/sonia</a>">http://personalmethod.com/sonia</a></a>
Tuolla naisella ON paksut hiukset, jos vertaa minuun. Minulla on lapsesta saakka ollut tosi vähän hiuksia, ei niitä saa näyttämään mitenkään noin tuuheilta. Tai ehkä fotoshoppaamalla onnistuis.
tytöt saa ollenkaan sitä summaa itselleen, mitä niistä jälleenmyynnissä maksetaan.
Suomessa tuli dokumentti, jossa tuo Jamelia oli ja aika tylyä materiaalia oli, harmi, että nukahdin kesken.
Sen kuitenkin muistan, että ei ne kaikki hiuksiaan omasta tahdostaan myyneet.
Ja sitten oli porukkaa, jotka kiersi kaatopaikoilla keräämässä hiustukkoja ja niitä sitten oiottiin myyntikuntoon.
Onneksi omat hiukset on hyväkuntoiset, pitkät ja paksut ja kasvaa nopeasti. Kaupan väreillä olen itse silloin tällöin värjännyt, mutta silti pysynyt hyvänä.
Kiharoita on turha ottaa, kun ei ne pysy, kun hiukset on niin raskaat ja liukkaat.
Kynnet hyvät, mutta en osaa kasvattaa pitkiksi.
Ripsipidennyksiä en edes halua.
Suomessa näköjään on niin totuttu siihen, että kaikilla on ohut tukka, että sukulaiseni juuri viime viikolla sanoi hiukseni nähdessään, että onko niissä jatke.
Loukkasi kyllä.
-Tuo on totta mitä joku yllä kirjoitti: maantienharmaa (yleinen väri suomalaisilla) muuttuu kauniin vaaleaksi kesällä. Jos kasvattaa pitkät hiukset ja oleilee auringossa, niin hiukset vaalenevat. Lopputuloksena on (kuten yllä joku jo kirjoitti) hyvin kauniit hiukset, joissa päälihiuksissa ja latvoissa enemmän vaaleaa, alla hieman tummempaa ja talvikuukausina tulee se juurikasvu mikä EI näytä pahalta jos oma väri päässä vert. värjätyt hiukset. Jos tosiaan kynii hiuksensa talvella lyhyiksi, niin maantienharmaa kuontalo saattaa olla mummotukka, koska siinä on vain se talvihius ei kesän vaalentamaa lainkaan. Ja vaaleus ei katoa mihinkään, latvoissa ja juuressa voi olla varsin isokin väriero.
-Jos hiukset ovat kovin ohuet tai hennot, ei pidennyksiä kannata ottaa. Ohuissa hiuksissa pidennykset yleensä "näkyvät läpi"(tämä toki vain ulkonäöllinen "ongelma"), ja hennoissa hiuksissa taas oma hius vaurioituu usein.
Jos hentohiuksinen ottaa (varsinkin pitkät eli samalla myös painavammat) pidennykset, se pidennyshius painaa varsin paljon --> seurauksena omien hiusten katkeilua ja pahimmillaan "kaljulänttien" syntymistä, mihin e välttämättä enää koskaan kasva hiusta.
-Hiuksilla tehdään rahaa. On totta että osa hiuksista tulee temppeleiden uhrilahjoina, mutta paljon hiuksia myös ostetaan suoraan ihmisten päistä. Monissa köyhissä maissa hiukset saattavat olla se ainoa tytön kruunu, sitten joku tulee ja tarjoaa muutaman euron ja tyttö myy hiuksen (koska käytännössä vaihtoehtoja EI ole olla myymättä jos rahalla saa perheelle ruokaa, äidille lääkettä, koulumaksun katettua tmv.). Moraalisesti ongelma syntyy siinä, että sitten ko. henkilö myy tytön hiukset PALJON kalliimmalla länsimaissa. Nuo Aasian temppelihiukset ovat lähinnä se mitä tavisten päissä on, esim. venäjältä ostetaan paljon vaaleaa hiusta mitä varakkaampien lisäkkeisiin sitten laitetaan. Intian musta hiushan on hyvinkin käsiteltyä ennenkin päätyy kenenkään päähän, vert. luonnostaan vaalea, koska tummia hiuksia on tarjolla käytännössä rajattomasti, vaaleita erittäin minimaalisesti. Myös kuolleiden hiuksia on viety ja myyty, mikä on hyvin arveluttavaa vaikka eipä se kuollut niillä enää mitään tee.
-Afrikkalaisille laitetut pidennykset ovat hieman erilaisia mitä ns. valkoisten hiuksiin laitettavat. Omat hiukset yleensä letitetään päänmyötäiseiksi ja sitten lisäke liimataan/ommellaan omien hiusten päälle. Mitä köyhempiin maihin/väestöryhmiin mennään, sitä useammin nuo pidennykset ovat keinomateriaaleja. Lisäksi nuo tummien pidennykset ovat usein enemmän hattua/peruukkia vastaavia, mitä esim. suomalaisten päähän laitettavat, eli sama asia mutta kuitenkin eri asia.
ihan yks hailee, mistä mun hiusjatkeet nyhdetään. En todellakana usko siihen, että ne on jotain jämiä temppelin lattialta, not...
En muutenkaan kuluta erityisen eettisesti, vaikka ehkä keskivertoa parempi ihminen olenkin, mutta tiedän monta tapaa miten omia tottumiksia pitäisi muuttaa eettisimmäksi, mutta en tee sitä. Miksi siis juuri hiusten osalta olisin paniikissa?
Mä vaan tahdon, että mulla olisi edes vähän hiuksia. Nytkin tiedän, että "mun" hiuksia pidetään just naurettavana hiirenhäntänä, mutta olen itse onnellinen kun voin tehdä ponihännän, joka on hiustenpidennysten ansiosta vähän paksumpi kuin lyijykynä. Ehkä neljä lyijykynää. Tukkani on värjätty mustaksi, koska mustasta ne pidennyssinetit eivät näy.
En siis halua nopeasti näyttävyyttä, haluan vaan, että mun hiukset näyttävät hitusen enemmän normaaleilta hiuksilta, kuin luonnostaan.
Näen tosi usein kaupungilla hiustenpidennyksiä. Ja kyllä, todellakin näen, En tiedä kuka niitä oikein laittaa mutta kiinnistyskohdat paistavat sieltä aidon tukan läpi.
Ymmärrän kyllä, jos haluaa pitkät hiukset. Kaikilla ei vaan kasva. Itselläni on BSL-pituiset (60cm) ja eivät enää kasva. Mutta jos hankitte hiustenpidennyksiä hankkikaa ne kunnon paikasta. Osa hiestenpidennyksistä aiheuttaa kaljuutta, hiusten ohenemista ja tippumista. Sitten ollaankin siinä kierteessä, ettei voi olla ilman pidennyksiä.
Kynnet povat minulla myös pitkät, voisin hyvin hankkia jonkin bio sculpture geelauksen jos katkeaisivat helposti. Kynsien pidennyksissäkin suosittelisin niitä kunnon tekijöitä. Kannattaa ehkä ottaa omiin lyhyihin kynsiin joku ei-pois-hiottava geelaus, jonka alla kynsi saa kasvaa ja vahvistua.
Noi mä vielä ymmärrän, MUTTA mä en tajua värillisiä piilolinssin käyttäjiä. Mun työkaveri tapasi miehen ja ei uskaltanut ottaa piilareita pois öisin, kun pelkäsi että mies jättää hänet, kun ei ole ruskeita silmiä. Mies kun oli kuulemma ihastunut naisen silmiin.
ja hiukseni eivät vaan enää yksinkertaisesti kasva. Syön vitamiineja ja biotiinia ja pyrin syömään muutenkin terveellisesti, olen kokeillut vaikka mitä kalliita kampaamotuotteita mutta ei. Hiukseni leikattiin viimeksi yli viisi vuotta sitten (jäivät silloin hieman olkapäiden yli) ja nyt ne ovat suunnilleen lapaluihin. Eli siinä missä normaalihiukset olisivat kasvaneet tässä ajassa monta kymmentä senttiä, minun ovat kasvaneet vain murto-osan.
Käytän pidennyksiä silloin tällöin, sillä omiini hiuksiini ei esimerkiksi näyttäviä kampauksia saa.
Aina on kauniit hiukset teki mitä tahansa.
Tiedän olevani onnekas ja en tietenkään voi tietää miltä tuntuu omistaa hennot hiukset tms.
Minulla ei ole pidennyksiä ottavia ihmisiä kohtaan mitään antipatioita.
Vähän kyllä mietityttää hiustenpidennysten eettisyys.
Joku luopuu hiuksistaan kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Sitten joku hyväosainen saa ne hiukset päähänsä.
itsellä ei enempää kasva hiukset, nyt 45cm pitkät ja ponnarin paksuus on 7,5cm eli aika ohutet on hiukset vaikka niitä paljon onkin. Olen vuosia raidoittanut niitä vaaleammaksi ja nyt haluisin kasvattaa oman vaalean maantienharmaan takaisin. Minulla pitkähköt ja kapeat kasvot ja voimakkaat silmälasit. Ripsiä ja kulmia värjään. Millaiset hiukset nyt pitäisi sitten leikata tai laittaa?
Suomessa sillä saa makkarapaketin, jossain maissa se on viikon palkka. Afrikassa tietyissä maissa ollessani esim. siiderit maksoi kaupoissa euroina 0,02€ eli kaksi senttiä, suomessa halvimmillaan kaksi euroa. Siitä voi vähän laskea kuinka eri asvoista raha eri paikoissa on. Eli jos se 2€ niistä hiuksista on sama kun meikäläiselle 200€ niin ihan hyvä diili. Joka tapauksessa siitä myynnistä on taloudellisesti niin iso hyöty, että ne naiset kokevat sen kannattavaksi.