siis mä saan varmaan ihan hirveät haukut täällä, mutta olen mokannut ja pahasti.
Olin poikani ja miniä asunnolla, kun ovat lomalla. Lupasin yöpyä yhden yön ja ottaa seuraavana aamuna ilmalämpöpumppu asentajan vastaan.
Mulla on ollut alkoholin kanssa ongelmia, mutta ongelma on saatu kuriin paitsi nyt ollut vähän takapakkia (pari päivää kovempaa juomista vain neljä) nyt loppji sekin.
Eli homma meni niin, että illalla humalassa huuhtelin paistin pannua ja jätin sen täysillä olevan hanan alle. Menin itse sohvalle ja herään klo 6. aamulla kovaan lotinaan. Ymmärrän, että hana on ollut koko yön täysillä päällä ja poikani asuu omakotitalossa. Eli vesi on täysin köytön mukaan. Suljin hanan tietty , mutta millainen lasku tästä tulee? En ole suoraan sanottuna uskaltanut ottaa asiaa puheeksi.
Tuskin kukaan saa tietää jos en kerro, mutta syyllisyys painaa. Tarkoituksena oli antaa pannun huuhtoa veden alla ja sammuttaa se pian, mutta uni tuli ja hana oli täysillä 7h putkeen. Onneksi allas miltei tyhjä eli ei vesivahinkoa.
Kommentit (32)
6-10 litraa minuutissa. Laske siitä ja hakeudu hoitoon.
Onko sulla varaa maksaa se? Vai poika maksaa vai hänen kumppani? Vai muu suku apuun maksamaan. Kaipa asia siitä selviää ja voi keskittyä muuhun elämään.
Sano heille, että kävit yöllä juomassa ja unitokkurassa hana jäi päälle kolmeksi tunniksi. Lieventää ja selittää tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Ai taas kävi noin.
Porvoossa sattuu ja tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
aika kallis moka .
ehkä ap on rahaihmisiä. Hänen mokailutkin on kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika kallis moka .
ehkä ap on rahaihmisiä. Hänen mokailutkin on kalliita.
En todellakaan ole.
ap
Eniten huolestuttaa tässä:
1.Sinua häiritsee vain paljonkohan vesilasku oli, eikä se, että sammuit kuin saunalyhty kesken asioiden hoitamisen. Seuraavan kerran se voi olla vaikka päälle jäävä hella.
2. Et kykene olemaan rehellinen alkoholin käytöstäsi, etkä sen seurauksista pojallesi, ja peittelet tekemisiäsi ja niiden seurauksia.
Tarvitset ammattiapua lopettamiseen.
Oma äitini joi itsensä hengiltä. Kuoli 60-vuotiaana. Lopeta ajoissa, hae apua.
Ei tuo vissiin edes hirveän kalliiksi käy, joku 50e?
Ei tuo nyt mikään katastrofi ole, jos olisit laittanut tulpan olisit aiheuttanut massiivisen vesivahingon, kännissä kokkailu on myös yleinen tulipalojen syy (ns. nakit ja muusi -keissit), joten kuvittelepa se tilanne että olisit tuhonnut poikasi talon ja vertaa siihen. Ei enää vesilasku harmita, vaan tuntuu melkein lahjalta jopa. Älä silti huijaa itseäsi juomisen suhteen, juoppo taidat olla, parempi hyväksyä asia ja pohtia mitä tehdä asialle. Voit myös päättää elää juoppona ilman itsepetosta elämäsi loppuun asti, tuolloin vältyt tilanteilta joissa juominen muka yllättäen aiheuttaa ongelmia, kieltäydyt yksinkertaisesti vastuista ja tilanteista jotka edellyttävät juomattomuutta, sillä et selvästi pysty juomatta olemaan (paitsi ehkä sen muutaman päivän jotka riittävät vakuuttamaan itsesi siitä ettei ongelmaa ole). Jos tuntuu ettet halua olla juoppo, vaan viettää loppuelämäsi normaalilla elämänhallinnalla varustettuna, niin hanki ihan oikeaa apua. Ottaisin tämän mokasi nyt varoituksena, joko teet juomiselle jotakin, tai järjestät arkesi sen ehdoilla. Pahin tilanne on kuvitella kykenevänsä kontrolloimaan juomista vaikkei oikeasti siihen pysty.
Kaikki alkoholistit ja monet läheisensäkin kertovat, että "homma on saatu kuriin" tai että "nyt ollaan menossa parempaan suuntaan". Asioiden kaunistelu kuuluu taudinkuvaan. Ap, et sä ole menossa parempaan suuntaan. Katso nyt mitä tapahtui poikasi asunnolla? Hakeudu hoitoon huomenaamuna. Maanantaina alkaa uusi viikko, ja sun uusi elämä.
Mitä tuota nyt sitten meni? 6-10 litraa minuutissa? Laske siitä ja hakeudu hoitoon.