Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hyvää päivää.. Teinistä ja sinisistä hiuksista.

Vierailija
14.07.2012 |

Miehen tytär muutti meille ja eilen saapui -- äitinsä oli antanut värjätä hiukset SINISEKSI.

Kiva, tyttö on menossa lukioon ja muuttanut nyt vasta pääkaupunkiseudulle.

Uusien kavereiden saanti ollut muutenkin vaikeeta, koska ei ole mitenkään sosiaalinen tapaus.

Sanoinkin, että värjään hiukset vaikka mustiksi, mutta noilla ei lukiota aloita.

Musta oma äiti tekee kiusaa omalle tyttärelleen ja exälle (kielsi värjäämästä).

Pitääkö eka tehdä värinpoisto noihin hiuksiin??

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin me maksamme ja meidän luona asuu, meillä on sanavaltaa. Lapsi ei ole tämän talon pomo eikä määräilijä. Kompromisseja voidaan tehdä ja asioista keskustella.

Hyvä, jos olen mieheni kanssa väärässä ja tuossa lukiossa saa kavereita. Riparileirin ihmiset kun tuppaa tuohon samaan lukioon tulemaan..

lapsi ei ole talon pomo. Mutta teini-ikäinen on kyllä oman kehonsa "pomo", eli tuon ikäisen pitää kyllä saada päättää oma hiustyylinsä. Teinillä on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa. Ja kun tuossa on kysymys VAIN hiusväristä...

Ja mitä niistä kavereista kannattaa vanhempien vauhkota? Jotkut eivät haluakaan mitään isoa kaverilaumaa. Ja vaikka haluaisikin, niin ratkaisu siihen ei ole hiusten värjääminen sovinnaisella värillä. Ja ei kai niiden kavereiden tarvitse olla omasta lukiosta? Jos asutte pääkaupunkiseudulla, niin siellähän on hienoa juuri se, että ihmisiä on paljon, kavereita voi löytää vaikka harrastuksista.

Vierailija
42/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen tätä ap:n pakkomiellettä kavereiden saamisesta. Jos tyttö on luonnostaan melko epäsosiaalinen ja yksin viihtyvä, niin ei se elämä pilalle mene, vaikkei kavereita lukiossa saisikaan. Varsinkaan silloin, jos hänellä on jo jonkinlaisia nettikavereita.

Itse olen aina ollut sekä ujo että yksin viihtyvä eikä minulla ollut lukiossa varsinaisia kavereita. Muutama tyyppi oli, joiden kanssa joskus juttelin, mutten kuitenkaan sen enempää hengaillut tai tavannut vapaa-ajalla. En silti koe, että elämäni olisi ollut lukioaikoina jotenkin kamalan surkeaa ja onnetonta. Se oli ihan ok, ei jäänyt traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Mitä väliä jos on siniset hiukset? Saapahan kavereita jotka eivät ole niitä iänikuisia pissiksiä. Kaikille tyyleille löytyy frendejä. Älä nalkuta sille teinille, antaa ilmaista itseään ihan vapaasti.

Vierailija
44/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalkuttanut. Ollut hiljaa, ainakin sen käsityksen sain.

Tuskin on kaunaa lapsen äitiä kohtaan. Olette te mahdottomia sopan vääntäjiä.

Minä ainakin ymmärrän ap´n kannan.

Vierailija
45/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaan videopelejä jne. eivätkä ruskeat hiukseni tee minua yhtään sen sosiaalisemmaksi. Piti vain näin mainita.

Vierailija
46/152 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko keskustelu on nyt musta ollut täysin turha.

Ei Ap mikään hirviö ole, jos ei tykkään sinisistä hiuksista niin se nyt kai on ihan sallittua. Ei munkaan vanhemmat pitäneet mun värjäilyistä teininä, mutta vaikka siitä mainitsivatkin niin ei itsetunto nyt siitä pilalle mennyt. Pääasia että itse tykkää.

Ei hiusten väri vaikuta kavereiden saamiseen, mutta ei se myöskään merkkaa millainen ihminen on, täällä näyttää olevan aika karkeita yleistyksiä siitä että ruskeat hiukset = hiiruilainen blodi = pissis, shokkiväri = omalaatuinen ja kiinnostava persoona jne. Ihan hyvin voi olla vaikka vihreä tukkainen ja pissis.

Totta kai jokaisella äidillä on pelko että lapsi jää porukan ulkopuolelle ja eristäytyy mutta kyllä sitä pitäisi myös luottaa siihen lapseen että kyllä se osaa omat sosiaaliset suhteensa hoitaa, ihanpa sama jos ne sitten vaikka netissä hoitaa, kyllä hän nyt koulussa kuitenkin varmaan kaveeraa joidenkin kanssa vaikka ei vapaa-ajalla aikaansa heidän kanssaan viettäisi. Tietenkin jos kyse on masennuksesta niin siihen on hyvä puuttua ennen kuin tilanne menee toivottomaksi.

Maku asioista on turha kiistellä ja hassua, että nuoren päätöksiin puuttuminen olisi joku rikos, koska vanhempien kuitenkin pitäisi asettaa rajat. Ja kyllä mun mielestä ulkonäköön on syytäkin puuttua jos 14-vuotias kulkee kaupungilla rinnat melkein paljaina yms.

Terveellä järjellä pärjää pitkälle ja ap:kin voisi myöntää itselleen miksi tämän kyseisen keskustelun aloitti.

Vierailija
47/152 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks AP tulee tänne valittamaan ja jankuttamaan ku miehen tyttärellä sattui olemaan siniset hiukset... -__- Naurettavaa touhua jos saan sanoa.

Vierailija
48/152 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole saanut kavereita lukiosta. Tuntee itsensä yksinäiseksi.

Istuu illat huoneessa koneella. Isänsä yrittänyt ohjata häntä sosiaaliseen kanssakäymiseen esim.koulussa.

Ei esim.muista luokkakavereiden nimiä kysyessä. On jotenkin flekmaattinen, ei edes halua tutustua muihin ihmisiin.

Vierailija
49/152 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä joista ilmeisesti sinä haaveilet. Sinitukkaisena saa oman viiteryhmän kavereita. Tällä hetkellä sinisiä hiuksia on tiettyjen populaarikulttuurin alakulttuurin harrastajilla (kirjallisuus, musiikki, Japani, sarjakuva, elokuva), 1990-luvun tyyli, joka tämän hetken kuumin trendi) sekä tyylitietoisilla iästä riippunatta. Jos kurkistat pohjoismaisiin trendiblogeihin, niin siellä on ollut jo syksystä saakka pinkkiä, turkoosia jne. tukkaa. Hän luultavasti ei tule kavereitaan kotiin, koska olet jo mennyt hänen yksityisalueelleen, arvostellut hänen ulkonäköään. Sinulle päin se tulee näyttämän siltä, ettei hänellä ole kavereita. Äitipuoli, aikuinen nainen, arvostelee nuoren tytön ulkonäköä. Onko sinulla uskonnollinen tausta, onko sinua kiusattu, vaikka oletkin ilmeisesti aika harmaavarpunen? Julmalta kuulostaa, että puutut. Asiaa ei auta, että huudat täällä vihaisesti, miten muka ajattelet vain tytön parasta. Et ole hänen äitinsä. Mitä enemmän tätä ajattelen, sitä uskomattomammalta tuntuu, että vuonna 2012 joku pitää sinisiä hiuksia ongelmana. Ehkäpä olet vain mustasukkainen, kun mies sai tytön luokseen. Älä asetu heidän väliinsä.

todella hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä

Vierailija
50/152 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä joista ilmeisesti sinä haaveilet. Sinitukkaisena saa oman viiteryhmän kavereita. Tällä hetkellä sinisiä hiuksia on tiettyjen populaarikulttuurin alakulttuurin harrastajilla (kirjallisuus, musiikki, Japani, sarjakuva, elokuva), 1990-luvun tyyli, joka tämän hetken kuumin trendi) sekä tyylitietoisilla iästä riippunatta. Jos kurkistat pohjoismaisiin trendiblogeihin, niin siellä on ollut jo syksystä saakka pinkkiä, turkoosia jne. tukkaa. Hän luultavasti ei tule kavereitaan kotiin, koska olet jo mennyt hänen yksityisalueelleen, arvostellut hänen ulkonäköään. Sinulle päin se tulee näyttämän siltä, ettei hänellä ole kavereita. Äitipuoli, aikuinen nainen, arvostelee nuoren tytön ulkonäköä. Onko sinulla uskonnollinen tausta, onko sinua kiusattu, vaikka oletkin ilmeisesti aika harmaavarpunen? Julmalta kuulostaa, että puutut. Asiaa ei auta, että huudat täällä vihaisesti, miten muka ajattelet vain tytön parasta. Et ole hänen äitinsä. Mitä enemmän tätä ajattelen, sitä uskomattomammalta tuntuu, että vuonna 2012 joku pitää sinisiä hiuksia ongelmana. Ehkäpä olet vain mustasukkainen, kun mies sai tytön luokseen. Älä asetu heidän väliinsä.

todella hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä

Vierailija
51/152 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole saanut kavereita lukiosta. Tuntee itsensä yksinäiseksi. Istuu illat huoneessa koneella. Isänsä yrittänyt ohjata häntä sosiaaliseen kanssakäymiseen esim.koulussa. Ei esim.muista luokkakavereiden nimiä kysyessä. On jotenkin flekmaattinen, ei edes halua tutustua muihin ihmisiin.

rajaat tytön elämän oikein kapeaksi, on tuo ihan normaali seuraus. Eikös se niin mennyt, että suurin osa uusperheiden lasten oireilusta selittyy äitipuolen tavalla "kasvattaa".

Vierailija
52/152 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole saanut kavereita lukiosta. Tuntee itsensä yksinäiseksi. Istuu illat huoneessa koneella. Isänsä yrittänyt ohjata häntä sosiaaliseen kanssakäymiseen esim.koulussa. Ei esim.muista luokkakavereiden nimiä kysyessä. On jotenkin flekmaattinen, ei edes halua tutustua muihin ihmisiin.

rajaat tytön elämän oikein kapeaksi, on tuo ihan normaali seuraus. Eikös se niin mennyt, että suurin osa uusperheiden lasten oireilusta selittyy äitipuolen tavalla "kasvattaa".

Sori vaan, en ole puuttunut asiaan mitenkään. Isänsä kanssa asioita hoitaa.

Vierailija
53/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen selvittää asia lapsensa äidin kanssa.

Vierailija
54/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiin äitipuolta?

Vierailija
55/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien saatossa ollut enempi äiti tytölle kuin hänen oma äitinsä. Oma äiti mm.sanoi, ettei kiinnosta, missä tytär asuu.

Mies sitä selvitteleekin, tosin minä värjään/vien kampaajalle.

Minua ainakin liikuttaa, kuinka hän sopeutuu suomalaiseen elämään ja saako ystäviä. Ja tasan tarkkaan tiedän, ettei moisilla hiuksilla ainakaan viiteryhmä ole kovin kummoinen.

Vierailija
56/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut vuosia tytön elämässä. Tyttö halunut muuttaa meille Suomeen jo 4 vuotta.

En ole hänen äitinsä, olen ystävä ja naisen malli, joka häneltä on täysin puuttunut.

Vierailija
57/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ymmärrä nykyteinejä.

Olen kahden teinitytön äiti 15 ja 17 ja erilaisia hiusvärejä on ollut.

Lukion toiselle mevällä on tällä hetkellä pinkit hiukset.

Sinisetkin on meillä nähty samoin turkoosit, blondit, ruskeat, oranssit, musta kausikin koettu.

Vierailija
58/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut vuosia tytön elämässä. Tyttö halunut muuttaa meille Suomeen jo 4 vuotta.

En ole hänen äitinsä, olen ystävä ja naisen malli, joka häneltä on täysin puuttunut.

Osaako lapsi Suomea?

Vierailija
59/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän teinejä, mä ymmärrän erilaisia viiteryhmiä. MUTTA -- tämä alue on semmoinen, että muita sinipäisiä ei ole -- en ole nähnyt (itselläkin teini, jok värjäilee hiuksia).

Rippileirillä sai yhden kaverin, eli tutustuminen muihin on vaikeata.

Mä oikeasti aattelen nyt ryhmäytymistä, kavereiden saantia.

Vierailija
60/152 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa Suomea, mutta puheessa aksentti. Muuttaa toisesta Pohjoismaasta.

Asunut muutaman tuhannen ihmisen paikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi