Ilm suihkuverho on uusittava tasaisin, lue lyhyin, väliajoin kun ei puhdistu millään:/
Meillä on täysvalkoinen suihkuverho joka ostettiin joskus 3-4kk sitten ja se alaosa on aivan törkeän näköisnen jo nyt, mm mustia täpliä siellä alakäänteessä, punaisen pigmenttipesuaineeni värjäämiä kohtia, saippuaroiskeita ym.
Pyykinpesukoneessa olen pessyt, "luota pinkkiin" eli Vanishilla liottanut ja nyt etikkavedessä lilluttanut, ei puhdistu ei.
Onko nuo mustat täplät hometta vai?
Uusitteko te miten usein suihkuverhonne? minusta vaan tuntuu älyttömälle ostaa 2-3kk välein kokonaan uusi verho..
Kommentit (4)
eli mitä lie 6-7 vuotta ainakin. Oli Elloksen poistolaarista valkoinen tekstiiliverho, 10 euroa varmaankin maksoi. Konepesussa kävi kerran vuodessa ja aina puhdistui.
Vaimon hiusväriä oli joskus pilkkuina verhossa, eikä koskaan huomannut että sitä sinne päätyi (kiistikin toki, aivan mahdotonta kuten kaikki muukin mitä hänelle sattuu aina on), se ei niin helpolla lähde pois pesukoneessakaan. Sama se, nyt vaihdettu ja tuo kestää varmaankin jo pidempään kuin edellinen.
Jos hometta on, se haisee kyllä homeelle myös. Kloriitilla (< 5 % klooria) voisi yrittää hometta liottaa kylmässä vedessä, mutta itse vaihtaisin heti jos on hometta ja varmistaisin ettei tule jatkossa eli ettei kosteus muhi siellä kylppärissä. Seinissä tai silikonisaumoissa tms. jos on hometta niin ne pitäisi huolella puhdistaa.
täysvalkoinen suihkuverho, ja kyllä mä sain sen aina koneessa puhtaaksi, aivan kuin uudeksi. Se ei tosin ollut ihan normi suihkuverhokangasta, vaan enemmän sellaista kangasmaisempaa? :D Ei liimautunut ihoon kiinni eikä pahemmin seinäänkään, ehdoton kun oli niin pienenpieni suihkutila. Ja huuhtelin verhon joka kerta suihkun jälkeen.
hommatkaa suihkukaappi tai jos on kylpyamme, siihen eteen vedettävä seinä. En ikinä huolisi kotiin suihkuverhoa.
Ei ole ollut ongelmia, kun muistaa aina suihkun jälkeen vetää verhon suoraksi jotta se pääsee kuivumaan. Jos jää aina märkänä ruttuun toiseen seinään kiinni, niin ei ihme jos homehtuu. Pesen verhon muutaman kerran vuodessa pyykkikoneessa.