Ruokailusta kotona.
Kuulin eräiden naisten juttelevan ruokailuista ja kiinnitin yhteen asiaan huomiota: toisen naisen mukaan hänen ei tarvitse tehdä enää kotona päivällistä, koska lapset syövät koulussa ja hoidossa (jos eivät syö, eivät saa ollenkaan lämmintä ateriaa). Ehkä saavat välipalan, ehkä eivät. Illalla syövät iltapalan.
Itsestäni tämä kommentti tuntui oudolta, meillä äiti teki aina ruoan vaikka olimme syöneet kouluissa ja hoidossa. Odotan tällä hetkellä esikoistani ja mietin, miten oma lapseni jaksaisi jos ei saisi lämmintä ruokaa vielä kotona.
Kommentit (6)
ei meilläkään tehty lämmintä ruokaa. Välipalan söo ja sitten seuraavaksi olikin iltapala. Sittemmin on taas tullut tarve toiselle lämpöiselle ruualle. Nyt mun lapsi on jo ysillä ja pääsääntöisesti arkisin syö toisen lämpöisen ruuan, viikonloppuna ei.
ja siihen päälle aamu, ilta ja välipalat. Nyt kun kaikki lapset ovat koulussa, teen vain päivällisen. Lihavia lapsia kasvatetaan epäsäännöllisillä ruoka-ajoilla tai sillä ettei saa tarpeeksi ruokaa ja sitten vedetään jotain muuta.
Meillä on melkein aina syömässä naapurin lapsi, koska on nälkäinen ja kouluruoka ei riitä pitämään nälkää kauaa loitolla. On hoikka. Olen tarjonnut hänellekin ruokaa, kun meillä on ollut, jotenkin käy sääliksi lapsi joka ei saa kotona ruokaa.
Tämä äiti ihannoi lasten hoikkuutta. Minusta se on sairasta.
en jaksaisi itse ainakaan työpäivän päätteeksi olla syömättä kahta ateriaa päivässä. Välipalat jätän tosin syömättä
Ihanaa, jos kouluruoka on niin hyvää ja sitä on riittävästi, että kotona ei enää tarvitse ruokaa. Koululainen ei saa edes välipalaa niin kuin päivähoitolainen.
Minun lapsillani päivällinen kotona koulun jälkeen oli usein se päivän kohokohta. eikä se suinkaan ollut minun loisteliaan kokkaustaitoni ansiota.
klo 10.30 ja sitten, kun eskarilainen ja koululainen tulee kotiin, tarjoan sitä päivällä tehtyä ruokaa heille. Nyt kun on vasta viikko mennyt, niin tarjoan sitä heti, kun tulevat kotiin, kun en tiedä, miten ruoka on koululla maistunut.
En tee illalla enää toista ruokaa, otamme muuta syötävää sitten.
Varmaankin, kun aikaa menee, niin alan tarjota tuon lämpimän aterian vähän myöhemmin.